Taaaa a ile osób kupi grę z takim tematem? Kilku geeków. Jeśli ma to mieć sens to temat musi być chwytliwy, taki żeby przyciągnął tłumy, bo wtedy to sie opłaci. Na szczęście nie ja decyduję o tym jak to będzie wyglądaćmetyu pisze:Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych
Portal Games w roku 2014
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Odp: Portal Games w roku 2014
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Skoro może być gra o Essen, to czemu nie zrobić gry o prowadzeniu wydawnictwa gier planszowych?janekb pisze:Taaaa a ile osób kupi grę z takim tematem? Kilku geeków. Jeśli ma to mieć sens to temat musi być chwytliwy, taki żeby przyciągnął tłumy, bo wtedy to sie opłaci. Na szczęście nie ja decyduję o tym jak to będzie wyglądaćmetyu pisze:Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych
Najlepiej, gdyby w samej grze można było stworzyć z gotowych komponentów proste, działające gry - coś, a la GIPF. No a lista wydarzeń, które mogą się zdarzyć przy produkcji gry planszowej starczy na co najmniej dwie talie...
Re: Portal Games w roku 2014
Prowadzenie firmy zajmującej się tworzeniem gier (planszowych czy komputerowych) mnie jakoś nie bawi. Chociaż Incepcję uwielbiam.
Przemysł lotniczy to mogłoby być to!
Przemysł lotniczy to mogłoby być to!
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Odp: Portal Games w roku 2014
Wiem, że jest taka gra, ale nie wiem czy stała się przebojem na rynku. No i druga rzecz chyba wydawnictwom zależy na tym, żeby wydawać gry, które trafią nie tylko do fanatyków, ale też do nowych ludzi, a MOIM ZDANIEM taki temat nie przyciągnie tego rodzaju grupy, tylko geeków.Lord Voldemort pisze:Skoro może być gra o Essen, to czemu nie zrobić gry o prowadzeniu wydawnictwa gier planszowych?janekb pisze:Taaaa a ile osób kupi grę z takim tematem? Kilku geeków. Jeśli ma to mieć sens to temat musi być chwytliwy, taki żeby przyciągnął tłumy, bo wtedy to sie opłaci. Na szczęście nie ja decyduję o tym jak to będzie wyglądaćmetyu pisze:Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych
Najlepiej, gdyby w samej grze można było stworzyć z gotowych komponentów proste, działające gry - coś, a la GIPF. No a lista wydarzeń, które mogą się zdarzyć przy produkcji gry planszowej starczy na co najmniej dwie talie...
Re: Portal Games w roku 2014
Zastanawiam się, ilu ludzi zagrało w PaP i nie spodobał im się temat, a ilu ludzi nie zagrało wcale, bo nie spodobał im się temat.
Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.
Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Tak nie wiem czy mogę się z Tobą zgodzić w 100% PaP była jedną z moich pierwszych gier, nie byłem nią przytłoczony i w sumie lubiłem grać. Grę swego czasu wymieniłem na coś innego. 51 Stan był też (ponoć, bo sam też tak nie uważam) bardzo skomplikowaną grą, ciężką dla nowych itp. itd. wystarczyło jednak kilka rzeczy odjąć (a potem dorzucić z dodatkiem), zmienić temat i grafiki, i nagle wszyscy pieją z zachwytu jaka to cudowna gra i nowi gracze, i wyjadacze. Podobnie może być z PaP i nie demonizowałbym, że jest taki bardzo ciężki znów. Jest krótka kołderka itp. ale nie przesadzajmy. Jest wystawa, widzimy za co punktujemy, przygotowujemy się do tego korzystając z tego co jest, żeby wyciągnąć jak najwięcej punktów. I tyle.kdsz pisze:Moim zdaniem PaP to gra dla geekow właśnie. To ekomomiczny eurokombajn, za ciężki dla masowego odbiorcy
Temat jak temat, ja tam nie czułem czy projektuje ubrania czy robię co innego, ale zmiana może pomóc. Natomiast tak jak pisałem wyżej nie jest to jakiś mega ciężka gra. Ok jest trudniejsza niż Caracassonne, ale nie przesadzajmy. Z drugiej strony znam ludzi, dla których i Kolejka była grą zbyt trudną do ogarnięciatomb pisze:Zastanawiam się, ilu ludzi zagrało w PaP i nie spodobał im się temat, a ilu ludzi nie zagrało wcale, bo nie spodobał im się temat.
Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.
Re: Portal Games w roku 2014
Masom raczej nie, ale pomoże zwrócić uwagę osób zainteresowanych (i potencjalnie zainteresowanych) tego typu gramitomb pisze:Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.
Trzewik zapewne zrobił dobry research nt. podobnych gier i dotychczas używanej tematyki. Przemysł elektronicznej rozrywki wydaje mi się bardzo ciekawym tematem, ale to niewątpliwie wynika z tego, że sam lubię pociupać w najprzeróżniejsze tytuły. Gra menadżerska o tej branży wyszła już na PC, a zowie się Game Dev Tycoon. Ciekawie oddaje realia pracy, ale też i historii - a zatem zaczynamy w garażu, a potem przechodzimy przez kolejne etapy ewolucji technologii i designu. Na pewno przy tworzeniu takiej planszówki mógłby Ignacemu pomóc CD Projekt RED pokazując od kuchni pewne procesy. A jeśli nie przy tworzeniu, to przy marketingu. Ja jestem zdecydowanie za - mam tylko nadzieję, że uda się uniknąć ślepego zaułka, w który w pewnym momencie zapędzili się deweloperzy GDT - gra ta skupia się na jednym mechanizmie (probie stworzenia produktów, które się dobrze sprzedadzą, a zależy to niemal wyłącznie od ocen w prasie w praktyce zależy to od kilku męczących suwaków, które szybko robią się cholernie nudne, a powtarzać się będą często) - to bardzo obniża jej regrywalność.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
A czym pomysł z elektroniczną rozrywką, projektowaniem gier itp. różni się od projektowania odzieży? To są tematy, które zadowolą wąskie grono ludzi. Na PaP narzekali (głównie faceci), że "babski" temat i grać nie będą. Tu będzie podobnie. Nie każdy lubi elektroniczną rozgrywkę, projektowanie gier itp. Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale. Oczywiście to nasze gdybanie, bo nic nie wiadomo, ale pomarudzić sobie możemyvojtas pisze: Przemysł elektronicznej rozrywki wydaje mi się bardzo ciekawym tematem...
Re: Portal Games w roku 2014
Tym że projektowanie gier jest modniejsze i łatwiej jest zacząć?janekb pisze:A czym pomysł z elektroniczną rozrywką, projektowaniem gier itp. różni się od projektowania odzieży?
Coraz więcej kobiet trafia do tej branży. Wielu ludziom się wydaje, że gry komputerowe to IT, podczas gdy jest to de facto multidyscplinarny showbiznes. Anyway większość miłośników gier planszowych to chyba właśnie mężczyźni (?), więc tym lepiej. Na pewno taka tematyka jest znacznie ciekawsza niż kolejne starożytne budowanie czy shoguni & samuraje.janekb pisze:To są tematy, które zadowolą wąskie grono ludzi. Na PaP narzekali (głównie faceci), że "babski" temat i grać nie będą. Tu będzie podobnie.
Może nie każdy, ale większość. I odsetek będzie stale zwiększał, bo dzieciaki z grami mają do czynienia już od kołyski.janekb pisze:Nie każdy lubi elektroniczną rozgrywkę,
Czyli co konkretnie?janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
Re: Portal Games w roku 2014
Jak to? Rozbudowa gospodarstwa, podbój jakiejś krainy, dostarczanie towarów koleją itd.vojtas pisze:Czyli co konkretnie?janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
A poważnie mówiąc - też nie czuję wielkiej zmiany między projektowaniem ubrań, a robieniem gier. Będzie wielu zainteresowanych tym tematem, będzie wielu uprzedzonych. A temat jest ważny - wątpię, by Robinson dotarł na BGG tam, gdzie dotarł, gdyby nie idealnie wstrzelony temat, z którym może się na czas partii związać każdy, również twardziele, co nie siadają do gier "o szyciu ubranek".
