51. Stan: Nowa Era

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
77rpm
Posty: 378
Rejestracja: 18 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: 77rpm »

Czyli ile żetonów może na tej karcie leżeć ?

No i dalej odnośnie kaplicy - mogę to robić w dowolnym momencie bez utraty swojego ruchu ?
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Czochrun »

77rpm pisze:Czyli ile żetonów może na tej karcie leżeć ?
3 zgodnie z zasadą trzech slotów.
77rpm pisze: No i dalej odnośnie kaplicy - mogę to robić w dowolnym momencie bez utraty swojego ruchu ?
Nie, odrzucasz kartę tylko w swojej fazie akcji. Jeśli dojdzie coś dobrego będziesz mógł jej użyć przy kolejnej akcji, ale oczywiście jeszcze w tej samej turze.
Krisso
Posty: 6
Rejestracja: 06 sty 2013, 21:04
Been thanked: 3 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Krisso »

Czochrun pisze:
77rpm pisze:Jak rozumieć kartę (zdolność) Kaplica ? (KARTA [STRZAŁKA -->] 1PZ). Kiedy i jak korzystać ze zdolności tej cechy ? Wg mnie to powinna być akcja, nie wiem w jak to rozumieć - w jaki sposób odrzucać te karty ? W dowolnej chwili ? Tracę na to ruch ?
Faktycznie wygląda jakby była akcją ale moim zdaniem jest to cecha umożliwiająca Ci odrzucenie karty z ręki aby otrzymać punkt zwycięstwa. Punkt ten kładziesz na karcie Kaplica, czyli maksymalnie na grę możesz taki ruch wykonać 3 razy.
Chciałem wrócić do kwestii Kaplicy - ikonki na karcie sugerują, że nie jest to akcja tylko Cecha, więc czy nie uważacie, że najrozsądniejszym wyjściem z sytuacji byłoby potraktowanie strzałki '->' (oznaczającej spełnienie kosztu, charakterystycznej dla akcji) jako strzałki '=>' (charakterystycznej dla cech)?
Tym prostym zabiegiem Kaplica działałaby w następujący sposób: Za każdym razem gdy dobierasz kartę ze stosu kart zakrytych dostać 1PZ
dzięki temu i pierwsza ikona się zgadza (odrzucenie karty z ręki ma przecież zupełnie inną ikonę)
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: metyu »

z faq na bgg wynika, że karta ma działać, tak jak napisał Czochrun, tj. odrzucasz kartę z ręki, dostajesz 1 pz.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Portal Games »

metyu pisze:z faq na bgg wynika, że karta ma działać, tak jak napisał Czochrun, tj. odrzucasz kartę z ręki, dostajesz 1 pz.
Za odrzucenie karty z ręki otrzymuje się 1 PZ.

Z BGG można pobrać i wydrukować poprawione karty:
http://boardgamegeek.com/filepage/86731 ... -wersja-pl
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Quetzalcoatl »

Za odrzucenie karty z ręki otrzymuje się 1 PZ.
W swojej kolejce, w ramach (zamiast) akcji, tak?
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Czochrun »

Quetzalcoatl pisze:
Za odrzucenie karty z ręki otrzymuje się 1 PZ.
W swojej kolejce, w ramach (zamiast) akcji, tak?
Tak, w ramach akcji. W swojej turze odrzucasz kartę, dostajesz punkt, tura przechodzi na gracza po lewej stronie. Jak dojdzie do Ciebie znów możesz odrzucić kartę i dostać punkt. Przy kolejnej turze znów. I to by było na tyle ponieważ obowiązuje zasada trzech slotów.
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Quetzalcoatl »

Po lekturze (nie)oficalnego FAQ (jakiś dobrodziej umieścił na BGG) chcę się upewnić z jedną rzeczą:
Ulepszenie pozwala na złamanie reguły trzech gniazd na punkty, można dołożyć kolejny. To ulepszenie to są karty typu "Posłaniec", "Konserwator", "Tynkarz" etc.?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: mig »

Wysłanie Robotnika do Lokacji innego gracza - czy sformułowanie: "Gracz przekazuje jednego ze swoich Robotników graczowi, z którego Lokacji chce skorzystać" oznacza, że gracz z którego Lokacji korzystamy może tego przekazanego robotnika w tej turze użyć jak swojego?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: espresso »

Dokładnie tak.
dex_pl
Posty: 40
Rejestracja: 25 maja 2011, 20:35

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: dex_pl »

Pytania do karty Szalony sprzedawca (kontrakt => akcja kontraktu + akcja kontraktu)

W instrukcji jest:
Za jeden żeton Umowy możesz wykonać dwie Akcje współpracy, każdą na odległość wskazaną na żetonie.

