Strona 6 z 11

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 11 wrz 2022, 08:15
autor: Gab
Sever pisze: 10 wrz 2022, 21:44
Gab pisze: 10 wrz 2022, 21:40
Sever pisze: 10 wrz 2022, 18:57 Sam jeszcze czekam na grę (rozegrana tylko na tabletopie) ale jeśli dla kogoś jest za prosta to zasady są na tyle modularne że w łatwy sposób można sobie zwiększyć poziom trudności. Na bgg jest kilka fajnych prostych wariantów (dodanie kostki dla przywódcy mobow, albo sprawnie by rany z mobow nie przechodziły na lidera, aktywowanie roaming monsters przed ich śmiercią, itp ), a cmon sami przy jednym ze scenariuszów dodatkowych z ich strony internetowej zaproponowali utrudnienie, więc wydaje mi się że z łatwością można sobie podbić trudność 😁. Ale to tylko przypuszczenia jak na ten moment.
Aby grę "podrasować" wystarczy nie przestrzegać limitów kości i momentami robi się prawdziwe "piekiełko".
W sensie limit czarnych kości przeciwnika? Bo nie wiem o jakiej sytuacji mówisz, wiem że jak gracz walczy to ma limit żółtych, pomarańczowych i niebieskich kości
Mówię o ogólnym limicie kości przeciwników czy to podstawowych, czy też wynikających z opisu na ich karcie. Przykładowo z tego co pamietam nieumarli mają umiejętność, że każda "łapka" wyrzucona na czarnej kości powinna dać im 2 żółte kości ataku. Przy takich sytuacjach przy wyrzuconych 2 łapkach nie stosuję limitu 3 żółtych kości tylko dokładam do 4.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 11 wrz 2022, 09:46
autor: BOLLO
Obejrzalem gameplay z rozgrywki i nie wiem czy dobrze wnioskuje ale MD to taki Zombiecide na sterydach? Lepsza i bardziej rozbudowana wersja? Nie powiem czarna plaga jest spoko ale mam tez z nia pewne problemy. MD wydaje mi sie ze kilka tych elementow zmienia na lepsze. Jak porównujecie MD do ZC?

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 11 wrz 2022, 12:09
autor: ArtIO
BOLLO pisze: 11 wrz 2022, 09:46 Obejrzalem gameplay z rozgrywki i nie wiem czy dobrze wnioskuje ale MD to taki Zombiecide na sterydach? Lepsza i bardziej rozbudowana wersja? Nie powiem czarna plaga jest spoko ale mam tez z nia pewne problemy. MD wydaje mi sie ze kilka tych elementow zmienia na lepsze. Jak porównujecie MD do ZC?
Może ten filmik z porównaniem MD2 i ZC:
https://youtu.be/QZrcg_8clQ0

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 13 wrz 2022, 10:42
autor: Sroczka
Portal rozpoczął dzisiaj wysyłkę MD :)

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 13 wrz 2022, 12:19
autor: Sever
Ciekawe kiedy (i w jakiej cenie) pojawią się jakieś inserty na naszym rynku :P Bo rozkładanie i składanie tej gry wydaje się być męką.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 13 wrz 2022, 20:10
autor: fitzroy
Dazir pisze: 10 wrz 2022, 13:27 Ktoś pytał czy brać?
Moim zdaniem nie brać zwłaszcza jak nie przepadasz za Zombicide. Generalnie to niemal takie same gry.
Początek jest naprawdę super. Wykonanie wszystkiego na top poziomie (poza małymi wpadkami, da sie przymknąć oko), wiadomo CMON. Gra sie sympatycznie, początek wolny, ale później efekt kuli śniegowej, miotasz 8+ kostek na raz, liczysz symbole i ... tyle.
Moim zdaniem każda misja jest taka sama, brak taktyki czy kombinowania, po prostu zlap loot ASAP i lecisz.
Z rzeczy fajnych (poza wykonaniem i figurkami): asymetria bohaterów - mega pomysł i ciekawe wykonanie. Fajnie się rozkminia każdego herosa. Dobre!
Mechanika bossów - każdy ma swój AI i w opisie wygląda to naprawdę spoko. Jednak coś nie pykło, bo jak dojdziesz już do bossa to zabijasz go w 2-3 tury, bo masz tak dopaloną postać. Także zmarnowany potencjał chociaż pomysł naprawdę fajny.

