Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Super, czekamy.Nataniel pisze:Analizuje i wypowie się
Ja jeszcze chciałem nie-merytorycznie: zakładając, że możliwy byłby druk "częściowo Polski" (dajmy na to - tylko karty, ale plansze już nie; oczywiście roboczo zakładamy, że jest to technicznie możliwe), to ile tu zależy od rachunku finansowego polskiego wydawcy (tu: Rebela), a ile zależy od oryginalnego wydawcy. Ten przecież ma interes w zmuszeniu licencjobiorcy do wykupu minimalnego nakładu, ale z drugiej strony może przecież nic nie utargować? Zastanawiam się, czy wydanie gry to tylko czysty biznes, czy jest w tym jednak pierwiastek fanowski?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Ja tak tylko wrócę do RftG - wersja angielska z kompletem dodatków jest obecnie nie do dostania. Sama podstawka jest biedna, ale z dodatkami PL to wzięłabym i dla siebie, i na prezenty...
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
+1. ja właśnie czekam na swoją kopię RftG po polsku, kupiona głównie ze względu na cenę - grzech nie mieć w kolekcji takiego tytułu za 70 zł. tylko te dodatki - podstawka PL, dodatki ENG. cóż, jakoś przeżyję, ale akurat w tym wypadku myślę, że chętnych byłoby sporo osób.Perpetka pisze:Ja tak tylko wrócę do RftG - wersja angielska z kompletem dodatków jest obecnie nie do dostania. Sama podstawka jest biedna, ale z dodatkami PL to wzięłabym i dla siebie, i na prezenty...
- sorfal
- Posty: 245
- Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 2 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Podstawkę do KiK sprzedałem, bo mnie irytowało, że jak jakiś gracz się uparł, że będzie ino kupczył, konfrontacji przy tym unikając, to wygrywał. Ale jak wyjdzie dodatek i dodruk podstawki z usuniętymi błędami - kupię jedno i drugie i będę grał
Łowca anegdot
-
- Posty: 3945
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Ja również bardzo chętnie bym zakupił wszystkie dodatki gdyby były w wersji PL. Jak chodzi o obecny plan wydawniczy widzę, że się nie zapowiada RFTG w najbliższym czasie, ale czy w dalszej przyszłości jest szansa?Perpetka pisze:Ja tak tylko wrócę do RftG - wersja angielska z kompletem dodatków jest obecnie nie do dostania. Sama podstawka jest biedna, ale z dodatkami PL to wzięłabym i dla siebie, i na prezenty...
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Panie Rebelu, jaka będzie sugerowana cena detaliczna Mamy Szpiega?
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Ja bym kupił wszystkie po polsku dodatki do Race
I najchętniej Roll po polsku. (albo przynajmniej przetłumaczony jakoś, choćby instrukcja).
I najchętniej Roll po polsku. (albo przynajmniej przetłumaczony jakoś, choćby instrukcja).
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Nie liczyłbym na innego wydawcę. Jeżeli RaceftG sprzedał się jak się sprzedał to na wydanie jeszcze mniej znanego i dużo droższego tytułu bym specjalnie nie liczył.
Chociaż kto wie, kto wie, oby moje słowa obróciły się łajno.
Chociaż kto wie, kto wie, oby moje słowa obróciły się łajno.
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
A ja się zastanawiam w jakim stopniu niższa sprzedaż polskiej edycji Race'a wynikała z tego, że angielska była dostępna sporo wcześniej Być może dużo osób kupiło wersję angielską a w związku z brakiem zapowiedzi spolszczeń dodatków nie miało potrzeby kupna polskiego pudełka
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Karcianek niekolekcjonerskich nie ma sensu wydawać w naszym języku, a na bank nie z opóźnieniem. Już się wiele firm na tym przejechało i graczy również. Jednak do planszówek wypadałoby już te dodatki dociągać by nie zrażać ludzi. Może faktycznie jakimiś mykami jak trzeba typu wspieram.to i inne tego typu pomysły, ale jakkolwiek...
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Kiedy można się spodziewać Galaxy Truckera w sklepach ? Koniec pierwszej połowy lutego tuż tuż
-
- Posty: 3945
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
pisali, że mają nadzieję że produkcja zakończy się dziś. Jeśli tak się stanie, gra będzie w przyszłym tygodniu.zawias pisze:Kiedy można się spodziewać Galaxy Truckera w sklepach ? Koniec pierwszej połowy lutego tuż tuż
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Zacznijmy od dodatku do Kupców i Korsarzy. Na wstępie bardzo dziękujemy za wszystkie sugestie jak rozwiązać tę trudną sytuację, nie będziemy się do nich kolejno odnosić, ale omówimy temat całościowo.
Pierwsza sprawa dotycząca dodatków - komunikacja z klientem.
Zainteresowani wiedzą, że temat polonizacji tego rozszerzenia pojawił się już przed zeszłorocznymi targami w Essen.
Negocjacje trwały długo, mimo, że zaprezentowane przez Z-mana stanowisko od początku wskazywało, że minimalny nakład to 1000 sztuk, a poniżej tych ilości można zakupić jedynie edycję angielską. Wiemy jak istotne jest posiadanie tego dodatku w polskiej wersji językowej, spora część załogi Rebela ma tę grę u siebie w prywatnej kolekcji i także chcielibyśmy, aby dodatek do niej był dostępny w rodzimym języku.
Temat numer 2 - Dlaczego więc Rebel nie wyda 1000 sztuk dodatku?
Kupcy i Korsarze dostępni są na polskim rynku od 2011 roku. Ich pierwszy i jedyny nakład wyniósł 2000 sztuk. Sprzedawał się przez 4 lata. To zbyt słaba sprzedaż, aby projekt kontynuować, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy rok 2014 - w którym gra sprzedawała się znacznie poniżej akceptowalnego poziomu. W konsekwencji doprowadziło to do decyzji o braku dodruku gry podstawowej.
Ta decyzja nijak się ma jednak do decyzji w sprawie druku dodatku. Jeśli sprzedaliśmy 2000 "podstawek" to statystyki pokazują, że rynek przyjmie 500 sztuk dodatku, a co do tego nie mamy wątpliwości. Może nie sprzedamy wszystkich 500, bo zwykle średnia rotacja dodatku to około 15-20% całkowitej sprzedaży gry podstawowej, mimo wszystko taką ilość jesteśmy skłonni wydać.
Niestety minimalna ilość, jaką Z-man i fabryka z której korzystają jest w stanie wydrukować, wynosi 1000 sztuk. Dwa razy więcej niż rynek polski byłby w stanie przyjąć.
Czy są jakieś alternatywne rozwiązania?
Wyprodukowanie elementów zależnych językowo w Polsce i dokładanie ich do pudełka. Niemożliwe jest utrzymanie jakości kart, odcieni wydruku, formatów cięcia i innych aspektów typowo drukarskich w tej samej formie. Te elementy muszą być produkowane w tej samej fabryce, która produkuje gry dla Z-mana. Dodatkowo nie ma wydawcy, który zgodziłby się przesłać zależne językowo materiały współwydawcy w obawie o niekontrolowane kopiowanie gry. Z-man również nie zgadza się na takie rozwiązanie.
Crowdfunding i druk na żądanie - głównym celem takich akcji jest zebranie pieniędzy, których aktualnie nie posiada się na wydanie gry. Fundusze nie są tutaj problemem, barierę nie do przeskoczenia stanowi minimalny nakład.
Jaki jest efekt?
Próbowaliśmy wielu rozwiązań i sugestii, łącznie z deklaracją, że nasza własna marża i cena zakupu 500 sztuk to drugorzędna sprawa. Z-man postawił sprawę jasno: "druk 500 sztuk dodatku nie jest możliwy".
Dodatek do Kupców i Korsarzy nie pojawi się więc w pełnej polskiej wersji językowej.
Rebel wydał w 2011 roku Kupców zauroczony mechanikę i klimatem tej gry już po pierwszej partii testowej. Wiedzieliśmy, że to gra skierowana dla trochę bardziej doświadczonych graczy, ale takie również znajdą dla siebie miejsce. Udało nam się sprzedać cały nakład, chociaż końcówka tej sprzedaży była znacznie wolniejsza niż zakładaliśmy. Mimo to nie żałujemy decyzji, nawet jeśli dodatek do niej nie pojawi się na polskim rynku, bo graliśmy w nią wiele razy i bawiliśmy się przednio.
Zdajemy sobie sprawę z wizerunkowego oddźwięku takiej decyzji, ale poza wprowadzaniem na polski rynek gier, które naszym zdaniem warto w kraju zaprezentować, nawet tych bardziej niszowych istnieje także aspekt finansowy, którego nie możemy bagatelizować. Wydanie 1000 sztuk dodatku z których w sensownym czasie sprzeda się niecałe 50% przy najlepszych rokowaniach to zamrożenie około 30 000 - 40 000 tys złotych z bardzo dużą szansą na ich nieodzyskanie. Zdecydowanie wolimy w to miejsce wydać inną grę.
Jeśli zaś chodzi o politykę wydawania dodatków. Uczymy się cały czas, mimo, że na rynku jesteśmy dopiero nieco ponad 10 lat już teraz posiadamy sporo większą wiedzę o dynamice rynku niż 4 lata temu.
W zeszłym roku ukazały się 2 dodatki do "Pór Roku", seria "Story Cubes" oraz "Dixit" jest wspierana cały czas, pokazał się malutki dodatek do "Wojny Narodów", oraz do "Tash-Kalara", 5 dodatków do "Small Worlda", dodatek do "7 Cudów Świata", "Maskarady", 3 dodatki do "Cyklad".
Na ten rok mamy już teraz zaplanowane dodatki m.in. do gier "Ucieczka: Świątynia Zagłady", "Królestwo w Budowie", "7 Cudów Świata", "Small Worlda", "Story Cubes", w zapowiedziach już jest dodatek do "World of Tanks", czy do "Ciężarówką przez Galaktykę", a to tylko te, które już teraz mamy potwierdzone.
Dokładamy wszelkich starań, aby wydawane przez nas gry uzyskiwały możliwie najlepsze wsparcie. Owszem zdarzają się nam potknięcia, ale w 2014 roku wymieniliśmy cały zespół odpowiedzialny za wydawnictwo i efekty mamy nadzieję widać. Z naszej strony czujemy, że wzrosła niemal dwukrotnie ilość gier, które przygotowaliśmy do wydania przy jednoczesnym wzroście jakości tłumaczenia i przygotowania elementów zależnych językowo.
------------------------
ODPOWIEDZI NA PYTANIA:
------------------------
------------------------
AKTUALIZACJA:
------------------------
1) World of Tanks: Rush - Drugi Front
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Dodatek lada moment powinien pojawić się w sprzedaży. Podobnie jak w podstawowej wersji gry, także w dodatku otrzymamy kod do czołgu premium - tym razem francuskiej artylerii 5 poziomu. Więcej szczegółów na stronie wydawnictwa.
2) Baronia
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Gra skierowana dla tych co nie boją się poprzepychać z innymi graczami walcząc o rozległe tereny. Pozbawiona losowości i typowo strategiczna, a do tego świetnie wykonana.
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
3) Komiks
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Nietypowa gra narracyjna, w której nie musisz być świetnym bajkopisarzem, aby wygrać. Naszym zadaniem jest stworzenie komiksu z dwustronnych obrazowo zilustrowanych kart, następnie opowiedzenie jej. Punkty dostajemy zaś nie tylko za dobrze opowiedzianą historię, ale przede wszystkim za wskazanie spośród kilku z nich tej najbardziej pomysłowej, najlepiej ułożonej czy najbardziej emocjonującej historii.
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
4) Mamy Szpiega
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Hit wieloosobowych spotkań ostatniego półrocza. Zasady są bardzo proste, a zabawa przednia. Szpieg ma nieco trudniej na początku, ale po kilku partiach nakrycie go we własnych szeregach robi się znacznie trudniejsze!
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
5) Śpiące Królewny
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Mała prosta gra dla młodszych graczy pomagająca rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. To jedna z tych gier, przy których również dorośli się nie zanudzą, a do tego świetnie zilustrowana. No i zawsze można własnemu dziecku próbować zaszczepić chęć spróbowania sił w tworzeniu własnych gier, gdyż tę stworzyła 6 letnia wówczas Miranda Evarts (z drobną pomocą rodziców i starszej siostry)
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
Pierwsza sprawa dotycząca dodatków - komunikacja z klientem.
Zainteresowani wiedzą, że temat polonizacji tego rozszerzenia pojawił się już przed zeszłorocznymi targami w Essen.
Negocjacje trwały długo, mimo, że zaprezentowane przez Z-mana stanowisko od początku wskazywało, że minimalny nakład to 1000 sztuk, a poniżej tych ilości można zakupić jedynie edycję angielską. Wiemy jak istotne jest posiadanie tego dodatku w polskiej wersji językowej, spora część załogi Rebela ma tę grę u siebie w prywatnej kolekcji i także chcielibyśmy, aby dodatek do niej był dostępny w rodzimym języku.
Temat numer 2 - Dlaczego więc Rebel nie wyda 1000 sztuk dodatku?
Kupcy i Korsarze dostępni są na polskim rynku od 2011 roku. Ich pierwszy i jedyny nakład wyniósł 2000 sztuk. Sprzedawał się przez 4 lata. To zbyt słaba sprzedaż, aby projekt kontynuować, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy rok 2014 - w którym gra sprzedawała się znacznie poniżej akceptowalnego poziomu. W konsekwencji doprowadziło to do decyzji o braku dodruku gry podstawowej.
Ta decyzja nijak się ma jednak do decyzji w sprawie druku dodatku. Jeśli sprzedaliśmy 2000 "podstawek" to statystyki pokazują, że rynek przyjmie 500 sztuk dodatku, a co do tego nie mamy wątpliwości. Może nie sprzedamy wszystkich 500, bo zwykle średnia rotacja dodatku to około 15-20% całkowitej sprzedaży gry podstawowej, mimo wszystko taką ilość jesteśmy skłonni wydać.
Niestety minimalna ilość, jaką Z-man i fabryka z której korzystają jest w stanie wydrukować, wynosi 1000 sztuk. Dwa razy więcej niż rynek polski byłby w stanie przyjąć.
Czy są jakieś alternatywne rozwiązania?
Wyprodukowanie elementów zależnych językowo w Polsce i dokładanie ich do pudełka. Niemożliwe jest utrzymanie jakości kart, odcieni wydruku, formatów cięcia i innych aspektów typowo drukarskich w tej samej formie. Te elementy muszą być produkowane w tej samej fabryce, która produkuje gry dla Z-mana. Dodatkowo nie ma wydawcy, który zgodziłby się przesłać zależne językowo materiały współwydawcy w obawie o niekontrolowane kopiowanie gry. Z-man również nie zgadza się na takie rozwiązanie.
Crowdfunding i druk na żądanie - głównym celem takich akcji jest zebranie pieniędzy, których aktualnie nie posiada się na wydanie gry. Fundusze nie są tutaj problemem, barierę nie do przeskoczenia stanowi minimalny nakład.
Jaki jest efekt?
Próbowaliśmy wielu rozwiązań i sugestii, łącznie z deklaracją, że nasza własna marża i cena zakupu 500 sztuk to drugorzędna sprawa. Z-man postawił sprawę jasno: "druk 500 sztuk dodatku nie jest możliwy".
Dodatek do Kupców i Korsarzy nie pojawi się więc w pełnej polskiej wersji językowej.
Rebel wydał w 2011 roku Kupców zauroczony mechanikę i klimatem tej gry już po pierwszej partii testowej. Wiedzieliśmy, że to gra skierowana dla trochę bardziej doświadczonych graczy, ale takie również znajdą dla siebie miejsce. Udało nam się sprzedać cały nakład, chociaż końcówka tej sprzedaży była znacznie wolniejsza niż zakładaliśmy. Mimo to nie żałujemy decyzji, nawet jeśli dodatek do niej nie pojawi się na polskim rynku, bo graliśmy w nią wiele razy i bawiliśmy się przednio.
Zdajemy sobie sprawę z wizerunkowego oddźwięku takiej decyzji, ale poza wprowadzaniem na polski rynek gier, które naszym zdaniem warto w kraju zaprezentować, nawet tych bardziej niszowych istnieje także aspekt finansowy, którego nie możemy bagatelizować. Wydanie 1000 sztuk dodatku z których w sensownym czasie sprzeda się niecałe 50% przy najlepszych rokowaniach to zamrożenie około 30 000 - 40 000 tys złotych z bardzo dużą szansą na ich nieodzyskanie. Zdecydowanie wolimy w to miejsce wydać inną grę.
Jeśli zaś chodzi o politykę wydawania dodatków. Uczymy się cały czas, mimo, że na rynku jesteśmy dopiero nieco ponad 10 lat już teraz posiadamy sporo większą wiedzę o dynamice rynku niż 4 lata temu.
W zeszłym roku ukazały się 2 dodatki do "Pór Roku", seria "Story Cubes" oraz "Dixit" jest wspierana cały czas, pokazał się malutki dodatek do "Wojny Narodów", oraz do "Tash-Kalara", 5 dodatków do "Small Worlda", dodatek do "7 Cudów Świata", "Maskarady", 3 dodatki do "Cyklad".
Na ten rok mamy już teraz zaplanowane dodatki m.in. do gier "Ucieczka: Świątynia Zagłady", "Królestwo w Budowie", "7 Cudów Świata", "Small Worlda", "Story Cubes", w zapowiedziach już jest dodatek do "World of Tanks", czy do "Ciężarówką przez Galaktykę", a to tylko te, które już teraz mamy potwierdzone.
Dokładamy wszelkich starań, aby wydawane przez nas gry uzyskiwały możliwie najlepsze wsparcie. Owszem zdarzają się nam potknięcia, ale w 2014 roku wymieniliśmy cały zespół odpowiedzialny za wydawnictwo i efekty mamy nadzieję widać. Z naszej strony czujemy, że wzrosła niemal dwukrotnie ilość gier, które przygotowaliśmy do wydania przy jednoczesnym wzroście jakości tłumaczenia i przygotowania elementów zależnych językowo.
------------------------
ODPOWIEDZI NA PYTANIA:
------------------------
Sugerowana cena wyniesie 75 zł.kaszkiet pisze:Panie Rebelu, jaka będzie sugerowana cena detaliczna Mamy Szpiega?
Rebel nie współpracuje z wydawnictwem Kosmos, także od nas nie ma szans.Monk pisze:Jest jakaś szansa na Jäger und Späher w rodzimym języku?
Dzisiaj został wysłany z Czech do Polski i będzie dostępny w sprzedaży od wtorku 17go lutego.zawias pisze:Kiedy można się spodziewać Galaxy Truckera w sklepach ? Koniec pierwszej połowy lutego tuż tuż
------------------------
AKTUALIZACJA:
------------------------
1) World of Tanks: Rush - Drugi Front
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Dodatek lada moment powinien pojawić się w sprzedaży. Podobnie jak w podstawowej wersji gry, także w dodatku otrzymamy kod do czołgu premium - tym razem francuskiej artylerii 5 poziomu. Więcej szczegółów na stronie wydawnictwa.
2) Baronia
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Gra skierowana dla tych co nie boją się poprzepychać z innymi graczami walcząc o rozległe tereny. Pozbawiona losowości i typowo strategiczna, a do tego świetnie wykonana.
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
3) Komiks
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Nietypowa gra narracyjna, w której nie musisz być świetnym bajkopisarzem, aby wygrać. Naszym zadaniem jest stworzenie komiksu z dwustronnych obrazowo zilustrowanych kart, następnie opowiedzenie jej. Punkty dostajemy zaś nie tylko za dobrze opowiedzianą historię, ale przede wszystkim za wskazanie spośród kilku z nich tej najbardziej pomysłowej, najlepiej ułożonej czy najbardziej emocjonującej historii.
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
4) Mamy Szpiega
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Hit wieloosobowych spotkań ostatniego półrocza. Zasady są bardzo proste, a zabawa przednia. Szpieg ma nieco trudniej na początku, ale po kilku partiach nakrycie go we własnych szeregach robi się znacznie trudniejsze!
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
5) Śpiące Królewny
- utworzyliśmy kartę produktu na stronie wydawnictwa. Mała prosta gra dla młodszych graczy pomagająca rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. To jedna z tych gier, przy których również dorośli się nie zanudzą, a do tego świetnie zilustrowana. No i zawsze można własnemu dziecku próbować zaszczepić chęć spróbowania sił w tworzeniu własnych gier, gdyż tę stworzyła 6 letnia wówczas Miranda Evarts (z drobną pomocą rodziców i starszej siostry)
Do gry jest już dostępna polska instrukcja.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 19:06 przez REBEL.pl, łącznie zmieniany 2 razy.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Dziękuję za szerokie wyjaśnienie odnośnie KiK.
To co ludzie? Ciśniemy Z-man teraz?
To co ludzie? Ciśniemy Z-man teraz?
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
No ale zbierając dodatkową kasę na Wspieram.to moglibyście zneutralizować straty wynikające z niesprzedania całego nakładu. Bo o to się rozchodzi, prawda? A tej niesprzedanej sterty dodatków nie trzeba przecież dusić w magazynie czy pod ścianą - od czego konkursy i wszelkie działania reprezentacyjno-marketingowe? Ile trzeba by zebrać pieniędzy, byście nie mieli strat wynikających z niesprzedania 500 sztuk?REBEL.pl pisze:Crowdfunding i druk na żądanie - głównym celem takich akcji jest zebranie pieniędzy, których aktualnie nie posiada się na wydanie gry. Fundusze nie są tutaj problemem, barierę nie do przeskoczenia stanowi minimalny nakład.
@sqb1978
To też jest jakieś wyjście, jednak Z-Man wygląda mi na firmę kompletnie nieruchawą i odporną na rozsądne argumenty - do tej pory drukują Robinsona z pierwszą wersją instrukcji, choć 2.0 (od Portalu) hula już 1,5 roku.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 17:16 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 14 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
@Rebel
Przyłączam się do podziękowań odnośnie informacji na temat KiK. Stanowisko wydawnictwa jest dla mnie bardziej zrozumiałe. Powstaje pytanie czy są jakieś alternatywne możliwości wydania KiK'a, które można jeszcze rozważyć (oczywiście pomijając te wymienione już przez Rebel) ?
Przyłączam się do podziękowań odnośnie informacji na temat KiK. Stanowisko wydawnictwa jest dla mnie bardziej zrozumiałe. Powstaje pytanie czy są jakieś alternatywne możliwości wydania KiK'a, które można jeszcze rozważyć (oczywiście pomijając te wymienione już przez Rebel) ?
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
A wytłumacz jak dodatek do gry, której nie ma już na rynku, i jak rozumiem dodruku już nie będzie, można wykorzystać w działaniach reprezentacyjno - makretingowych?vojtas pisze: No ale zbierając dodatkową kasę na Wspieram.to moglibyście zneutralizować straty wynikające z niesprzedania całego nakładu. Bo o to się rozchodzi, prawda? A tej niesprzedanej sterty dodatków nie trzeba przecież dusić w magazynie czy pod ścianą - od czego konkursy i wszelkie działania reprezentacyjno-marketingowe? Ile trzeba by zebrać pieniędzy, byście nie mieli strat wynikających z niesprzedania 500 sztuk?
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Firma nie musiała dzielić się tymi informacjami i za to należą sie brawa. Szkoda KiK ale zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Lepiej zamiast "mrożenia" pieniędzy w dodatku, który nigdy sie nie sprzeda, wydać inna grę.
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Można ją jeszcze gdzieniegdzie kupić. Poza tym fundując dodatek jako np. nagrodę w konkursie, organizator chyba nie będzie sprawdzał, czy na rynku jest dostępna podstawka, tylko weźmie z pocałowaniem ręki. A może się mylę? :>Alman pisze:A wytłumacz jak dodatek do gry, której nie ma już na rynku, i jak rozumiem dodruku już nie będzie, można wykorzystać w działaniach reprezentacyjno - makretingowych?
PS. Jeśli nie dodatek do KiK, to może Rebel mógłby W ZAMIAN rozważyć wydanie mniejszego nakładu Libertalii?
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Dzięki za wyczerpujące informacje. Są tym cenniejsze, że, jak sądzę, można je traktować w szerszym kontekście, jako przykład problemów i rozterek wydawcy z wydaniem obcego produktu.
Gdzieś wyżej pytałem o aspekt fanowski w działalności wydawnictwa - widać, że w Rebelu jest on jeszcze żywy, w Z-Manie już nie tak bardzo. Szkoda.
(Na marginesie - Możliwe, że KiK stali się ofiarą rozrastającej się oferty planszówek w Polsce. Mnogość nowych tytułów to pozytywna strona monety, której drugą stroną jest chłonność rynku.)
Gdzieś wyżej pytałem o aspekt fanowski w działalności wydawnictwa - widać, że w Rebelu jest on jeszcze żywy, w Z-Manie już nie tak bardzo. Szkoda.
(Na marginesie - Możliwe, że KiK stali się ofiarą rozrastającej się oferty planszówek w Polsce. Mnogość nowych tytułów to pozytywna strona monety, której drugą stroną jest chłonność rynku.)
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
Brawa dla Rebela za podejście! Zawsze miło jest dostać obszerne i konkretne wyjaśnienie zamiast suchego "taką mamy politykę firmy" Bardzo mi się to podoba, macie plusa
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2015 rok
No, PRowo zdecydowanie na plus w stosunku do konkurencji
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść