Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
widzialem w wątku na bgg, że otrzymałeś odpowiedź do tej misji rozwiązanie jest banalne i chyba tak właśnie trzeba to rozumieć.
Mam natomiast jedno pytanie. Czy jak jesteśmy np. narodowości hiszpańskiej i mamy jeden angielski 'bounty token' to czy hiszpańskie 'naval ships' także nas poszukują?
Mam natomiast jedno pytanie. Czy jak jesteśmy np. narodowości hiszpańskiej i mamy jeden angielski 'bounty token' to czy hiszpańskie 'naval ships' także nas poszukują?
- lou
- Posty: 153
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
tak, jeżeli mamy jakikolwiek żeton bounty poszukują nas okręty wszystkich państw (wyjątkiem jest misja list kaperski), natomiast nie szukają piraci
to jakie państwo nas szuka ma znaczenie przy rzucie na poszukiwanie, na karcie okrętu marynarki jest znaczek
cyfra/ znacznik bounty
i tu chodzi o ilość bounty od danego państwa -stosujesz przy rzucie wyższą wartość
to jakie państwo nas szuka ma znaczenie przy rzucie na poszukiwanie, na karcie okrętu marynarki jest znaczek
cyfra/ znacznik bounty
i tu chodzi o ilość bounty od danego państwa -stosujesz przy rzucie wyższą wartość
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Witam
ja mam takie pytania:
1) jak używać kart glory? A dokładniej, czy one są do jednorazowego zagrania? Napisane jest na nich (przynajmniej tych, które mi się przytrafiły) 'play this card' a nie 'play and discard', co by oznaczało, że trzeba je odrzucić. Ma to o tyle znaczenie, że dzisiaj miałem kartę, która mówiła, że mogę ją zagrać i 'zestaszować' sobie złoto do skrzyni w dowolnym porcie. To już tak mam na stałe, aż nie zginę czy też nie zdecyduję się jej odrzucić, żeby zachować limit 4 kart?
2) karty misji i pogłosek - czy jeżeli nie uda mi się za pierwszym razem udowdnić, że pogłoska jest prawdziwa, to ją natychmiast tracę, bo okazała się fałszywa, czy mogę jeszcze próbowac (np. w następnej turze?)?
I są takie misje (niestety teraz nie pamiętam dokładnie, która to była, bo na razie grałem tylko 5 razy i misje wykonywałem raptem 2 czy 3), gdzie nie wynika z treści, że po nieudanym rzucie czy innej próbie ta misja się nie udała. Mam wrażenie, że na niektórych kartach wyraźnie jest podany warunek powodzenia/porażki misji, a część kart tej informacji nie ma. Nie jestem dokładnie pewien, czy nie konfabuluję, ale podczas naszych rozgrywek zauważyłem, że część z nas unikała misji, jako niejasnych czy kłopotliwych. Byłbym wdzięczny za jednoznaczną wykładnię reguł dotyczących misji.
3) z innej beczki. Nie macie wrażenia, że te 10 punktów zwycięstwa trochę szybko następuje? Zwłaszcza, że dzieje się to znienacka, kiedy jakiś perfidny gracz pokazuje skrzynkę i pozamiatane. Przy całej ociekającej klimatem rozgrywce nagle następuje 'antyszczyt' (jak to nazwaliśmy w grupie za angielskim pięknym 'anticlimax'). Ja dzisiaj dorobiłem sobie tor do 15 i wreszcie było super. Trochę długo się grało, ale ciężko jest mi spinać się w tej grze i zasuwać w napięciu między portami. Strasznie wszyscy w mojej grupie lubimy się bujać po planszy i chwytać klimat przygody i Karaibów.
Pozdrawiam
Kacper
ja mam takie pytania:
1) jak używać kart glory? A dokładniej, czy one są do jednorazowego zagrania? Napisane jest na nich (przynajmniej tych, które mi się przytrafiły) 'play this card' a nie 'play and discard', co by oznaczało, że trzeba je odrzucić. Ma to o tyle znaczenie, że dzisiaj miałem kartę, która mówiła, że mogę ją zagrać i 'zestaszować' sobie złoto do skrzyni w dowolnym porcie. To już tak mam na stałe, aż nie zginę czy też nie zdecyduję się jej odrzucić, żeby zachować limit 4 kart?
2) karty misji i pogłosek - czy jeżeli nie uda mi się za pierwszym razem udowdnić, że pogłoska jest prawdziwa, to ją natychmiast tracę, bo okazała się fałszywa, czy mogę jeszcze próbowac (np. w następnej turze?)?
I są takie misje (niestety teraz nie pamiętam dokładnie, która to była, bo na razie grałem tylko 5 razy i misje wykonywałem raptem 2 czy 3), gdzie nie wynika z treści, że po nieudanym rzucie czy innej próbie ta misja się nie udała. Mam wrażenie, że na niektórych kartach wyraźnie jest podany warunek powodzenia/porażki misji, a część kart tej informacji nie ma. Nie jestem dokładnie pewien, czy nie konfabuluję, ale podczas naszych rozgrywek zauważyłem, że część z nas unikała misji, jako niejasnych czy kłopotliwych. Byłbym wdzięczny za jednoznaczną wykładnię reguł dotyczących misji.