1. Mam żeton W4 (Współpraca o wartości 4). Mogę podpisać kontrakt o wartości 4 + kontrakt o wartości 3? IMHO tak (choć opis karty w instrukcji może sugerować istnienie "=", a nie "<=" - tzn mógłbym zawierać kontrakty jedynie o wartości 4)
2. Mam żetony W4 i W1. Chcę zawrzeć kontrakt 5 oraz drugi kontrakt 5 - mogę? Opis karty sugeruje, że wymieniamy konkretny żeton - a nie sumę żetonów. W instrukcji nie ma możliwości wymiany żetonów na ich sumę (jest jedynie możliwość sumowania żetonów przy wykonaniu akcji).
W opisie karty z instrukcji jest wyraźnie "Za jeden żeton Umowy ..."

Dodatkowe pytania:
3. Ktoś w tym temacie pisał, że jest ograniczenie do 1 odbudowy (tej ze zgliszczy) na turę - to prawda? Z czego to wynika?
4. Karta radioaktywna osada (ta przechowywarka bez symboli) - czy można jej użyć do odbudowy ze zgliszczy? Tzn chcę odbudować ze zgliszczy, mam cegłę i tą kartę - mogę?
5. Fundament + karty dające punkty za dany symbol - działa? Mam np Rafinerię (+2 za każdą przyłączoną kartę z symbolem ropy), wykonuję akcję przyłączenia/budowy Fundamentu - dostanę 2 VP czy też nie?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: jolietjake »

1. Możesz. Na drugim żetonie wykonujesz akcję współpracy o wartości 4 na karcie o odległości 3. Jeden "punkcik" się marnuję, ale możesz tak zrobić.
2. Nie możesz tak zrobić, sam sobie odpowiedziałeś dlaczego :wink:
3. O niczym takim nie słyszałem, nic takiego nie widzę w instrukcji.
4. Myślę, że możesz. W intrukcji jest tylko zakaz jeśli chodzi o Przebudowe. Skoro nie ma nic o Odbudowie to możessz.
5. Myślę, że tak. Nie ma napisane nic o innych zakazach w stosunku do Fundamentu, więc raczej działa normalnie w tym aspekcie.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Bea »

Bardzo proszę o pomoc w interpretacji instrukcji w którą się właśnie zagłębiam.
Strona 11, "strzelanina":
Gracz atakujący może zdecydować się na podbój o obniżonym zasięgu.
Co to oznacza? Że mój zasięg podboju może być niższy niż wymaga tego karta lokacji którą chcę podbić a i tak ją podbiję? Nie wydaje się to być logiczne.


I jeszcze jedno: Czy mogę zacząć grać bez tych poprawienia tych trzech kart? Bo obiło mi się gdzieś o oczy, że jakieś trzy kart maja błędy.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Veridiana »

Nie mam instrukcji, ale chodzi chyba o sytuację w drugą stronę, czyli , że masz żeton podboju o wartości 5, ale atakujesz kartę w zasięgu 4.
ja gram w NE już długo i żadnych błędnych kart nie kojarzę :lol: i żyję
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Bea »

W takim razie, jeśli w wyniku strzelaniny nie uda się podbić deklarowanej lokacji (bo przeciwnik się bronił) czy żetony zasięgu przepadają, czy w kolejnej akcji (tej samej tury) można próbować podbić inna lokację przeciwnika o mniejszym zasięgu, lub użyć tych żetonów do podbicia jakieś swojej lokacji z ręki?


