Jednak nie Osadnicy
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Jednak nie Osadnicy
Witam, szukam gry która będzie zawierała zalety Osadników i pozbawiona będzie jej największej wady czyli losowości.
Ekonomiczny aspekt gry mógłby być nawet (a właściwie to powinien) bardziej rozbudowany, aczkolwiek nie ma być to symulator rynku, tak żeby osoba o przeciętnych umiejętnościach planowania była w stanie przyjemnie spędzić czas nie poświęcając go zbyt wiele na fazę planowania.
Kwestia tłuczenia się pomiędzy graczami jednostkami militarnymi jest otwarta, może być, ale nie będę płakał jeżeli tego nie będzie.
Głównie gra dla 3 osób, jakaś przyjemna euro aby partia zamknęła się w 2h.
I najważniejsze by nie było (lub była w minimalnym stopniu) losowości, tak by to gracz decydował a nie robiły tego za niego kości.
Co możecie polecić w takiej konfiguracji?
Ekonomiczny aspekt gry mógłby być nawet (a właściwie to powinien) bardziej rozbudowany, aczkolwiek nie ma być to symulator rynku, tak żeby osoba o przeciętnych umiejętnościach planowania była w stanie przyjemnie spędzić czas nie poświęcając go zbyt wiele na fazę planowania.
Kwestia tłuczenia się pomiędzy graczami jednostkami militarnymi jest otwarta, może być, ale nie będę płakał jeżeli tego nie będzie.
Głównie gra dla 3 osób, jakaś przyjemna euro aby partia zamknęła się w 2h.
I najważniejsze by nie było (lub była w minimalnym stopniu) losowości, tak by to gracz decydował a nie robiły tego za niego kości.
Co możecie polecić w takiej konfiguracji?
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Re: Jednak nie Osadnicy
Bez tłuczenia - Wysokie Napięcie. Ma dobre rzeczy Osadników (rozbudowywanie się) i nie ma złych (uber-kostek).
Z tłuczeniem - Wojny Ryżowe. Z osadnikami ma wspólnego tyle, że dzieje się na wyspie. Również nie ma kostek.
Z tłuczeniem - Wojny Ryżowe. Z osadnikami ma wspólnego tyle, że dzieje się na wyspie. Również nie ma kostek.
+ (BGG)
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Jednak nie Osadnicy
Agricola to totalnie inny kaliber, inne rozwiązania, inna również waga rozgrywki. Ale tak: jest ekonomia, tylko nie w handlu jak w Osadnikach, tylko w systemie zależności surowców, zasobów, czynności i ich produktów finalnych powstających przy udziale różnych mechanizmów. Świetnie się skaluje i dwu-trzyosobowa partia spokojnie kończy się w 2 dwie godziny. Gra jest w zasadzie nielosowa - jedynym losowym elementem są karty rozdawane na początku gry - nie wierz jednak plotkom: szansa, że trafia się układ, z którym nie da się wygrać, jest żadna, zresztą akurat to łatwo sobie ugadać i swobodnie wprowadzić możliwość np. jednorazowej wymiany kart. Zwykle jest jednak tak, że karty są tylko jednym ze sposobów prowadzenia gry, czasem wystarczy kombinacja 2-3 (z 14, które się dostaje).RasTafari pisze:a jak na tle osadników wygląda Agricola? Bo się nad nią zastanawiałem.
Ja polecam, bo to jedna z 3-4 moich ulubionych gier. Godny uwagi w tej klasie jest również Le Havre.
A jak z trzepaniem i z ekonomią - to Cywilizacja
_________
Moje gry
Moje gry
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Jednak nie Osadnicy
a jak tu wygląda czas rozgrywki, bo ja fanem civki jestem od czasów podstawówki gdy się pykało na poczciwym 286 tylko boję się że ludkowie mi wymiękną jak partia ma trwać karnaćsie godzin ;pA jak z trzepaniem i z ekonomią - to Cywilizacja
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Re: Jednak nie Osadnicy
3-4h nie śpiesząc się, ale też nie ociągając za bardzo
słyszałem o możliwości zamknięcia się w 2h przy doświadczonych graczach, ale dla mnie to mało realny czas
zależy też od ilości graczy
jak na nowoczesną planszówkę długo, ale w porównaniu z TI czy starą Cywilizacją nie jest źle
słyszałem o możliwości zamknięcia się w 2h przy doświadczonych graczach, ale dla mnie to mało realny czas
zależy też od ilości graczy
jak na nowoczesną planszówkę długo, ale w porównaniu z TI czy starą Cywilizacją nie jest źle
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Jednak nie Osadnicy
Polecam Puerto Rico.
