Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Jak u Was wygląda stosunki wygranych Lowca :Wiedźma?
W jednych reckach mówią, że wiedźmą trudniej się gra i ciężej się wygrywa a tutaj koleś pisze, że zawsze u niego wiedzma wygrywa (btw bardzo fajna recenzja)
https://boardgamegeek.com/thread/32432 ... iff-review
W jednych reckach mówią, że wiedźmą trudniej się gra i ciężej się wygrywa a tutaj koleś pisze, że zawsze u niego wiedzma wygrywa (btw bardzo fajna recenzja)
https://boardgamegeek.com/thread/32432 ... iff-review
- karmazynowy
- Posty: 1026
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 433 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Na 10 partii jest dokładnie 50:50, choć zgodziłbym się, że wiedźma jest trochę trudniej bo trzeba trochę blefować i uważać, żeby za łatwo się nie zdradzić. Pierwsze trzy partie u nas wygrał Łowca bo rozgrywka nim jest bardziej oczywista, co jest sporą przewagą jak się kiepsko zna grę i karty.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 07 cze 2021, 04:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 52 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
44 rozgrywki na liczniku, wcześniej podstawka i BtP, aktualnie tylko i wyłącznie constructed. Odkąd zostawiłem za sobą podstawkę, to nastała praktycznie pełna dominacja Wiedźmy (chociaż możliwe, że zbliża się przełamanie, bo w dwóch z ostatnich rozgrywek Łowca radził sobie całkiem nieźle. W pierwszej gra była całkiem wyrównana do momentu, w którym łyknąłem blef @Urkeith jak pięciolatek, a w drugiej przegrałem, bo po exonerate zostałem bardzo szybko przeczytany).
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Przeglądam przedsprzedażowe itki Pagana (walczę z autokorektą jak lew, z uporem maniaka zmienia mi na Pacana lol) w sklepie Kaczek i widzę w jednym z dodatków 7 kart scenariuszy.
Jak rozumiem, w podstawce nie ma takich kart?
Na czym dokładnie polegają scenariusze w tej grze?
Jak rozumiem, w podstawce nie ma takich kart?
Na czym dokładnie polegają scenariusze w tej grze?
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 07 cze 2021, 04:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 52 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
https://boardgamegeek.com/filepage/2154 ... oanoke-v10
25 strona instrukcji opisuje czym są scenariusze
25 strona instrukcji opisuje czym są scenariusze
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
To ogólnie jest dosyć zabawne bo jak zaczynałem grywać w Pagana to wychodziłem z założenia, że wiedźma jest bardzo słaba i strasznie ciężko pokonać łowcę.
Po 55 rozgrywkach (z kilkoma przeciwnikami, z czego z dwoma dość regularnie) statystyki wyglądają następująco:
62-38 dla wiedźmy. Z czego constructed jest tylko 7 niestety, a 21 z BtP gdzie wiedźma jest mocarna naszym zdaniem. Samo constructed ciężko oceniać w kwestii balansu bo bardzo zależy od złożonych decków ale póki co nasze wrażenia są dużo lepsze i nie ma jednostronnych pojedynków jakie potrafiły się zdarzyć grając preconem z BtP
Po 55 rozgrywkach (z kilkoma przeciwnikami, z czego z dwoma dość regularnie) statystyki wyglądają następująco:
62-38 dla wiedźmy. Z czego constructed jest tylko 7 niestety, a 21 z BtP gdzie wiedźma jest mocarna naszym zdaniem. Samo constructed ciężko oceniać w kwestii balansu bo bardzo zależy od złożonych decków ale póki co nasze wrażenia są dużo lepsze i nie ma jednostronnych pojedynków jakie potrafiły się zdarzyć grając preconem z BtP
- maciejos91
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Od czego zacząć zabawę w Pagan? Czy poza podstawką brać duży dodatek "Za palisadą" czy wystarczy na początek podstawką?
