Star Wars: X-Wing (Jason Little)
- Leirualxxx
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:52
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 1 time
Re: Star Wars: X-Wing
A więc rzeczywiście są na świecie ludzie którzy jeszcze wierzą w pierwotnie podawane terminy przez FFG
Ja przestałem po Runewarsach. A Descent v2 to już w ogóle piękny przykład. Teraz już zawsze zakładam <termin> +/- 6 miechów później i przynajmniej nie jestem rozczarowany
Ja przestałem po Runewarsach. A Descent v2 to już w ogóle piękny przykład. Teraz już zawsze zakładam <termin> +/- 6 miechów później i przynajmniej nie jestem rozczarowany
"You blow up one star and suddenly everyone expects you to walk on water..."
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Odp: Re: Star Wars: X-Wing
Np. Na prezenty dla rodzinyLeviathan pisze:O jak miło!
Będę mógł wydać kasę na co innego
Planszówkowy maniak... :)
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Odp: Re: Star Wars: X-Wing
Dokładnieprzemoo99 pisze:Np. Na prezenty dla rodzinyLeviathan pisze:O jak miło!
Będę mógł wydać kasę na co innego
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Star Wars: X-Wing
trzeba przyznać, że model jest niesamowity, a system gry przy okazji dalej się rozwija.
Dla leniuszków wklejam listing kart i zdolności:
wygląda naprawdę imponująco.
Dla leniuszków wklejam listing kart i zdolności:
i dodatkowe zasady:Pilots:
Han Solo
Pilot: 9
Stats: 3/1/8/5
Special Ability: "When attacking, you may reroll all of your dice. If you choose to do so, you must reroll as many of your dice as possible."
Actions: Focus/Target Lock
Upgrades: Medal/Missile/Crew/Crew
Cost: 46
Lando Calrissian
Pilot: 7
Stats: 3/1/8/5
Special Ability: "After you execute a green maneuver, choose one other friendly ship at Range 1. That ship may perform 1 free action on its action bar."
Actions: Focus/Target Lock
Upgrades: Medal/Missile/Crew/Crew
Cost: 44
Chewbacca
Pilot: 5
Stats: 3/1/8/5
Special Ability: "When you are dealt a faceup damage card, immediately flip it facedown (without resolving its ability)."
Actions: Focus/Target Lock
Upgrades: Medal/Missile/Crew/Crew
Cost: 42
Outer Rim Smuggler
Pilot: 1
Stats: 2/1/6/4
Special Ability: None
Actions: Focus/Target Lock
Upgrades: Crew/Crew
Cost: 27
Crew Upgrade Cards:
Weapons Engineer
"You may maintain 2 target locks (only 1 per enemy ship). When you acquire a target lock you may lock onto 2 different ships."
Cost: 3
Chewbacca (Unique)
(Rebel Only)
"When you are dealt a damage card, you may immediately discard that card and recover 1 shield. Then, discard this upgrade card."
Cost: 4
Nien Nunb (Unique)
(Rebel Only)
"You may treat all (forward/straight icon) maneuvers as green maneuvers."
Cost: 1
Luke Skywalker (Unique)
(Rebel Only)
"After you perform an attack that does not hit, immediately perform a primary weapon attack. You may change one (Focus icon) result to a (Standard hit icon) result. You cannot perform another attack this round."
Cost: 7
Other Upgrade Cards:
Millenium Falcon (Unique)
(YT-1300 only. Title.)
"Your action bar gains the evade action icon".
Cost: 1
Engine Upgrade x 2
(Modification)
"Your action bar gains the boost action icon".
Cost: 4
Shield Upgrade x 2
(Modification)
"Increase your shield value by 1."
Cost: 4
Veteran Instincts
(Medal)
"Increase your pilot skill by 2."
Cost: 1
Draw Their Fire
(Medal)
"When a friendly ship at Range 1 is hit by an attack, you may suffer 1 of the uncancelled (Critical hit icon) results instead of the target ship."
Cost: 1
Elusiveness
(Medal)
"When Defending, you may receive 1 stress token to choose 1 attack die. The attacker must reroll that die. If you have at least 1 stress token, you cannot use this ability."
