Impulse (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: ivan2k5 »

tomb pisze:@misioooo, możesz podać linka do pliku, który otrzymała Czacha albo sprawdzić treść karty nr 70 (Realizacja Niebieska 3) - w moim pliku jest inna treść, niż na poprawce Czachy, ale treść chyba powinna być identyczna z kartą nr 42 (Realizacja Zielona 3)
Czacha Games pisze:dajcie znać, czy wszystko pasuje i jest zrozumiałe
Moim zdaniem należy ujednolicić teksty z kart Rafinacji:

- na karcie "Niebieska 1" zwrot jest czytelny "Rafinuj jedną [kolor] kartę minerału. Liczba punktów, które zdobywasz jest równa wartości rafinowanej* karty x [1]"
- na trzech kartach "Zielona 1" zwrot jest zakręcony "Rafinuj jedną [kolor] kartę minerału. Wartość rafinowanej karty x [1] jest równa ilości** punktów, które zdobywasz" - ja zamieniłbym go na tekst z karty "Niebieska 1"
- analogicznie na karcie "Zielona 3" tekst "Rafinuj [1] kartę minerału. Wartość rafinowanej karty jest równa ilości** punktów, które zdobywasz" zamieniłbym na "Rafinuj [1] kartę minerału. Liczba punktów, które zdobywasz jest równa wartości rafinowanej karty."

* dodałbym słowo "rafinowanej"
** słowo ilość też jest niedobre
"Zrealizuj akcję z jednej karty o wartości [2] ze swojej ręki lub Zrealizuj jedną ze swoich Technologii" - nie sądzę żeby to była złośliwość. Albo autouzupełnianie albo błąd przy przenoszeniu.

"Rafinuj jedną [kolor] kartę minerału. Liczba punktów, które zdobywasz jest równa wartości rafinowanej* karty x [1]"

Misioooo nie Skopiowałeś tego z mojego arkusza dla wszystkich Rafinacji ? Było zrobione...

Warto kupić - pełnoprawna wersja (będzie ;) ) z ładniejszą grafiką.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 21:59 przez ivan2k5, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

A tak praktycznie, jak już dostanę te nowe karty... to skąd będę wiedział za które je wymienić? Karty nie maja numerów.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1093
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 86 times
Been thanked: 31 times

Re: Impulse

Post autor: Rafal_Kruczek »

Przejrzałem ponownie plik "tylko do odczytu"
53 ta akcja może potencjalnie rafinowac więcej niż jedną kartę więc drugie zdanie to mogłoby być "liczba punktów jest równa sumie wartości rafinowaych kart" lub " łącznej wartości rafinowaych kart".
67 jakoś nie rozumiem przyczyną dla której ta karta znalazła się na liście
90 powinno być " 2 kart"
Przypomnę ponownie jest problem ze zdolnością startową Osadników z Cintry gdzie powinno być " przez niezbadany obszar" zamiast " na dowolny niezbadany obszar"
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1093
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 86 times
Been thanked: 31 times

Re: Impulse

Post autor: Rafal_Kruczek »

rattkin pisze:A tak praktycznie, jak już dostanę te nowe karty... to skąd będę wiedział za które je wymienić? Karty nie maja numerów.
Poza jednym przypadkiem ( jedna budowa transportowca zastępuje budowę krążownika) podmiany będą dotyczyć kart tego.samego koloru, wielkości oraz typu akcji i z BARDZO podobną zdolnością(.9 na 10 wydawców nie widziało różnicy ;) )

Ale oczywiście najlepszym wariantem by było żeby wydrukować dwie kompletne paczki kart dla każdego egzemplarza gry.( Tak zrobiło RioGrande Z RftG Xeno Invasion) Wydrukowanie tylko okolo 30 poprawionych oszczędza koszty wydruku około czterokrotnie, ale za to dokłada do kosztów robocizny
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Zrobię plik które karty wyrzucić z talii.
Z zakupem proponuję wstrzymać się aż karty nowe będą. Wtedy kupisz od razu z poprawionymi kartami. Powinny być z końcem września.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Poradnik Gracza do gry IMPULS jest już gotowy. Chcielibyśmy Wam serdecznie podziękować za pracę nad nim - bez Was by nie powstał.
Mamy nadzieję, że zawarte w nim porady i opisy pomogą wszystkim dokładniej zrozumieć zasady działania kart oraz opisanych na nich akcji.

