Space Hulk (Richard Halliwell)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Panowie, czy zdarza wam się jeszcze sięgać po Space Hulka? Jak z regrywalnością tytułu?
Re: Space Hulk.
Oj a i owszem.
Misja samobojcza - rozgrywana tak czesto - bo mala, szybka i ciezka. Chyba najczesciej.
Regrywalnosc? Nieskonczona! Ale to glownie dlatego, ze jest milion innych tytulow, w ktore mozna zagrac.
Jak czesto w SH? Czesto (w porownaniu do innych tytulow).
Szybki setup, szybka przegrana. Szybko mozna sie odegrac (i przegrac)
Misja samobojcza - rozgrywana tak czesto - bo mala, szybka i ciezka. Chyba najczesciej.
Regrywalnosc? Nieskonczona! Ale to glownie dlatego, ze jest milion innych tytulow, w ktore mozna zagrac.
Jak czesto w SH? Czesto (w porownaniu do innych tytulow).
Szybki setup, szybka przegrana. Szybko mozna sie odegrac (i przegrac)
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Pytam, bo rozważam zakup jednego z kilku planszowych tytułów GW i wciąż nie mogę się zdecydować (Betrayal at Calth, Burning of Prospero, Deathwatch Overkill, Space Hulk). Hulk to gra-legenda, ale czy w porównaniu do pozostałych tytułów nie będzie jednak zbyt archaiczna lub niezbyt obfita w kontent do wykorzystania poza samą planszą? (ceny są zbliżone)
- tencogoniema
- Posty: 217
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 14 times
Re: Space Hulk.
ona jest tak prosta ze nie ma mowy o archaicznosci, gram w to juz ponad 20lat i mało która gra daje takiego kopa
Re: Space Hulk.
To jeden z nielicznych tytułów, który jak wspomniał przedmówca wraca regularnie na stół od ponad dwóch dekad.
Chciałoby się powiedzieć, że regrywalność zapewnia masa oficjalnych scenariuszy dodatkowych, publikowanych w różnych miejscach przed laty. Ale prawda jest taka, że nawet te scenariusze z podstawki łupie się cały czas i się nie nudzą.
Chciałoby się powiedzieć, że regrywalność zapewnia masa oficjalnych scenariuszy dodatkowych, publikowanych w różnych miejscach przed laty. Ale prawda jest taka, że nawet te scenariusze z podstawki łupie się cały czas i się nie nudzą.
Z jednym się zgodzić nie mogę: setup w SH nie jest zbyt szybki, to jeden z niewielu, ale jednak mankament tej gry.Szybki setup, szybka przegrana. Szybko mozna sie odegrac (i przegrac)
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Coraz bardziej się przekonuję. Na razie z listy skreśliłem Deathwatch: Overkill. Pozostaje Horus Heresy (Betrayal at Calth lub Burning of Prospero) i Space Hulk.
Re: Space Hulk.
nie przejmuj sie. to z wiekiem nie staje sie latwiejsze...
pamietaj, ze w SH jest magiczny dodatek - klepsydra...
pamietaj, ze w SH jest magiczny dodatek - klepsydra...
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Do tej pory zawsze miałem jakiś problem ze Space Hulkiem. Pamiętam, że gdy w latach 90tych biegaliśmy ze znajomymi do legendarnego (w naszymi mieście) sklepu "Toysland" by kupować figurki do Warzone'a i boostery do Doom Troopera, mój znajomy dostał SH na urodziny. Być może przy klimacie świata kronik mutantów (i konfrontacji bitewniak vs plansza) SH wydał mi się wtedy mało atrakcyjny bo coś nie chwyciło. Dopiero później przyszedł czas na zaznajamianie się z uniwersum WH40K ale oczywiście już tylko od strony bitewnej.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2018, 13:13 przez IseeWinner, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Space Hulk.
Tytuł regrywalność ma dosyć dobrą, ale niestety u mnie nie trafił na stół od ponad półtorej roku. Głównie dlatego, że ciężko było mi namówić współgraczy na kolejną rozgrywkę Marines'ami - klepsydra jednak szarga nerwyIseeWinner pisze:Panowie, czy zdarza wam się jeszcze sięgać po Space Hulka? Jak z regrywalnością tytułu?
W najbliższych tygodniach będę jednak starał się wyciągnąć grę ponownie na stół, bo chęć przemierzenia mrocznych korytarzy kosmicznego wraku chodzi za mną i spokoju nie daje
- K.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
O Space Hulku w tym wątku powiedziano chyba już wszystko - dobry wybór imho chociaż HH to też fajne gry.IseeWinner pisze:No cóż, Horus Heresy poczeka. Biorę Space Hulka.
Seria Horus Heresy jest świetna dla fanów fluffu, zaczytujących się w warhammerowej beletrystyce, obie gry to swoista rekonstrukcja zdarzeń. No elementem rozpoznaczym tych gier jest także ogrom modelarskiej pracy, jaką trzeba wykonać przed pierwszą rozgrywką (inne planszówki GW są w tym względzie nieporównywalnie prostsze).