Cost: 2
Assault Missiles
(Missile)
Attack (Target Lock)
"Spend your target lock discard this card to perform this attack. If this attack hits, each other ship at Range 1 of the defender suffers 1 damage."
Attack: 4
Range: 2-3
Cost: 5
Concussion Missile
(Same as existing Concussion Missile
from the insert:
Unique names: This expansion pack includes Ship cards and Upgrade cards with unique names, as indicated by the bullet to the left of the card's name. As with other cards that have unique names, a player cannot field two or more cards that share the same unique name, even if they are different types of cards. (this applies to Chewbacca, because he has both a ship card and an upgrade card)
Turret Primary Weapon: Each ship in this pack uses a turret as its primary weapon. Thus, each Ship card shows the TURRET PRIMARY WEAPON icon, and each ship token shows a circular red arrow as a reminder. (new symbol)
When attacking with the turret primary weapon, a ship may target an enemy ship inside or outside its firing arc. When attacking with a secondary weapon, the ship must still target a ship inside its firing arc, unless specified otherwise on the Upgrade card.
Modifications and Titles: Modifications and titles are special upgrades that do not appear in any ship's upgrade bar. Any ship may equip a modification or title unless the card is restricted to a specific type of ship. Each ship is limited to one modification and one title.
Faction-Restricted Upgrades: some of the Upgrade cards in this expansion pack are labeled "Rebel only." Cards with this label cannot be fielded in Imperial squads.
Large ships: The Millenium Falcon has a ship base that is larger than those found in the X-wing core set. Such ships are classified as large ships and use the following rules:
Ion Tokens: Some card abilities may cause a ship to receive an ion token. A large ship is unaffected by a single ion token; the ion token simply remains assigned to the ship. When a large ship has two or more ion tokens assigned to it, it suffers the ion token effect as normal. Then the player removes all ion token from the ship at the end of the Activation phase.
Overlapping: Large ships follow standard rules for overlapping other ships. When a large ship would overlap another ship, simply move the large ship along the template as normal, being sure to use the center of the ship's base to estimate its correct position and orientation.
Setup: Large ships follow all standard setup rules. However, during setup a large ship's base may extend outside of Range 1 as long as it has filled the length of that area.
A large ship cannot be placed with any portion of its base outside the play area. The ship figure may extend outside the play area at any time as long as the base remains in the play area.
Large ship setup example: The Rebel player chooses to diagonally place his YT-1300 in the setup area. He ensures that a corner of the ship's base is touching his edge of the play area, and then he freely adjusts his ship until it is pointing in the desired direction.
There is a new mission, but I kinda don't want to type it all out. Sorry. maybe someone else can.
YT-1300 Maneuvers:
1 turn left/right (white)
1 bank left/right (green)
1 straight (green)
2 turn left/right (white)
2 bank left/right (white)
2 straight (green)
3 bank left/right (white)
3 straight (white)
3 koiogran (red)
4 straight (white)
4 koiogran (red)
Boost action reference card:
This card explains the rules for performing a boost action. Ships with the (symbol) icon in their action bar may perform a boost action. To boost, follow these steps:
1. Choose the 1 straight or 1 bank right/left maneuver template
2. Set the maneuver template between the ship's front guides.
3. Move the ship to the opposite end of the template and slide the rear guides of the ship into the template.
Performing a boost does not count as executing a maneuver. A ship cannot boost if this would cause its base to overlap with another ship's base or an obstacle token.
wygląda naprawdę imponująco.
