Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Mage Knight
Propozycja mat_eyo w mojej ocenie wydaje się najbardziej prawidłowa, ale...
Jeśli podstawimy te zasady do scenariusza Pełny podbój to wychodzi nam, że do podbicia mamy tylko jedno miasto i to poziomu 4 - a przecież w rozwinięciu solo tego scenariusza, a więc Podboju jednoosobowym mamy do podbicia dwa miasta tj. 5 i 8 poziomu.
A więc może powinniśmy iść w drugą stronę i przyjmować wytyczne dla gry 3-osobowej? W scenariuszu Pełny podbój to by - prawie (trzy miasta poziomu 4) pasowało?
Jeśli podstawimy te zasady do scenariusza Pełny podbój to wychodzi nam, że do podbicia mamy tylko jedno miasto i to poziomu 4 - a przecież w rozwinięciu solo tego scenariusza, a więc Podboju jednoosobowym mamy do podbicia dwa miasta tj. 5 i 8 poziomu.
A więc może powinniśmy iść w drugą stronę i przyjmować wytyczne dla gry 3-osobowej? W scenariuszu Pełny podbój to by - prawie (trzy miasta poziomu 4) pasowało?
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
A czy autor gry wypowiadał się na temat gry solo (bgg)? To byłoby najlepszym wyjaśnianiem.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Mage Knight
Na BGG jest trochę wariantów solo opisanych, ale nie widziałam nic oficjalnego. Swoją drogą, jest to dla mnie szokujące dlaczego w tak dobrze przetestowanej i zbalansowanej grze, zabrakło tej odrobiny wysiłku, żeby dorzucić oficjalny wariant solo do istniejących scenariuszy...
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
No właśnie, te lakoniczne "dostosujcie sobie sami" trochę mnie dziwi ;/espresso pisze:Na BGG jest trochę wariantów solo opisanych, ale nie widziałam nic oficjalnego. Swoją drogą, jest to dla mnie szokujące dlaczego w tak dobrze przetestowanej i zbalansowanej grze, zabrakło tej odrobiny wysiłku, żeby dorzucić oficjalny wariant solo do istniejących scenariuszy...
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1254 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Prawda? Pisałem już o tym wcześniej, dla dwóch, trzech i czterech graczy nie było problemu podać dokładnych wytycznych natomiast dla jednego gracza tego nie ma... Może dlatego, że ciężko określić odpowiedni setup do gry solo? Chyba faktycznie trzeba będzie napisać do autora. Bo przystosować sobie to można każdy scenariusz przy dowolnej liczbie graczy żeby go ułatwić/utrudnić więc dla mnie to żadna odpowiedź.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Szczególnie, że wariant solo to jednen z najlepszych w tej grze (i dla mnie najlepszy w ogóle wśród gier solo). Właściwie tylko dla niego ją kupiłem.mat_eyo pisze:Prawda? Pisałem już o tym wcześniej, dla dwóch, trzech i czterech graczy nie było problemu podać dokładnych wytycznych natomiast dla jednego gracza tego nie ma... Może dlatego, że ciężko określić odpowiedni setup do gry solo? Chyba faktycznie trzeba będzie napisać do autora. Bo przystosować sobie to można każdy scenariusz przy dowolnej liczbie graczy żeby go ułatwić/utrudnić więc dla mnie to żadna odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 19:55 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1254 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Zgadzam się, gra solo daje naprawdę dużo przyjemności (choć wczorajsza trzyosobowa była jak dotąd moją najlepszą). Również przy zakupie brałem pod uwagę fakt, że głównie będę w nią grał sam. Szkoda, że autorowi nie chciało się dopisać tych kilku liczb do setupów, w końcu kto jak kto ale on powinien wiedzieć to najlepiej
chyba, że tak jak pisałem określenie optymalnych opcji do gry solo jest bardzo trudne/niemożliwe.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Mage Knight
Mnie to strasznie irytuje, bo pełny podbój solo regularnie przegrywam, a nie wiem jak dostosować pozostałe scenariusze. Kombinowałam trochę z szybkim podbojem, ale było albo za łatwo, albo za trudno (a nie wiem na ile to była wina szczęścia albo nieobeznania z grą). Co ciekawe, ten sam szybki podbój dla 2 graczy wydawał się idealnie dopasowany poziomem trudności.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Mage Knight
Ja wczoraj zagrałem scenariusz podbojowy solo dla poziomu 5 i 8 i udało mi się dopiero przed czwartą nocą zdobyć oba miasta.Może po prostu trzeba grać standardowe scenariusze i wykonywać je w jak najkrótszym czasie.Odejmować na przykład 30 pkt. za każdy dzień i każdą noc ponad standardowy czas i nie doliczać punktów za pozostałe karty WG.
Re: Mage Knight
Przed 4 noca?? Rozumiem ze grales do momentu az podbijesz wszystke miasta a nie standardowe 3 dni, 3 noce?
