Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

Propozycja mat_eyo w mojej ocenie wydaje się najbardziej prawidłowa, ale...

Jeśli podstawimy te zasady do scenariusza Pełny podbój to wychodzi nam, że do podbicia mamy tylko jedno miasto i to poziomu 4 - a przecież w rozwinięciu solo tego scenariusza, a więc Podboju jednoosobowym mamy do podbicia dwa miasta tj. 5 i 8 poziomu.

A więc może powinniśmy iść w drugą stronę i przyjmować wytyczne dla gry 3-osobowej? W scenariuszu Pełny podbój to by - prawie (trzy miasta poziomu 4) pasowało?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: pan_satyros »

A czy autor gry wypowiadał się na temat gry solo (bgg)? To byłoby najlepszym wyjaśnianiem.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight

Post autor: espresso »

Na BGG jest trochę wariantów solo opisanych, ale nie widziałam nic oficjalnego. Swoją drogą, jest to dla mnie szokujące dlaczego w tak dobrze przetestowanej i zbalansowanej grze, zabrakło tej odrobiny wysiłku, żeby dorzucić oficjalny wariant solo do istniejących scenariuszy...
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: pan_satyros »

espresso pisze:Na BGG jest trochę wariantów solo opisanych, ale nie widziałam nic oficjalnego. Swoją drogą, jest to dla mnie szokujące dlaczego w tak dobrze przetestowanej i zbalansowanej grze, zabrakło tej odrobiny wysiłku, żeby dorzucić oficjalny wariant solo do istniejących scenariuszy...
No właśnie, te lakoniczne "dostosujcie sobie sami" trochę mnie dziwi ;/
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5614
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1254 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Prawda? Pisałem już o tym wcześniej, dla dwóch, trzech i czterech graczy nie było problemu podać dokładnych wytycznych natomiast dla jednego gracza tego nie ma... Może dlatego, że ciężko określić odpowiedni setup do gry solo? Chyba faktycznie trzeba będzie napisać do autora. Bo przystosować sobie to można każdy scenariusz przy dowolnej liczbie graczy żeby go ułatwić/utrudnić więc dla mnie to żadna odpowiedź.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: pan_satyros »

mat_eyo pisze:Prawda? Pisałem już o tym wcześniej, dla dwóch, trzech i czterech graczy nie było problemu podać dokładnych wytycznych natomiast dla jednego gracza tego nie ma... Może dlatego, że ciężko określić odpowiedni setup do gry solo? Chyba faktycznie trzeba będzie napisać do autora. Bo przystosować sobie to można każdy scenariusz przy dowolnej liczbie graczy żeby go ułatwić/utrudnić więc dla mnie to żadna odpowiedź.
Szczególnie, że wariant solo to jednen z najlepszych w tej grze (i dla mnie najlepszy w ogóle wśród gier solo). Właściwie tylko dla niego ją kupiłem.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 19:55 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5614
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1254 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Zgadzam się, gra solo daje naprawdę dużo przyjemności (choć wczorajsza trzyosobowa była jak dotąd moją najlepszą). Również przy zakupie brałem pod uwagę fakt, że głównie będę w nią grał sam. Szkoda, że autorowi nie chciało się dopisać tych kilku liczb do setupów, w końcu kto jak kto ale on powinien wiedzieć to najlepiej :) chyba, że tak jak pisałem określenie optymalnych opcji do gry solo jest bardzo trudne/niemożliwe.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight

Post autor: espresso »

Mnie to strasznie irytuje, bo pełny podbój solo regularnie przegrywam, a nie wiem jak dostosować pozostałe scenariusze. Kombinowałam trochę z szybkim podbojem, ale było albo za łatwo, albo za trudno (a nie wiem na ile to była wina szczęścia albo nieobeznania z grą). Co ciekawe, ten sam szybki podbój dla 2 graczy wydawał się idealnie dopasowany poziomem trudności.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mage Knight

Post autor: vegathedog »