_________
Moje gry
Moje gry
Re: Star Wars: X-Wing
szkoda, że tyle czekania
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Star Wars: X-Wing
W środę dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy gry, Mikołaj przyniósł zestaw podstawowy, dziś zakupiłem pierwsze (i nie ostatnie:P) dodatki. Mam natomiast jeden problem - jedna z figurek po zmontowaniu nie jest idealnie prosto dziobem w stosunku do podstawki (jakieś 45 stopni odchylenia). Czy coś da się z tym zrobić? I czy ewentualne napisanie do FFG/Galakty coś da w kwestii wymiany figurki? (to ona jest jakaś felerna, bo słupki i podstawki sprawdzałem z innymi modelami i wszystko było OK). Z góry dzięki za rady.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Mam co najmniej dwa modele, które mają ten sam feler. Nie interweniowałem w tej sprawie bo nie zależy mi aż tak bardzo na tym by figurki były absolutnie proste. Nie ma to żadnego wpływu na grę więc przeszedłem nad tym do porządku dziennego.clown pisze:W środę dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy gry, Mikołaj przyniósł zestaw podstawowy, dziś zakupiłem pierwsze (i nie ostatnie:P) dodatki. Mam natomiast jeden problem - jedna z figurek po zmontowaniu nie jest idealnie prosto dziobem w stosunku do podstawki (jakieś 45 stopni odchylenia). Czy coś da się z tym zrobić? I czy ewentualne napisanie do FFG/Galakty coś da w kwestii wymiany figurki? (to ona jest jakaś felerna, bo słupki i podstawki sprawdzałem z innymi modelami i wszystko było OK). Z góry dzięki za rady.
Gdybyś chciał iść torem zgłoszenia sprawy, to daj znać o efektach.
Re: Star Wars: X-Wing
Jestem mocno zainteresowany właśnie zakupem tej gry.
I mam pytanie jak to jest z tymi "ulepszeniami" w dodatkach. Czy np. kupując 2xpodstawę i po 1 z dodatków, będę mógł i tak "odpowiednio" wyposażyć statki z podstawki? Czy jest tak, że zabraknie mi jakiś "elementów". Czyli jak to jest od strony technicznej, czy z czasem nie okaże się, że statki z podstawki po prostu nie będą mogły być w pełni wykorzystane (bez robienia jakiś prox-ów - czego naprawdę nie lubię, zwłaszcza wydając 300 zł na grę). Od razu też zakładam z czasem grę turniejową jak będzie taka możliwość.
Dzięki wielkie za pomoc.
I mam pytanie jak to jest z tymi "ulepszeniami" w dodatkach. Czy np. kupując 2xpodstawę i po 1 z dodatków, będę mógł i tak "odpowiednio" wyposażyć statki z podstawki? Czy jest tak, że zabraknie mi jakiś "elementów". Czyli jak to jest od strony technicznej, czy z czasem nie okaże się, że statki z podstawki po prostu nie będą mogły być w pełni wykorzystane (bez robienia jakiś prox-ów - czego naprawdę nie lubię, zwłaszcza wydając 300 zł na grę). Od razu też zakładam z czasem grę turniejową jak będzie taka możliwość.
Dzięki wielkie za pomoc.
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Jeżeli kupisz dwie podstawki i po 1 dodatku, to bez problemu możesz wyposażyć dowolną eskadrę za 100 punktów. Nie każdy pilot może mieć takie same upgrade'y, a czasami nie starcza po prostu punktów na dorzucanie wyposażenia na full.Mareczq pisze:Jestem mocno zainteresowany właśnie zakupem tej gry.
I mam pytanie jak to jest z tymi "ulepszeniami" w dodatkach. Czy np. kupując 2xpodstawę i po 1 z dodatków, będę mógł i tak "odpowiednio" wyposażyć statki z podstawki? Czy jest tak, że zabraknie mi jakiś "elementów". Czyli jak to jest od strony technicznej, czy z czasem nie okaże się, że statki z podstawki po prostu nie będą mogły być w pełni wykorzystane (bez robienia jakiś prox-ów - czego naprawdę nie lubię, zwłaszcza wydając 300 zł na grę). Od razu też zakładam z czasem grę turniejową jak będzie taka możliwość.
Dzięki wielkie za pomoc.
Re: Star Wars: X-Wing
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Jakieś jeszcze rady gdzie najtaniej kupić i jaki zestaw jest najlepszy aby od razu móc zrobić tą bitwę na zasadach turniejowych?
