(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

piotrsmu pisze:dodam tylko że projekt X jest grą wydaną(na ebayu po 30$)
rozumiem że chronisz nazwę żeby autor nas jeszcze kiedyś odwiedził.
Dyskrecja to nasze drugie imie -- jeśli nikt się z niczym nie zapowie publicznie, to znaczy, że się o tym nie mówi.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

@Symulator Beznadziei - jest chyba taka bajka Ezopa, o ptaku, który wrzucał kamienie do beczki, żeby podnieść poziom wody i móc się napić. Wrzucanie na tej zasadzie monet do pionowej, przeźroczystej tuby napełnionej wodą będzie chyba dla dzieciaków dobrą wizualizacją akcji humanitarnej - można ten motyw jakoś uwzględnić w grze.
ja_n pisze:Wystarczy zabronić drugiemu graczowi ustawić się na symetrycznym polu startowym co pierwszy i z głowy.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

ja_n pisze:Strategia symetryczna, to akurat drobiazg (chociaż oczywiście również psuje grę). Wystarczy zabronić drugiemu graczowi ustawić się na symetrycznym polu startowym co pierwszy i z głowy.
No chyba nie jednak. Jesli ty ustawiasz się na B a ja na C i np. ty zaczynasz grę. W pierwszym ruchu ruszasz się na C, ja po Tobie ruszam się na B więc znów nie mam szansy Cię zbić a ty będziesz ją miał zawsze. :roll:

O ile nic bardzo nie mylę w takim konikowym systemie zawsze tylko gracz A ma szansę zbić gracza B, a B A nigdy, przy założeniu że ruszamy się na przemian i mamy po jednej figurze.

A w ogóle to bardzo dziękuję za wczorajsze spotkanie. :) Było świetnie.

Najpierw grałem w Migawki. Niezmiennie mi sie podobają. Na szczęście strałkowanie nie zmieniło mehchaniki gry a jedynie sposób oznaczania ruchów więc nie mam chyba żadnych uwag. Poza tą z niesprawiedliwym wydłużeniem drogi do Rasiji. :P Zasada że moge przejeżdżać przez kraje nie odiwedzając ich podoba mi się mniej niż ta że wszędzie musze zagrac po karcie, ale Łukasz lepiej wiesz co ma większy sens gameplayowo i w kwestii balansu celów. Wydawać!!!

Potem kopalismy Studnię i było bardzo wesoło, choć temat trudny. :) Nie powiedziałbym że zepsuliśmy grę bo tak naprawdę to ta gra nie ma działać paradoksalnie. Przekonaliście mnie że to może powinien być bardziej scenariusz do odegrania niż gra jako taka. Dla mnie to ważna lekcja o projektowaniu pod konkretną potrzebę! Zaproponowałem dodanie elementu wymiany/kooperacji do doświadczenia ale Karol już uzna czy to ma sens czy nie. Podoba mi się bardzo w tym pomyśle przede wszystkim to że to byłby rodzaj zagadki po prostu. Takiej która pasuje do gry, w która każdy będzie grał raczej raz w zyciu. W każdej partii ktoś wcześniej czy później wpada na rozwiązanie i dalej odgrywa się scenariusz który pokazuje ideę/wartosć którą przekazać chcemy.

Na koniec zagrałem błyskawiczna partię we wspomnianą grę logiczną z Jackiem i też musze się przyznzac że na to nie wpadłem. Kudos Jacku! :)

Ola i Karol gdyby chciało się Wam napisać jeszcze jakieś wnioski z Waszych dwuosobowych Dinków będę baaaardzo wdzięczny.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

Filippos pisze:
ja_n pisze:Strategia symetryczna, to akurat drobiazg (chociaż oczywiście również psuje grę). Wystarczy zabronić drugiemu graczowi ustawić się na symetrycznym polu startowym co pierwszy i z głowy.
No chyba nie jednak. Jesli ty ustawiasz się na B a ja na C i np. ty zaczynasz grę. W pierwszym ruchu ruszasz się na C, ja po Tobie ruszam się na B więc znów nie mam szansy Cię zbić a ty będziesz ją miał zawsze. :roll:
Oczywiście masz rację, ale ja pisałem TYLKO o "strategii symetrycznej", czyli takiej, w której gracz drugi małpuje ruchy gracza pierwszego (symetrycznie względem środka planszy) i dzięki temu ma zagwarantowany przynajmniej remis (przynajmniej, bo w końcówce ma szansę złamać symetrię i wygrać jeśli przeciwnik popełni błąd). Tę strategię łatwo zablokować tak jak napisałem. To oczywiście nie naprawia gry w ogólności, moje spostrzeżenie nadal pozostaje w mocy i powoduje, że gra jest zepsuta.
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