Ekonomiczna, zero losowości, minimalna możliwość interakcji.
Można grać w 3 osoby, czas gry poniżej 1,5 godziny.
Gra bardzo przyjemna, moim zdaniem lepsza niż Wysokie Napięcie (które również posiadam).
Tytuł na pewno warty przemyślenia
Ekonomiczna, zero losowości, minimalna możliwość interakcji.
Można grać w 3 osoby, czas gry poniżej 1,5 godziny.
Gra bardzo przyjemna, moim zdaniem lepsza niż Wysokie Napięcie (które również posiadam).
Tytuł na pewno warty przemyślenia
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Jednak nie Osadnicy
Polecam zakupienie kart wydarzeń do Osadników i granie z wariantem wyboru zamiast losowania (gracz wybiera jedną z czterech kart trzymanych w ręce i zagrywa jako "rzut", potem dobiera kolejną itd.).RasTafari pisze:Witam, szukam gry która będzie zawierała zalety Osadników i pozbawiona będzie jej największej wady czyli losowości.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 16 times
Re: Jednak nie Osadnicy
napisz jakie wg Ciebie są zalety Osadników, to łatwiej będzie podpowiedzieć...Witam, szukam gry która będzie zawierała zalety Osadników i pozbawiona będzie jej największej wady czyli losowości.
nie to, że osadnicy nie mają zalet, ale różni ludzie różne cechy tej gry uznają za zalety....
Re: Jednak nie Osadnicy
Z minimalną możliwością interakcji to się nie zgodzę . Swojego czasu były dyskusje jaka to minimalna interakcja jest w Puerto Rico i nazywano ją jakąś interakcją pośrednią czy coś (niemal pasjansem). Natomiast po wyjściu Agricoli trzeba by to troszkę przedefiniować, gdyż w porównaniu do Agricoli w Puerto Rico interakcja jest gigantyczna .Spike_85 pisze:Polecam Puerto Rico.
Ekonomiczna, zero losowości, minimalna możliwość interakcji.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: Jednak nie Osadnicy
A może Puerto Rico?
-2 - 5 graczy. (najczęściej gram w 2 osoby)
-Praktycznie brak losowości
-Jest ekonomia
-trwa 1,5 do 2,5 godziny
-interakcja nie jest zbyt duża
-2 - 5 graczy. (najczęściej gram w 2 osoby)
-Praktycznie brak losowości
-Jest ekonomia
-trwa 1,5 do 2,5 godziny
-interakcja nie jest zbyt duża
Re: Jednak nie Osadnicy
Formalnie, powiedzmy, epsilon (por. http://en.wiktionary.org/wiki/ε) losowości (plantacje!).Spike_85 pisze:Polecam Puerto Rico. (...) zero losowości, (...)
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Jednak nie Osadnicy
nie ulegnę tej bezczelnej prowokacjinie to, że osadnicy nie mają zalet, ale różni ludzie różne cechy tej gry uznają za zalety....
co do interakcji to szukam czegoś gdzie będzie jej dużo oraz nie będzie gra stronić od tej negatywnej
tak się zastanawiam czy jest coś ekonomicznego gdzie do pokonania przeciwnika używasz siły gospodarczej a nie militarnej, tak z grubsza opisuję moje odczucia.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 16 times
Re: Jednak nie Osadnicy
po mojemu,w założenie "żeby była interakcja ale nie siłowa", idealnie wpisują się wszystkie gry licytacyjne.co do interakcji to szukam czegoś gdzie będzie jej dużo oraz nie będzie gra stronić od tej negatywnej
tak się zastanawiam czy jest coś ekonomicznego gdzie do pokonania przeciwnika używasz siły gospodarczej a nie militarnej, tak z grubsza opisuję moje odczucia.
Jeżeli będziemy chcieli do tego dołożyć ekonomię, to wychodzi mi np.
Wysokie Napięcie
Amun Re (tu warto zaznaczyć, że granie w mniej niż 4 osoby zubaża mocno tą grę)
i Santiago tu podobnie - lepiej grać w 4 - 5 osób
dodatkowo:
Industria
Age of Empires III - z tym, ze tu nie tylko ekonomia decyduje
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Jednak nie Osadnicy
w tym momencie coraz bardziej skłaniam się ku tej grzepo mojemu,w założenie "żeby była interakcja ale nie siłowa", idealnie wpisują się wszystkie gry licytacyjne.
Jeżeli będziemy chcieli do tego dołożyć ekonomię, to wychodzi mi np.
Wysokie Napięcie
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.