3) z innej beczki. Nie macie wrażenia, że te 10 punktów zwycięstwa trochę szybko następuje? Zwłaszcza, że dzieje się to znienacka, kiedy jakiś perfidny gracz pokazuje skrzynkę i pozamiatane. Przy całej ociekającej klimatem rozgrywce nagle następuje 'antyszczyt' (jak to nazwaliśmy w grupie za angielskim pięknym 'anticlimax'). Ja dzisiaj dorobiłem sobie tor do 15 i wreszcie było super. Trochę długo się grało, ale ciężko jest mi spinać się w tej grze i zasuwać w napięciu między portami. Strasznie wszyscy w mojej grupie lubimy się bujać po planszy i chwytać klimat przygody i Karaibów.
Pozdrawiam
Kacper
- lou
- Posty: 153
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
1. tak, są jednorazowe
2. jeżeli nie potwierdzisz pogłoski za pierwszym razem tracisz ją, była tylko plotką
na misjach jest napisane czy ją tracisz czy nie, o ile pamiętam są tylko 1 czy 2 które się traci, pozostałe można próbować
wiele razy (np. "Holenderskie faktorie")
3. my też gramy do 15 punktów, zachowując limit punktów za zloto 5, co stanowi juz tylko 1/3 a nie połowe. Gra jest sporo
ciekawsza w końcówce
2. jeżeli nie potwierdzisz pogłoski za pierwszym razem tracisz ją, była tylko plotką
na misjach jest napisane czy ją tracisz czy nie, o ile pamiętam są tylko 1 czy 2 które się traci, pozostałe można próbować
wiele razy (np. "Holenderskie faktorie")
3. my też gramy do 15 punktów, zachowując limit punktów za zloto 5, co stanowi juz tylko 1/3 a nie połowe. Gra jest sporo
ciekawsza w końcówce
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Czy podczas akcji portowej można kupić dowolną ilość specjalnych broni (oczywiście po jeden z każdego rodzaju) czy tylko jedną na akcję?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Dowolna
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Niebawem (2-3 tyg) ukaże się oficjalne polskie tłumaczenie instrukcji.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
mam cały czas wątpliwości co do tego czy jeśli wpływam do portu - poświęcając jedną z trzech akcji i gdy chcę wykonać akcje portowe to czy liczą się one za jedną akcję czy też np. sprzedaż, zakup, rekrutacja to trzy oddzielne akcje i w związku z tym że wpłynięcie kosztowało mnie już jedną akcję to z tych trzech mogę wybrać tylko dwie
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Akcja portowa pozwala wykonać wszystkie akcje portowe. Wiem jak to brzmi, ale to prawda.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
tak potem grałem ale jakoś bez przekonania bo bardziej naturalnie wydaje się gdy trzeba dokonywać wyboru.
dzięki za potwierdzenie
dzięki za potwierdzenie
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Mam pytanie dotyczace uzycia karty "mutiny".
Gracz A zdobyl 12+ zlota podczas ataku na statek kupiecki. Czy jesli w tym momencie gracz B zagra karte "mutiny" w wyniku ktorej gracz A musi zaplacic zlotem, to czy to zloto powinno pochodzic z jego zasobow czy z wlasnie dokonanej grabiezy na statku kupieckim?
Inaczej - czy zagranie karty "mutiny" mozne zapobiec otrzymaniu punktu "glory" za zdobycie 12+ zlota?
pozdrawiam
Gracz A zdobyl 12+ zlota podczas ataku na statek kupiecki. Czy jesli w tym momencie gracz B zagra karte "mutiny" w wyniku ktorej gracz A musi zaplacic zlotem, to czy to zloto powinno pochodzic z jego zasobow czy z wlasnie dokonanej grabiezy na statku kupieckim?
Inaczej - czy zagranie karty "mutiny" mozne zapobiec otrzymaniu punktu "glory" za zdobycie 12+ zlota?
pozdrawiam
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Nie zapobiega.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Witam na forum, to mój 1. post
Pytanie, z odpowiedzą może nieco oczywistą ale co tam; czy będąc na przykład Hiszpanem, mogę atakować hiszpańskie statki kupieckie i co za tym idzie dać wyznaczyć za siebie nagrodę Hiszpanii? Mam wrażenie, że tak, bo w instrukcji na str. 11 na obrazku widać fragment karty kapitana De Silva (Hiszpan) i na torze nagród jest hiszpańska flaga.
Pytanie, z odpowiedzą może nieco oczywistą ale co tam; czy będąc na przykład Hiszpanem, mogę atakować hiszpańskie statki kupieckie i co za tym idzie dać wyznaczyć za siebie nagrodę Hiszpanii? Mam wrażenie, że tak, bo w instrukcji na str. 11 na obrazku widać fragment karty kapitana De Silva (Hiszpan) i na torze nagród jest hiszpańska flaga.