odnośnie projektu X
pozostałe wady np to że (przez 80% czasu gry wykonujemy losowe ruchy pod koniec przeliczamy 6-7 ruchów do przodu i po grze)
wskazałam autorowi gdy z nim grałem.
przypuszczam też że zasady są na tyle proste że ktoś tą grę już wymyślił

odradzanie pierwszemu graczowi stawiania w rogu w zasadach jest zbyteczne to tak jak by do zasad szachów odradzać graczowi ruch w którym przegrywa w 2 ruchach, przypuszczam że nie będzie wielu graczy którzy notorycznie będą zaczynać od rogu

polecam autorowi zapoznać się z serią dobrych abstrakcyjnych strategii http://boardgamegeek.com/wiki/page/project_GIPF#

ja pamiętam ze swojego dzieciństwa że miałem co co nie nazywało 50 gier w jednym pudełku i tam były zasady do 20 różnych gier na szachownicy, widziałem też gdzieś pudełko 300 gier gdzie wierzę że jest tom ich jeszcze więcej, na bgg są zasady pewnie do setek gier na szachownicy popularne pewnie można zliczyć na palcach jednej ręki, wątpię żeby kiedykolwiek powstała jeszcze jakaś dobra gra na szachownicy.
zawsze możesz sprzedawać swoją grę jako warcaby+ instrukcje do kilkudziesięciu gier z domeny publicznej
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

ponieważ się nie znam to się wypowiem ;) Nie grałem w tę grę, ale rozmowa o graniu symetrycznym przypomina mi akurat Manego czyli Mirror Go. Są bardzo proste sposoby na to, żeby ograć gracza, który gra lustrzane odbicie moich ruchów. Jeżeli ktoś ich nie zna albo nie zastanowi się przez chwilę to może mieć problem.

http://senseis.xmp.net/?Manego
http://senseis.xmp.net/?CounteringMirrorGo

Może tu też istnieje możliwość skarcenia przeciwnika który próbuje grać lustrzanie? Jeżeli tak to wtedy nie jest to problemem.
Nie skreślajcie też gry - coś o bardzo prostych zasadach może mieć mnóstwo głębi, której wy nie widzicie (najlepszy przykład to właśnie go)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

yosz pisze:Może tu też istnieje możliwość skarcenia przeciwnika który próbuje grać lustrzanie? Jeżeli tak to wtedy nie jest to problemem.
Dotknąłeś sedna sprawy, mimo że się nie znasz :). Niestety w tej grze tylko drugi gracz może karcić pierwszego (o ile nie popełni bardzo prostego błędu w początkowym rozstawieniu - gdy gra symetrycznie, to ma gwarancję, że tego błędu nie popełni).

Ale moim zdaniem nie ma się co już więcej nad grą pastwić.
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

@yosz jedyną możliwością skarcenia przeciwnika jest użycie planszy jako broni, w go, szachach, warcabach oczywistym jest że strategia symetryczna nie przyniesie efektu, tak jak tu oczywistym jest że gracz grający symetrycznie nigdy nie przegra możesz zbić tylko pionka który jest odległy o 3 pola, a grając symetrycznie zawsze po naszym ruchu odległość jest parzysta. co należało dowieść
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Filippos pisze:Najpierw grałem w Migawki. Niezmiennie mi sie podobają. Na szczęście strałkowanie nie zmieniło mehchaniki gry a jedynie sposób oznaczania ruchów więc nie mam chyba żadnych uwag. Poza tą z niesprawiedliwym wydłużeniem drogi do Rasiji. :P Zasada że moge przejeżdżać przez kraje nie odiwedzając ich podoba mi się mniej niż ta że wszędzie musze zagrac po karcie, ale Łukasz lepiej wiesz co ma większy sens gameplayowo i w kwestii balansu celów.
Takie jeszcze małe dopracowania... bardziej development niż dizajn... polerka... ;) Dzięki za udział w teście. Rosję poprawię.
Filippos pisze:Wydawać!!!
8)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

dziękuję za oświecenie :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Filippos pisze:Na szczęście strałkowanie nie zmieniło mehchaniki gry a jedynie sposób oznaczania ruchów więc nie mam chyba żadnych uwag.
A jednak wpłynęło na grę, a właściwie na balans strategii - wreszcie można ciułać strzałki na przyszłe podróże, zamiast kisić się ciągle z 10 kartami w ręku. Dlatego przychylam się do wczorajszego podziału pracy (czwarte saksy też dają -3 punkty - a testy wykażą, czy nie powinny zabierać nawet więcej).
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Jan Madejski pisze:
Filippos pisze:Na szczęście strałkowanie nie zmieniło mehchaniki gry a jedynie sposób oznaczania ruchów więc nie mam chyba żadnych uwag.
A jednak wpłynęło na grę, a właściwie na balans strategii - wreszcie można ciułać strzałki na przyszłe podróże, zamiast kisić się ciągle z 10 kartami w ręku. Dlatego przychylam się do wczorajszego podziału pracy (czwarte saksy też dają -3 punkty - a testy wykażą, czy nie powinny zabierać nawet więcej).
Ja zaproponowałem inne rozwiązanie jeśli imć dizajner nie chciałby komplikować zasad zróżnicowanymi kartami saxów. Po prostu każde kolejne saxy pozwalają zarobić mniej - 6, 5, 4, 3 karty. Fajnie jest mieć tematyczne karty saxów ale nie wiem czy ludzie się w tym wszystkim nie pogubią. Karty celów, karty lokacji, karty saxów, karty specjalnych zdolności - telfonów do mamusi itd... Sporo tego.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

6-5-4-3 to faktycznie chyba bardziej eleganckie rozwiązanie. Zakładając, że wczorajsza partia potoczyłaby się z nim podobnie, miałbym podobną liczbę punktów na koniec (6 kart mniej z saksów, a więc niemożliwe dwukrotne oblecenie globu = -3 punkty za cel; +6 punktów zamiast punktów karnych z pracy, -1-2 punkty za przestrzelenie regionu docelowego).

Dopisek: tylko że fajnie jest dociągnąć 6 kart, a 4-3 to już marnizna ;) Balans punktowy nadal byłby podobny z innym, niewiele mnie eleganckim rozwiązaniem: każda praca daje 6 kart, ale druga = -1 punkt, trzecia = -2 punkty, czwarta = -3 punkty (to już nie wymaga specjalnych kart saksów, a jedynie zliczanie ich liczby - które i tak jest niezbędne do jednego z celów). To pozwala się rozerwać graczowi, który chce trochę zaryzykować, a nie tylko mielić karty w ręku (muszę wykombinować taki ruch, żeby w 6 dobranych kartach zwróciło mi się -3).
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 14:53 przez Jan Madejski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

Filippos pisze:Po prostu każde kolejne saxy pozwalają zarobić mniej - 6, 5, 4, 3 karty.
Hm, bardzo ciekawy pomysł. Nie zawsze na planszy leży 6 kart, które chcę mieć. Można wprawdzie skompletować 6 fajnych kart na planszy odrzucając karty z ręki (kupując patyczki), a potem zgarnąć 6 poprzez pracę, ale zróżnicowane karty pracy też mogą pomóc w rozgrywce - widzę 4 fajne karty? Zagrywam pracę +4. Albo mam na ręce 6 fajnych kart, ale potrzebuję jeszcze 4 ze stołu zanim je zagram? Zagrywam pracę +4. Dobrze uzupełnia możliwość kupowania patyczków na zapas - ja w rozgrywce miałem wystarczającą ilość patyczków, kupowanie więcej nie miało wielkiego sensu, zróżnicowanie kart pracy by mi się przydało.

EDIT: Wydaje mi się, że karta, która daje dwa patyczki w zamian za dwa punkty na koniec nie ma specjalnie sensu i jej zagranie to strata punktów. Trzeba by ją chyba wzmocnić, albo zrezygnować z niej.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

ja_n pisze:Nie zawsze na planszy leży 6 kart, które chcę mieć.
Dla mnie - na planszy zawsze leży 6 kart, które chcę mieć :D 2-4 do kombosa i reszta na bilety.


Dopisek: jest drobny, nieelegancki zgrzyt, który nie występował przed erą patyczkową - gdy dobieram jakiekolwiek karty (pracą lub kartą specjalną - nie pod koniec klasycznego ruchu), aby po prostu zakupić za nie patyczki, to od razu odkładam te karty z powrotem na planszę. Ten ruch jest niepotrzebny i mogę zamiast niego od razu dobrać odpowiednią liczbę znaczników biletów (co można od razu przedstawić odpowiednią ikonką/zapisem w instrukcji - bo do tej pory patyczki były traktowane jako drobny dodatek, który jedynie zwiększa czytelność, a tak naprawdę stały się w grze drugim, ważnym surowcem).
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Karty dające nam dociąg 6, 5, 4, 3 mimo, że eurogrowo wydają się bardzo poprawne, nie zmienią wiele... ale zaraz, ileście już napisali :)

Okej, to pierwsza odpowiedź:
Spoiler:
A tu druga:
Spoiler:
Co do poziomu trudności, jest pełna gradacja -- w wariancie maksymalnie podstawowym gra się bez kart celów. Można ćwiczebnie zagrać również i bez kart specjalnych. Do rozpatrywania będą tylko karty pracy -- których wykładanie przed sobą ma być informacją dla innych graczy, co zrobiliśmy w tej turze. Mogą one wręcz dawać nam tylko dociąg 6 kart i tyle.