Czy małe dodatki to tylko rozbudowa i urozmaicenie naszej talii 50kart czy wnoszą coś więcej ?
Czy małe dodatki to tylko rozbudowa i urozmaicenie naszej talii 50kart czy wnoszą coś więcej ?
Always Whyduck
- Odi
- Administrator
- Posty: 6470
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 599 times
- Been thanked: 950 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
O tym wszystkim było na ostatnich 3-4 stronach wątku. Zachęcam do poczytania
- antymon
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 lut 2016, 20:07
- Lokalizacja: Krk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Ja zadam inaczej pytanie o dodatki, bo tego chyba nie było - a przyda mi się opinia osób, które tytuł już ograły.
W grze głównie interesuje mnie późniejsza możliwość budowania własnego decku (bo granie będzie w stałej ekipie), tak więc duży dodatek odpuszczam. Naturalnym wydaje się wzięcie 'większego z mniejszych', czyli przodków. Z jednym setem jest sens?
Ewentualnie, czy jest jakaś myśl przewodnia poszczególnych setów, tak żebym mogła sobie wybrać to co siądzie najlepiej?
W grze głównie interesuje mnie późniejsza możliwość budowania własnego decku (bo granie będzie w stałej ekipie), tak więc duży dodatek odpuszczam. Naturalnym wydaje się wzięcie 'większego z mniejszych', czyli przodków. Z jednym setem jest sens?
Ewentualnie, czy jest jakaś myśl przewodnia poszczególnych setów, tak żebym mogła sobie wybrać to co siądzie najlepiej?
- sydonia
- Posty: 353
- Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 389 times
- Kontakt:
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Jeśli chodzi o dodatki (Za palisadą + zestaw 4 małych) to dość dokładnie pokazałam je/omówiłam w swojej videoinstrukcji (jest w minutówce zaznaczone od którego fragmentu)
W skrócie:
Za palisadą wnosi najwięcej. Mamy nowe talie dla każdej ze stron, czyli po 50 kart. Można ich używać tak jak są przygotowane, albo pomieszać z podstawką bawiąc się już w budowanie własnej talii. Część nowych kart ma symbol czaszki, który związany jest z nową mechaniką (mrok). Do tego jest tu komplet nowych wieśniaków (9 kart)+ 4 scenariusze (o scenariuszach nieco niżej napiszę)
Bliskie spotkania, Dawne próby i Podstępy - 3 maluchy, bo każdy zawiera łącznie 32 karty, czyli 16 dla wiedźmy i 16 dla łowcy. A w rzeczywistości jest to po 8 nowych kart dla każdej ze stron (bo karty zawsze występują w 2 kopiach). Nie są to samodzielne talie, tylko po prostu kilka dodatkowych kart, żeby urozmaicić budowę własnej talii. Mogą być fajne na początek, żeby sprawdzić czy w ogóle samodzielne budowanie talii nam się podoba.
Przodkowie - ten dodatek zupełnie nie jest nastawiony na budowanie talii łowcy i wiedźmy, bo ma tylko po 1 nowej karcie dla każdej ze stron. Przodkowie są nastawieni na urozmaicenie startowej wioski, bo zawierają 21 nowych wieśniaków. Licząc więc z podstawką mamy razem 30 wieśniaków spośród których wybieramy do rozgrywki 9 (po trzech w każdym z trzech kolorów). Ze zdolności wieśniaków sporo się korzysta, więc takie urozmaicenie jest imo bardzo fajne, bo ci wieśniacy z podstawki mają takie dość nudne te zdolności Plus jest tu 7 kart scenariuszy, czyli najwięcej ze wszystkich dodatków.