Re: Mage Knight
Spróbuj na początek zagrać z miastami o poziomach 1 i 4, potem 2 i 5 itd. Po jakimś czasie dojdziesz (i na pewno wygrasz) na poziomach 5 i 8. Mi nawet udało się w poniedziałek wygrać na poziomach 6 i 9, ale w punktach sławy to wyszlo marnie (za dużo ran). Więc poprzeczkę będę raczej podnosił w inny sposób (np. na starcie 2 rany i reputacja 2 pola na minus?).espresso pisze:Mnie to strasznie irytuje, bo pełny podbój solo regularnie przegrywam, (...)
Re: Mage Knight
Pochwalę się, że ja również dołożyłem swoją cegiełkę do powstania polskiego dodatku
Jestem bardzo zadowolony z kupna i nie mam zastrzeżeń co do wykonania. Karty zakoszulkowane, w woreczkach strunowych, wszystko się ładnie mieści, świetnie prezentuje i nie zniszczy przez lata grania.
A najważniejsze, że podoba się mojej dziewczynie i ciągle chce grać
Życzę wszystkim i sobie również cierpliwości w oczekiwaniu na polski dodatek.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jestem bardzo zadowolony z kupna i nie mam zastrzeżeń co do wykonania. Karty zakoszulkowane, w woreczkach strunowych, wszystko się ładnie mieści, świetnie prezentuje i nie zniszczy przez lata grania.
A najważniejsze, że podoba się mojej dziewczynie i ciągle chce grać
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Życzę wszystkim i sobie również cierpliwości w oczekiwaniu na polski dodatek.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Mage Knight
Grałam na poziomach 3 i 5. W najbardziej udanej próbie udało mi się podbić miasto o poziomie 5 (to z 3 było głupio położone) i zabrakło mi 1-2 tur, żeby podbić też to drugie. Ale przyznaję, że po takich ciężkich porażkach tym bardziej chce mi się grać! No bo jak to, inni dają radę, a ja nie?lichking pisze: Spróbuj na początek zagrać z miastami o poziomach 1 i 4, potem 2 i 5 itd. Po jakimś czasie dojdziesz (i na pewno wygrasz) na poziomach 5 i 8.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Mage Knight
No to trzymam kciuki:)
A oczywiście jak ktoś wytrwały i biegły w angielskim wydobyłby od autora setup solo do pozostałych scenariuszy byłoby pięknie. Bo tak to pozostaje czekanie na dodatek który przede wszystkim (przynajmniej ja tak to widzę) jest skierowany do solo-graczy:)
A oczywiście jak ktoś wytrwały i biegły w angielskim wydobyłby od autora setup solo do pozostałych scenariuszy byłoby pięknie. Bo tak to pozostaje czekanie na dodatek który przede wszystkim (przynajmniej ja tak to widzę) jest skierowany do solo-graczy:)
Re: Mage Knight
Czołem,
czy gracie czasem scenariusze konkurencyjne jako kooperacyjne ?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja dzisiaj ze znajomym zagraliśmy scenariusz Wyzwolenie Kopalń jako kooperacje, czyli nie atakujemy się i nie używamy czarów/zdolności wpływających negatywnie na współgracza. Powiem Wam, że całkiem dobrze się gra. Nie było łatwo ale daliśmy radę. Kopalnie (chyba było ich 6) zdobyte w 4 rundy. Ponieważ gramy głównie dla zabawy to nie liczyliśmy ostatecznych punktów.
czy gracie czasem scenariusze konkurencyjne jako kooperacyjne ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja dzisiaj ze znajomym zagraliśmy scenariusz Wyzwolenie Kopalń jako kooperacje, czyli nie atakujemy się i nie używamy czarów/zdolności wpływających negatywnie na współgracza. Powiem Wam, że całkiem dobrze się gra. Nie było łatwo ale daliśmy radę. Kopalnie (chyba było ich 6) zdobyte w 4 rundy. Ponieważ gramy głównie dla zabawy to nie liczyliśmy ostatecznych punktów.
Re: Mage Knight
To dobry pomysł na to, aby gracze lepiej "weszli" w grę na losowym setupie mapy, który potrafi dać nieźle w kość. Lepiej najpierw sobie poradzić z mapą, a potem dopiero z konkurentamipattom pisze:czy gracie czasem scenariusze konkurencyjne jako kooperacyjne ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Mage Knight
Tak sobie czytam o tym tytule i dla pomocy wrzucę autora chyba trzech porządnych serii filmów na YouTube z okazji MageKnight. Bardzo pomocne przy zerknięciu co i jak ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
seria pierwsza:
http://www.youtube.com/watch?v=J_zW9zDxeYU
seria trzecia (różnice w multi):
http://www.youtube.com/watch?v=3wupIQmVMUM
Seria druga do znalezienia, jest bardzo szeroka.
Nigdy tego tytułu nie widziałem, jednak z pewnością jest to ogromna pomoc dla tych co grają i dla tych co zagrać zamierzają.
Pozdrawiam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
seria pierwsza:
http://www.youtube.com/watch?v=J_zW9zDxeYU
seria trzecia (różnice w multi):
http://www.youtube.com/watch?v=3wupIQmVMUM
Seria druga do znalezienia, jest bardzo szeroka.