Tu są te poprawione karty: http://files.neuroshima.org/ne_cards.pdf
Nie wiem na ile to ważne, chciałabym już zacząć grać, a nie bawić się w poprawianie kart :)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: WRS »

Bea pisze:W takim razie, jeśli w wyniku strzelaniny nie uda się podbić deklarowanej lokacji (bo przeciwnik się bronił) czy żetony zasięgu przepadają, czy w kolejnej akcji (tej samej tury) można próbować podbić inna lokację przeciwnika o mniejszym zasięgu, lub użyć tych żetonów do podbicia jakieś swojej lokacji z ręki?
Tu wolałbym, żeby się ktoś z Portalu wypowiedział.
Pamiętam, że o to dopytywałem i gramy tak, że jak się obroni, to niestety przepadają te żetony.
Ale pewności nie mam.
Bea pisze:Tu są te poprawione karty: http://files.neuroshima.org/ne_cards.pdf
Nie wiem na ile to ważne, chciałabym już zacząć grać, a nie bawić się w poprawianie kart :)
Nie ma w zasadzie problemu z graniem.
Karty Los Banditos i Nafciarze mają omyłkowo nadrukowany zasięg 3 zamiast 4, ale łatwo w grze to poprawić, bo jako Cechy powinny być wśród nich.
Kaplica ma symbol dobierania karty zamiast odrzucania karty, ale też od razu widać że za odrzucenie (a nie dobranie :) ) dostajemy PZ.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Bea »

Akurat nam te karty nie wyszły w czasie gry :)
Jestem już po pierwszej grze i aż mnie głowa rozbolała :mrgreen: Nie tyle od mnogości reguł i symboli, ale od ilości dostępnych opcji i ogólnie od móżdzenia :) To jest definitywnie gra w którą człowiek na początku słabo gra i uczy się taktyki w trakcie kolejnych rozgrywek, poznając karty. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, no i wygrałam :mrgreen:
Zastanawiam się tylko nad kilkoma zasadami, dlaczego tak, a nie inaczej (ze strategicznego punktu widzenia) zostały wymyślone. Na przykład, dlaczego faza produkcji nie jest przed fazą wypatrywania? Łatwiej byłoby planować. Dlaczego korzystanie z z wcześniejszego podboju jest w fazie produkcji? Wydaje mi się, że dużo logicznie byłoby robić to jako jedną z akcji. No ale pewno autor to dobrze przemyślał, tylko ja jeszcze nie czaję :)
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: jolietjake »

Bea pisze:Bardzo proszę o pomoc w interpretacji instrukcji w którą się właśnie zagłębiam.
Strona 11, "strzelanina":
Gracz atakujący może zdecydować się na podbój o obniżonym zasięgu.
Co to oznacza? Że mój zasięg podboju może być niższy niż wymaga tego karta lokacji którą chcę podbić a i tak ją podbiję? Nie wydaje się to być logiczne.

I jeszcze jedno: Czy mogę zacząć grać bez tych poprawienia tych trzech kart? Bo obiło mi się gdzieś o oczy, że jakieś trzy kart maja błędy.
Nie mam przy sobie instrukcji i nie pamietam w jakim to było kontekście, ale jesli sie nie myle to była zasada, ze gdy decydujesz sie na podbój to nie mówisz na jaka lokacje, a jedynie jakich zetonow używasz. No i przykładowo rzucasz 5, bo lokacje o odległości 5 chcesz atakować. Ktoś Ci to obniża o -1, a ty nie masz czym odpowiedzieć, ale nadal możesz wybrać sobie którąś lokacje o odległości 3 lub 4. Wybaczcie jesli cos pokrecilem :roll:

Kart jak najbardziej nie ma co poprawiać, zaczynajcie grać! Jedyny ważny błąd to Kaplica, a o niej pamiętać będziesz, bo inaczej byłaby trochę bezsensowne :wink:
WRS pisze:
Bea pisze:W takim razie, jeśli w wyniku strzelaniny nie uda się podbić deklarowanej lokacji (bo przeciwnik się bronił) czy żetony zasięgu przepadają, czy w kolejnej akcji (tej samej tury) można próbować podbić inna lokację przeciwnika o mniejszym zasięgu, lub użyć tych żetonów do podbicia jakieś swojej lokacji z ręki?
Tu wolałbym, żeby się ktoś z Portalu wypowiedział.
Pamiętam, że o to dopytywałem i gramy tak, że jak się obroni, to niestety przepadają te żetony.
Ale pewności nie mam.
Na pewno przepadają zetony. Tak jak i zetony obronne. Inaczej moznaby bez ryzyka sobie próbować atakow, nawet na ten sam cel kilkukrotnie w ciagu jednej tury. No a to by było chyba głupie :wink:
Bea pisze: Zastanawiam się tylko nad kilkoma zasadami, dlaczego tak, a nie inaczej (ze strategicznego punktu widzenia) zostały wymyślone. Na przykład, dlaczego faza produkcji nie jest przed fazą wypatrywania? Łatwiej byłoby planować. Dlaczego korzystanie z z wcześniejszego podboju jest w fazie produkcji? Wydaje mi się, że dużo logicznie byłoby robić to jako jedną z akcji. No ale pewno autor to dobrze przemyślał, tylko ja jeszcze nie czaję :)
Ale przecież juz w fazie wypatrywania dokładnie wiesz co będziesz brać w fazie produkcji. A dzięki temu ze jest po fazie wypatrywania to możesz zadecydować o używania Podbojow w zależności od dobranych kart. A propos drugiej Twojej wątpliwości: Podbój działa w pewien sposób analogicznie do Umowy, a on musi byc w fazie produkcji.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Bea »

Co do strzelaniny, to teraz do mnie doszło, ze przecież skoro żetony sa jawne, to można wszystko z góry zaplanować i nie strzelać na ślepo wiedząc, że przeciwnik ma obronę. Z drugiej zaś strony przeciwnik może chcieć zostawić sobie ją na inną lokację, która może być zaatakowana przez kogoś innego. Może faktycznie logicznym byłoby przyjąć, że jeśli nie uda się jakieś lokacji zaatakować, wtedy próbuje się druga, słabszą, a jak to się nie uda to żetony przepadają.
jolietjake pisze: Ale przecież juz w fazie wypatrywania dokładnie wiesz co będziesz brać w fazie produkcji. A dzięki temu ze jest po fazie wypatrywania to możesz zadecydować o używania Podbojow w zależności od dobranych kart. A propos drugiej Twojej wątpliwości: Podbój działa w pewien sposób analogicznie do Umowy, a on musi byc w fazie produkcji.
Niby w fazie wypatrywania wiem, ale surowce są poukrywane na wielu kartach tylko w postaci symboli i czasami łatwo coś źle oszacować. A tak to bym miała wszystkie żetony przed sobą. A czy ze strategicznego punktu widzenia robi ta kolejność jakąś różnicę? Zmienia grę?
Ja wiem, że podbój tak jak umowa musi być w fazie produkcji, tylko czasami bardziej by się przydał w fazie akcji, np jak dojdą jakieś fajne karty. Poza tym podbój kojarzy mi się bardziej z akcją. Ale cóż...

Kolejne moje pytanie jest a akcję spasowania. Wykonuje się ją zamiast swojej akcji, a nie tuż po swojej ostatniej akcji, tak? Bo to robi zasadniczą różnicę :)
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: jolietjake »

I to dobre pytanie! Nie wiem jaka i czy jest zasada na ten temat. Ja gralem tak, ze mozna spasowac zaraz po swoim ruchu albo (na swoja niekorzysc, jak ktos sie zapomnial) jako nastepnym swoj 'ruch', ale bycmoze gralem zle.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Bea »

jolietjake pisze:I to dobre pytanie! Nie wiem jaka i czy jest zasada na ten temat. Ja gralem tak, ze mozna spasowac zaraz po swoim ruchu albo (na swoja niekorzysc, jak ktos sie zapomnial) jako nastepnym swoj 'ruch', ale bycmoze gralem zle.
W instrukcji pisze:
Gracz może wykonać dowolną z dostępnych mu akcji lub spasować.
Biorąc te słowa dosłownie możemy spasować dopiero gdy przychodzi nasza kolej ruchu, zamiast wykonać akcję. Co za tym idzie, przez całą kolejkę jeszcze jesteśmy narażeni na napady. Wydaje mi się to dość logiczne.
Za to nadal niejasna jest dla mnie ta strzelanina :roll:
zachi pisze:
schizofretka pisze:
4.Radioactive Colony - co dokładnie można tam przechowywać? Tylko te zasoby, które przynosi w momencie zagrania?
4. Dokładnie to co przyszło z kartą (i nie można tam dokładać żetonów, jeśli jakieś zejdą).
Skąd wiadomo, że nie wolno tam dokładać surowców jeśli się jakieś zdejmie? Jest to gdzieś opisane w instrukcji?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: espresso »

Spasować można zamiast akcji. Nie chodzi tylko o napady, ale również o możliwość korzystania przez przeciwników z naszych lokacji.

Strzelanina, według mojej wiedzy, działa tak:
1) deklarujesz, że chcesz atakować z określoną siłą (np. 4), bez wskazywania budynku
2) przeciwnik może zagrać żetony obrony i obniżyć Twój atak (np. do 3)
3) masz wybór: deklarujesz, że podbijasz lokację o sile 3 (i teraz dopiero deklarujesz którą konkretnie) lub dorzucasz nowy żeton ataku i zwiększasz ponownie atak (np. do 4)
4) powtarzasz kroki 2-3 tak długo, aż podbijesz jakąś lokację lub zrezygnujesz z podboju

IMO żetony przepadają. Po pierwsze dlatego, że atakujący widzi żetony przeciwnika, więc może sobie obliczyć jaką siłę ataku potrzebuje, żeby przeprowadzić atak "na pewniaka". Po drugie, skoro broniący się zużywa żetony obrony to czemu niby atakujący miałby odzyskać swoje?
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: Bea »

Dzięki espresso, wydaje się to być logiczne. Pozostaje jeszcze sprawa radioaktywnej Osady. Amelina? Też się nie uzupełnia żetonów?

I jeszcze to:
zachi pisze:
Jeśli napaść się nie powiedzie, a posiadasz jakąś kartę z cechą, która daje coś (PZ, surowce, robotników itp.) za akcję napaści, to ta karta mimo wszystko działa - akcja napaści została "odpalona", choć nie odniosła skutku i tak dostajesz profit z tej karty.
Chyba nie chodzi o Siedzibę Gangu lub Siedzibę Borgo? Bo w ich przypadku instrukcja mówi, że musi to być "udany" najazd. Przy Ciężarówce w instrukcji nie użyli słowa udany, poza tym nie napisali, że podbój ( lub umowa) ma dotyczyć obcej lokacji. A w sumie symbol jest taki mam. Jak więc odróżnić karty z cechą które traktują o udanym podboju obcej lokacji a karty mówiące po prostu o podboju, jakimkolwiek?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: WRS »

Bea pisze:
zachi pisze:
schizofretka pisze:
4.Radioactive Colony - co dokładnie można tam przechowywać? Tylko te zasoby, które przynosi w momencie zagrania?
4. Dokładnie to co przyszło z kartą (i nie można tam dokładać żetonów, jeśli jakieś zejdą).
Skąd wiadomo, że nie wolno tam dokładać surowców jeśli się jakieś zdejmie? Jest to gdzieś opisane w instrukcji?
Jest tam symbol jednorazowego położenia zasobów - w momencie wystawienia lokacji.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: 51. Stan: Nowa Era

Post autor: espresso »

W radioaktywnej osadzie masz ikonę rączki z lewej strony, która oznacza, że surowce otrzymujesz w momencie przyłączenia lokacji + ikonę zegara z prawej, która oznacza, że surowce nie przepadają. Z tego co kojarzę, to na karty z rączką nie można dokładać surowców.
W melinie masz tylko ikonę zegara, więc działa jak magazyn - w momencie przyłączenia karta jest pusta i sama wrzucasz tam surowce.

Co do siedziby gangu i Borgo, to ja traktowałam je jako wyjątki. Tzn. ogólnie działa zasada jak przy ciężarówce (ważne, żeby wykonać akcję, nie musi być udana), ale akurat te dwie karty mają wyraźnie opisane nieco inne założenia. Zresztą, w obu przypadkach aktywacja karty po nieudanym najeździe byłaby bez sensu (punkty zwycięstwa za nieudany najazd? bez przesady ;) ).

Edit:
Zauważ jeszcze, że w melinie jednak ikony są narysowane w takim boxie, który jest stosowany w przypadku magazynów, a na osadzie są po prostu ikony surowców.
ODPOWIEDZ