Jeżeli chcesz zwykłą siekankę to ok można, pytanie czy za tę kasę to rozsądny wybór.
Jeżeli lubisz DC z czymś więcej to zdecydowanie nie bierz. Za ten budżet można kupić fajniejsze gry.
To nie dobrze, doświadczeni gracze, że to nie Zombicide, że to inna gra. Mam mętlik.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 13 wrz 2022, 20:23
autor: morthi
Sever pisze: 13 wrz 2022, 12:19 Ciekawe kiedy (i w jakiej cenie) pojawią się jakieś inserty na naszym rynku :P Bo rozkładanie i składanie tej gry wydaje się być męką.
Raczej nigdy - najwygodniejsze i najtańsze rozwiązanie to pudełka rybackie na żetony i skrzynki narzędziowe/skrzynki na śrubki z przegródkami na figurki.

Jeśli chcesz coś bardziej wymyślnego to pozostaje ci robienie samodzielnie skrzyni, ewentualnie magnesowanie figurek i tacki z Ikei https://www.ikea.com/pl/pl/p/kvissle-ta ... -70198031/

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 14 wrz 2022, 08:57
autor: BOLLO
ArtIO pisze: 11 wrz 2022, 12:09
BOLLO pisze: 11 wrz 2022, 09:46 Obejrzalem gameplay z rozgrywki i nie wiem czy dobrze wnioskuje ale MD to taki Zombiecide na sterydach? Lepsza i bardziej rozbudowana wersja? Nie powiem czarna plaga jest spoko ale mam tez z nia pewne problemy. MD wydaje mi sie ze kilka tych elementow zmienia na lepsze. Jak porównujecie MD do ZC?
Może ten filmik z porównaniem MD2 i ZC:
https://youtu.be/QZrcg_8clQ0
Dziękuję bardzo. Pomocny był to filmik aczkolwiek zrozumiełem jedynie kontekst. Fajne zderzenie 2 geeków którzy optowali przy swoich grach pokazują dobre i złe strony. Mając tę wiedzę myślę że w kolekcji zostawie Czarną Plagę i zamówię MD2, natomiast sprzedam zafoliowaną Zieloną Hordę.

Czarna Plaga dobrze będzie uzupełniać kolekcję o łatwiejszą turlankę z efektownymi figurkami.

Cena nieco wysoka faktycznie jak na taką grę i ilość figurek no ale tanio już było i czas się chyba przyzwyczaić.....

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 14 wrz 2022, 09:16
autor: Banan2
Sklep Portalu rozpoczął wysyłkę zamówionych u nich egzemplarzy.
Pozdrawiam

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 14 wrz 2022, 09:33
autor: Sroczka
Banan2 pisze: 14 wrz 2022, 09:16 Sklep Portalu rozpoczął wysyłkę zamówionych u nich egzemplarzy.
Pozdrawiam
sprawdź 4 posty wyżej, trochę się spóźniłeś ;)

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 23 wrz 2022, 18:14
autor: choczkins
Ma ktoś pomysł jak pomieścić to wszystko w pudle, żetony i karty w koszulkach?