Edycja: Nadal myślę, że sprzedanie tej gry będzie trudne - nie miałem problemów ze zrozumieniem zasad, ale nie jest to gra bardzo płynna i czytelna. Może jednak Trzewik pogrzebie w silniku i zrobi taką odmianę, jakiej dokonał przy 51/Osadnikach. Dla mnie bomba - będzie znowu pretekst do kupienia nowej gry bez pozbywania się starej.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Modniejsze? hmm ja spotykam jednak więcej osób w sklepach z odzieżą niż komputerowych modniejsze może dla Ciebie i Twoich znajomych, a to nie znaczy, że dla każdegovojtas pisze: Tym że projektowanie gier jest modniejsze i łatwiej jest zacząć?
Nie prowokuj wojny z tym różnie bywa. Znów powiem: może Ty masz więcej znajomych grających mężczyzn niż grających kobiet. Poza tym temat rzeka, często padają pytania o grę, dzięki której można przekonać żonę/dziewczynę/narzeczoną do grania czy tworzenie tytułu, który podpasowałby nie tylko mężczyznom nie byłoby lepsze niż cieszyć się, że ktoś stworzył "dla prawdziwych twardzieli"? Zobacz ile razy ktoś pisał, przy okazji dyskusji nt. jakichś gier, że dzięki któremuś z tytułów udało mu się wciągnąć ukochaną do grania i jest w końcu zadowolony. Znów powtarzasz, że coś jest ciekawsze, ale to jest ciekawsze dla Ciebie, a nie dla wszystkich, bo wierz mi (lub nie), ale są tacy, którzy wolą rzeczonych samurajów niż pamięć RAMvojtas pisze: Coraz więcej kobiet trafia do tej branży. Wielu ludziom się wydaje, że gry komputerowe to IT, podczas gdy jest to de facto multidyscplinarny showbiznes. Anyway większość miłośników gier planszowych to chyba właśnie mężczyźni (?), więc tym lepiej. Na pewno taka tematyka jest znacznie ciekawsza niż kolejne starożytne budowanie czy shoguni & samuraje.
Hmm, a skąd takie dane? Z moich najbliższych znajomych to dosłownie kilku gra w coś (typu farmerowe gry na facebooku), a dwóch może trzech jest osobami, którzy grają w tytuły bardziej zaawansowane, a wierz mi to na pewno nie jest większość moich znajomych. Tak na prawdę większość osób, z którymi się przyjaźnię spędza czas wędrując, słuchając muzyki, oglądając filmy, czytając książki, gotując. I też nie powiedziałbym, że większość ludzi w obecnych czasach interesuję się kuchnią nie uogólniaj bazując na swojej grupie przyjaciół.vojtas pisze: Może nie każdy, ale większość. I odsetek będzie stale zwiększał, bo dzieciaki z grami mają do czynienia już od kołyski.
janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
Gdybym wiedział co, to bym projektował mi PaP w takiej wersji jak był w ogóle nie przeszkadzał, ale jeśli potrzebne jest przetematowienie, to Ignacy (po sukcesie O:NI jestem tego pewien) będzie wiedział jak to zrobić, żeby gra się przyjęła.vojtas pisze:Czyli co konkretnie?
Re: Portal Games w roku 2014
Nie zrozumieliśmy się. Projektowanie gier jest modniejsze niż projektowanie odzieży. I łatwiej jest zacząć od projektowania gier, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: komputer, darmowe narzędzia i materiały szkoleniowe. Stąd wysyp deweloperów - często jednoosobowych firm - którzy robią gry np. na komórki.janekb pisze:Modniejsze? hmm ja spotykam jednak więcej osób w sklepach z odzieżą niż komputerowych modniejsze może dla Ciebie i Twoich znajomych, a to nie znaczy, że dla każdegovojtas pisze:Tym że projektowanie gier jest modniejsze i łatwiej jest zacząć?