Ja wczoraj zagrałem scenariusz podbojowy solo dla poziomu 5 i 8 i udało mi się dopiero przed czwartą nocą zdobyć oba miasta.Może po prostu trzeba grać standardowe scenariusze i wykonywać je w jak najkrótszym czasie.Odejmować na przykład 30 pkt. za każdy dzień i każdą noc ponad standardowy czas i nie doliczać punktów za pozostałe karty WG.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: Karit »

Przed 4 noca?? Rozumiem ze grales do momentu az podbijesz wszystke miasta a nie standardowe 3 dni, 3 noce?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

espresso pisze:Mnie to strasznie irytuje, bo pełny podbój solo regularnie przegrywam, (...)
Spróbuj na początek zagrać z miastami o poziomach 1 i 4, potem 2 i 5 itd. Po jakimś czasie dojdziesz (i na pewno wygrasz) na poziomach 5 i 8. Mi nawet udało się w poniedziałek wygrać na poziomach 6 i 9, ale w punktach sławy to wyszlo marnie (za dużo ran). Więc poprzeczkę będę raczej podnosił w inny sposób (np. na starcie 2 rany i reputacja 2 pola na minus?).
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: Misio205 »

Pochwalę się, że ja również dołożyłem swoją cegiełkę do powstania polskiego dodatku :D
Jestem bardzo zadowolony z kupna i nie mam zastrzeżeń co do wykonania. Karty zakoszulkowane, w woreczkach strunowych, wszystko się ładnie mieści, świetnie prezentuje i nie zniszczy przez lata grania.
A najważniejsze, że podoba się mojej dziewczynie i ciągle chce grać :D

Życzę wszystkim i sobie również cierpliwości w oczekiwaniu na polski dodatek.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight

Post autor: espresso »

lichking pisze: Spróbuj na początek zagrać z miastami o poziomach 1 i 4, potem 2 i 5 itd. Po jakimś czasie dojdziesz (i na pewno wygrasz) na poziomach 5 i 8.
Grałam na poziomach 3 i 5. W najbardziej udanej próbie udało mi się podbić miasto o poziomie 5 (to z 3 było głupio położone) i zabrakło mi 1-2 tur, żeby podbić też to drugie. Ale przyznaję, że po takich ciężkich porażkach tym bardziej chce mi się grać! No bo jak to, inni dają radę, a ja nie? :mrgreen:
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

No to trzymam kciuki:)

A oczywiście jak ktoś wytrwały i biegły w angielskim wydobyłby od autora setup solo do pozostałych scenariuszy byłoby pięknie. Bo tak to pozostaje czekanie na dodatek który przede wszystkim (przynajmniej ja tak to widzę) jest skierowany do solo-graczy:)
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight

Post autor: pattom »

Czołem,

czy gracie czasem scenariusze konkurencyjne jako kooperacyjne ? :)

Ja dzisiaj ze znajomym zagraliśmy scenariusz Wyzwolenie Kopalń jako kooperacje, czyli nie atakujemy się i nie używamy czarów/zdolności wpływających negatywnie na współgracza. Powiem Wam, że całkiem dobrze się gra. Nie było łatwo ale daliśmy radę. Kopalnie (chyba było ich 6) zdobyte w 4 rundy. Ponieważ gramy głównie dla zabawy to nie liczyliśmy ostatecznych punktów.
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: Misio205 »

pattom pisze:czy gracie czasem scenariusze konkurencyjne jako kooperacyjne ? :)
To dobry pomysł na to, aby gracze lepiej "weszli" w grę na losowym setupie mapy, który potrafi dać nieźle w kość. Lepiej najpierw sobie poradzić z mapą, a potem dopiero z konkurentami :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight

Post autor: Pynio »

Tak sobie czytam o tym tytule i dla pomocy wrzucę autora chyba trzech porządnych serii filmów na YouTube z okazji MageKnight. Bardzo pomocne przy zerknięciu co i jak :)

seria pierwsza:
http://www.youtube.com/watch?v=J_zW9zDxeYU

seria trzecia (różnice w multi):
http://www.youtube.com/watch?v=3wupIQmVMUM

Seria druga do znalezienia, jest bardzo szeroka.