Poradnik możecie pobrać tutaj https://drive.google.com/open?id=0B40UK ... kpEQ2t4cVU
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Rafal_Kruczek pisze:Przejrzałem ponownie plik "tylko do odczytu"
53 ta akcja może potencjalnie rafinowac więcej niż jedną kartę więc drugie zdanie to mogłoby być "liczba punktów jest równa sumie wartości rafinowaych kart" lub " łącznej wartości rafinowaych kart".
67 jakoś nie rozumiem przyczyną dla której ta karta znalazła się na liście
90 powinno być " 2 kart"
Przypomnę ponownie jest problem ze zdolnością startową Osadników z Cintry gdzie powinno być " przez niezbadany obszar" zamiast " na dowolny niezbadany obszar"
Dzięki za wyłapanie baboli.
53 zasugerowałem zmianę.
67 uściślenie akcji. Zbuduj dwa statki wielu graczy mogłoby odebrać jako możliwość budowy dowolnych statków (1 krążownik, 1 transport). Oczywiście zasady budowania są wyjaśnione w instrukcji/moim pliku pomocy, ale skoro Czacha chce to poprawić to mi pasuje :)
90 poprawiona
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

Czacha Games pisze: Poradnik możecie pobrać tutaj https://drive.google.com/open?id=0B40UK ... kpEQ2t4cVU
150mb... Co tam tyle waży, ta rozpikselowana grafika tła w niskiej jakości? Ciemne tło do druku? Panowie... no, kurczę!
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

rattkin pisze:
Czacha Games pisze: Poradnik możecie pobrać tutaj https://drive.google.com/open?id=0B40UK ... kpEQ2t4cVU
150mb... Co tam tyle waży, ta rozpikselowana grafika tła w niskiej jakości? Ciemne tło do druku? Panowie... no, kurczę!
rattkin looz :) Już z Czachą gadałem, aby zrobili wersję "printer friendly". Waży tam to, że plik jest chyba na wektorach i nawet jak na A0 sobie wydrukujesz będziesz miał cud-miód-malinę :)

Generalnei to mój twór, więc jak chcesz printer friendly zapraszam na bgg gdzie znajdziesz to "na roboczo", bez obrazków etc. Czarny tekst na białym tle. Mam nadzieję, że Czacha też umieści taki plik - oczywiście w "klimacie" czyli jakieś delikatne szkice rakiet w tle czy coś.

KARTY, KTÓRE NALEŻY WYRZUCIĆ Z TALII PO DOŁOŻENIU KART POPRAWIONYCH:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: ivan2k5 »

Razi brak konsekwencji przyjętej nomenklatury. Prócz wspomnianej wcześniej rafinacji jeszcze np. akcja realizacji str. 10. W pierwszym i drugim przypadku podpunkty 1. niepotrzebnie się różnią.

Przed publikacją należy jeszcze wyjustować, sprawdzić sieroty i bękarty i będzie bardzo fajnie :)
th0m4s
Posty: 133
Rejestracja: 04 gru 2013, 21:52

Re: Impulse

Post autor: th0m4s »

Postanowiłem już wywalić karty zgodnie z opisem i znalazłem 2 błędy (chociaż może to za duże słowo)

Numer w exelu : opis w exelu -- opis na karcie
8:DODAJ do swojego planu [2] dowolne karty ze swojej ręki.--DODAJ do swojego planu [2] karty o wartości 1 ze swojej ręki.
27:ZBADAJ [1] kartę o wartości 2 ze swojej ręki.--ZBADAJ [1] kartę o wartości 1 ze swojej ręki.

Misioooo wielkie dzięki za włożoną w to wszystko pracę
I wielkie dzięki Czacho za takie rozwiązanie całości.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

misioooo pisze:Waży tam to, że plik jest chyba na wektorach i nawet jak na A0 sobie wydrukujesz będziesz miał cud-miód-malinę :)
Wektory to zapis liczbowy, a nie binarny/graficzny. To własnie wektor nic nie waży (bo zapis jest prosty i dobrze się kompresuje).
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

th0m4s pisze:Postanowiłem już wywalić karty zgodnie z opisem i znalazłem 2 błędy (chociaż może to za duże słowo)

Numer w exelu : opis w exelu -- opis na karcie
8:DODAJ do swojego planu [2] dowolne karty ze swojej ręki.--DODAJ do swojego planu [2] karty o wartości 1 ze swojej ręki.
27:ZBADAJ [1] kartę o wartości 2 ze swojej ręki.--ZBADAJ [1] kartę o wartości 1 ze swojej ręki.

Misioooo wielkie dzięki za włożoną w to wszystko pracę
I wielkie dzięki Czacho za takie rozwiązanie całości.
Post się widzę nie zapisał...
Musisz mieć w talii karty jak w opisie - wyrzuciłeś nie te co trzeba :) Chyba, że twój egzemplarze przeleciał przez dziurę czasoprzestrzenną i masz już jakieś inne karty, być może poprawne? :roll:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Jeszcze raz wrzucamy dwie wersje Poradnika Gracza - w wersji kolor oraz w wersji do domowego wydruku:

* kolor - https://drive.google.com/open?id=0B40UK ... ThTTkJxVlk

* czarno biała do wydruku - https://drive.google.com/open?id=0B40UK ... zhwMVluRWM
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
th0m4s
Posty: 133
Rejestracja: 04 gru 2013, 21:52

Re: Impulse

Post autor: th0m4s »

misioooo pisze:
th0m4s pisze:Postanowiłem już wywalić karty zgodnie z opisem i znalazłem 2 błędy (chociaż może to za duże słowo)

Numer w exelu : opis w exelu -- opis na karcie
8:DODAJ do swojego planu [2] dowolne karty ze swojej ręki.--DODAJ do swojego planu [2] karty o wartości 1 ze swojej ręki.
27:ZBADAJ [1] kartę o wartości 2 ze swojej ręki.--ZBADAJ [1] kartę o wartości 1 ze swojej ręki.

Misioooo wielkie dzięki za włożoną w to wszystko pracę
I wielkie dzięki Czacho za takie rozwiązanie całości.
Post się widzę nie zapisał...
Musisz mieć w talii karty jak w opisie - wyrzuciłeś nie te co trzeba :) Chyba, że twój egzemplarze przeleciał przez dziurę czasoprzestrzenną i masz już jakieś inne karty, być może poprawne? :roll:
Ok o ile z zieloną 2 (8 w exelu) się faktycznie pomyliłem ;P
To czerwone jedynki mam 4
3x ZBADAJ [1] kartę o wartości 1 ze swojej ręki.
1x ZBADAJ [1] kartę ze swojego planu.
W mojej talii na pewno nie było czerwonej jedynki ZBADAJ [1] kartę o wartości 2 ze swojej ręki.
myszor
Posty: 205
Rejestracja: 13 mar 2013, 14:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: myszor »

Czacha Games pisze:czarno biała do wydruku - https://drive.google.com/open?id=0B40UK ... zhwMVluRWM
Super sprawa :) A moglibyście przygotować jeszcze jakiegoś sprytnego pdfa zeskalowanego tak, by było można wydrukować i od razu włożyć do pudełka?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

th0m4s pisze:
misioooo pisze:
th0m4s pisze:Postanowiłem już wywalić karty zgodnie z opisem i znalazłem 2 błędy (chociaż może to za duże słowo)

Numer w exelu : opis w exelu -- opis na karcie
8:DODAJ do swojego planu [2] dowolne karty ze swojej ręki.--DODAJ do swojego planu [2] karty o wartości 1 ze swojej ręki.
27:ZBADAJ [1] kartę o wartości 2 ze swojej ręki.--ZBADAJ [1] kartę o wartości 1 ze swojej ręki.

Misioooo wielkie dzięki za włożoną w to wszystko pracę
I wielkie dzięki Czacho za takie rozwiązanie całości.
Post się widzę nie zapisał...
Musisz mieć w talii karty jak w opisie - wyrzuciłeś nie te co trzeba :) Chyba, że twój egzemplarze przeleciał przez dziurę czasoprzestrzenną i masz już jakieś inne karty, być może poprawne? :roll:
Ok o ile z zieloną 2 (8 w exelu) się faktycznie pomyliłem ;P
To czerwone jedynki mam 4
3x ZBADAJ [1] kartę o wartości 1 ze swojej ręki.
1x ZBADAJ [1] kartę ze swojego planu.
W mojej talii na pewno nie było czerwonej jedynki ZBADAJ [1] kartę o wartości 2 ze swojej ręki.
Fakt. Mój błąd. Przepraszam. W pliku już poprawione. Chodzi oczywiście o tę "zbadaj 1 o wartości 1 z ręki".
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
th0m4s
Posty: 133
Rejestracja: 04 gru 2013, 21:52

Re: Impulse

Post autor: th0m4s »

Jeszcze raz dzięki za cała prace!
czaras
Posty: 2
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:22

Re: Impulse

Post autor: czaras »

@misioooo drobne pytanie do ciebie o karty do wyrzucenia

Zielony Planowanie 2 DODAJ do swojego planu [2] karty o wartości 1 z talii.

Mam 2 takie karty u siebie, mam wyrzucić jedną czy obie? Przy realizacjach o wartości 1 napisałeś każdą osobno

Edit: podobnie z Niebieski Budowa 1 Zbuduj [1] Krążownik w swojej bazie

Takich kart mam 4
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 345 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

@misioooo - w którymś momencie napisałeś, że redesign Zaka różni się od oryginału. Które to były karty?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
th0m4s
Posty: 133
Rejestracja: 04 gru 2013, 21:52

Re: Impulse

Post autor: th0m4s »

czaras pisze:@misioooo drobne pytanie do ciebie o karty do wyrzucenia

Zielony Planowanie 2 DODAJ do swojego planu [2] karty o wartości 1 z talii.

Mam 2 takie karty u siebie, mam wyrzucić jedną czy obie? Przy realizacjach o wartości 1 napisałeś każdą osobno

Edit: podobnie z Niebieski Budowa 1 Zbuduj [1] Krążownik w swojej bazie

Takich kart mam 4
Jedną - po całej operacji masz mieć 31 kart wyjętych.
czaras
Posty: 2
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:22

Re: Impulse

Post autor: czaras »

th0m4s pisze:Jedną - po całej operacji masz mieć 31 kart wyjętych.
Ok, trochę mnie zaskoczyło, że są 4 całkowicie identyczne karty i tylko jeden z nich błędna
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

czaras pisze:
th0m4s pisze:Jedną - po całej operacji masz mieć 31 kart wyjętych.
Ok, trochę mnie zaskoczyło, że są 4 całkowicie identyczne karty i tylko jeden z nich błędna
Widzisz, te 4 ZBUDUJ 1 krążownik co masz... Powinny być w talii 3 takie :) Dlatego wyrzucasz tylko jedną (zamiast niej wchodzi ZBUDUJ 1 transportowiec...) etc.

@tomb - gdzieś sporo wcześniej pisałem o różnicy w kartach Zaka do Asmadi. Nie wiem które to były, ale są takie na pewno. Na początku bazowałem na kartach Zaka. Potem zdobyłem karty Asmadi i okazało sie, że niektóre są inne niż u Zaka. Nie porównywałem dokładnie Zak vs Asmadi :) Musiałbyś wziąć wersję redesign i poukładać karta przy karcie... Wbrew pozorom chwilę to zajmuje, a Zaka nie mam wydrukowanego.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 345 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

Niestety nie mam z czym porównać. W Twoim pliku są już tylko karty do poprawy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Witajcie

Dziś zatwierdziliśmy pliki poprawionych kart - poleciały już do Cartamundi. Wg ustaleń od najbliższej środy mają je drukować - jeśli nie wystąpią żadne utrudnienia to na koniec przyszłego tygodnia paczka z poprawionymi kartami powinna do nasz lecieć, a co za tym idzie - w przyszły weekend (25.09) powinniśmy pakować i wysłać karty do Was.

Zespół Czacha Games
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
ODPOWIEDZ