Scenariusze to takie karty, które zmieniają nieco zasady gry, wprowadzają coś dodatkowego dla każdej ze stron, jakiś warunek/cel. Są opcjonalne, więc można najpierw pograć klasyczną grę, a potem bawić się scenariuszami. Zawsze wybiera się 1 scenariusz na rozgrywkę i on np. może mieć taką treść:
Wiedźma: Jeśli masz 3 chowańców w grze, wzmocnioną akcję chowańca robisz za darmo
Łowca: Jeśli masz 3 sojuszników w grze, nie musisz płacić kosztu utrzymania za swoich sojuszników
W skrócie:
Za palisadą wnosi najwięcej. Mamy nowe talie dla każdej ze stron, czyli po 50 kart. Można ich używać tak jak są przygotowane, albo pomieszać z podstawką bawiąc się już w budowanie własnej talii. Część nowych kart ma symbol czaszki, który związany jest z nową mechaniką (mrok). Do tego jest tu komplet nowych wieśniaków (9 kart)+ 4 scenariusze (o scenariuszach nieco niżej napiszę)
Bliskie spotkania, Dawne próby i Podstępy - 3 maluchy, bo każdy zawiera łącznie 32 karty, czyli 16 dla wiedźmy i 16 dla łowcy. A w rzeczywistości jest to po 8 nowych kart dla każdej ze stron (bo karty zawsze występują w 2 kopiach). Nie są to samodzielne talie, tylko po prostu kilka dodatkowych kart, żeby urozmaicić budowę własnej talii. Mogą być fajne na początek, żeby sprawdzić czy w ogóle samodzielne budowanie talii nam się podoba.
Przodkowie - ten dodatek zupełnie nie jest nastawiony na budowanie talii łowcy i wiedźmy, bo ma tylko po 1 nowej karcie dla każdej ze stron. Przodkowie są nastawieni na urozmaicenie startowej wioski, bo zawierają 21 nowych wieśniaków. Licząc więc z podstawką mamy razem 30 wieśniaków spośród których wybieramy do rozgrywki 9 (po trzech w każdym z trzech kolorów). Ze zdolności wieśniaków sporo się korzysta, więc takie urozmaicenie jest imo bardzo fajne, bo ci wieśniacy z podstawki mają takie dość nudne te zdolności Plus jest tu 7 kart scenariuszy, czyli najwięcej ze wszystkich dodatków.
Scenariusze to takie karty, które zmieniają nieco zasady gry, wprowadzają coś dodatkowego dla każdej ze stron, jakiś warunek/cel. Są opcjonalne, więc można najpierw pograć klasyczną grę, a potem bawić się scenariuszami. Zawsze wybiera się 1 scenariusz na rozgrywkę i on np. może mieć taką treść:
Wiedźma: Jeśli masz 3 chowańców w grze, wzmocnioną akcję chowańca robisz za darmo
Łowca: Jeśli masz 3 sojuszników w grze, nie musisz płacić kosztu utrzymania za swoich sojuszników
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Ufff Michał z Kaczek powiedział, że cały Pagan się im już wyprzedał a mieli zwiększony nakład o 1/3. Gratki
Gdzieś przy końcówce o tym mówi
https://www.youtube.com/live/ge36e8zycm ... aVsxa078WD
Gdzieś przy końcówce o tym mówi
https://www.youtube.com/live/ge36e8zycm ... aVsxa078WD
- Hardkor
- Posty: 4508
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1364 times
- Been thanked: 863 times
- Kontakt:
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Panda z YT stworzył grupę polską dla gry. Z tego co się orientuje jest plan, by pomyśleć o jakiś stałych spotkaniach w większych miastach lub turniejach. Ogółem polecam tam spojrzeć:
https://www.facebook.com/groups/635874148348975
