(Warszawa) Poniedziałkowe granie - Miejsce Chwila

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: balif »

Będę o 17 z Patchistory.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: KubaP »

O 16:00 będę i chętnie zagram w japońskie logiczne dwuosobówki - Onitama i Nanahoshi. Mam też The Golden Ages, ale nie przeczytałem zasad, jak ktoś ma chęć i przeczyta, to chętnie zagram.
Awatar użytkownika
l.a.d
Posty: 191
Rejestracja: 10 sty 2012, 01:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: l.a.d »

balif ja z chęcią na Patchistory. Będę na 17


Sent from my iPhone using Tapatalk
Greed, for lack of a better word, is good.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

też poproszę rezerwację na Patchistory
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: GrzeL »

KubaP pisze:O 16:00 będę i chętnie zagram w japońskie logiczne dwuosobówki - Onitama i Nanahoshi. Mam też The Golden Ages, ale nie przeczytałem zasad, jak ktoś ma chęć i przeczyta, to chętnie zagram.
Będę o 16 i chętnie zagram w te gry dwuosobowe.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1198
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 262 times
Been thanked: 296 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: siepu »

No to chcialbym byc czwarty na Patchhistory, bede po 17 :) Na wszelki wypadek zasady do Golden Age przeczytam.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Cin »

jax pisze:też poproszę rezerwację na Patchistory
to i ja też poproszę

edit: siepu... :)
no to czytam Golden Ages :)
Jirian
Posty: 677
Rejestracja: 29 mar 2012, 13:00

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Jirian »

Ja będę jakoś 17:30 +- i mam ze sobą Noblemenów ale chętnie zagram też w coś innego
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

Cin pisze:
jax pisze:też poproszę rezerwację na Patchistory
to i ja też poproszę

edit: siepu... :)
no to czytam Golden Ages :)
ew. mogę z tobą zahandlować miejsca (Patchistory<->Golden Ages), ale musiałbyś GA i tak wytłumaczyć :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1198
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 262 times
Been thanked: 296 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: siepu »

GA to gra na godzinę więc wszyscy chętni raczej zdążą - zasady przeczytałem bo to całe 5 stron jest.
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: pingus »

5 gier dzisiaj w bardzo miłym składzie, tak więc po kolei:

1. Golden Ages w 4 osoby. Z tłumaczeniem zasad 1.5h i dla mnie gra wieczoru. Nie chcę przehypeować, ale dawno nie zagrałem w grę, która dałaby mi tak fajny feeling w tak krótkim czasie. Były niezbędne elementy civki (drzewko technologii, budynki, cuda, chodzenie po mapie, a nawet upośledzone wojowanie), a było bardzo krótko, ciasno i fajnie. Najkrótsza z w miarę pełnoprawnych gier cywilizacyjnych. Chcę jeszcze spróbować Nations dice, ale mam wrażenie, że GA będzie lepsze.

2. Aqua Brunch w 5 osób - po 3 grach stwierdzam, że jako fillerek jest okej, ale bez zachwytów.

3. La Isla w 4 osoby - tutaj Pan Stefan mnie zawiódł. W grze jest za mało wyborów, robi się to co się może, a nie to co się chce. I to jest frustrujące.

4. Orongo w 4 osoby - gra z mechaniką licytacji w ciemno, w której zawsze przegrywam. Nie jest zła, ale też nie porywa. Piękne komponenty.

5. ZhanGuo w 3 osoby - z tłumaczeniem zasad w 2h, więc też całkiem nieźle. Naprawdę fajna, ciężka gra. Czacha paruje, na planszy wszystko jest wyjaśnione w przejrzysty sposób. Spory plus.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: KubaP »

pingus pisze:5 gier dzisiaj w bardzo miłym składzie, tak więc po kolei:

1. Golden Ages w 4 osoby. Z tłumaczeniem zasad 1.5h i dla mnie gra wieczoru. Nie chcę przehypeować, ale dawno nie zagrałem w grę, która dałaby mi tak fajny feeling w tak krótkim czasie. Były niezbędne elementy civki (drzewko technologii, budynki, cuda, chodzenie po mapie, a nawet upośledzone wojowanie), a było bardzo krótko, ciasno i fajnie. Najkrótsza z w miarę pełnoprawnych gier cywilizacyjnych. Chcę jeszcze spróbować Nations dice, ale mam wrażenie, że GA będzie lepsze.