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 23 wrz 2022, 18:26
autor: garg
choczkins pisze: 23 wrz 2022, 18:14 Ma ktoś pomysł jak pomieścić to wszystko w pudle, żetony i karty w koszulkach?
Kupiłem zestaw trzech insertów od Fancy but Functional. Mój zestaw MS2 All-in ze wszystkimi dodatkami wszedł w całości (poza tym cholernym smokiem :evil: ) i teraz zamiast piętnastu pudełek mam cztery :mrgreen: (plus smoka). Choć oczywiście są to cztery ogromne pudła, ale wygoda rozstawiania bez porównania lepsza. A karty w koszulkach też wchodzą swobodnie.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 23 wrz 2022, 18:37
autor: choczkins
garg pisze: 23 wrz 2022, 18:26
choczkins pisze: 23 wrz 2022, 18:14 Ma ktoś pomysł jak pomieścić to wszystko w pudle, żetony i karty w koszulkach?
Kupiłem zestaw trzech insertów od Fancy but Functional. Mój zestaw MS2 All-in ze wszystkimi dodatkami wszedł w całości (poza tym cholernym smokiem :evil: ) i teraz zamiast piętnastu pudełek mam cztery :mrgreen: (plus smoka). Choć oczywiście są to cztery ogromne pudła, ale wygoda rozstawiania bez porównania lepsza. A karty w koszulkach też wchodzą swobodnie.
Okej, zaraz sprawdzę sobie :)
Te inserty są tylko do all-inn?
Ja kupiłem tą naszą wersję ze smokiem więc póki co są 3 pudełka 😉

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 23 wrz 2022, 18:43
autor: garg
Inserty są w dziwnym podziale: jeden na karty i żetony, jeden na bossów i jeden na moby i bohaterów. A czwarte pudełko (które wziąłem z gry) to kafle terenu razem ze wszystkimi instrukcjami.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 23 wrz 2022, 19:10
autor: morthi
choczkins pisze: 23 wrz 2022, 18:14 Ma ktoś pomysł jak pomieścić to wszystko w pudle, żetony i karty w koszulkach?
Szukam insertu który pomieści all all in czyli md1+z:cz+z:zh+md2+crossover ale czegoś takiego jeszcze nie wymyślili (poza ikeowskim pudełkiem na dokumenty)

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 23 wrz 2022, 20:11
autor: garg
morthi pisze: 23 wrz 2022, 19:10
choczkins pisze: 23 wrz 2022, 18:14 Ma ktoś pomysł jak pomieścić to wszystko w pudle, żetony i karty w koszulkach?
Szukam insertu który pomieści all all in czyli md1+z:cz+z:zh+md2+crossover ale czegoś takiego jeszcze nie wymyślili (poza ikeowskim pudełkiem na dokumenty)
Jeśli chcesz pomieścić wszystko z MD1 i MD 2, to potrzebujesz dwóch pudeł na przeprowadzki :lol: .

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 25 wrz 2022, 23:28
autor: Sever
I jak idzie ogrywanie tym do których już przyszło polskie wydanie :D Jak wrażenia?

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 26 wrz 2022, 10:50
autor: s7ven
Ja nie czuję potrzeby posiadania Zombicide. Massive Darkness 2 robi wszystko lepiej i bardzo przypomina Diablo (psychofan).

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 26 wrz 2022, 11:19
autor: BOLLO
s7ven pisze: 26 wrz 2022, 10:50 Ja nie czuję potrzeby posiadania Zombicide. Massive Darkness 2 robi wszystko lepiej i bardzo przypomina Diablo (psychofan).
No wlasnie tez sie zastanawiam nad sprsedaza Zielonej Hordy....bo jednak ZC CzarnaPlaga jest ciut latwiejsza nic MD wiec dobre wprowadzenie dla mniej ogranych/mlodszych graczy.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 29 wrz 2022, 05:55
autor: Blacezard
Mam Czarną Plagę, a i tak MD2 z kampanią zamówione. Muszę w przyszłości pomęczyć Portal, czy będą to rozwijać, a i może ten Crossover wydadzą co by usprawiedliwił Plagę/Hordę na półce.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 29 wrz 2022, 19:20
autor: Tom81
Dzisiaj odebrałem swoją kopię gry. Jedna figurka nie ma głowy, a instrukcja jest polsko rosyjska .... Jutro zgłaszam reklamację.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 03 paź 2022, 22:46
autor: Avachi
Odpakowałem swoją kopię od Portalu i muszę przyznać, że jakość zawodzi. Parę figurek uszkodzonych, Kościotrup bez miecza, Żniwiarz trzyma jeszcze kosę w ręce, ale chyba wystarczy dotknąć figurkę aby odpadła. Ktoś wie czym to mogę podkleić? Wcześniej jakoś miałem więcej szczęścia do figurek i na uszkodzone nie trafiałem :x