Owszem, mówię ze swojej perspektywy. Niemniej trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie można zrobić dobrej, złożonej gry, która będzie przeznaczona dla wszystkich. Jeśli próbuje się zadowolić wszystkich, najczęściej nie zadowala się nikogo. Trzeba dokonać rozsądnego wyboru. Wbrew pozorom robienie gier to nie jest temat dla twardzieli - to stereotyp, który skrótowo można ująć w postaci równania "komputery = facet". Komputer ma już niemal każdy (przynajmniej do pewnego wieku) i korzysta z niego regularnie. A gry elektroniczne wykraczają poza komputery i konsole, bo są przecież obecne na platformach mobilnych (smartfony, tablety, czytniki, handheldy etc.) i w telewizorach. Gry elektr. są bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej, stąd i kobiety są mocno reprezentowane w grupie graczy (48% wg ESA). Branża deweloperska jest zdominowana przez mężczyzn i to jest niepodważalny fakt. Ale i to się zmienia tzn. coraz więcej pań pojawia się w tych zespołach. Najczęściej jako ilustratorki, scenarzystki, projektantki, producentki, aktorki (dubbing). Stosunkowo mało jest programistek (no cóż...), ale też i programowanie to tylko część tego biznesu. Ważna część, ale nie jedyna.janekb pisze:Nie prowokuj wojny z tym różnie bywa. Znów powiem: może Ty masz więcej znajomych grających mężczyzn niż grających kobiet. Poza tym temat rzeka, często padają pytania o grę, dzięki której można przekonać żonę/dziewczynę/narzeczoną do grania czy tworzenie tytułu, który podpasowałby nie tylko mężczyznom nie byłoby lepsze niż cieszyć się, że ktoś stworzył "dla prawdziwych twardzieli"? Zobacz ile razy ktoś pisał, przy okazji dyskusji nt. jakichś gier, że dzięki któremuś z tytułów udało mu się wciągnąć ukochaną do grania i jest w końcu zadowolony. Znów powtarzasz, że coś jest ciekawsze, ale to jest ciekawsze dla Ciebie, a nie dla wszystkich, bo wierz mi (lub nie), ale są tacy, którzy wolą rzeczonych samurajów niż pamięć RAM
A to akurat wynika z badań statystycznych. W krajach zachodnich ten odsetek jest znacznie wyższy niż u nas, ale wszędzie tendencja jest wzrostowa.janekb pisze:Hmm, a skąd takie dane? [...] nie uogólniaj bazując na swojej grupie przyjaciół.vojtas pisze:Może nie każdy, ale większość. I odsetek będzie stale zwiększał, bo dzieciaki z grami mają do czynienia już od kołyski.
Link do badań Entertainment Software Association (amerykańskie stowarzyszenie wydawców):
http://www.theesa.com/wp-content/upload ... F_2014.pdf
Link do badań Interactive Software Federation of Europe:
http://www.isfe.eu/sites/isfe.eu/files/ ... _q3-14.pdf
Każdy lubi pizzę. I seks.janekb pisze:mi PaP w takiej wersji jak był w ogóle nie przeszkadzał, ale jeśli potrzebne jest przetematowienie, to Ignacy (po sukcesie O:NI jestem tego pewien) będzie wiedział jak to zrobić, żeby gra się przyjęła.vojtas pisze:Czyli co konkretnie?janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Bzdura na resorach projektowanie odzieży jest łatwiejsze i łatwiej zacząć od projektowania ubrań, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: kartkę, ołówek, igły, nici, a nawet ciuchy, które możesz przerabiać. Stąd wysyp blogerów modowych i kanałów na youtube poświęconych modzie szyciu itp Poza tym nikt mi nie wmówi, że zaprojektowanie gry jest łatwiejsze od przyszycia czegoś, czy prostej przeróbki ubrania.vojtas pisze: Nie zrozumieliśmy się. Projektowanie gier jest modniejsze niż projektowanie odzieży. I łatwiej jest zacząć od projektowania gier, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: komputer, darmowe narzędzia i materiały szkoleniowe. Stąd wysyp deweloperów - często jednoosobowych firm - którzy robią gry np. na komórki.
Oj znów się nie zgodzę, bo znajdziesz kilka tytułów, które zadowolą prawie każdego (nie mówię, że wszystkich, bo to jest awykonalne). Są gry do których z chęcią zasiądzie i fanatyk, i niedzielny gracz. Kobieta i mężczyzna.vojtas pisze: Owszem, mówię ze swojej perspektywy. Niemniej trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie można zrobić dobrej, złożonej gry, która będzie przeznaczona dla wszystkich. Jeśli próbuje się zadowolić wszystkich, najczęściej nie zadowala się nikogo. Trzeba dokonać rozsądnego wyboru.
I widzisz masz dwa tematy, które będą na pewno ciekawsze niż projektowanie gier komputerowychvojtas pisze: Każdy lubi pizzę. I seks.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1103
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 38 times
Re: Portal Games w roku 2014
Moze ktos powinien założyć nowy wątek. Najlepiej żeby to był użytkownik Portal Games.tomb pisze:Tak. Na zeszły rok.Maxxx76 pisze:Hm, czy to jest nadal wątek o planach wydawniczych Portalu?
Ale pewnie plany wydawnicze na 2015 bedą ujawniać dopiero na Portalconie...
Re: Portal Games w roku 2014
Z łatwiejszym to może faktycznie przesadziłem (choć i tak sama igła z nitką mocno ogranicza; poważniejsze projekty wymagają porządnej maszyny do szycia). Z modnym nie przesadziłem. Każdego dnia debiutuje kilkadziesiąt gier na urządzenia mobilne - oczywiście 90% to chłam, ale to o czymś świadczy. Czy tylu samu projektantów odzieży zaczyna sprzedawać/rozpowszechniać swoje produkty czy ogranicza się jedynie do własnej szafy? Obstawiam to drugie.janekb pisze:Bzdura na resorach projektowanie odzieży jest łatwiejsze i łatwiej zacząć od projektowania ubrań, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: kartkę, ołówek, igły, nici, a nawet ciuchy, które możesz przerabiać. Stąd wysyp blogerów modowych i kanałów na youtube poświęconych modzie szyciu itp Poza tym nikt mi nie wmówi, że zaprojektowanie gry jest łatwiejsze od przyszycia czegoś, czy prostej przeróbki ubrania.
Jeśli chodzi o gry ogólnie, to prawda; jeśli chodzi o gry złożone - pole się mocno zawęża. Moim zdaniem lepiej celować w ściśle określoną grupę, która grę z dużym prawdopodobieństwem kupi, niż liczyć, że chwyci jakiś ogólnikowy temat wśród szerokiej publiczności. Tak czy siak akademicka dyskusja, bo Trzewik i tak zrobi po swojemu.janekb pisze:Oj znów się nie zgodzę, bo znajdziesz kilka tytułów, które zadowolą prawie każdego (nie mówię, że wszystkich, bo to jest awykonalne). Są gry do których z chęcią zasiądzie i fanatyk, i niedzielny gracz. Kobieta i mężczyzna.
Ciekawsze, ale czy akurat w grach planszowych? I czy w ogóle ktoś tego nie pomyli z imprezówką? No właśnie...janekb pisze:I widzisz masz dwa tematy, które będą na pewno ciekawsze niż projektowanie gier komputerowychvojtas pisze:Każdy lubi pizzę. I seks.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Skoro 90% z nich to chłam to jest znacznie gorzej niż z projektowaniem ubrań czy robieniem poprawek przez siebie. Bo to co zrobiłeś sam to przynajmniej ty ponosisz. Myślę, że jeśli pogrzebałbyś w tym temacie "szafiarskim" to znajdziesz tyle samo różnego rodzaju artykułów na blogach, filmów video, poradników itp. które powstają codziennie, co tych gier.vojtas pisze: Z łatwiejszym to może faktycznie przesadziłem (choć i tak sama igła z nitką mocno ogranicza; poważniejsze projekty wymagają porządnej maszyny do szycia). Z modnym nie przesadziłem. Każdego dnia debiutuje kilkadziesiąt gier na urządzenia mobilne - oczywiście 90% to chłam, ale to o czymś świadczy. Czy tylu samu projektantów odzieży zaczyna sprzedawać/rozpowszechniać swoje produkty czy ogranicza się jedynie do własnej szafy? Obstawiam to drugie.
Tylko z jednym się zgodzę, że ta nasza rozmowa tutaj to dyskusja akademicka. Nikomu ona do niczego nie potrzebna. Natomiast gier takich, które podobają się dużej ilości ludzi, bez względu na płeć i zaawansowanie znajdzie się kilka i nie tylko łatwych tytułów. Chociażby Zamki Burgundii, przypasuje i kobiecie, i mężczyźnie, i geekowi, i niedzielnemu (mówię to z własnego doświadczenia, bo przerabiałem tę grę w różnych układach personalnych i nikogo nie odepchnęła, aha o ameritrashowcach nie mówię ). Takich gier znajdzie się więcej.vojtas pisze: Jeśli chodzi o gry ogólnie, to prawda; jeśli chodzi o gry złożone - pole się mocno zawęża. Moim zdaniem lepiej celować w ściśle określoną grupę, która grę z dużym prawdopodobieństwem kupi, niż liczyć, że chwyci jakiś ogólnikowy temat wśród szerokiej publiczności. Tak czy siak akademicka dyskusja, bo Trzewik i tak zrobi po swojemu.
A czemu nie miałoby się przyjąć i dlaczego miałby być kojarzony z imprezówką? Wszystko zależy od tego jak temat zostanie podany.vojtas pisze: Ciekawsze, ale czy akurat w grach planszowych? I czy w ogóle ktoś tego nie pomyli z imprezówką? No właśnie...
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Już widzę te karty targów: Warszawa - największa ilość punktów dla tego kto wyprodukuje zabawki w największym rozmiarzePeter128 pisze:Fabryka seks gadżetów! To jest to! Temat dla mas, jak nic
Re: Portal Games w roku 2014
Od kiedy to artykuł = produkt? Ja pisałem o gotowych produktach (grach). Projektanci odzieży, jeśli chcą coś opchnąć, to mają trudniej - robienie rzeczy dla siebie się nie liczy, bo gry są również robione do "szuflady". Liczy się gotowy produkt, wypuszczany na rynek. Dopiero wtedy można mówić o skończonej pracy. Skrócone spodnie to nie jest gotowy produkt. Bo równie dobrze mógłbym tak nazwać istniejącą czyjąś grę z podmienionymi teksturami. Nie sprawia, że jest przez to moja. Produkt = wkład własny i to wkład zasadniczy, jeśli ktoś nie chce mieć prawników na karku.janekb pisze:Myślę, że jeśli pogrzebałbyś w tym temacie "szafiarskim" to znajdziesz tyle samo różnego rodzaju artykułów na blogach, filmów video, poradników itp. które powstają codziennie, co tych gier.
A dlaczego PaP jest kojarzony jako niemęska gra? No więc właśnie.janekb pisze:A czemu nie miałoby się przyjąć i dlaczego miałby być kojarzony z imprezówką? Wszystko zależy od tego jak temat zostanie podany.vojtas pisze:Ciekawsze, ale czy akurat w grach planszowych? I czy w ogóle ktoś tego nie pomyli z imprezówką? No właśnie...
@Peter128
Szum na BGG zapewniony.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Portal Games w roku 2014
Bo ktoś mu tę bzdurną łatkę przykleił i podejrzewam, że byli to ci, którzy w tę grę nie grali. Bo klimatu tam jest zero.vojtas pisze: A dlaczego PaP jest kojarzony jako niemęska gra? No więc właśnie.
A co do produktu, to film czy artykuł może być jak najbardziej produktem. Poza tym mówiliśmy o tym co jest łatwiejsze, bo do tego się odniosłem, po tym jak pisałeś, że tworzenie gier jest dla każdego i takie jest proste. Dobra kończmy OT, bo po pierwsze do dyskusja bez sensu, nic nie wnosząca. Trzewik jeśli zrobi to zrobi to po swojemu, a my nie potrzebnie śmiecimy w wątku.