2. Aqua Brunch w 5 osób - po 3 grach stwierdzam, że jako fillerek jest okej, ale bez zachwytów.

3. La Isla w 4 osoby - tutaj Pan Stefan mnie zawiódł. W grze jest za mało wyborów, robi się to co się może, a nie to co się chce. I to jest frustrujące.

4. Orongo w 4 osoby - gra z mechaniką licytacji w ciemno, w której zawsze przegrywam. Nie jest zła, ale też nie porywa. Piękne komponenty.

5. ZhanGuo w 3 osoby - z tłumaczeniem zasad w 2h, więc też całkiem nieźle. Naprawdę fajna, ciężka gra. Czacha paruje, na planszy wszystko jest wyjaśnione w przejrzysty sposób. Spory plus.
Się podpisuję.
Awatar użytkownika
jingowawa
Posty: 888
Rejestracja: 12 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jingowawa »

pingus pisze:1. Golden Ages w 4 osoby.
Dla pewności zapytam, chodzi o to 15 Dias?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

U mnie za to jedna gra, ale taka która powinna wejść do mojego prywatnego klasycznego kanonu.
Mowa o Patchistory. Gra niesamowicie hypowana (szczególnie w zeszłym roku) i byłem ciekaw jak sprosta oczekiwaniom.
Na szczęście sprostała bardzo dobrze :)

W trakcie tłumaczenia reguł miałem wrażenie, że sporo jest z feelingu Nations i rozgrywka to potwierdziła. Czuje się Nations – tę ciasnotę, te tory produkcji złota, surowca, żywności itd. Rolę planszetki gracza z Nations, gdzie nadbudowujemy sobie budynki, pełni w Patchistory prywatna mapa ‘patchowana’ z różnych kafelków na których są budynki, cuda, liderzy, technologie itd. Tak w Nations jak i w Patchistory musimy nadbudowywać – zasłaniając co mniej przydatne rzeczy lepszymi budynkami/technologiami. W Patchistory jest nieco więcej wymiarów (np. reguły nadbudowy, ludziki biegające po planszy i aktywujące ekstra bonusy etc.). W Patchistory pole gry także rośnie od wymiaru 5x5 przez 6x6 do 7x7.

Feelingu Through the Ages nie poczułem, ale jest pewien element wspólny – karty celów. W TtA są rozpatrywane na koniec gry, w Patchistory po każdej z 3 epok. Stanowią one poważne źródło zysków/strat punktowych. Podobnie jak w TtA mamy częściową wiedzę jakie cele wejdą do gry (w Patchistory każdy z gracz dorzuca do rozpatrywanej puli jeden cel). Fajną nowinką jest to że głosujemy (za pomocą zbieranych podczas gry głosów), który (tylko jeden) z celów NIE będzie rozpatrywany :) (lekkie skojarzenie z Syllą, gdzie również jest swoiste ‘głosowanie’, które z 4 katastrof się nie zdarzą).

