Drukowałem na a4 razem z trackerami i miejscami na wypłaty, a4 w zupełności wystarcza. Konkretnego pliku nie mam, bo sam sobie go posklejałem w paincie i na dysku też już nie mam. Polecam szczególnie ten track, bo wygodniejsze to niż obracanie sliskimi żetonami.
Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 309 times
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
- Abizaas
- Posty: 1046
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 757 times
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
Graliśmy na 2, 4 i 5 osób i zawsze jest ostra walka o milestone od lemoniady. Jest wręcz najważniejszym milestonem poza tymi z samego otwarcia. Osoby otwierające marketerem mają przewagę w uzyskiwaniu tego milestone, przez co u nas większość woli grać marketerami. Na razie mamy poniżej 10 partii na nowych milestonach a w aktualnej rozgrywce online mamy 3 rekruterki i dwóch marketerów więc kto wie, musimy jeszcze to solidniej ograć.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
Siema kochani zarządcy sieci gastro!
Uwielbiam FCM ale mam z nim problem, że jest dosyć "czasozerny".
Takiego Horseless Carriage na 4 graczy to sobie ogrywam w 2,5h.
FCM niestety schodzi się znacznie dłużej :p może to wina moja, może ogólnie ekipy.
Ale! Słyszałem, że mechanizmy w "Kechupie" skracają rozgrywkę.
Które z nich najbardziej i jak to ocenianiacie?
Tylko ze względu na krótszy czas gry mógłbym rozważyć zakup kechupu jak już wyjdzie po polsku.
Uwielbiam FCM ale mam z nim problem, że jest dosyć "czasozerny".
Takiego Horseless Carriage na 4 graczy to sobie ogrywam w 2,5h.
FCM niestety schodzi się znacznie dłużej :p może to wina moja, może ogólnie ekipy.
Ale! Słyszałem, że mechanizmy w "Kechupie" skracają rozgrywkę.
Które z nich najbardziej i jak to ocenianiacie?
Tylko ze względu na krótszy czas gry mógłbym rozważyć zakup kechupu jak już wyjdzie po polsku.
____________________________________
Z wyrazami największego szacunku,
Miłosz
Z wyrazami największego szacunku,
Miłosz
- PytonZCatanu
- Posty: 4516
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1669 times
- Been thanked: 2093 times
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
U mnie średni czas gry na 4 graczy (obojętnie czy z dodatkiem czy bez) to 2h42.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Apos
- Posty: 973
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 352 times
- Been thanked: 756 times
- Kontakt:
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
Pomijając czynnik jak szybko gracze wykonują swoje tury, to czas rozgrywki w FCM jest zależny od wielkości banku oraz wojen cenowych. W podstawce dość często rozgrywka zmierza ku obniżeniu cen i bank pustoszeje powoli, a to przedłuża rozgrywkę.
Milestony oraz moduły z Ketchupa są moim zdaniem mocne, wywracają rozgrywkę podstawki w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Na spotkaniach gramy tylko w podstawkę z Hard Choices oraz bez bonusów za milestony z kampanii radiowej oraz CFO. Z jednej strony balansuje to rozgrywkę, niweluje efekt kuli śnieżnej i end-game jest ciekawszy, a z drugiej zabieg ten przedłuża rozgrywkę o ~1/4. W praktyce, czas gry na 4-5 graczy oscyluje od 2,5 do 3,5h.
Online gramy tylko z nowymi milestonami z Ketchupa oraz wrzucamy różne moduły - jest ciekawiej, dynamiczniej i można grać pod różne strategie. Rozgrywki są w moim odczuciu krótsze, bo wojny cenowe nie są głównym wyborem graczy.
Jak tylko pojawi się Ketchup w PL, to od razu kupuję i zapewne nie wrócimy już do podstawki.
ps. HC jest podatny na paraliż decyzyjny. Kolega grając online stwierdził, że ta gra to zło, bo może spędzić godzinę układając kafelki w swojej fabryce . Grając "live" przy stole, na szczęście aż tak źle nie jest Świetna gra swoją drogą i niektórym bardziej przypada do gustu niż FCM
Ostatnio zmieniony 26 gru 2023, 15:57 przez Apos, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
No w HC na początku czułem czasami paraliż ale teraz już się nauczyłem co i jak i osobiście wolę HC niż FCM.
Dzięki Apos czyli jednak wychodzi, że coś dzięki tym modułom udałoby się się skrócić.
Także też będę polować na keczupa. Wiadomo coś kiedy będzie?
Dzięki Apos czyli jednak wychodzi, że coś dzięki tym modułom udałoby się się skrócić.
Także też będę polować na keczupa. Wiadomo coś kiedy będzie?
____________________________________
Z wyrazami największego szacunku,
Miłosz
Z wyrazami największego szacunku,
Miłosz