Nie jestem pewien czy właśnie 2 zestawy początkowe i po 1-nym z dodatków to najlepsza opcja;) Zaznaczę, że mogę te 400 zł wydać na wszystko. Może ktoś ma lepszy pomysł jak zacząć przygodę?
Jakieś jeszcze rady gdzie najtaniej kupić i jaki zestaw jest najlepszy aby od razu móc zrobić tą bitwę na zasadach turniejowych?
Nie jestem pewien czy właśnie 2 zestawy początkowe i po 1-nym z dodatków to najlepsza opcja;) Zaznaczę, że mogę te 400 zł wydać na wszystko. Może ktoś ma lepszy pomysł jak zacząć przygodę?
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Podstawowym wyznacznikiem tego co powinieneś kupić jest to, czy masz z kim grać?Mareczq pisze:Wielkie dzięki za odpowiedź.
Jakieś jeszcze rady gdzie najtaniej kupić i jaki zestaw jest najlepszy aby od razu móc zrobić tą bitwę na zasadach turniejowych?
Nie jestem pewien czy właśnie 2 zestawy początkowe i po 1-nym z dodatków to najlepsza opcja;) Zaznaczę, że mogę te 400 zł wydać na wszystko. Może ktoś ma lepszy pomysł jak zacząć przygodę?
Jeżeli nie masz, to powinieneś zainwestować w obie strony.
Jeżeli masz z kim grać, to pytanie czy masz ciśnienie na grę obydwiema stronami. Jeżeli nie, to możesz ograniczyć koszty inwestując tylko w jedną (ekonomiczniej wychodzi zbierać Rebelię bo w eskadrze masz z reguły mniej modeli niż po stronie Imperium, a więc koszt zakupu modelu nieco mniejszy).
To, od jakiego zestawu zaczniesz zależy w dużej mierze od Twoich preferencji.
Równie dobrze zamiast kupować dwie podstawki i po jednym zestawie możesz kupić podstawkę i np. dwa Tie i dwa Tie Advanced. Albo podstawkę, dwa x-wingi i Y-winga.
Mimo wszystko jestem zdania, że dobrze mieć komplet dodatków, choćby po sztuce, aby mieć dostęp do wszystkich kart.
Re: Star Wars: X-Wing
Będę miał z kim grać, na pewno na starcie jednak będę główną osobą mającą "statki" Z czasem pewnie wkleję się do któregoś ze sklepów, jak będą organizowane turnieje.
I chce mieć na razie dostęp do obu stron dlatego myślałem o takim zestawie (2xPodstawka bo to jednak za 230 zł dostajemy 6 statków i dużo dodatków).
I jeśli jest tak, że i tak z tych dodatków wykorzystuje się maksymalnie 1 raz każdy z ulepszeń tam zawartych (których nie ma w podstawce) to nie widzę powodu dlaczego by kupować dodatków więcej niż 1 sztuce z tych podstawowych. Jak już to raczej bym kupić 2 podstawki, i np. 1 Tie + 2 Advanced (albo 1xX-wing i 2xY-Wing). Do tego naprawdę dlaczego oni nie dodali 4 kostek w podstawce, to jakaś głupota jest ;P A jak patrzę, że za dodatkowe 6 kostek chcą 50 zł to naprawdę 2 zestawy podstawowe wypadają coraz lepiej:)
Mam też pytanie techniczne bo może coś mi umyka.
Obejrzałem sobie ten filmik : http://www.youtube.com/watch?v=zBM61P1836o , aby obczaić jak to wygląda na żywo.
I mam pewien problem ze zrozumieniem zagrania. W 21:00 minucie zaczyna się atak Vaderem. Koleś używa rakiet , które mają w teorii zdolność wykonania 2 ataków. Na filmiku rzuca jednak tylko 3 kośćmi, a potem już atakuje rebelia. Czy ja czegoś tutaj nie rozumiem, czy koleś przegapił dodatkowy atak z rakiet?
I chce mieć na razie dostęp do obu stron dlatego myślałem o takim zestawie (2xPodstawka bo to jednak za 230 zł dostajemy 6 statków i dużo dodatków).
