Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
sasquach
Posty: 1906
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 978 times
Been thanked: 620 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

SetkiofRaptors pisze: 10 sty 2024, 15:24 Na 3 nawet Merge lepiej sensowniej działa.
Tak lepiej, że jak tych dwóch graczy nie jest fajtłapami to zwykle bez problemu ograją prowadzącego. W 4 czy 5 osób przynajmniej jest więcej pretendentów do zwycięstwa, a w 3 osobowej rozgrywce super bóstwo może się w całości skupić na jednym graczu.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 479
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 251 times
Been thanked: 384 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: SetkiofRaptors »

sasquach pisze: 10 sty 2024, 22:55
SetkiofRaptors pisze: 10 sty 2024, 15:24 Na 3 nawet Merge lepiej sensowniej działa.
Tak lepiej, że jak tych dwóch graczy nie jest fajtłapami to zwykle bez problemu ograją prowadzącego. W 4 czy 5 osób przynajmniej jest więcej pretendentów do zwycięstwa, a w 3 osobowej rozgrywce super bóstwo może się w całości skupić na jednym graczu.
Sensowny argument. Najwyraźniej za mało grałem i nie zdążyłem mieć tego problemu.

Ja mam inny problem z 4 i 5 osobami i z mergem w ogóle. Spróbuj wytłumaczyć, co ten człowiek powinien w sumie robić w ostatniej bitwie, szczególnie w jego pierwszych grach. Moi współgracze ZUPEŁNIE nie rozumieli, co się będzie działo – część elementów zostaje tego gracza, część tego. Jeszcze jak dochodzi do tego często fakt, że wcale nie jest takie oczywiste kto z kim i na jakim miejscu będzie się łączył, to już w ogóle masz chaos

"Mam brać moc Ankh? A nie, bo może i tak stracę... Wygrywać tu czy... się podłożyć mu, bo on w sumie będzie 5... ale ja mogę być 3! ale nie muszę...."

W sytuacji gdzie 3 graczy "pretenduje" do merga to wypadałoby w sumie pod to grać. Częściej powstający Bóg to był jakiś potworek – na mapie zostawały jednostki gracza, który miał mniej jednostek a moce Ankh tego, który miał mniej. Drugi od końca gracz w sumie zdobywał punkty w ostatniej bitwie przed połączeniem, które były w 100% po nic i w sumie w jego interesie byłoby tak naprawdę oddawać je ostatniemu graczowi tam gdzie może. Ja to i może zacząłem widzieć po kilku grach takie rzeczy. Ale inni grali mniej, bo to mój egzemplarz i grali mniej siłą rzeczy. I tak naprawdę nie bawiła ich ta mechanika. Jakbyś nagle zaciągnął hamulec ręczny podczas meczu, w szczytowym momencie i rozkazał losowym osobom pracę w grupach xD

Sorry jeśli pomieszałem trochę fakty lub detale połączenia, ale jestem dość przekonany, że ogólny obraz jest poprawny. Mechanika jest może i na papierze dobra, ale w moich kilku – powiedzmy 10 grach, w różnych składach, nie spotkałem się, żeby ktoś autentycznie z niej korzystał, a nie ona mu się przytrafiała. Może i łatwo ją wyjaśnić, ale ciężko zinternalizować i to nie w tym sensie fajnej łamigłówki, że może następnym razem zrobimy to dobrze.

Merge'a moim zdaniem ostatecznie zabija trochę tę grę. Na papierze bardzo mądry pomysł, ale w praktyce nie miałem gry, by to zadziałało (chociaż miałem gry gdzie przez przypadek wyszedł fajny merge, tylko gracze nadal nie wiedzieli, co się stało).

Na 3 osoby sprawa jest przynajmniej dość jasna. Że balans jest zepsuty, to Ci wierzę na słowo, może merge powinien przebiegać nieco inaczej w tym trybie.

Nie wiem, ostatnio jak wyciągałem Ankh to na 2 osoby. Ale u mnie totalnie przegrywa na więcej osób z Inis. W sumie trzymam za tryb dwuosobowy. Dam jeszcze chętnie szansę na 4 osoby no i scenariusz bez merga jest moich zdaniem sensowny i dobrze mi się tak grało.

Może dla wyjadaczy, mówię jakieś herezje :D
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Mevlex
Posty: 129
Rejestracja: 19 paź 2020, 19:21
Has thanked: 28 times
Been thanked: 27 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Mevlex »

Hardkor pisze: 09 sty 2024, 10:58
Mevlex pisze: 09 sty 2024, 10:46 Zakładam, że chodzi o ten dodatek Iron Maidenowy, a osoba pisząca post na stronę Portalu po prostu niefortunnie się wyraziła :D
A one nie są ogólnikowe do paru gier? Więc to są takie trochę zbiorcze dodatki
Dokładnie. Codziennie dodają teraz posty o grach CMONu. Także zakładam, że to po prostu zapowiedź przedsprzedaży tych Iron Maiden packów.

Bardziej ciekawi co jeszcze niezapowiedzianego przypłynęło razem z tymi dodatkami ;)
Rozważania w tym temacie przeniosłem tu: viewtopic.php?t=78146&start=425#p1617450 (Fisq)
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 702
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 214 times
Been thanked: 204 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Michito »

Czy kojarzycie, aby któryś z dodatków był niezależny językowo?
Awatar użytkownika
Zerthin
Posty: 54
Rejestracja: 06 sty 2019, 12:19
Has thanked: 100 times
Been thanked: 62 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Zerthin »

Michito pisze: 10 mar 2024, 07:17 Czy kojarzycie, aby któryś z dodatków był niezależny językowo?
Kojarzę - nie istnieją.
Może "podrabiane" piramidy z etsy - ale w sumie tyle w temacie :(
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4859
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1451 times
Been thanked: 975 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

Michito pisze: 10 mar 2024, 07:17 Czy kojarzycie, aby któryś z dodatków był niezależny językowo?
Żaden
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 702
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 214 times
Been thanked: 204 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Michito »

Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź, już myślałem, że będzie można skorzystać z niemieckich okazji :S
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4859
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1451 times
Been thanked: 975 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

Michito pisze: 10 mar 2024, 10:19 Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź, już myślałem, że będzie można skorzystać z niemieckich okazji :S
Z tego co kojarzę to Guardians mają wszystkie języki w sobie, więc ten możesz brać z niemiec
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Lidersowa
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2020, 11:34
Has thanked: 1 time

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Lidersowa »

Dostałem sama podstawkę. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zmieścić te wszystkie komponenty w pudełku? Same figurki i plansza zapełniają 99,9% pudełka
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

Lidersowa pisze: 15 wrz 2024, 18:06 Dostałem sama podstawkę. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zmieścić te wszystkie komponenty w pudełku? Same figurki i plansza zapełniają 99,9% pudełka
Huh? Przeciez masz sloty na karty, zetony i wszystko inne

Obrazek
ODPOWIEDZ