My na razie po jakichś 8-10 partiach nadal nie mamy dośćaira696 pisze:Po trzech grach, z czego trzecia baaardzo długa, stwierdzam, że jest naprawdę dobra. Kilometrowe combosy, negatywna interakcja, klimat, flavour texty krótkie i celne. Inna sprawa, że jako klasyczni eurogracze w okolicy 7 pokolenia Wskaźniki Globalne mieliśmy bardzo nisko- każdy budował swoją korpo i miał w nosie dobro wspólne . Wyniki w trzecim podejściu ponad 100. Ale to nie jest gra na 1 raz z powodu ilości kart akcji.
Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.
Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Nie brakuje, akcje są tak zapisywane (bez minusów).palladinus pisze:Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.
Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Czerwona strzałka oznacza, że to po lewej jest kosztem, a po prawej efektem
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lis 2013, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Startowa produkcja to 1 plus ewentualne bonusy korporacji, tak? Bo tyle się domyśliłem z instrukcji (mogłoby faktycznie być to bardziej wypunktowane).palladinus pisze:Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.
Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
W wariancie zwykłym tak, w korporacyjnym zero plus ewentualne bonusy.conflagrate pisze:Startowa produkcja to 1 plus ewentualne bonusy korporacji, tak? Bo tyle się domyśliłem z instrukcji (mogłoby faktycznie być to bardziej wypunktowane).palladinus pisze:Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.
Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lis 2013, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Korporacyjny to a czy b?Yavi pisze:W wariancie zwykłym tak, w korporacyjnym zero plus ewentualne bonusy.
a) karty startowe korporacji
b) karty startowe korporacji + dodatek "Ery korporacyjnej"
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
B, era korporacyjna. W opisie zasad ery korporacyjnej jest wzmianka o tym, że zaczyna się bez produkcji.conflagrate pisze:Korporacyjny to a czy b?Yavi pisze:W wariancie zwykłym tak, w korporacyjnym zero plus ewentualne bonusy.
a) karty startowe korporacji
b) karty startowe korporacji + dodatek "Ery korporacyjnej"
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lis 2013, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Dzięki.In player order, players then reveal their chosen corporation, get their starting resources and production (if any), and then pay 3 M€ for each project card they keep.
Ok, doczytałem w angielskiej.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
W przerwach między sadzeniem lasów, budowaniem miast i rozwijaniem projektów naukowych na Czerwonej Planecie udało się nam przygotować recenzję Terraformacji Marsa
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 16:15 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
- Jiloo
- Posty: 2496
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 493 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
http://planszowki.blogspot.com/2016/09/ ... enzja.htmlPan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Powyżej Twojego pytania jest udostępniony link do recenzji gdzie autorzy odpowiedzą na Twoje pytania. Warto przeczytać.Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
Słusznie - wybaczcie, ślepota.Wincenty Jan pisze:Powyżej Twojego pytania jest udostępniony link do recenzji gdzie autorzy odpowiedzą na Twoje pytania. Warto przeczytać.Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
BTW świetna recenzja.
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
To jeszcze ja dorzucę swoją kilkuminutową recenzję: https://www.youtube.com/watch?v=Wu2a75MleYA
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- DarkSide
- Posty: 3066
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 247 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Jak ja się cieszę, że dałem się zhypować i kupiłem tę grę w ciemno.
Wczoraj pierwsza partyjka w poznańskim pubie w wersji 3-osobowej. Wiadomo, że gra rozpoznawcza i mająca na celu załapanie ogólnego flow. Po pierwszych dwóch rundach/pokoleniach wszystko zaczęło iść sprawnie. Mimo że graliśmy w wersji dla początkujących, to zdaję sobie sprawę że mogliśmy przegapić jakieś niuanse, może nie takie punktowanie jak trzeba ale nie o to chodziło (ot choćby graliśmy całą talią, a podobno trzeba odrzucić jakieś karty korporacyjne, ale gdy się zorientowaliśmy po 1/3 rozgrywki to już tego nie robiliśmy, bo nie o to chodziło w tej konkretnej rozgrywce). Suma sumarum po 2,5h wyniki były na styk, bo między pierwszym a drugim oraz drugim i trzecim były 2 punkty różnicy (wyniki w okolicach 65 punktów). Kilka uwag i wrażeń:
1. Po wcześniejszej lekturze opinii pierwszychMarsjan graczy myślałem, że z oprawą graficzną będzie gorzej. Styl planszetek jak dla mnie ok. Do bólu praktyczny i czytelny więc po szybkim omówieniu ikonografii wiadomo było o co loto. Podobnie ze zdjęciami/grafikami na kartach. W ogóle mi to nie przeszkadzało i gdyby nie uwagi co do tego, to bym nawet nie zwrócił na to uwagi. Zaczynam podejrzewać co niektórych o czepialstwo
2. Kwestia Nagród i Tytułów. Szkoda że nie ma większej puli w postaci kart lub żetonów z których wylosowywano by na początku kilka. Coś jak ukryte karty bonusów w "Troyes". Podniosłoby to regrywalność, a tak liczba strategii grania pod te bonusy jest zredukowana. Zwłaszcza boli brak jakiejkolwiek nagrody bonusowej przy granie pod rośliny i żyjątka - akurat grałem w zielone i trochę bolało jak mnie koledzy dogonili w punktach na samych bonusach. Kto wie może podsunąłem pomysł na dodatek
3. Początek niemrawy (mało "kasiory") i wolno idzie podbijanie procentów tlenu i temperatury. Trochę jak początek Cywilizacji: Poprzez wieki. Ale z czasem jak się podbije swoje wskazniki to zaczyna się szaleństwo. Przesunięcie ostatnich 20-25% długości toru temperatury i tlenu odbyło się w ostatnich dwóch rundach.
4. Kilka pierwszych rozgrywek na pewno będzie poświęconych na poznanie talii. No ale to specyfika tego typu gier. W tym aspekcie przypomina RFTG, Civ TTA, czy Seasons. Zresztą złapałem się podczas rozgrywki na syndrom RFTG, czyli "ale fajne karty, chcę mieć je wszystkie, żal się którejś pozbywać"
5. And last but not least.... Znalezliśmy błąd i przy okazji zapytanie do wydawcy: Karta "Importowane Gazy Cieplarniane". W tekście jest by produkcję ciepła podnieść o 3 poziomy, a na karcie jest ikona podniesienia produkcji ciepła o 1. Na innych kartach jest tak że jeśli poziom produkcji był podnoszony o więcej niż 1 poziom to ikonografia na karcie też o tym mówiła. Zatem jak winno być. Graliśmy tak że podniosłem o 1 poziom produkcję ciepła (na pewno miało to wpływ na wynik końcowy bo karta weszła w 1 lub rundzie czyli na samym początku).
Wczoraj pierwsza partyjka w poznańskim pubie w wersji 3-osobowej. Wiadomo, że gra rozpoznawcza i mająca na celu załapanie ogólnego flow. Po pierwszych dwóch rundach/pokoleniach wszystko zaczęło iść sprawnie. Mimo że graliśmy w wersji dla początkujących, to zdaję sobie sprawę że mogliśmy przegapić jakieś niuanse, może nie takie punktowanie jak trzeba ale nie o to chodziło (ot choćby graliśmy całą talią, a podobno trzeba odrzucić jakieś karty korporacyjne, ale gdy się zorientowaliśmy po 1/3 rozgrywki to już tego nie robiliśmy, bo nie o to chodziło w tej konkretnej rozgrywce). Suma sumarum po 2,5h wyniki były na styk, bo między pierwszym a drugim oraz drugim i trzecim były 2 punkty różnicy (wyniki w okolicach 65 punktów). Kilka uwag i wrażeń:
1. Po wcześniejszej lekturze opinii pierwszych
2. Kwestia Nagród i Tytułów. Szkoda że nie ma większej puli w postaci kart lub żetonów z których wylosowywano by na początku kilka. Coś jak ukryte karty bonusów w "Troyes". Podniosłoby to regrywalność, a tak liczba strategii grania pod te bonusy jest zredukowana. Zwłaszcza boli brak jakiejkolwiek nagrody bonusowej przy granie pod rośliny i żyjątka - akurat grałem w zielone i trochę bolało jak mnie koledzy dogonili w punktach na samych bonusach. Kto wie może podsunąłem pomysł na dodatek
3. Początek niemrawy (mało "kasiory") i wolno idzie podbijanie procentów tlenu i temperatury. Trochę jak początek Cywilizacji: Poprzez wieki. Ale z czasem jak się podbije swoje wskazniki to zaczyna się szaleństwo. Przesunięcie ostatnich 20-25% długości toru temperatury i tlenu odbyło się w ostatnich dwóch rundach.
4. Kilka pierwszych rozgrywek na pewno będzie poświęconych na poznanie talii. No ale to specyfika tego typu gier. W tym aspekcie przypomina RFTG, Civ TTA, czy Seasons. Zresztą złapałem się podczas rozgrywki na syndrom RFTG, czyli "ale fajne karty, chcę mieć je wszystkie, żal się którejś pozbywać"
5. And last but not least.... Znalezliśmy błąd i przy okazji zapytanie do wydawcy: Karta "Importowane Gazy Cieplarniane". W tekście jest by produkcję ciepła podnieść o 3 poziomy, a na karcie jest ikona podniesienia produkcji ciepła o 1. Na innych kartach jest tak że jeśli poziom produkcji był podnoszony o więcej niż 1 poziom to ikonografia na karcie też o tym mówiła. Zatem jak winno być. Graliśmy tak że podniosłem o 1 poziom produkcję ciepła (na pewno miało to wpływ na wynik końcowy bo karta weszła w 1 lub rundzie czyli na samym początku).
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Oprócz nagrody za obszar, o której pisze Wosho, lasy dają punkty dla Twoich miast, czasem pieniądze za oceany, a do tego dodatkowe punkty za podnoszenie poziomu tlenu. W sumie - dają bardzo dużo, co uzasadnia ich dość wysoką cenę.DarkSide pisze:
2. Kwestia Nagród i Tytułów. Szkoda że nie ma większej puli w postaci kart lub żetonów z których wylosowywano by na początku kilka. Coś jak ukryte karty bonusów w "Troyes". Podniosłoby to regrywalność, a tak liczba strategii grania pod te bonusy jest zredukowana. Zwłaszcza boli brak jakiejkolwiek nagrody bonusowej przy granie pod rośliny i żyjątka - akurat grałem w zielone i trochę bolało jak mnie koledzy dogonili w punktach na samych bonusach. Kto wie może podsunąłem pomysł na dodatek
- Jiloo
- Posty: 2496
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 493 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Myślę, że Darkside nie miał na myśli lasów tylko karty z symbolami zwierzątek, mikrobów itp.
Tapnięte | keep-disco-evil
Tapnięte | keep-disco-evil
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
tak, chodziło mu o mikroby...
ja tych kart wcale nie używałem - ale to tylko w pierwszej grze, bo chyba na tych bakteriach to najlepiej się kombosy buduje...
A Drakside marudzi na temat nagród i tytułów, bo przegapił wykupywanie praw do nich ...
Co do karty , to już potwierdzono że graliśmy dobrze (bonus 1 poziom produkcji + 3 jednostki dobra).
Bardzo fajna gra!
Co do grafik to ja też absolutnie nie odczułem dysmofortu. Czułem się jakbym przeglądał jakieś czasopismo popularnonaukowe, "wiedzę i życie" czy coś takiego , powiem wręcz, że ta różnorodność jest OK.
Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceany (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).
ja tych kart wcale nie używałem - ale to tylko w pierwszej grze, bo chyba na tych bakteriach to najlepiej się kombosy buduje...
A Drakside marudzi na temat nagród i tytułów, bo przegapił wykupywanie praw do nich ...
Co do karty , to już potwierdzono że graliśmy dobrze (bonus 1 poziom produkcji + 3 jednostki dobra).
Bardzo fajna gra!
Co do grafik to ja też absolutnie nie odczułem dysmofortu. Czułem się jakbym przeglądał jakieś czasopismo popularnonaukowe, "wiedzę i życie" czy coś takiego , powiem wręcz, że ta różnorodność jest OK.
Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceany (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 10:53 przez rastula, łącznie zmieniany 1 raz.
- DarkSide
- Posty: 3066
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 247 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Zarówno karty jak i poziom produkcji roślinnej. Analogiczne bonusy są dla stali i tytanu.Jiloo pisze:Myślę, że Darkside nie miał na myśli lasów tylko karty z symbolami zwierzątek, mikrobów itp.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
no tak, ale za stal i tytan nie punktujesz podczas gry, a za roślinki i owszem, dla mnie fair enoughDarkSide pisze:Zarówno karty jak i poziom produkcji roślinnej. Analogiczne bonusy są dla stali i tytanu.Jiloo pisze:Myślę, że Darkside nie miał na myśli lasów tylko karty z symbolami zwierzątek, mikrobów itp.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Tak jest, te pola mają znaczenie tylko dla jednej karty, która pozwala wybudować coś na jednym z nich.rastula pisze: Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceny (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).
Pamiętajcie też grając, że w trybie korporacyjnym zaczyna się z zerowym poziomem produkcji a w podstawowym i tym normalnym z pierwszym
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
DarkSide pisze:
5. And last but not least.... Znalezliśmy błąd i przy okazji zapytanie do wydawcy: Karta "Importowane Gazy Cieplarniane". W tekście jest by produkcję ciepła podnieść o 3 poziomy, a na karcie jest ikona podniesienia produkcji ciepła o 1. Na innych kartach jest tak że jeśli poziom produkcji był podnoszony o więcej niż 1 poziom to ikonografia na karcie też o tym mówiła. Zatem jak winno być. Graliśmy tak że podniosłem o 1 poziom produkcję ciepła (na pewno miało to wpływ na wynik końcowy bo karta weszła w 1 lub rundzie czyli na samym początku).
Yavi pisze:1 produkcji ciepła. Potwierdziłem u autora.Tomzaq pisze:Póki co zauważyłem błędy na dwóch kartach:
- karta nr 162 "Importowane gazy cieplarniane" - ikona mówi o zwiększeniu produkcji ciepła o 1, a opis o 3; biorąc pod uwagę koszt zagrania karty przyjmuję, że błąd w opisie (aczkolwiek współgraczka, która zagrała kartę twierdzi zupełnie odwrotnie )
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
to są chyba kratery, a ta karta to wypływ lawy...Yavi pisze:Tak jest, te pola mają znaczenie tylko dla jednej karty, która pozwala wybudować coś na jednym z nich.rastula pisze: Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceny (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).
Pamiętajcie też grając, że w trybie korporacyjnym zaczyna się z zerowym poziomem produkcji a w podstawowym i tym normalnym z pierwszym
by the way - taki wypływ lawy oznaczamy kostką gracza (chyba tak bo po co inaczej byłoby na nim miejsce na takową) ?