I jeśli jest tak, że i tak z tych dodatków wykorzystuje się maksymalnie 1 raz każdy z ulepszeń tam zawartych (których nie ma w podstawce) to nie widzę powodu dlaczego by kupować dodatków więcej niż 1 sztuce z tych podstawowych. Jak już to raczej bym kupić 2 podstawki, i np. 1 Tie + 2 Advanced (albo 1xX-wing i 2xY-Wing). Do tego naprawdę dlaczego oni nie dodali 4 kostek w podstawce, to jakaś głupota jest ;P A jak patrzę, że za dodatkowe 6 kostek chcą 50 zł to naprawdę 2 zestawy podstawowe wypadają coraz lepiej:)
Mam też pytanie techniczne bo może coś mi umyka.
Obejrzałem sobie ten filmik : http://www.youtube.com/watch?v=zBM61P1836o , aby obczaić jak to wygląda na żywo.
I mam pewien problem ze zrozumieniem zagrania. W 21:00 minucie zaczyna się atak Vaderem. Koleś używa rakiet , które mają w teorii zdolność wykonania 2 ataków. Na filmiku rzuca jednak tylko 3 kośćmi, a potem już atakuje rebelia. Czy ja czegoś tutaj nie rozumiem, czy koleś przegapił dodatkowy atak z rakiet?
Re: Star Wars: X-Wing
Dostałem dobrą ofertę na 2 zestawy podstawowe i 6 dodatków (nówki razem za 450 zł) i mogę sobie dowolnie wybrać "dodatki" - co byście polecili aby było jak najbardziej wyrównane? Myślałem nad 2xAdvanced,,2xTie, 1xX-Wing i 1xY-Wing. Wtedy razem bym miał na stronę 6xTieF + 2xAdvanced vs 4xX-Wing + 1xY-Wing.
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Będziesz miał 3 X-Wingi, a nie 4Mareczq pisze:Dostałem dobrą ofertę na 2 zestawy podstawowe i 6 dodatków (nówki razem za 450 zł) i mogę sobie dowolnie wybrać "dodatki" - co byście polecili aby było jak najbardziej wyrównane? Myślałem nad 2xAdvanced,,2xTie, 1xX-Wing i 1xY-Wing. Wtedy razem bym miał na stronę 6xTieF + 2xAdvanced vs 4xX-Wing + 1xY-Wing.
Co nie zmienia faktu, że to rozsądny wybór dodatków.
Jeżeli nie masz parcia na grę Swarmem, to ewentualnie proponowałbym zamianę jednego Tie na Y-Winga. Będziesz miał większe możliwości manewru składem Rebelii.
A co do tego:
to błąd gracza. Zapomniał o tym, że powinien zaatakować drugi raz.Mareczq pisze: Mam też pytanie techniczne bo może coś mi umyka.
Obejrzałem sobie ten filmik : http://www.youtube.com/watch?v=zBM61P1836o , aby obczaić jak to wygląda na żywo.
I mam pewien problem ze zrozumieniem zagrania. W 21:00 minucie zaczyna się atak Vaderem. Koleś używa rakiet , które mają w teorii zdolność wykonania 2 ataków. Na filmiku rzuca jednak tylko 3 kośćmi, a potem już atakuje rebelia. Czy ja czegoś tutaj nie rozumiem, czy koleś przegapił dodatkowy atak z rakiet?
Re: Star Wars: X-Wing
Wielkie dzięki za zaangażowanie Leviathan
Są gdzieś w sieci spisy/opisy wszystkich dostępnych kart/dodatków itp ? Tak aby bez fizycznego posiadania kart można było sobie stworzyć rozpiski?
Ogólnie ostatecznie wezmę:
2xPodstawa
1xTie
2xAdvanced
2xX-Wing
1xY-Wing
Jakoś wszystkie "truniejowe" rospiski jakie mogłem znaleźć ( a mało tego ) mają zawsze maks 1 szt. Y-Winga, a często bez niego grają Więc 2 szt. wydają mi się zbędnę, jednak bez technicznego poznania jak to wygląda ciężko mi to ocenić przed zakupem gry:/
Są gdzieś w sieci spisy/opisy wszystkich dostępnych kart/dodatków itp ? Tak aby bez fizycznego posiadania kart można było sobie stworzyć rozpiski?
