Bardzo chamsko posze, że nie 3 nie 4 nie 5, a jedynie 2 karty będą w następnym dodatku.CydPL pisze:W opublikowanej instrukcji do dodatku jest o tym (o kartach solo) informacja.romeck pisze:To jeszcze nie wyszedł pierwszy dodatek, a już coś wiadomo o następnym? Czy są to tylko bardzo luźne informacje?wirusman pisze:I jak wypada dodatek? Powiem że zdenerwowałem się widząć, że następny dodatek znów będzie miał dwie karty do gry solo.
Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1978
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 28 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
-
- Posty: 354
- Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jedna karta na frakcję. Na ich miejscu podzielił bym takie karty na dodatki w ten sam sposób. Nie widzę w tym nic zdrożnego.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dzięki za info. Nie czytam instrukcji więc nie wiedziałem.wirusman pisze:Bardzo chamsko posze, że nie 3 nie 4 nie 5, a jedynie 2 karty będą w następnym dodatku.
- mat_eyo
- Posty: 5612
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 1252 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Może jednak napisz, proszę. Dla ułatwienia zadam konkretne pytanie - czy w planowanych dodatkach są zawarte mechaniki, których nie było w 51 Stanie/Nowej Erze/Zimie?
- zioombel
- Posty: 1148
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Wczoraj grałem w takim zestawieniu. Grałem Rzymem i przegralem tylko 6 pkt. Karty bardzo mi się nie układaly. Do 3 rundy nie miałem żadnej produkcyjnej. Dziś może zagram jeszcze raz w tym zestawieniu. Jeśli się uda to spróbuję coś napisać.sqb1978 pisze:Nie macie wrażenia po większej ilości rozgrywek, że Egipt przeciwko Rzymowi ma zbyt łatwo?
Świątynia Ra, Hodowca Skorpionów i 2 x Basen robią taką masakrę, że praktycznie nie da się grać Rzymem... szczególnie jeśli Egiptowi uda się wystawić je w początkowej fazie gry.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Z dodatkiem gracie dokładając po prostu wszystkie karty czy w wersji zaawansowanej z budowaniem talii?
Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Działa. Nie zauważyłem żeby źle działało o ile nie masz parcia na "muszę wygrać" tylko traktujesz to jako miłą i luźną rozgrywkę. Ja przynajmniej tak IS traktujęnoowy pisze:Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Tu nie ma żadnej zabawy w deckbuilding, bierzesz kartę "dwójkową" i wybierasz raptem jedną z sześciu w talii do wyrzucenia, po sprawienoowy pisze:Z dodatkiem gracie dokładając po prostu wszystkie karty czy w wersji zaawansowanej z budowaniem talii?
Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
- w 1 kopii - w zależności ile kart dobierasz w ciągu gry pojawi się w ok. 2/3 Twoich gier.
Im bardziej rozwodnisz talie tym masz mniejszą pewność co do tego kiedy możesz się spodziewać karty której w danej chwili w grze potrzebujesz.
Large Hadrian Collider
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dla mnie akurat problemem jest zazwyczaj brak kart w talii,a nie fakt że jakiejś nie dolosowałem i chyba wielu innych graczy również ma taki problem, co widziałem z wcześniejszych komentarzy/postów. Zwłaszcza kiedy płacimy frakcyjnymi za jakieś akcje czy tworzymy umowy itd. jak Japończycy, chyba że tych kart w końcu będzie dla frakcji z 80 to będziemy mogli mówić o rozwodnieniu.hadrian pisze:Tu nie ma żadnej zabawy w deckbuilding, bierzesz kartę "dwójkową" i wybierasz raptem jedną z sześciu w talii do wyrzucenia, po sprawie
Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
- w 1 kopii - w zależności ile kart dobierasz w ciągu gry pojawi się w ok. 2/3 Twoich gier.
Im bardziej rozwodnisz talie tym masz mniejszą pewność co do tego kiedy możesz się spodziewać karty której w danej chwili w grze potrzebujesz.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W talii 30-kartowej prawdopodobieństwo tego pierwszego to 72%, a drugiego - 76%. Słabo jak na "pełne prawo".hadrian pisze: Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dałem zgrubnie żeby w prosty sposób zobrazować. U Barbarzyńców jedną z najważniejszych kart które chce się wyciągnąć jak najszybciej jest Napaść. Tak jak Perpetka napisał prawdopodobieństwo jej wyciągnięcia wpierwszych 10 kartach wynosi 72% - jak dla mnie wystarczająco, bo przecież nie zawsze karty podejdą, ale to zawsze w prawie 3-ech na 4 gry karta ląduje na stole w 3 turze. Jak dołożymy kolejnych 20 kart czyli raptem 2 dodatki to prawdopodobieństwo spadnie to niecałych 50% czyli raz się uda zacząć z Napaścią, a raz nie.Perpetka pisze:W talii 30-kartowej prawdopodobieństwo tego pierwszego to 72%, a drugiego - 76%. Słabo jak na "pełne prawo".hadrian pisze: Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
Mam tylko nadzieję że karty zwykłe będą proporcjonalnie uzupełniane o karty zwiększające dociąg, ale myślę że nie ma co do tego obaw
Large Hadrian Collider
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Stwierdzam że w tej grze bez dużego dociągu kart nie masz szans na dobranie dobrego zestawu kart. Uznaję też że Rzym jest near impossible to win. Dziś grałem symulację, dobierałem w jednej partii karty losowo, ugrałem solo 54pkt, a potem dobierałem karty które chciałem (frakcyjne, ogólne losowo) i ugrałem 56pkt. Bezsens. Więc jak czytam że ktoś miał 89pkt i to w duelu, to chyba cheat jakiś. Jeśli nie wystawisz umów na produkcję kart i nie trafisz strażnicy lub zamku to w calej grze zbierzesz 5( słownie pięć) kart frakcji. A co niektórzy piszą że ZBUDOWALI wszystkie karty frakcji. F...... Impossible!!!!
