vinnichi pisze:Dzięki, teraz powninno pójść sprawniej
. 1849 jest bardziej złożona od 1846? Która bardziej Ci podpasowała?
Tak, 1849 jest bardziej złożona, agresywna i 'biedna', tam wszystko kosztuje majątek, wszędzie są góry za które płacimy przy każdym wybudowaniu i modernizacji, możemy ratować się pożyczką, którą potem sukcesywnie trzeba spłacać, i robi się jeszcze ciężej. Możliwości jest ogrom, do tego dochodzi walka o przetrwanie, bo konkurencja cały czas modernizuje swój tabor i chce nas zostawić bez pociągów, a wtedy ryzyko bankructwa wisi nad graczem.
No chyba że pozbędziemy się udziałów w takiej spółce i wrobimy w prezesostwo jakiegoś współgracza
1849 to najlepsza 18xx jaką dotąd poznałem, ale jest trudniejsza od 1846 i na początek bym jej nie polecał.
Fantastycznie tą grę podsumował clearclaw:
Kod: Zaznacz cały
1849 is Sicily. Sicily is poor. So are its railroads and so are its players. Making money on Sicily is like pulling hen's teeth. Once you find the teeth, which isn't easy, actually pulling them requires fits of genius unknown to man. That's probably because the teeth, like the money, doesn't exist. Instead the companies concentrate on taking money from the players. Then the volcano blows up. Scores are low in Sicily.
1849 is fundamentally vampiric. It wants to suck you and all the other players dry and dead as dust. Bankruptcies do not end the game. The train progression is relentless and the (hex) trains are never quite long enough or cheap enough. The oppression is constant. The drains on capital and control are immense. The game requires constant and unflinching vigilance and accurate play. One blink or even just the thought of a blink and the game will be lost.
Update (2012): Rating raised from 9.0 to 9.5 explicitly for the 3-player game. 1849 is the clear output of an enormously skilled game designer.