Ogólnie ostatecznie wezmę:
2xPodstawa
1xTie
2xAdvanced
2xX-Wing
1xY-Wing
Jakoś wszystkie "truniejowe" rospiski jakie mogłem znaleźć ( a mało tego ) mają zawsze maks 1 szt. Y-Winga, a często bez niego grają Więc 2 szt. wydają mi się zbędnę, jednak bez technicznego poznania jak to wygląda ciężko mi to ocenić przed zakupem gry:/
- sewhoe
- Posty: 343
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
- Lokalizacja: Sanok
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Star Wars: X-Wing
Kalkulator kosztowy:
http://home.comcast.net/~jason.fuller/r ... roll=false
dla Rebeliantów i Imperium już zaktualizowany o karty stateczków z 2-giej fali.
PS. Link poprawiony
http://home.comcast.net/~jason.fuller/r ... roll=false
dla Rebeliantów i Imperium już zaktualizowany o karty stateczków z 2-giej fali.
PS. Link poprawiony
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 10:48 przez sewhoe, łącznie zmieniany 1 raz.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Coś z urlem nie tak
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Star Wars: X-Wing
U mnie działa:
http://home.comcast.net/~jason.fuller/e ... roll=false
http://home.comcast.net/~jason.fuller/r ... roll=false
Hmmm no to mi zrobiłeś, jak patrzę na te nowości to zaczynam się zastanawiać czy warto ładować kasę w "stare" modele. Sokół wydaje się przegięty... spokojnie można z nim przekroczyć 70 punktów (i mam wrażenie, że z Han Solo za sterami, Lukiem i Chewiem jako qmplami będzei cholernie mocny). Swoją drogą z nowymi ulepszeniami statków z tego co widzę, to już można zrobić Imperium 100 pts na 3xTIE + 1xADV. Będą chyba musieli zmienić punktacje turniejową jak wejdą te nowości, bo za dużo tego będzie.
http://home.comcast.net/~jason.fuller/e ... roll=false
http://home.comcast.net/~jason.fuller/r ... roll=false
Hmmm no to mi zrobiłeś, jak patrzę na te nowości to zaczynam się zastanawiać czy warto ładować kasę w "stare" modele. Sokół wydaje się przegięty... spokojnie można z nim przekroczyć 70 punktów (i mam wrażenie, że z Han Solo za sterami, Lukiem i Chewiem jako qmplami będzei cholernie mocny). Swoją drogą z nowymi ulepszeniami statków z tego co widzę, to już można zrobić Imperium 100 pts na 3xTIE + 1xADV. Będą chyba musieli zmienić punktacje turniejową jak wejdą te nowości, bo za dużo tego będzie.
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Pożyjemy zobaczymy. Na razie mamy koniec grudnia, a do premiery drugiej fali zostały dwa miesiące. Jak chcesz "wejść" w tą grę, to podstawkę i tak musisz kupić. "Stare" modele też będą użyteczne czy to jako "zapchajdziury" czy to w eskadrach, stawiających na ilość. Sam jestem ciekaw balansu po wyjściu dużych modeli. Format 100 punktowy nadal będzie obowiązywał, natomiast może okazać się, że powstanie jakiś nowy, także oficjalny na turnieje.Mareczq pisze:U mnie działa:
http://home.comcast.net/~jason.fuller/e ... roll=false
http://home.comcast.net/~jason.fuller/r ... roll=false
Hmmm no to mi zrobiłeś, jak patrzę na te nowości to zaczynam się zastanawiać czy warto ładować kasę w "stare" modele. Sokół wydaje się przegięty... spokojnie można z nim przekroczyć 70 punktów (i mam wrażenie, że z Han Solo za sterami, Lukiem i Chewiem jako qmplami będzei cholernie mocny). Swoją drogą z nowymi ulepszeniami statków z tego co widzę, to już można zrobić Imperium 100 pts na 3xTIE + 1xADV. Będą chyba musieli zmienić punktacje turniejową jak wejdą te nowości, bo za dużo tego będzie.
Re: Star Wars: X-Wing
Zobacz lepiej na te nowe "tańsze" statki. Przede wszystkim mam obawy, że Tie/F przestaną być główną siłą i zastąpią je nowe TIE Interceptor, które są niewiele droższe w punktach, a jednak są troszkę lepsze. A-Wing też zapowiada się ciekawie i może spowodować, że będzie się opłacało grać takimi 3-ma i 3-ma X-wingami na 100 punktów. Na pewno z tymi dodatkami zmniejszy się trochę różnica w "ilości" jednostek na stole;)Pożyjemy zobaczymy. Na razie mamy koniec grudnia, a do premiery drugiej fali zostały dwa miesiące. Jak chcesz "wejść" w tą grę, to podstawkę i tak musisz kupić. "Stare" modele też będą użyteczne czy to jako "zapchajdziury" czy to w eskadrach, stawiających na ilość. Sam jestem ciekaw balansu po wyjściu dużych modeli. Format 100 punktowy nadal będzie obowiązywał, natomiast może okazać się, że powstanie jakiś nowy, także oficjalny na turnieje.
Swoją drogą Slave I ma opcję zostawiania Min i Bomb - to może być mega mocne, bo często z tego co widziałem zdarzają się bliskie starcia w dużym gronie;P
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: X-Wing
Zapoznałem się dokładnie z całą listą Wave 2 więc wypowiadając opinię o użyteczności starych modeli po wyjściu nowych opierałem się na własnych przemyśleniach. Podtrzymuję ją.Mareczq pisze:Zobacz lepiej na te nowe "tańsze" statki. Przede wszystkim mam obawy, że Tie/F przestaną być główną siłą i zastąpią je nowe TIE Interceptor, które są niewiele droższe w punktach, a jednak są troszkę lepsze. A-Wing też zapowiada się ciekawie i może spowodować, że będzie się opłacało grać takimi 3-ma i 3-ma X-wingami na 100 punktów. Na pewno z tymi dodatkami zmniejszy się trochę różnica w "ilości" jednostek na stole;)Pożyjemy zobaczymy. Na razie mamy koniec grudnia, a do premiery drugiej fali zostały dwa miesiące. Jak chcesz "wejść" w tą grę, to podstawkę i tak musisz kupić. "Stare" modele też będą użyteczne czy to jako "zapchajdziury" czy to w eskadrach, stawiających na ilość. Sam jestem ciekaw balansu po wyjściu dużych modeli. Format 100 punktowy nadal będzie obowiązywał, natomiast może okazać się, że powstanie jakiś nowy, także oficjalny na turnieje.
Swoją drogą Slave I ma opcję zostawiania Min i Bomb - to może być mega mocne, bo często z tego co widziałem zdarzają się bliskie starcia w dużym gronie;P
Wypuszczenie przez FFG modeli, które wyrugowałyby wcześniejsze z rozgrywek byłoby bez sensu chociażby z marketingowego punktu widzenia. Bo jaki byłby wtedy sens kupowania starych modeli, skoro jedyną słuszną siłą byłyby te nowe? Wierzę w to, że balans gry był testowany i stawiano naprzeciw siebie różne eskadry. Gdyby składy złożone z samych nowych modeli były znacznie lepsze od starych, to dodatek zostałby przemodelowany. To co jest wersją finalną powinno spełniać taki wymóg zachowania balansu.
Oczywiście, jak będzie w rzeczywistości czas pokaże. Na razie to raczej dyskusja akademicka
Re: Star Wars: X-Wing
Wiesz testowanie teostawniem, ale w praktyce często wychodzi co innego:) No w każdym razie na pewno sobie zakupię 2 podstawki bo to się po prostu opłaca, zastanowie się jeszcze jak nad resztą. Pewnie stanie w końcu na 2xPodstawka + 1xDodatek każdy , a potem dokupię te nowości w lutym.