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1101 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Pytanie zagadka. W dodatku przodkowie są po 2 karty dla wiedźmy i łowcy. Jak zrobie talię 52 kart to stanie się coś złego i przyjedzie policja planszówkowa?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Jak pisałeś posta, to wysłano do ciebie ekipę funkcjonariuszy
2 karty więcej... wg mnie szklany sufit nie zawali się.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Jeżeli mówisz o "Redeploy"(149) oraz "Outfox"(150) - nie mam pojęcia jak się te karty nazywają po polsku - to są to karty do deck construction, a limit kart w decku to 50. Natomiast jeżeli ktoś chce sobie grać na innych limitach czy tam po swojemu to jeszcze nie powołano ministerstwa do spraw poprawności grania z zasadami, korzystać póki można
- BOLLO
- Posty: 5280
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1086 times
- Been thanked: 1705 times
- Kontakt:
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Jestem po pierwszej (niepełnej) partii zapoznawczej. To w sumie i tak nic nie zmienia bo czekam na swoją zamówioną kopię, ale chciałem poczuć chociaż trochę o co w tym wszystkim chodzi i jakie są odczucia z fizycznej rozgrywki bo wiadomo inaczej na papierze. A więc gra nie jest skomplikowana i tutaj faktycznie trzeba zwodzić przeciwnika grając Wiedźmą i robić czasem "głupie" z pozoru akcje. Ciekawe rozwiązanie jeżeli chodzi o przeciąganie liny. Gra może się natomiast dłużyć jeżeli obaj przeciwnicy będą skutecznie sobie przeszkadzać.
Jeżeli chodzi o aspekt wizualny to grałem w wersję prototypową, ale już ta dostarczała ciekawych odczuć. Kreska komiksowa, prosta i pasująca do całości klimatu. Komponenty jak najbardziej dobrej jakości, domyślam się że te akrylowe znaczniki będą przyjemnie podbijały właśnie aspekt wizualny. Pomimo że będę miał wersję z matą neoprenową to wcale nie twierdzę że jest to jakiś uber potrzebny gadżet. Owszem karty wiadomo przyjemniej się z neoprenu podnosi ale te planszetki wcale nie są pozbawione sensu a zawsze to 100pln w kieszeni.
Co do mechanik to podoba mi się zbieranie many na zagrywanie kart na dialu niczym z Dice Throne czy X-wing ( ). Owszem jest to deckbilder i tu na pewno dodatki zrobią robotę aby składać własną talię przed rozgrywką. Przeciwnik wówczas nie wie czego się spodziewać. Trochę długo mi zajmowało nakładanie tych tropów na poszczególne karty....co położyłem do Łowca ściągał albo skutecznie blokował. Myślę że jak Wiedźma szybko nie wygra to będzie miała coraz trudniej kiedy Łowca się rozkręci. Generalnie pomysł sam w sobie ciekawy i może dawać frajdę. Ale trzeba umieć blefować....trzeba potrafić wyprowadzać w pole , umieć grać blefem. Coś jak w Mr Jack....o tak właśnie takie miałem odczucia z rozgrywki. Tyle tylko że tu są karty a to u mnie zawsze na plus bo lubię wszelkiej maści karcianki. Tak więc czekam na to co ma do mnie niebawem przyjść.
Jeżeli chodzi o aspekt wizualny to grałem w wersję prototypową, ale już ta dostarczała ciekawych odczuć. Kreska komiksowa, prosta i pasująca do całości klimatu. Komponenty jak najbardziej dobrej jakości, domyślam się że te akrylowe znaczniki będą przyjemnie podbijały właśnie aspekt wizualny. Pomimo że będę miał wersję z matą neoprenową to wcale nie twierdzę że jest to jakiś uber potrzebny gadżet. Owszem karty wiadomo przyjemniej się z neoprenu podnosi ale te planszetki wcale nie są pozbawione sensu a zawsze to 100pln w kieszeni.