Natomiast elementem zupełnie nie występującym w TtA i Nations są szlaki handlowe, które możemy otwierać z innymi graczami. Po takim szlaku może wędrować nasz ludzik dostarczając towarów z pola na którym się znajduje a gdy dojdzie do końca ścieżki, gracze decydują o wywołaniu wojny lub współpracy (tzn. utworzeniu obupólnie korzystnego, lepszego szlaku handlowego). [pewne reminescencje mogą wywoływać pakty z TtA, ale to odległe skojarzenie]

I tu dochodzimy do aspektu militarnego. Na początku nie wiedziałem czy jest on ważny czy nie. Jednak wkrótce okazało się, że jest niezwykle istotny. Są dwa obszary gdzie to jest ważne: Zastraszanie innego gracza (kosztuje tylko akcje – zabiera się ofierze kasę lub VPki, w przypadku dużej przewagi zabiera się więcej) i wspomniane wojny (dają duużo VPków a w przypadku Major Victory zabiera się dodatkowe VPki przegranemu). Wojny kosztują czas i wymagają zachodu (możliwe tylko poprzez awansowanie na wspomnianych wyżej szlakach handlowych), ale Zastraszanie można robić co turę bez problemu (wystarczy ‘goły’ szlak handlowy), dlatego o siłę militarną dbać trzeba.

Innym przejawem interakcji jest licytacja o kafle terenu na początku każdej z 15 tur, z których składa się gra. Licytacje bywają spokojne, ale często też są zażarte, gdy pojawiają się co bardziej smakowite kąski (fajne cuda, liderzy, kafelki z siłą militarną czy na początku gry kafelki dające dodatkowe akcje). Oczywiście rewelacyjny jest aspekt przestrzenny – co z tego że np. kafelek ma bardzo fajne budynki albo super lidera, gdy nie mamy go jak wstawić na swoją mapę (albo musimy przykryć - i poświęcić w ten sposób - cenne tereny). Kafelki wody – których nie można przykryć – także uprzykrzają życie. O takich szczegółach jak to, że fajny lider czy cud zajmuje więcej miejsca, nie muszę pisać :)

Jakieś minusy gry bym znalazł, ale na są na tyle drobne (a może i znikną wraz z kolejnymi rozgrywkami), że na razie nie będę o nich pisał.
Ogólnie z gry jest bardzo zadowolony. Spokojnie zajmuje miejsce w kanonicznej trójcy gier cywilizacyjnych wraz z TtA i Nations. Jak dla mnie TtA, N i P różnią się od siebie na tyle, że warto mieć całą trójcę jeśli ktoś lubi tworzyć cywilizację w takim właśnie wydaniu (a nie w wydaniu np. Civilization czy Clash of Cultures).
Czas gry, który wydawałoby się będzie najkrótszy w przypadku Patchistory, to jednak mimo wszystko 3-4h - czyli w rejonach TtA i N.

Komu gra się będzie NIE podobać? Z pewnością osobom, którym nie podobało się Nations. Tu mamy coś podobnego – rzeźbienie, optymalizowanie, mikromanagement, dużo interakcji, gdzie każdy ruch i timing jest ważny.

[tym niemniej 5 rozegranych wczoraj gier zazdroszczę]
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1198
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 262 times
Been thanked: 296 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: siepu »

Nations raczej nie poczułem bo to gra czysto taktyczna bez interakcji z na szczęście dużo mniejszym downtimem (i moim zdaniem tematem cywilizacyjnym lekko doklejonym). Patchwork mi się dużo bardziej z TTA kojarzył - miałem bardzo podobne wrażenie rozgrywki.

Układanie cywilizacji z tytułowych łat jest super, co do reszty gry nie jestem pewien. Nie graliśmy nawet jakoś szczególnie powoli, co się dało robiliśmy równocześnie a i tak gra zajęła nam ponad cztery godziny... I nie mam pojęcia skąd się ten czas wziął bo raczej nie spędziłem go na myśleniu. Mimo tego wszystkiego prawie mi się podobało, gra jest dobra a może nawet bardzo dobra. Fanom cywilizacji polecam ale sam gram tylko z dodatkowym mistrzem gry który kulturalnie batoży co by gra szybciej szła.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

siepu pisze:Nations raczej nie poczułem bo to gra czysto taktyczna bez interakcji
Nations bez interakcji? A to ciekawe :)
(rozumiem, że interakcja to tylko bezposrednie napadanie na innego gracza? zatem i w Agricoli pewnie też nie ma interakcji :) )
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: pingus »

jingowawa pisze:
pingus pisze:1. Golden Ages w 4 osoby.
Dla pewności zapytam, chodzi o to 15 Dias?
Doceniam ciętą ripostę, ale nie. Chodzi o Golden Ages. Myślę, że by Ci się dość spodobała ta gra.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Odp: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Don Simon »

