Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
pytajnik1 pisze:Wyszliśmy z założenia, że aktywacja Ładunku wybuchowego nie jest atakiem
Medyk może przejąć na siebie obrażenia od wybuchu Ładunku, a Sędzia Stalówki go odbija, więc raczej jest to atak.
A skoro jest, to zgodnie z opisem Pułapki: "Dowolny wrogi atak w oznaczoną ściankę sprawia, że Pułapka eksploduje..." , wybuch Ładunku powoduje eksplozję Pułapki - IMHO.
pytajnik1 pisze:Wyszliśmy z założenia, że aktywacja Ładunku wybuchowego nie jest atakiem
Medyk może przejąć na siebie obrażenia od wybuchu Ładunku, a Sędzia Stalówki go odbija, więc raczej jest to atak.
A skoro jest, to zgodnie z opisem Pułapki: "Dowolny wrogi atak w oznaczoną ściankę sprawia, że Pułapka eksploduje..." , wybuch Ładunku powoduje eksplozję Pułapki - IMHO.
Interpretacja pojedynku Sharrash vs DDM z wykorzystaniem Stalowej Policji. Szkoda, że trzeba sięgać po inne armie, żeby coś rozwiązać, ale Twój tok rozumowania przekonuje mnie
Dziękuję za pomoc
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
Bardziej dla upewnienia się:
Mephisto, uruchomiony wszczep Inkubator z opcją sieć.
Wszczep niszczony jest w trzeciej turze. Czy w kolejnej turze (2) w związku z tym sztab przestaje sieciować sąsiadujące jednostki? Nie widzę innej opcji, ale wolę dopytać.
I przy okazji, czy bitwę z wszczepu szczęki można uruchomić po dociągnięciu ostatnich żetonów?
aislinnek pisze:Mephisto, uruchomiony wszczep Inkubator z opcją sieć.
Wszczep niszczony jest w trzeciej turze. Czy w kolejnej turze (2) w związku z tym sztab przestaje sieciować sąsiadujące jednostki?
Tak.
To jest tak samo, jakby np. w innej armii w 3 inicjatywie zginął sieciarz.
aislinnek pisze:I przy okazji, czy bitwę z wszczepu szczęki można uruchomić po dociągnięciu ostatnich żetonów?
Można.
EDIT: Najnowsza wykładnia jest taka, że jednak nie można.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, 23:18 przez dicer, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem, czy w dobrym temacie piszę, ale coś o tym było. Chodzi o to, że mam problem z hexogłówką nr 21. Może coś przeoczyłem, ale jej rozwiązanie (na odwrocie wydaję mi się błędne. Nie wiem może nie znam jakiejś specjalnej cechy, albo coś źle na planszy ustawiłem, ale nie rozumiem. Nie wiem jak wkleić obraz, ale jest to hexogłówka nr 21 z Neuroshimy hex 3.0. Moim zdaniem zabójca niszczy tam uniwersalnego żołnierza w 4 inicjatywie (zwiadowca), siłacz w trzeciej niszczy bossa i gladiator, by zadał 2 obrażenia, które pochłonie medyk. W tym ustawieniu sztab borgo nie straci nawet 1 punktu życia.
tomb pisze:Masz rację. Tę zagadkę da się rozwiązać, ale nie w ten sposób.
Po przeczytaniu postanowiłem usiąść i pomyśleć. Upłynęło trochę czasu i... i się udało! Uwaga jeżeli nie rozwiązałeś jeszcze tej hexogłówki to nie otwieraj spoilera!
Spoiler:
przesunąć ruchem w tył uniwersalnego żołnierza.
Sieciarzem zasieciować siłacza tak aby celować atakiem wręcz w sieciarza przeciwnika. Transport za sztabem,
gladiatorem naprzód i... gotowe!!!
Witam czytam szukam (może nie zauważyłem) Sharrash - ładunek wybuchowy czy jesli podczas gry ładunek lub inny mój żeton zmieni miejsce/obróci się to ładunek niszczy również mój własny żeton czy tylko działa jak napisano w instrukcji "sąsiadujący żeton przeciwnika"
a jeśli nie niszczy mojego żetonu to "przeżyje" do następnej rundy ?
pozdr
bendoza pisze:Witam czytam szukam (może nie zauważyłem) Sharrash - ładunek wybuchowy czy jesli podczas gry ładunek lub inny mój żeton zmieni miejsce/obróci się to ładunek niszczy również mój własny żeton czy tylko działa jak napisano w instrukcji "sąsiadujący żeton przeciwnika"
a jeśli nie niszczy mojego żetonu to "przeżyje" do następnej rundy ?
pozdr
Dziękuję za info mam jeszcze małe pytanko odnośnie "dziury" ... w swojej turze mogę wciągnąć do dziury sąsiadującą jednostkę
1. Czy mogę dokonać wciągnięcia w turze w której zagram na planszę żeton dziury tzn 1 ruch zagrywam żeton drugi ruch wciągam przeciwnika do dziury ?
2. Czy "wciągnięcie" do dziury jest liczone jako ruch? czy robie to "za darmo"
2. "Stojący na Dziurze przeciwnik może w normalny sposób wykonywać wszystkie swoje akcje (poruszać się, walczyć itd."
czy to znaczy że porusza się "naznaczony" przez dziurę i ginie po bitwie ... a dziura w następnej turze działa nadal....
bendoza pisze:Dziękuję za info mam jeszcze małe pytanko odnośnie "dziury" ... w swojej turze mogę wciągnąć do dziury sąsiadującą jednostkę
1. Czy mogę dokonać wciągnięcia w turze w której zagram na planszę żeton dziury tzn 1 ruch zagrywam żeton drugi ruch wciągam przeciwnika do dziury ?
2. Czy "wciągnięcie" do dziury jest liczone jako ruch? czy robie to "za darmo"
2. "Stojący na Dziurze przeciwnik może w normalny sposób wykonywać wszystkie swoje akcje (poruszać się, walczyć itd."
czy to znaczy że porusza się "naznaczony" przez dziurę i ginie po bitwie ... a dziura w następnej turze działa nadal....
1. Tak
2. Nie (jaką to robi różnicę tak czy siak??)
3. Tak - może z niej uciec i co tam mu lrzyjdzie do głowy
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Ale przecież ruchy jednostek/aktywacja dziury nie zużywa żadnych "ruchów", nie ma czegoś takiego w NH. Po prostu każdą umiejętność (z żetonu) możesz aktywować raz. Nie ma limitu ile możesz aktywować, jedynym limitem jest liczba jednostek z takimi zdolnościami ...
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Azazelek pisze:Ale przecież ruchy jednostek/aktywacja dziury nie zużywa żadnych "ruchów", nie ma czegoś takiego w NH. Po prostu każdą umiejętność (z żetonu) możesz aktywować raz. Nie ma limitu ile możesz aktywować, jedynym limitem jest liczba jednostek z takimi zdolnościami ...
Zgadzam się jak najbardziej dlatego pytałem czy aktywacja dziury jest liczona jako "ruch" bo nie jest to żeton jednostki tylko podłoża ... jęśli Twoja odpowiedz byłaby że jest liczona to miałoby to ogromny wpływ na rozgrywkę... tak czy siak dziękuję za info
bendoza pisze:
2. "Stojący na Dziurze przeciwnik może w normalny sposób wykonywać wszystkie swoje akcje (poruszać się, walczyć itd."
czy to znaczy że porusza się "naznaczony" przez dziurę i ginie po bitwie ... a dziura w następnej turze działa nadal....
3. Tak - może z niej uciec i co tam mu lrzyjdzie do głowy
Dla jasności - jednostka ginie tylko wówczas, gdy po bitwie stoi na dziurze. Jeśli była wciągnięta, ale potem z niej jakoś "zeszła" to nic się nie dzieje.
bendoza pisze:Ad 2.No chyba robi różnice i to dość dużą ....jesli liczone byłoby jako ruch to tracę jedno zagranie podczas mojej tury ?!
W NH nie ma żadnego limitu akcji do wykonania w turze itp. Masz jeden odgórny obowiązek - zarządzić 3 żetonami, które masz na ręce. Reszta to odpowiednie operowanie zdolnościami żetonów leżących na planszy.
Azazelek pisze: Po prostu każdą umiejętność (z żetonu) możesz aktywować raz.
A dokładniej - każdy żeton może z danej cechy skorzystać 1 raz. Przykład - żeton transportu Hegemonii: nie chodzi o to, by jeden żeton mógł odpalić cechę transportu, lecz że każdy przyległy żeton może skorzystać z cechy transportu maksymalnie 1 raz.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Sorry po kilkukrotnym przeczytaniu Waszych odpowiedzi w rzeczywistości pytanie 1 było bez sensu - biję się w pierś ...
Alę dzięki za całkowite wyjaśnienie działania "dziury" pozdr
Po kolejnych kilkunastu (kilkudziesięciu rozgrywkach) mam pytania.... Sharrash Vs Dancer
1. Czy Dancer może niszczyć ładunek wybuchowy ciosem/strzałem?
2. Czy grając przeciwko Dancerowi sztabem zadaję mu obrażenia?
1 Ładunek wybuchowy jest żetonem jednostki, który normalnie podlega zasadom ataku. Czyli tak, można mu zadać obrażenia strzałem lub ciosem.
2 Obiekty Dancera otrzymują obrażenia od wrogich sztabów.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Jak zawsze wielki dzięki! Wczoraj rozegrałem 2 partyjki i niestety mam kolejne "zagwozdki"
1. (Sharrash)Czy dziura może się przemieszczać? np po zagraniu żetonu ruchu lub użyciu modułu transportu
2. (Dancer) czy obiekty muszą się ze sobą "stykać"? przy wyłożeniu na planszę? czy też można je wyłożyć w dowolny sposób. Jeśli musza sie "stykać" to czy później podczas gry za pomocą żetonów ruchu mogą się rozdzielać.
1. Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy przyjmuje się, że zasieciowanie i ożywianie działają jednocześnie i nie może?
2. Death Breath vs. Moloch
Jeśli w 2. inicjatywie jednostka DB niszczy Klauna i np. inny stojący obok niego żeton Molocha, ale Klaun postanawia eksplodować, to czy w jego miejsce i w miejsce zniszczonej jednostki Molocha DB może wstawić swoje żetony po bitwie?
3. Death Breath vs. Missisipi
Na Toksycznej Bombie stoi jednostka Missi, która ginie w 2./3. inicjatywie. DB kładzie tam znacznik rany, bo będzie chciał postawić tam swój żeton w ramach Ożywienia po bitwie.
Ale w 1. inicjatywie Toksyczna Bomba eksploduje.
Czy po bitwie DB dalej będzie mógł tam wstawić swój żeton?
1. Cecha sztabu Death Breath to połóż żeton rany w miejsce zabitego, a po bitwie podmień ranę na ożywieńca. Czyli jeśli w trakcie bitwy sztab jest zasieciowany to nie ma czego podmieniać.
2. Co z tego, że klaun się wysadził, skoro w tym samym momencie został zabity. Ja kładłbym rany tam, gdzie żeton zginął pod atakiem DB.
3. W momencie aktywacji toksycznej bomby w jej polu rażenia leżą znaczniki ran, więc jej wybuch nie ma na nie wpływu, zatem po bitwie mogę wykładać zombiaki.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."