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Zdrada swojego kraju jest jak najbardziej możliwa.
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Dzięki za odpowiedz!
Jestem już po pierwszej poważnej rozgrywce w 4 osoby i nasuwają się pierwsze pytania...
1. Akcja port, zakup towarów. Losujemy 6 kart, 3 z nich są takie same. Ładownia ma pojemność 2. Czy możemy zadeklarować zakup 3 kart by obniżyć koszt w sumie do 3 sztuk złota zamiast kupować 2 karty w cenie 4?
2. Sytuacja gdy sprzedaję fleutę a kupuję Fregatę. W instrukcji czytamy: "Gdy kupujesz nowy statek, przechodzi na niego pozostała załoga ze starego statku". Rozumiem to tak, że mając załogę na fleucie na poziomie 1, po przejściu na galeon załoga też wynosi 1 i muszę rekrutować brakujących ludzi do poziomu 3?
Jestem już po pierwszej poważnej rozgrywce w 4 osoby i nasuwają się pierwsze pytania...
1. Akcja port, zakup towarów. Losujemy 6 kart, 3 z nich są takie same. Ładownia ma pojemność 2. Czy możemy zadeklarować zakup 3 kart by obniżyć koszt w sumie do 3 sztuk złota zamiast kupować 2 karty w cenie 4?
2. Sytuacja gdy sprzedaję fleutę a kupuję Fregatę. W instrukcji czytamy: "Gdy kupujesz nowy statek, przechodzi na niego pozostała załoga ze starego statku". Rozumiem to tak, że mając załogę na fleucie na poziomie 1, po przejściu na galeon załoga też wynosi 1 i muszę rekrutować brakujących ludzi do poziomu 3?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 00:40 przez jamaz, łącznie zmieniany 1 raz.
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
1. kupujesz po 1 dukacie dwa ładunki, razem 2 dukaty. Tutaj rada: nie kupuj towarów będąc piratem ze slupem.
2. Tak. załoga nie jest na wyposażeniu nowego statku. Trzeba ją zrekrutować.
3. nasuwa pisze się przez u
2. Tak. załoga nie jest na wyposażeniu nowego statku. Trzeba ją zrekrutować.
3. nasuwa pisze się przez u
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Przeczytałem raz jeszcze odpowiedni ustęp w instrukcji i plus to co napisałeś, wszystko nabiera sensu... "Podstawowa cena za 1 sztukę ładunku to 3 dukaty. Jeżeli dobierzesz 2 karty z tym samym ładunkiem, ich cena spada do 2 dukatów. Jeżeli dobierzesz 3 takie karty, zapłacisz za nie po 1 dukacie za sztukę" Czyli nie ilość zakupionych tych samych produktów obniża ich cenę, a to że jest ich tyle na składzie i przez to cena jest niższa. Dzięki.
A błąd poprawiony
A błąd poprawiony
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwoś
Errata, FAQ i oficjalny Wariant Piracki (Cutthroat Variant):
http://www.rebel.pl/product.php/1,371/2 ... sarze.html
http://www.rebel.pl/product.php/1,371/2 ... sarze.html
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości
Czy ktoś z użytkowników mógłby podesłać mi tłumaczenia kart? Pisałem do autora, ale chyba nie zagląda już na forum.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 04:04
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości
Czy ktoś z użytkowników mógłby podesłać mi tłumaczenia kart?
Re: Merchants & Marauders - tłumaczenie, pytania i wątpliwości
Hej, ja wyżej jak w temacie, posiadam wersję niemiecką ;o szukam zestawu wszystkich kart np. po angielsku lub tłumaczenia na polski , czy ktoś może wesprzeć ? dzięki!
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 lis 2014, 15:33
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 5 times
Re: Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)
Czy jakaś dobra dusza nie miałaby instrukcji do podstawki w wersji pl? Pisałem w tej sprawie Do Rebela ale mnie ola... zignorował.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)
Ale Ty chcesz papierową wersję? Takiej to chyba już Ci nie znajdą, bo gra od wielu lat wyprzedana i chyba nie ma dodruku.TOKULIGOWSKI pisze: ↑20 mar 2024, 20:52 Czy jakaś dobra dusza nie miałaby instrukcji do podstawki w wersji pl? Pisałem w tej sprawie Do Rebela ale mnie ola... zignorował.
A jeżeli chcesz w pdf.. to przecież znalezienie jej zajmuje 2 sekundy wystarczy wpisać "kupcy i korsarze instrukcja" w wyszukiwarkę... i masz pierwszy wynik na stronie Rebela.
(z jakiegoś powodu Chrome niepoprawnie otwiera tego pdfa.. wystarczy po prostu wybrać "zapisz link jako...")
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... rsarze.pdf
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 lis 2014, 15:33
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 5 times
Re: Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)
Znalazłem ten plik już wcześniej ale z jakiegoś powodu nie otwiera mi się on ani na laptopie służbowym ani na komputerze ani na komórce. I tak... mam zainstalowanego Acrobata. Ale dziękuję za pomoc. Znalazła się przyjazna dusza z działającym pdfem. Dzięki.