Brak profilu gry na BGG
Nowa gra wydana przez IPN o polskich skoczkach z czasów II wojny światowej.
https://ksiegarniaipn.pl/zabawka/cichoc ... owa,577414
Opis wydawcy:
Liczba graczy: 2–4
Czas gry: 30 / 90 min
Opis produktu:
Przygodowa gra planszowa o cichociemnych walczących z okupantem podczas II wojny światowej.
Przeżyć II wojnę światową nie było łatwo. A co dopiero będąc żołnierzem polskiej podziemnej armii nieustannie narażonym na niebezpieczeństwa. Czy podołasz wyzwaniu
Żeby poradzić sobie z trudnymi zadaniami trzeba najpierw wszechstronnie się wyszkolić, gdyż nigdy nie wiadomo jaka umiejętność może przydać się graczowi w obronie przed okupacyjnymi zagrożeniami, lub w ataku na niemiecką machinę wojenną.
W trakcie szkolenia budujesz swoją talię kart. Będziesz z niej korzystać w trakcie działań w 16 Okręgach Armii Krajowej. Znajdziesz je na dużej kolorowej planszy, przedstawiającej mapę okupowanej II Rzeczpospolitej. Okręgi te są miejscem zmagań okupantem prowadzonym w wielu obszarach podziemnej „roboty”, od życia w konspiracji przez realizację wojskowych misji.
Poza planszą i kartami szkoleń w pudełku znajdziesz 4 inne talie kart – opisujących rozkaz wylotu, warunki lotu do Polski i misje do wykonania, a także planszetki graczy, 12 drewnianych pionków, 32 drewniane znaczniki i 80 kartonowych żetonów.
Wiek graczy: 12+
Liczba graczy: 2–4
Czas gry: 30 / 90 min
Zawartość pudełka (wymiar 300 × 300 × 75 mm):
duża kolorowa plansza
4 planszetki graczy
12 drewnianych pionków w kolorach graczy (12)
32 znaczniki w kolorach graczy
80 kartonowych żetonów
znacznik czasu
kilka tali kart (łącznie 275 kart)
2 broszury: instrukcja i opracowanie historyczne
W instrukcji nic nie ma o maksymalnej liczbie. Stos dobierania tworzysz ze startowych kart szkolenia (które nie przepadają) + kupionych "z rynku". Gdy nie masz już z czego dobrać do piątki na ręce to tasujesz karty zagrane i robisz nowy stos dobierania. Jeśli chodzi o minimalną liczbę kart to dostajesz tylko karę PZ na koniec każdego roku gdy nie będziesz miał dostępnej wymienionej na torze rund liczby kart.
To po prostu pełna nazwa IPN-u Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.psia.kostka pisze: ↑04 kwie 2024, 16:56Inna sprawa, ze na pudelkach gier daja napis w stylu: "wydawca: IPN, pion scigania zbrodni przeciw narodowi polskiemu"
Można prosić o zdjęcie, jak wygląda wspomniana errata?Archaniol101 pisze: ↑25 mar 2024, 09:35 Errata jest straszna po naklejeniu przeciez zaraz bedzie widac ktore to sa te dwie bledne karty. Dodane naklejki tez odbiegaja wielkoscia od innych koszulek. I tez przez to gry nie byly normalnie w foliach tylko z tymi paskudnymi dwiema naklejkami.
Ale z tego co pamiętam ta karta jest odsłaniana "z automatu" gdy w danej kolejce jest możliwy zrzut. I dopiero po odsłonięciu decydujemy czy pakujemy kogoś do samolotu czy nie. Dopiero karta Warunków lotu determinuje sukces lub jego brak. Zatem wygląd rewersu nie ma tak wielkiego znaczenia jak miałby np. w talii Szkolenia.Archaniol101 pisze: ↑06 kwie 2024, 16:16 Dwa rewersy maja 1943 na swoim obrazku zamiast 1944. Dodane naklejki sa za duze - biala obwodka na rewersie kart bedzie widocznie mniejsza (nie uwzględnione jej w naklejce.
Co do długości się zgodzę - 25 kolejek to stanowczo za dużo i gra robi się zbyt rozwlekła jak na poziom skomplikowania. Nie wiadomo jednak czy skrócenie o kilka tur nie spowoduje że braknie nam kart do spełnienia ostatnich misji.mordajeza pisze: ↑12 kwie 2024, 08:58 Na minus:
- gra jest za długa - jednak w większości rund robimy z grubsza to samo, a tych rund jest naprawdę dużo; myślę, że dobrze by było wprowadzić jakieś home rules (np. grać co drugą rundę w danym roku?)
- im dalej w las, tym gra robi się coraz prostsza (misje są niby trudniejsze, ale my jesteśmy już tak dopakowani, że nie sprawiają nam większych trudności), co w połączeniu z długą rozgrywką może trochę nużyć
- jeśli komuś nie chce się czytać opisów kart (czego nie polecam), to jest to po prostu gra w zbieranie ikonek
Tak, ale masz możliwość dobrania karty z talii, płacąc za to kartami z ręki - w ten sposób można przemielić całą talię w trakcie swojej rundy (chyba, że ja coś źle grałem?)Poochacz pisze: ↑12 kwie 2024, 11:24Jeśli chodzi o punkt drugi to niby jesteśmy napakowani ale ostatnim razem miałem tyle kart że ciężko było zebrać na rękę odpowiedni zestaw w danym momencie i misja przepadała.mordajeza pisze: ↑12 kwie 2024, 08:58 Na minus:
- gra jest za długa - jednak w większości rund robimy z grubsza to samo, a tych rund jest naprawdę dużo; myślę, że dobrze by było wprowadzić jakieś home rules (np. grać co drugą rundę w danym roku?)
- im dalej w las, tym gra robi się coraz prostsza (misje są niby trudniejsze, ale my jesteśmy już tak dopakowani, że nie sprawiają nam większych trudności), co w połączeniu z długą rozgrywką może trochę nużyć
- jeśli komuś nie chce się czytać opisów kart (czego nie polecam), to jest to po prostu gra w zbieranie ikonek
Str. 18 instrukcji: