Simurgh (Pierluca Zizzi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

Wstawimy te linki;) Wstawimy, dzięki za uwagi. Uczymy się:) A od tego, żeby nam się w tyłkach poprzewracało to jeszcze daleka droga:) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2441
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 533 times
Been thanked: 460 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: Jiloo »

O Mistfallu wiedziałem już od jakiegoś czasu i cały czas się zastanawiałem – wspierać czy nie. Lubię karcianki, świat też ok, ale ciągle nie byłem pewien czy to dla mnie. Zobaczyłem recenzję Gambita i już wiem, że jednak nie. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło! Recenzja Tomka, a później jeszcze gameplay od Rahdo przekonały mnie do Simurgha. Niby obił mi się wcześniej o uszy, ale jakoś się w ogóle nie zainteresowałem. A to błąd!

Teraz tylko pozostaje nadzieja i czekanie, że odblokujemy próg 55k.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 950
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 202 times

Re: Simurgh

Post autor: Losiek »

No cóż - miałem nie wspierać żadnych gier, ale mi się nie udało i wsparłem ;)
Przeglądam sobie polską instrukcję i niestety jest niezbyt dobrze przetłumaczona. Nie znam biegle angielskiego ale razi mnie dosłowne tłumaczenie:
Game setup:
"To set up the game, follow the procedure below:"
Tłumaczenie:
"By rozłożyć grę, postępuj zgodnie z poniższymi poleceniami:"

Albo powtórzenie:
Gracz może również wykonać dowolną liczbę Dowolnych Akcji (jak użycie zdolności Smoków) w swojej turze.

To tak na szybko.

Może brać forumowa postara się pomóc w zredagowaniu instrukcji. Fajnie byłoby aby gra z taką oprawą graficzną miała równie dobrą instrukcję zarówno od strony merytorycznej jak i stylistycznej.

PS
Coś wsparcie się zatrzymało :(
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Simurgh

Post autor: Lothrain »

Do akcji na wspieram.to trzeba się dobrze przygotowywać. Gra jest całkiem, całkiem, filmiki obiecujące, byłem prawie zdecydowany, sięgnąłem po instrukcję i zamarłem. Szybka korekta tego tekstu to najwyżej godzina roboty, a ilość błędów, podwójnych spacji i całe to niechlujstwo zniechęciło mnie skutecznie. Wydawnictwo jest młode, więc tym bardziej powinno się wystrzegać takich rzeczy. Wiem, że instrukcja pewnie jeszcze przejdzie szereg poprawek, ale naprawdę nie można było tego zrobić przed startem? Ech... Zboczenie humanisty tym razem oszczędziło portfel.
Poza tym po tytule spodziewałem się więcej perskich smaków, a tu Dzicz, Wasale i smoki. Gdzie simurgh, a gdzie smok? Żeby ładniej na okładce wyglądało i odróżniało się od Dragon? Ponarzekałem i wracam na swoje podwórko.
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

Simurgh to smok:)
Instrukcja jest do korekty, to oczywiste. Zaznaczaliśmy, że to nie jest finalna wersja. Zależało nam, żeby gracze i wspierający zapoznali się z nią, bo jeszcze wtedy gra była mało znana.
Dzięki za wsparcie i za wszystkie komentarze.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: pan_satyros »

Lothrain pisze: Poza tym po tytule spodziewałem się więcej perskich smaków
To fakt, z Persją gra nie ma nic wspólnego, a też się spodziewałem takich smaczków. Pewnie taki tytuł brzmiał bardziej egzotycznie niż po prostu Dragon.
Co do instrukcji również zachęcam Was do poprawek (by nie było powtórki z Cthulhu światy), a nawet więcej - do wprowadzenia jakiś drobnych zmian, bo jak Gambit wspominał w oryginale są drobne braki (sytuacyjne, ale zawsze).
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

Cały czas nad tym pracujemy, również nad "edycją":) poprawek co do zasad. Ale pokażemy to juz w marcu
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2441
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 533 times
Been thanked: 460 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: Jiloo »

Losiek pisze: Coś wsparcie się zatrzymało :(
Zazwyczaj tak jest, że na początku jest duży strzał, a potem już spokojniej. O ufundowanie się nie martwię. Na pewno pojawią się wsparcia ze strony sklepów, jakieś zbiorowe zamówienia. Liczyłem na dodatek, ale tu już zaczynam mieć obawy. Trzeba być dobrej myśli, jeszcze cały miesiąc kampanii przed nami.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Alman
Posty: 185
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Simurgh

Post autor: Alman »

Jiloo pisze:
Losiek pisze: Coś wsparcie się zatrzymało :(
Zazwyczaj tak jest, że na początku jest duży strzał, a potem już spokojniej. O ufundowanie się nie martwię. Na pewno pojawią się wsparcia ze strony sklepów, jakieś zbiorowe zamówienia. Liczyłem na dodatek, ale tu już zaczynam mieć obawy. Trzeba być dobrej myśli, jeszcze cały miesiąc kampanii przed nami.
No i udało się. jest już ponad 30 tysięcy :)

To co, walczymy o dodatek?
whiteraven
Posty: 50
Rejestracja: 09 maja 2015, 10:04

Re: Simurgh

Post autor: whiteraven »

Ja już wsparłem. Mam nadzieję, że dodatek również zostanie dołączony oby nam się udało :-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Zwieżak
Posty: 91
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:44

Re: Simurgh

Post autor: Zwieżak »

Teraz w dużej mierze zależy to od sklepów, zresztą ostatni postęp to chyba też ich dzieło - zarowno kwota znacząca, jak i dodatkowi mecenasi na stronie. Szkoda tylko, że w róznych kampaniach wsparcia sklepów pojawiały się pod koniec kampanii.
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Simurgh

Post autor: Qlaqs »

Trzeba czekać ;)
Podstawka już jest :D

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
Awatar użytkownika
lukwych
Posty: 530
Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Simurgh

Post autor: lukwych »

Kluczowe będzie przekroczenie 55.000 - odblokowanie zakupu dodatku spowoduje dodatkową sprzedaż wśród tych którzy już wsparli i tych którzy nie kupią wcale PL jeżeli nie będą mieć pewności, że dodatek będzie PL. Im wcześniej to się stanie tym większy będzie sukces kampanii.
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2441
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 533 times
Been thanked: 460 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: Jiloo »

WIedziałem, że się ufunduje, ale nie spodziewałem się, że tak szybko :)
To teraz oby do 55k.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Simurgh

Post autor: Adar »

Gambit pisze:
baldar pisze:Dodatek odblokuje się po osiągnięciu określonego progu. Nie widzę w tym nic złego. To gracze zadecydują. Ci, którzy zakupią podstawkę, po odblokowaniu dodatku, będą mogli w równie okazyjnej cenie go zakupić wraz ze stretchami , a trochę ich będzie:). Staraliśmy się znaleźć złoty środek, stąd pomysł odblokowania dodatku po zebraniu częściowej kwoty na ufundowanie podstawki:)
OK, teraz to już jest dla mnie jaśniejsze. Czyli wsparcie samego dodatku również nie będzie dostępne od początku kampanii, tylko dopiero po dotarciu do progu, który odblokuje dodatek?
A ja powiem szczerze, że nie rozumiem takiego działania. Chcecie ufundować dodatek sprzedając określoną liczbę egzemplarzy podstawki? Czyli jak będzie 55 k to dodatek i tak się pojawi i nie ma znaczenia, czy ktokolwiek ze wspierających go kupi?

Moim zdaniem większym prawdopodobieństwem ufundowania dodatku jest danie możliwości jego zakupu zaraz po ufundowaniu podstawki, bo potencjalnie każdy kto kupił podstawkę skusi się na dodatek , a tak musimy czekać, aż sprzeda się określona ilość podstawek. Jeśli ta ilość sprzeda się np. ostatniego dnia wsparcia, to nie każdy może zdążyć kupić dodatek, bo zostanie na to jeden dzień. Chyba że wtedy wydłużycie czas wsparcia.
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1089
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Simurgh

Post autor: Toudi »

Adar pisze:
Gambit pisze:
baldar pisze:Dodatek odblokuje się po osiągnięciu określonego progu. Nie widzę w tym nic złego. To gracze zadecydują. Ci, którzy zakupią podstawkę, po odblokowaniu dodatku, będą mogli w równie okazyjnej cenie go zakupić wraz ze stretchami , a trochę ich będzie:). Staraliśmy się znaleźć złoty środek, stąd pomysł odblokowania dodatku po zebraniu częściowej kwoty na ufundowanie podstawki:)
OK, teraz to już jest dla mnie jaśniejsze. Czyli wsparcie samego dodatku również nie będzie dostępne od początku kampanii, tylko dopiero po dotarciu do progu, który odblokuje dodatek?
A ja powiem szczerze, że nie rozumiem takiego działania. Chcecie ufundować dodatek sprzedając określoną liczbę egzemplarzy podstawki? Czyli jak będzie 55 k to dodatek i tak się pojawi i nie ma znaczenia, czy ktokolwiek ze wspierających go kupi?

Moim zdaniem większym prawdopodobieństwem ufundowania dodatku jest danie możliwości jego zakupu zaraz po ufundowaniu podstawki, bo potencjalnie każdy kto kupił podstawkę skusi się na dodatek , a tak musimy czekać, aż sprzeda się określona ilość podstawek. Jeśli ta ilość sprzeda się np. ostatniego dnia wsparcia, to nie każdy może zdążyć kupić dodatek, bo zostanie na to jeden dzień. Chyba że wtedy wydłużycie czas wsparcia.
Dokladnie tak samo na to patrzylem. Dojdziemy do 55k, potem jedna osoba kupi dodatek. Bedzie zabawnie :)
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

Rozumiem Wasz punkt widzenia, ale w ogóle nie bierzecie pod uwagę finansów małej firmy. To bardzo proste. nie stać nas na wydanie podstawki i dodatku jednocześnie. Weźmy taki przykład: umożliwiamy graczom na wstępie zakup podstawki i dodatku. Sprzedaje się 200 podstawki i 100 dodatku. A my musimy wydrukować tego dużo więcej - i podstawki, i dodatku. Przypominam - to nie jest dodatek za 40 zł w detalu, tylko za około 150 zł. Nie wiemy przecież, jakim będzie cieszył sie powodzeniem wśród wspierających, którzy kupili podstawkę już za 140-150 zł. Z dodakiem to już około 250 zł. To i tak mało jak za takie gry, ale dużo dla portfela. Dodatkowo rzeknę, że w planach mamy już kolejne gry. Ale tak czy inaczej, obniżymy choć trochę próg 55k, pracujemy już nad tym:) Myślę, że to dobra wiadomość. ale liczymy na wsparcie:) Dzięki za Wasze opinie:)
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2826
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 846 times
Been thanked: 363 times

Re: Simurgh

Post autor: Gromb »

To lepiej przeciągnąć czas kampanii. Mistfall blokuje postęp, ponieważ w tym samym czasie wspierane są dwie świetne pozycje. Póki co wsparłem Mistfalla, ale wciąż rozważam wsparcie Simurgh'a.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Simurgh

Post autor: Kosternik »

Odpowiedź na to jest prosta:
Nie opłaca się ekonomicznie (tak po prostu) drukować dodatku kiedy podstawka będzie w małej ilości sprzedana.
Przy 55k wiadomo że zeszło 400 podstawek (myślę ta kwota pozwoli na wydrukowanie pewnie 1000-1500 szt.) Więc wydrukują 1200 podstawki i dorzucą 250-500szt. dodatku. I trochę jeszcze w kieszeni zostanie bo wydawnictwo to nie instytucja charytatywna.
Dla 25k wychodzi mi że nakład może wynieść maks. 500 szt. - jak dla mnie to za duże ryzyko by od tego progu proponować dodatek który np. sprzeda się w ilości 100 szt. - koszta zjadłyby wydawcę z kopytami.

edit... ooo... w międzyczasie baldar sam odpowiedział na pytanie
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

Kosternik: No i sprawa jasna:) Dzięki!
A jeżeli chodzi o przedłużenie kampanii... niby tak, ale za chwilę pojawią się nowe gry zapowiedziane przez GFP, potem pewno jeszcze inne, teraz to już tak chyba będzie:)
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

Zapraszamy do wspólnej zabawy, aby obniżyć próg wydania dodatku do Simurgha:)

https://www.facebook.com/baldar.wydawnictwo
Awatar użytkownika
Alman
Posty: 185
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Simurgh

Post autor: Alman »

baldar pisze:Zapraszamy do wspólnej zabawy, aby obniżyć próg wydania dodatku do Simurgha:)

https://www.facebook.com/baldar.wydawnictwo
I jak idzie akcja? Jest szansa na obniżenie progu?
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: baldar »

W ciągu 1,5 dnia zdobyliśmy 96/100 udostępnień, więc te 4 to tylko kwestia czasu:) Dodatkowo przygotowaliśmy miłą niespodziankę z innymi progami:)

I już jest:)
Dzięki Wam!
https://wspieram.to/simurgh/
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Simurgh

Post autor: Yavi »

Podrzucam recenzję Simurgha :).
Ostrzegam, że tekstu jest sporo, ale chcieliśmy jak najpełniej opisać grę.
ODPOWIEDZ