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
To prawda. Dodatkowo SH to już właściwie biały kruk, a pozostałe tytuły są wciąż łatwo dostępne (i pewnie z czasem pojawią się w przecenach)ajfel pisze:O Space Hulku w tym wątku powiedziano chyba już wszystko - dobry wybór imho chociaż HH to też fajne gry.IseeWinner pisze:No cóż, Horus Heresy poczeka. Biorę Space Hulka.
Seria Horus Heresy jest świetna dla fanów fluffu, zaczytujących się w warhammerowej beletrystyce, obie gry to swoista rekonstrukcja zdarzeń. No elementem rozpoznaczym tych gier jest także ogrom modelarskiej pracy, jaką trzeba wykonać przed pierwszą rozgrywką (inne planszówki GW są w tym względzie nieporównywalnie prostsze).
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Jeszcze pytanie czy istnieją jakieś sensowe zasady na zastąpienie genestealerów innymi frakcjami? (lub chociaż genestealer cultem?)
Re: Space Hulk.
Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze uzależniona jest od tego, czy szukasz materiałów oficjalnych, czy fanowskich.IseeWinner pisze:Jeszcze pytanie czy istnieją jakieś sensowe zasady na zastąpienie genestealerów innymi frakcjami? (lub chociaż genestealer cultem?)
Jeżeli chodzi o fanowskie, to przez lata powstało mnóstwo rzeczy, które krążą po sieci. Na pewno widziałem kompletne reguły do wprowadzenia Necronów w miejsce Genestealers, podobnie chyba Space Orks. Nigdy jednak nie testowałem tych rzeczy - dla SH jest tyle starych materiałów oficjalnych, że nie miałem kiedy próbować fanowskich.
Jeśli zaś mówimy o materiałach oficjalnych, to trzeba szukać przede wszystkim w publikacjach dot. 1. edycji (ale nie tylko). Informacje o tym, gdzie szukać poszczególnych publikacji zebrałem TUTAJ.
Co do Genestealer Cult - był w dodatku Genestealer do 1. edycji, ale przez lata Kult zmienił się mocno i wprowadzenie współczesnych modeli tej armii do Space Hulka wymaga sporo pracy, popełniłem kiedyś tekst na ten temat:
http://www.commandpoint.pl/space-hulk-hybrydy/
Od pewnego czasu pracuję nad homerulesami dla obecnie wydawanych przez GW hybryd, a konkretnie nad konwersją starych reguł na nowe. Temat mam jednak rozgrzebany i nie potrafię powiedzieć, kiedy będzie to gotowe do publikacji.
Poza tym, jeżeli chodzi o oficjalne rzeczy, to wydawca raczej proponował zmiany po stronie Terminatorów, a nie Genokradów (są np oficjalne reguły grania Eldarami, Space Marines w Power Armourach oraz inne zakony niż Blood Angels - tu także oficjalne dodatki do 4. edycji).
Jeżeli chodzi o wystawienie czegoś w miejsce Genestealers, to w 1. edycji są jeszcze reguły rozgrywki przeciw Chaos Space Marine Terminators (czyli Termosy przeciw Termosom) i misja stworzona do tego celu.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Jak przekopiesz się przez to forum, to ktoś tutaj tłumaczył 3ed jeśli mnie pamięć nie myli.lazarro pisze:Czy istnieje polonizacja księgi zasad i misji do 3 lub 4 edycji?
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Space Hulk.
Warto dodać, że był tylko jeden dodruk 4edycji (2016) i raczej się nie zapowiada na kolejne. Niebawem pozostanie tylko rynek wtórny.
Re: Space Hulk.
Nie zdziwię się jak na gwiazdkę znowu pykną mały dodruk. Jak ma znowu zejść na pniu, to co im szkodzi?IseeWinner pisze:Warto dodać, że był tylko jeden dodruk 4edycji (2016) i raczej się nie zapowiada na kolejne. Niebawem pozostanie tylko rynek wtórny.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Space Hulk.
Zastanawiam się wciąż nad zakupem gdyż posiadam Doom 2ed i emocji jest pełno przy rozgrywce w pełnym składzie. SH jest na dwie osoby jednak w obu grach występuje efekt planowania swoich ruchów. Czy jest sens kupowania SH posiadając Dooma? Odnoszę wrażenie że Doom jest bardziej urozmaicony dzięki kartom.
Re: Space Hulk.
Doomopodobnych gier jest masa, Space Hulk jest jedenlazarro pisze:Zastanawiam się wciąż nad zakupem gdyż posiadam Doom 2ed i emocji jest pełno przy rozgrywce w pełnym składzie. SH jest na dwie osoby jednak w obu grach występuje efekt planowania swoich ruchów. Czy jest sens kupowania SH posiadając Dooma? Odnoszę wrażenie że Doom jest bardziej urozmaicony dzięki kartom.
A tak bardziej serio: to właśnie wizytówką Space Hulka jest to, że w grze nie używa się pierdyliona kart i wiadra żetonów i znaczników. Nie ma tagowania zmęczenia / obrażeń, batalia jest śmiertelnie zero-jedynkowa (trafiony = nie żyje). Reguły są proste i szybko wszystko zostaje w głowie, ale potrzeba trochę czasu by nauczyć się grać dobrze. Nie każdy to lubi/ceni, nie każdemu się spodoba, ale taki jest SH.