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
A plądrowanie kart dających 2 karty (z reki lub przeciwnikowi) lub zamiana 2 ludzików na karte? Sa tez zwykle karty, które robią cos i gratis dobierz kartę, sa drogie ale Rzym stać, ja sie chwytam wszystkiego by dociagac Rzymem
Large Hadrian Collider
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
ostatnia gra -
pierwsza w 4 graczy ( w przyszłości jednak będę wybierał mniejszą obsadę, trochę się dłużyło, a jakość rozgrywki jakoś się nie poprawiła) -
druga gra w życiu Japończykami
pierwszy raz przeleciałem całą talię frakcji
pierwszy raz zdobyłem więcej niż 80 punktów ( nawet wygrałem, ale bardziej dzięki błędom innych niż własnym zasługom ...
pierwsza w 4 graczy ( w przyszłości jednak będę wybierał mniejszą obsadę, trochę się dłużyło, a jakość rozgrywki jakoś się nie poprawiła) -
druga gra w życiu Japończykami
pierwszy raz przeleciałem całą talię frakcji
pierwszy raz zdobyłem więcej niż 80 punktów ( nawet wygrałem, ale bardziej dzięki błędom innych niż własnym zasługom ...
Spoiler:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
No właśnie. "podeszła karta". To jest wyznacznikiem wygranej. Dobijające
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nie prawda.
Po pierwsze grasz w karcianke wiec zawsze moze byc lepszy albo gorszy draw.
Wiadomo ze rekordy sie bije jak dochodzi bardzo ladnie, ale nie mialem jeszcze rozdania z ktorego nie wykrecilem min 80 punktow.
Po pierwsze grasz w karcianke wiec zawsze moze byc lepszy albo gorszy draw.
Wiadomo ze rekordy sie bije jak dochodzi bardzo ladnie, ale nie mialem jeszcze rozdania z ktorego nie wykrecilem min 80 punktow.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nie chcę tego ale obawiam się że ta gra będzie kolejną grą wstępem do świata planszówek(jak OzC czy Carcassonne) którą wyciągam by zachęcić nowicjuszy a potem chowam głęboko na dnie kolekcji bo losowość poraża.
- premek
- Posty: 362
- Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Oj tam, oj tam. Dziś pierwsza partia z dodatkiem (4-osobowa). Ja pechowo w pierwszej rundzie same Akcje wylosowałem wiec na koniec 3 miejsce Rzymianami. Wygrali Egipcjanie 89 na drugim Japonia 87. Graliśmy z wtasowaniem dodatku do poszczególnych talii więc nie było opcji jak przy ostatniej grze, że karty frakcyjne się wyczerpały u Japońców. Nie mniej mimo pecha z dociągiem kart na początku grało się fajnie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nawet w pierwszej grze? Jaki masz schemat gry? A tryb solo? Tam nie niszczysz kart innym. Jak zdobyć barbarzyńcami wtedy ponad 80pkt? Oświeć mnie.
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Tez Barbarzyńcami nie schodze w solo poniżej 80, moja ulubiona frakcjasirwei pisze:I zawsze minimum 80pkt. Ciekawe
Large Hadrian Collider
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Przepraszam, ale czy zechciałbyś wskazać mi dobrą grę karcianą (w znaczeniu engine builder, deck builder etc.), w której mielenie kart nie jest podstawą zwycięstwa? Podkreślam że dobrą; kilka i sam wskażę, ale je łączy jedno - że są do bani.sirwei pisze:Stwierdzam że w tej grze bez dużego dociągu kart nie masz szans na dobranie dobrego zestawu kart.
Bo ja z chęcią bym takową poznał i spróbował, ponieważ jeszcze o takiej nie słyszałem.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W dobrej grze karcianej z dobrą talią w 95% osiągniesz dobry wynik. W tych 5% albo przegrasz albo wygrasz z znakomitym wynikiem. A tu przy mocno nierównych szansach (Rzym kontra Japonia, Egipt i Barbarzyńcy) dobry (znakomity) dociąg w przypadku Rzymu jest niezbędny do wygranej z dobrymi graczami grającymi pozostałymi nacjami.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
sirwei pisze:No właśnie. "podeszła karta". To jest wyznacznikiem wygranej. Dobijające
gdyby przeciwnicy grali lepiej i łupili co trzeba to nic by mi z "podejścia" nie przyszło ...więc tylko częściowo prawda
ale wiadomo - wygrywamy w strategie a przegrywamy w głupie losowe gry...