Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wirusman
Posty: 1978
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 28 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: wirusman »

CydPL pisze:
romeck pisze:
wirusman pisze:I jak wypada dodatek? Powiem że zdenerwowałem się widząć, że następny dodatek znów będzie miał dwie karty do gry solo.
To jeszcze nie wyszedł pierwszy dodatek, a już coś wiadomo o następnym? Czy są to tylko bardzo luźne informacje?
W opublikowanej instrukcji do dodatku jest o tym (o kartach solo) informacja.
Bardzo chamsko posze, że nie 3 nie 4 nie 5, a jedynie 2 karty będą w następnym dodatku.
tejot
Posty: 354
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tejot »

Jedna karta na frakcję. Na ich miejscu podzielił bym takie karty na dodatki w ten sam sposób. Nie widzę w tym nic zdrożnego.
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ryu »

wirusman pisze:Bardzo chamsko posze, że nie 3 nie 4 nie 5, a jedynie 2 karty będą w następnym dodatku.
Dzięki za info. Nie czytam instrukcji więc nie wiedziałem.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 802 times
Been thanked: 1252 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Może jednak napisz, proszę. Dla ułatwienia zadam konkretne pytanie - czy w planowanych dodatkach są zawarte mechaniki, których nie było w 51 Stanie/Nowej Erze/Zimie?
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 202 times
Been thanked: 98 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zioombel »

sqb1978 pisze:Nie macie wrażenia po większej ilości rozgrywek, że Egipt przeciwko Rzymowi ma zbyt łatwo?
Świątynia Ra, Hodowca Skorpionów i 2 x Basen robią taką masakrę, że praktycznie nie da się grać Rzymem... szczególnie jeśli Egiptowi uda się wystawić je w początkowej fazie gry.
Wczoraj grałem w takim zestawieniu. Grałem Rzymem i przegralem tylko 6 pkt. Karty bardzo mi się nie układaly. Do 3 rundy nie miałem żadnej produkcyjnej. Dziś może zagram jeszcze raz w tym zestawieniu. Jeśli się uda to spróbuję coś napisać.
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 465
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 72 times
Been thanked: 142 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: noowy »

Z dodatkiem gracie dokładając po prostu wszystkie karty czy w wersji zaawansowanej z budowaniem talii?
Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ryu »

noowy pisze:Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
Działa. Nie zauważyłem żeby źle działało o ile nie masz parcia na "muszę wygrać" tylko traktujesz to jako miłą i luźną rozgrywkę. Ja przynajmniej tak IS traktuję :)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: hadrian »

noowy pisze:Z dodatkiem gracie dokładając po prostu wszystkie karty czy w wersji zaawansowanej z budowaniem talii?
Czy po dodaniu kart bez bawienia się w deckbuilding gra nadal dobrze działa? Gorzej/lepiej niż sama podstawka?
Tu nie ma żadnej zabawy w deckbuilding, bierzesz kartę "dwójkową" i wybierasz raptem jedną z sześciu w talii do wyrzucenia, po sprawie :)

Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
- w 1 kopii - w zależności ile kart dobierasz w ciągu gry pojawi się w ok. 2/3 Twoich gier.
Im bardziej rozwodnisz talie tym masz mniejszą pewność co do tego kiedy możesz się spodziewać karty której w danej chwili w grze potrzebujesz.
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kamron6 »

hadrian pisze:Tu nie ma żadnej zabawy w deckbuilding, bierzesz kartę "dwójkową" i wybierasz raptem jedną z sześciu w talii do wyrzucenia, po sprawie

Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
- w 1 kopii - w zależności ile kart dobierasz w ciągu gry pojawi się w ok. 2/3 Twoich gier.
Im bardziej rozwodnisz talie tym masz mniejszą pewność co do tego kiedy możesz się spodziewać karty której w danej chwili w grze potrzebujesz.
Dla mnie akurat problemem jest zazwyczaj brak kart w talii,a nie fakt że jakiejś nie dolosowałem ;) i chyba wielu innych graczy również ma taki problem, co widziałem z wcześniejszych komentarzy/postów. Zwłaszcza kiedy płacimy frakcyjnymi za jakieś akcje czy tworzymy umowy itd. jak Japończycy, chyba że tych kart w końcu będzie dla frakcji z 80 ;) to będziemy mogli mówić o rozwodnieniu.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Perpetka »

hadrian pisze: Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
W talii 30-kartowej prawdopodobieństwo tego pierwszego to 72%, a drugiego - 76%. Słabo jak na "pełne prawo".
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: hadrian »

Perpetka pisze:
hadrian pisze: Gra na pewno będzie jakoś chodzić jak będziesz sukcesywnie wkładać kolejne dodatki tylko tracisz kontrolę nad talią.
W tej chwili masz pełne prawo oczekiwać że karta która jest:
- w 3 kopiach będzie w pierwszych 10 kartach,
- w 2 kopiach będzie w pierwszych 15 kartach,
W talii 30-kartowej prawdopodobieństwo tego pierwszego to 72%, a drugiego - 76%. Słabo jak na "pełne prawo".
Dałem zgrubnie żeby w prosty sposób zobrazować. U Barbarzyńców jedną z najważniejszych kart które chce się wyciągnąć jak najszybciej jest Napaść. Tak jak Perpetka napisał prawdopodobieństwo jej wyciągnięcia wpierwszych 10 kartach wynosi 72% - jak dla mnie wystarczająco, bo przecież nie zawsze karty podejdą, ale to zawsze w prawie 3-ech na 4 gry karta ląduje na stole w 3 turze. Jak dołożymy kolejnych 20 kart czyli raptem 2 dodatki to prawdopodobieństwo spadnie to niecałych 50% czyli raz się uda zacząć z Napaścią, a raz nie.

Mam tylko nadzieję że karty zwykłe będą proporcjonalnie uzupełniane o karty zwiększające dociąg, ale myślę że nie ma co do tego obaw :)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1655
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

Stwierdzam że w tej grze bez dużego dociągu kart nie masz szans na dobranie dobrego zestawu kart. Uznaję też że Rzym jest near impossible to win. Dziś grałem symulację, dobierałem w jednej partii karty losowo, ugrałem solo 54pkt, a potem dobierałem karty które chciałem (frakcyjne, ogólne losowo) i ugrałem 56pkt. Bezsens. Więc jak czytam że ktoś miał 89pkt i to w duelu, to chyba cheat jakiś. Jeśli nie wystawisz umów na produkcję kart i nie trafisz strażnicy lub zamku to w calej grze zbierzesz 5( słownie pięć) kart frakcji. A co niektórzy piszą że ZBUDOWALI wszystkie karty frakcji. F...... Impossible!!!!
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: hadrian »

A plądrowanie kart dających 2 karty (z reki lub przeciwnikowi) lub zamiana 2 ludzików na karte? Sa tez zwykle karty, które robią cos i gratis dobierz kartę, sa drogie ale Rzym stać, ja sie chwytam wszystkiego by dociagac Rzymem ;)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

ostatnia gra -



pierwsza w 4 graczy ( w przyszłości jednak będę wybierał mniejszą obsadę, trochę się dłużyło, a jakość rozgrywki jakoś się nie poprawiła) -


druga gra w życiu Japończykami

pierwszy raz przeleciałem całą talię frakcji

pierwszy raz zdobyłem więcej niż 80 punktów ( nawet wygrałem, ale bardziej dzięki błędom innych niż własnym zasługom ;)...
Spoiler:
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1655
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

No właśnie. "podeszła karta". To jest wyznacznikiem wygranej. Dobijające
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wosho »

Nie prawda.
Po pierwsze grasz w karcianke wiec zawsze moze byc lepszy albo gorszy draw.
Wiadomo ze rekordy sie bije jak dochodzi bardzo ladnie, ale nie mialem jeszcze rozdania z ktorego nie wykrecilem min 80 punktow.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1655
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

Nie chcę tego ale obawiam się że ta gra będzie kolejną grą wstępem do świata planszówek(jak OzC czy Carcassonne) którą wyciągam by zachęcić nowicjuszy a potem chowam głęboko na dnie kolekcji bo losowość poraża.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
premek
Posty: 362
Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: premek »

Oj tam, oj tam. Dziś pierwsza partia z dodatkiem (4-osobowa). Ja pechowo w pierwszej rundzie same Akcje wylosowałem wiec na koniec 3 miejsce Rzymianami. Wygrali Egipcjanie 89 na drugim Japonia 87. Graliśmy z wtasowaniem dodatku do poszczególnych talii więc nie było opcji jak przy ostatniej grze, że karty frakcyjne się wyczerpały u Japońców. Nie mniej mimo pecha z dociągiem kart na początku grało się fajnie.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1655
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

Nawet w pierwszej grze? Jaki masz schemat gry? A tryb solo? Tam nie niszczysz kart innym. Jak zdobyć barbarzyńcami wtedy ponad 80pkt? Oświeć mnie.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wosho »

Jak to jak, pladrujac karty z reki, poswiecajac na mrocznej kaplicy, czasem cos pladrujac "komputerowi".
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1655
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

I zawsze minimum 80pkt. Ciekawe
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: hadrian »

sirwei pisze:I zawsze minimum 80pkt. Ciekawe
Tez Barbarzyńcami nie schodze w solo poniżej 80, moja ulubiona frakcja :)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dexterus »

sirwei pisze:Stwierdzam że w tej grze bez dużego dociągu kart nie masz szans na dobranie dobrego zestawu kart.
Przepraszam, ale czy zechciałbyś wskazać mi dobrą grę karcianą (w znaczeniu engine builder, deck builder etc.), w której mielenie kart nie jest podstawą zwycięstwa? Podkreślam że dobrą; kilka i sam wskażę, ale je łączy jedno - że są do bani.

Bo ja z chęcią bym takową poznał i spróbował, ponieważ jeszcze o takiej nie słyszałem.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1655
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sirwei »

W dobrej grze karcianej z dobrą talią w 95% osiągniesz dobry wynik. W tych 5% albo przegrasz albo wygrasz z znakomitym wynikiem. A tu przy mocno nierównych szansach (Rzym kontra Japonia, Egipt i Barbarzyńcy) dobry (znakomity) dociąg w przypadku Rzymu jest niezbędny do wygranej z dobrymi graczami grającymi pozostałymi nacjami.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

sirwei pisze:No właśnie. "podeszła karta". To jest wyznacznikiem wygranej. Dobijające


gdyby przeciwnicy grali lepiej i łupili co trzeba to nic by mi z "podejścia" nie przyszło ...więc tylko częściowo prawda :)


ale wiadomo - wygrywamy w strategie a przegrywamy w głupie losowe gry...;)
ODPOWIEDZ