Nigdy tego tytułu nie widziałem, jednak z pewnością jest to ogromna pomoc dla tych co grają i dla tych co zagrać zamierzają.
Pozdrawiam
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Mage Knight
Ricky bardzo fajnie to przedstawia (sam korzystałem z tych filmów, jak czekałem na swój egzemplarz), a odnośniki do nich można znaleźć nawet na stronie Rebela ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Mage Knight
Tak patrząc na film... w 4 części gość zagrywa kartę, którą wspiera zieloną maną co daje mu do ataku siedge albo +2 albo + 3 i ok. Natomiast jestem zdziwiony, że drugą kartę (tą, która "atakuje) zagrywa za darmo. Sądziłem, że powinien wydać dwie zielone many, jedną na użycie zaawansowanej właściwości (czyli siedge attack +3), i drugą zieloną manę, która daje +2 do ataku typu siedge. Jedynym wytłumaczeniem jest dla mnie to, że na karcie, która dodaje jest info, że pierwsza, która atakuje jest za free - tego nie kojarzę. Podkreślam, że tylko oglądam film, nie znam instrukcji i zasad.
edit: mniej więcej tutaj:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... aTM#t=701s
Edit2:
(7 film)
ciekawi mnie też jak wylosował wilkołaka z podziemi (wszedł na nie). Według wcześniejszego tłumaczenia pierwszy jest atak "zasięgowy" potem obrona i atak zwykły. Patrząc na karty mógł wspierając się chyba białą maną zrobić atak zasięgowy 3 i złożyć bokiem 2 karty - miałby 5, nie zrobił tego, z okazji, że wilkołak miał "słiftness"
to nie obronił się i dostał spory łomot. Dla mnie trzy możliwości: albo chciał pokazać walkę w szerszym aspekcie, albo sobie zapomniał (nierealne), albo nie można robić ataków zasięgowych jak się wejdzie na to samo pole. Potwierdzi mi ktoś (pewnie opcja 3).
edit: mniej więcej tutaj:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... aTM#t=701s
Edit2:
(7 film)
ciekawi mnie też jak wylosował wilkołaka z podziemi (wszedł na nie). Według wcześniejszego tłumaczenia pierwszy jest atak "zasięgowy" potem obrona i atak zwykły. Patrząc na karty mógł wspierając się chyba białą maną zrobić atak zasięgowy 3 i złożyć bokiem 2 karty - miałby 5, nie zrobił tego, z okazji, że wilkołak miał "słiftness"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 21:35 przez Pynio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Mage Knight
Koncentracja, czyli karta którą zagrał pierwszą w mocniejszej wersji (zielona mana) daje możliwość zagrania drugiej karty z wzmocnionym efektem za darmo, a jeżeli jest to atak/blok itp. to dodatkowo dostaje on +2.
EDIT: Co do drugiej sytuacji, to karty bokiem nie mogą być zagrywane jako atak dystansowy, a jedynie zwykły. Stąd dalej mu brakowało 2 dmgu dystansowego.
EDIT: Co do drugiej sytuacji, to karty bokiem nie mogą być zagrywane jako atak dystansowy, a jedynie zwykły. Stąd dalej mu brakowało 2 dmgu dystansowego.
Re: Mage Knight
Odp. ze strony Lacerty za zapytania odnośnie wydanie dodatku:
"Tak jak pisaliśmy już wcześniej - musimy wyprzedać cały nakład i część kolejnego, aby druk dodatku był ekonomicznie uzasadniony. Na razie sprzedaliśmy dopiero 70% pierwszego nakładu."
Wg. mnie raczej nie powiało optymizmem...
"Tak jak pisaliśmy już wcześniej - musimy wyprzedać cały nakład i część kolejnego, aby druk dodatku był ekonomicznie uzasadniony. Na razie sprzedaliśmy dopiero 70% pierwszego nakładu."
Wg. mnie raczej nie powiało optymizmem...
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1254 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
No niestety, trzeba więc kupować angielski dodatek :/ gdyby chociaż było to wydanie angielskie z polską instrukcją.
Re: Mage Knight
Dokładnie. Trochę żałuję, że niepomny ostrzeżeń człowiek skusił się na wersję polską i ma... tradycyjny problem.
W tym momencie zakup ang podstawki i dodatku brzmiałby jak muzyka.
W tym momencie zakup ang podstawki i dodatku brzmiałby jak muzyka.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 18:44 przez lichking, łącznie zmieniany 1 raz.
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1254 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Tzn nasze wydanie podstawki i dodatek są podobno nie do odróżnienia. Ja jednak nie lubię mieszać różnych wersji językowych.
Szkoda, że na razie sprzedali tylko 70% nakładu, który jak przypuszczam i tak nie był zbyt duży. Ja wszystko co mogłem zrobiłem - kupiłem swój egzemplarz i zainteresowałem znajomych grą w takim stopniu, że też ją kupują![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Szkoda, że na razie sprzedali tylko 70% nakładu, który jak przypuszczam i tak nie był zbyt duży. Ja wszystko co mogłem zrobiłem - kupiłem swój egzemplarz i zainteresowałem znajomych grą w takim stopniu, że też ją kupują
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)