Co do mechanik to podoba mi się zbieranie many na zagrywanie kart na dialu niczym z Dice Throne czy X-wing ( ). Owszem jest to deckbilder i tu na pewno dodatki zrobią robotę aby składać własną talię przed rozgrywką. Przeciwnik wówczas nie wie czego się spodziewać. Trochę długo mi zajmowało nakładanie tych tropów na poszczególne karty....co położyłem do Łowca ściągał albo skutecznie blokował. Myślę że jak Wiedźma szybko nie wygra to będzie miała coraz trudniej kiedy Łowca się rozkręci. Generalnie pomysł sam w sobie ciekawy i może dawać frajdę. Ale trzeba umieć blefować....trzeba potrafić wyprowadzać w pole , umieć grać blefem. Coś jak w Mr Jack....o tak właśnie takie miałem odczucia z rozgrywki. Tyle tylko że tu są karty a to u mnie zawsze na plus bo lubię wszelkiej maści karcianki. Tak więc czekam na to co ma do mnie niebawem przyjść.
- BOLLO
- Posty: 5280
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1086 times
- Been thanked: 1705 times
- Kontakt:
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
I to też jest miłe w sprawie oczekiwania na swojego Pagana
Cześć!
Piszemy z ważną informacją. Zapewne już się niecierpliwisz, czekając na swoje zamówienie z grami czy dodatkami z linii Pagan. Chcemy poinformować, że wysyłki zostaną spakowane i wysłane tak szybko jak to możliwe. Mieliśmy małe problemy natury technicznej, na które nie mieliśmy wpływu, ale udało się je obejść.
Chcemy podziękować i nagrodzić Twoją cierpliwość. Poniżej znajdziesz kod zniżkowy na 25% na zakupy w naszym sklepie.
Na maty będziemy musieli jeszcze zaczekać. Zgodnie z deklaracjami fabryki liczymy, że maty trafią do naszych magazynów przed Świętami Wielkanocnymi. Natomiast jeśli w Twoim zamówieniu nie ma tego produktu, to nasz magazyn zewnętrzny dostaje zlecenie wysyłki, więc w przyszłym tygodniu gra powinna trafić w Twoje ręce.
Dołożymy wszelkich starań, aby Twoje zamówienie dotarło jak najszybciej!
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 01 gru 2016, 23:24
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 42 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
W instrukcji brakowało mi podsumowania istotnych zasad, o których należy pamiętać, a które mogą umknąć podczas rozgrywki. Zebrałam więc w jednym miejscu najważniejsze zasady ogólne + osobno dla Łowcy i Wiedźmy. Myślę, że może to być przydatne, zwłaszcza w pierwszych rozgrywkach:
Spoiler:
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
a gdzie jest ich drukarnia? Mam nadzieje ze nie ruszają z chin, bo chyba zrezygnuje.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1101 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
Możesz wskazać miejsce w instrukcji, gdzie jest napisane, że dowody trzymamy w swoich zasobach? Nie potrafię znaleźć tego zapisu w instrukcji.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- sydonia
- Posty: 353
- Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 389 times
- Kontakt:
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
W instrukcji tego nie napisano (miałam tą samą rozkminę jak kręciłam videoinstrukcję ). Zapis o trzymaniu obok siebie pojawił się w FAQ (można je znaleźć na BGG):
"Where are evidence tokens placed?
When the Hunter visits a villager with 3 or more clues, the Hunter gets 1 evidence token. These tokens are placed in front of the Hunter and not on the villager"
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 01 gru 2016, 23:24
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 42 times
Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)
W instrukcji nie jest to napisane wprost. Zapamiętałam to z tej wideoinstrukcji dodanej przez Planszowe Newsy, moment 22:05. Myślę, że jest to o tyle istotne, że dowody są używane po prostu jako zasób Łowcy, nie są przypisane do konkretnego wieśniaka tak jak przysługi u Wiedźmy, nie jest to do niczego potrzebne a może być mylące, bo wskazówek nie usuwamy spod karty. Po zdobyciu dowodu w jednej akcji odwiedzania, możemy w kolejnej turze zdobyć następny dowód za te same 3 wskazówki.