No to mi jax gre sprzedal chyba... Kto ja przyniosl i czy bedzie sie jeszcze pojawial? :)
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Odp: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: sillue »

Don Simon pisze:No to mi jax gre sprzedal chyba... Kto ja przyniosl i czy bedzie sie jeszcze pojawial? :)
Będę z PH za tydzień...
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Odp: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: KubaP »

Don Simon pisze:No to mi jax gre sprzedal chyba... Kto ja przyniosl i czy bedzie sie jeszcze pojawial? :)
Uprzedzam, że entuzjazm zwycięskiego Jaxa był odwrotnie proporcjonalny do entuzjamu np. l.a.d.a
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Odp: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: GrzeL »

sillue pisze:
Don Simon pisze:No to mi jax gre sprzedal chyba... Kto ja przyniosl i czy bedzie sie jeszcze pojawial? :)
Będę z PH za tydzień...
Jestem chętny, zasady znam.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Odp: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

KubaP pisze:
Don Simon pisze:No to mi jax gre sprzedal chyba... Kto ja przyniosl i czy bedzie sie jeszcze pojawial? :)
Uprzedzam, że entuzjazm zwycięskiego Jaxa był odwrotnie proporcjonalny do entuzjamu np. l.a.d.a
Ech tam, zadowolenie pojawiło się już w trakcie gry, gdy byłem przekonany że będę trzeci a siepu zmiecie konkurencję.

L.a.d. faktycznie znielubił tę grę (ale nie z powodu słabego wyniku, czego oczywście nie omieszkałem wysondować :) ), tylko z powodu downtime'u. Jak dla mnie ten problem na razie nie istnieje. Odczuwam go w cenionym przez mnie TtA, więc jeśli tu nie miałem takiego wrażenia (może tylko na razie), to tym lepiej :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Lothrain »

KubaP/GrzeL - a jak Nanahoshi i Onitama? Graliście?
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: balif »

sillue pisze: Będę z PH za tydzień...
Chętnie zagram.
jax pisze: ...Zastraszanie innego gracza (kosztuje tylko akcje – zabiera się ofierze kasę lub VPki, w przypadku dużej przewagi zabiera się więcej)...
Przejrzałem bgg w poszukiwaniu wyjaśnienia niejasności w zasadach i znalazłem:
- Akcje dyplomatyczne i wewnętrzne korzystaj jednak z jednej puli akcji politycznych. Czyli zastraszać i oferować pomoc jest trudniej. Graliśmy w wersje z większa interakcję :).
- Na starcie każdy gracz ma szlak handlowy do gracza po lewej (dla więcej niż 2 graczy).
- Odrzuca się wszystkie remisujące kafelki Prosperity. Co ciekawe we wszystkich wersjach instrukcji jakie przeglądałem jest napisane że odrzuca się Prosperity z najmniejsza liczb głosów natomiast autor gry na filmiku na którym tłumaczy zasady usuwa kafel z największy liczbą głosów :? .

W PH nie podoba mi się mała liczba punktów akcji oraz ograniczona liczba dróg do ich pozyskania. Niekorzystne dociaganie się kafli może sprawić że jest się przez część rozgrywki statystą.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: KubaP »

Lothrain pisze:KubaP/GrzeL - a jak Nanahoshi i Onitama? Graliście?
Ja w obie grałem już w Essen, obie super, Onitama trudniejsza, Nanahoshi to wariacja na temat Shogi. Wczoraj jedną partię w Nanahoshi zagrał Cin z GrzeLem.
ODPOWIEDZ