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 04 paź 2022, 00:11
autor: Ciuniek
Do plastiku: klej cyjanoakrylowy typu kropelka nigdy mnie nie zawiódł. To plan minimum. Osoby z zacięciem modelarskim mogą robić montaż na sztyfty z drutu. U mnie żniwiaż gubi kosę i odpada z podstawki, a anioł ma ułamany pióropusz na hełmie. Ładne te figurki, takie barokowe. Ale ewidentnie trochę zbyt delikatne na transport w całości.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 06 paź 2022, 04:14
autor: kasztan4321k
Mój Boże.
Właśnie skończyliśmy rozgrywkę w sześć osób - tylko ja i narzeczona graliśmy wcześniej raz. Cała reszta nowa więc tłumaczenie zasad dla całej gry trochę zajęło.
Dodatkowo chcieli zagrac w scenariusz zabicia smoka z dodatku Dragon Demon (fani plastiku, jak ja).
Jak zaczęliśmy o 20:00 tak dopiero teraz skończyliśmy. Kupa śmiechu, brak nudy i świetna zabawa. Na pewno lepsze niż zombicide - ale też bardziej skomplikowane i raczej czuje, że na mniej graczy ciężej się gra.

I nie jestem pewny czy poprawnie pokonaliśmy tego smoka - w instrukcji nie ma ani słowa o tym, że nie można go zamrozić czy dać ogień więc po prostu co chwila dawaliśmy mu jedno zamrożenie i wrzucaliśmy ile się dało ognia :lol:
Trzymając go w jednym miejscu to już olaliśmy kompletnie jego akcje bo nie miał aktywacji i nie rzucał kośćmi wroga.
I tak się zastanawiamy czy graliśmy poprawnie, bo jednak instrukcja do Demon Dragona jest ciężko czytelna.

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

: 06 paź 2022, 06:27
autor: Gab
kasztan4321k pisze: 06 paź 2022, 04:14 Mój Boże.
Właśnie skończyliśmy rozgrywkę w sześć osób - tylko ja i narzeczona graliśmy wcześniej raz. Cała reszta nowa więc tłumaczenie zasad dla całej gry trochę zajęło.
Dodatkowo chcieli zagrac w scenariusz zabicia smoka z dodatku Dragon Demon (fani plastiku, jak ja).
Jak zaczęliśmy o 20:00 tak dopiero teraz skończyliśmy. Kupa śmiechu, brak nudy i świetna zabawa. Na pewno lepsze niż zombicide - ale też bardziej skomplikowane i raczej czuje, że na mniej graczy ciężej się gra.

I nie jestem pewny czy poprawnie pokonaliśmy tego smoka - w instrukcji nie ma ani słowa o tym, że nie można go zamrozić czy dać ogień więc po prostu co chwila dawaliśmy mu jedno zamrożenie i wrzucaliśmy ile się dało ognia :lol:
Trzymając go w jednym miejscu to już olaliśmy kompletnie jego akcje bo nie miał aktywacji i nie rzucał kośćmi wroga.
I tak się zastanawiamy czy graliśmy poprawnie, bo jednak instrukcja do Demon Dragona jest ciężko czytelna.
No jednak sporo sobie ułatwiliście - w głównej instrukcji str. 28 o żetonach stanu jest dokładnie napisane: "Bossowie otrzymują żetony Mrozu, ale w momencie swojej aktywacji odrzucają wszystkie żetony Mrozu bez efektu".