Nigdy tego tytułu nie widziałem, jednak z pewnością jest to ogromna pomoc dla tych co grają i dla tych co zagrać zamierzają.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mage Knight

Post autor: Brylantino »

Ricky bardzo fajnie to przedstawia (sam korzystałem z tych filmów, jak czekałem na swój egzemplarz), a odnośniki do nich można znaleźć nawet na stronie Rebela :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight

Post autor: Pynio »

Tak patrząc na film... w 4 części gość zagrywa kartę, którą wspiera zieloną maną co daje mu do ataku siedge albo +2 albo + 3 i ok. Natomiast jestem zdziwiony, że drugą kartę (tą, która "atakuje) zagrywa za darmo. Sądziłem, że powinien wydać dwie zielone many, jedną na użycie zaawansowanej właściwości (czyli siedge attack +3), i drugą zieloną manę, która daje +2 do ataku typu siedge. Jedynym wytłumaczeniem jest dla mnie to, że na karcie, która dodaje jest info, że pierwsza, która atakuje jest za free - tego nie kojarzę. Podkreślam, że tylko oglądam film, nie znam instrukcji i zasad.

edit: mniej więcej tutaj:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... aTM#t=701s


Edit2:
(7 film)
ciekawi mnie też jak wylosował wilkołaka z podziemi (wszedł na nie). Według wcześniejszego tłumaczenia pierwszy jest atak "zasięgowy" potem obrona i atak zwykły. Patrząc na karty mógł wspierając się chyba białą maną zrobić atak zasięgowy 3 i złożyć bokiem 2 karty - miałby 5, nie zrobił tego, z okazji, że wilkołak miał "słiftness" ;) to nie obronił się i dostał spory łomot. Dla mnie trzy możliwości: albo chciał pokazać walkę w szerszym aspekcie, albo sobie zapomniał (nierealne), albo nie można robić ataków zasięgowych jak się wejdzie na to samo pole. Potwierdzi mi ktoś (pewnie opcja 3).
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 21:35 przez Pynio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mage Knight

Post autor: Brylantino »

Koncentracja, czyli karta którą zagrał pierwszą w mocniejszej wersji (zielona mana) daje możliwość zagrania drugiej karty z wzmocnionym efektem za darmo, a jeżeli jest to atak/blok itp. to dodatkowo dostaje on +2.

EDIT: Co do drugiej sytuacji, to karty bokiem nie mogą być zagrywane jako atak dystansowy, a jedynie zwykły. Stąd dalej mu brakowało 2 dmgu dystansowego.
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

Odp. ze strony Lacerty za zapytania odnośnie wydanie dodatku:

"Tak jak pisaliśmy już wcześniej - musimy wyprzedać cały nakład i część kolejnego, aby druk dodatku był ekonomicznie uzasadniony. Na razie sprzedaliśmy dopiero 70% pierwszego nakładu."

Wg. mnie raczej nie powiało optymizmem...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5614
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1254 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

No niestety, trzeba więc kupować angielski dodatek :/ gdyby chociaż było to wydanie angielskie z polską instrukcją.
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: lichking »

Dokładnie. Trochę żałuję, że niepomny ostrzeżeń człowiek skusił się na wersję polską i ma... tradycyjny problem.

W tym momencie zakup ang podstawki i dodatku brzmiałby jak muzyka.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 18:44 przez lichking, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight

Post autor: espresso »

70% nakładu w dwa miesiące od premiery to mało?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5614
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 803 times
Been thanked: 1254 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Tzn nasze wydanie podstawki i dodatek są podobno nie do odróżnienia. Ja jednak nie lubię mieszać różnych wersji językowych.
Szkoda, że na razie sprzedali tylko 70% nakładu, który jak przypuszczam i tak nie był zbyt duży. Ja wszystko co mogłem zrobiłem - kupiłem swój egzemplarz i zainteresowałem znajomych grą w takim stopniu, że też ją kupują :)
ODPOWIEDZ