Chcemy więcej opcji -- bierzemy karty specjalne. Chcemy zagrać na poważnie -- używamy celów i kart specjalnych, oraz zróżnicowanych kart pracy.

Ostatni dopisek Jana o patyczkach -- good point. Dzięki!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Ja z kolei nie lubię osłabiania mocnych akcji w grze odejmowaniem punktów. To nieintuicyjne i nie pokazujące kary bezpośrednio narzedziami gameplay'u.

Zatem 7 6 5 4 ? :) Trzeci dociąg nadal sexi, czwarty dla upartych ale nadal coś może dać. :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Trochę nieintuicyjne i sam generalnie nie lubię używać takich metod, rzecz w tym, że nie ma być to tylko wybór między tym, czy pracować a nie pracować -- a raczej w tym, czy podejmując ryzyko umiemy osiągnąć większy zysk, niż ryzyka nie podejmując wcale.

Gdyby raczej karty pracy dające 7 czy 6 kart można było zachować, aby zamienić je na kilka punktów -- to jest wybór.

7 kart, a dodatkowo taka "praca" powinna oznaczać, że pojawią się dodatkowe karty na planszy, żeby za bardzo gracze nie posprzątali puli. Jeśli nie wykorzystamy dostajemy np. 2 punkty na koniec
6 kart, kosztem utraty karty specjalnej albo 2 PZ na koniec
5 / 1 PZ na koniec?
4 / brak skutków ubocznych
hmmm
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Ok zrozumiałem - nie chcesz tego upraszczać. :) Dotarło.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Spłaszczać :) Nie, no uprościć tak, ale nie doprowadzać do trywialnych wyborów -- ta daje 4 to już się nie opłaca, ta daje 7, to na pewno zużyje. W ten sposób bym tylko graczom pokazał, ile powinni pracować (bo powyżej pewnego progu to po prostu nie będzie się za bardzo opłacać i tyle).

A mnie chodzi o to, żeby się zastanowili -- może warto jeszcze popracować, bo dzięki temu uda się jeszcze coś osiągnąć?

A nad poprawieniem karty 2 patyczki za darmo jeszcze się zastanowię / policzę.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Mi w ogóle nie chodziło o dawanie wyboru kiedy którą zagram btw. :wink: Po prostu każde kolejne zagrane saxy dają mi jedną kartę mniej i tyle. :)

Moje pytanie po prostu brzmi: czy te dodatkowe dwa akapity w instrukcji faktycznie dają realny wybór i pogłębiają na tyle doświadczenie grania że warto je umieszczać w grze? Moje wrażenie było takie, że nic nie wybieram kiedy które saxy zagrać, bo sa ewidentnie lepsze i gorsze i po prostu decydujęe ile saxów chce zagrać. To czy dołożę dwie karty na display nie miało dla mnie żadnego znaczenia. Więc jeśli to tylko kwestia balansu to trzeba go po prostu sprawdzic i dać na kartach wartości które pozwolą ten balans zachować. I dla mnie w takiej sytuacji to, że dostaję mniej kart jest bardziej intuicyjne niż jakieś punkty ujemne, które muszę w myślach odjąć od tych, które zdobędę itede itepe. Dla mnie to nie pogłebia decyzyjności tylko właśnie niepotrzebnie komplikuje podejmowanie decyzji.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Okej, napisałem dość obszernie, dlaczego to zaprojektowałem tak i czemu się upieram. Być może niesłusznie, ale muszę się z tym przespać ;)
Spoiler:
Pozdrawiam!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Spoiler:
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Migawki...

Poczytałem, pomyślałem...

Tani pomysł: mamy kilka kart pracy jak proponuje Filip powiedzmy 4-4-4-5-5-5-6-6-6, ale są powiedzmy po 3 egzemplarze. Tasujemy, losujemy tyle kart ile jest graczy i wykładamy obok planszy. Gracz jak pracuje musi wziąć dowolną kartę pracy i dobiera tyle kart jaka jest jej wartość. Karta pracy ląduje na stos zużytych kart pracy. Jak się skończą to znowu bierzemy wszystkie, przetasowujemy i wykładamy. Jest trochę losu, jest decyzji kiedy pracować (czy wziąć teraz 6 choć mi nie pasuje, czy później 4), albo może przeczekać ten stos i poczekać na przetasowanie oraz podejmowania ryzyka (co inni zrobią).
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 22:06 przez konev, łącznie zmieniany 1 raz.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Migawki cd.
@Jan
Spoiler:
@Konev
Spoiler:
Fajne te spoilery, piszemy sobie i nic nie widać. W sumie nudny ten wątek.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
ODPOWIEDZ