Food Chain Magnate - pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
cichywiatr
Posty: 87
Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:52
Has thanked: 32 times
Been thanked: 41 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: cichywiatr »

Mi nie pasuje coś z obniżkami cen.

Przykład:
Mamy dom z 3 produktami (bo jest bez ogrodu). Mamy dwie restauracje spełniające warunki:
- Restauracja A jest na tym samym kaflu i ma -1$ obniżki => 3 X (10$ - 1$) + 0 dystans = 27$
- Restauracja B jest po przeciwnej stronie mapy, ma krętą drogę do domu i 7$ obniżki => 3 X (10$ - 7$) + 8 dystans = 17$

Albo restauracja A przejdzie na obniżkę -7$ lub większą -8$/-9$ per produkt (ciekawe czy można sprzedawać za 0$ ) albo prawie nic nie sprzeda na mapie.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: Pynio »

Jest jak w instrukcji, czyli obliczasz wyłącznie RAZ cenę jednostkową produktu (wchodzą ta pracownicy, którzy obniżaja cenę o 1$, 3$ lub podwyższają cenę o 10$), potem patrzysz na odległość i wychodzi Ci u kogo ktoś kupi. Jak juz to otrzymasz, to mnożysz cenę jednostkową towaru x liczbę sprzedanych towarów i ew. doliczassz bonus za dyr finansowego.

Nie wiem czy dam dobrzy przykład, bo jadę kompletnie z głowy:

dom kupi 2 cole i 1 pizze
rest a - najlepsza cola w mieście, kier ds cen (-1$), 3 pola odległosci
res b - najlepsza pizza w mieście, szef działu promocji (-3$) 5 pól.

cena jedn produktu
rest a: (10 - 1) + 3 za ogledłość - c.j.p - 9$ (+ droga 12)
rest b: (10-3) + 5 za odl - c.j.p - 7$ (+ droga 12)

w przypadku remisu patrzymy na kelnerki, nie ma żadnej, zatem patrzymy na kolejność graczy. Pierwsza np. była rest a. zatem ona sprzedaje i teraz liczymy:

c.j.p. - 9. 9x3 (pizza i 2 cole) = 27 + 10$ (2x 5$ - najlepsza cola w mieście). Mamy zatem 37$. Przy obliczaniu zarobku nie bierzemy w ogóle pod uwagę obliczenia odległości.
Jakby gracz a miał dyr fin, to jeszcze do końcowej ceny należy doliczyć 50% zarobku.

chyba tak w to się gra :)
Void
Posty: 221
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 11 times
Been thanked: 85 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: Void »

cichywiatr pisze: 04 lut 2023, 22:48 Mi nie pasuje coś z obniżkami cen.

Przykład:
Mamy dom z 3 produktami (bo jest bez ogrodu). Mamy dwie restauracje spełniające warunki:
- Restauracja A jest na tym samym kaflu i ma -1$ obniżki => 3 X (10$ - 1$) + 0 dystans = 27$
- Restauracja B jest po przeciwnej stronie mapy, ma krętą drogę do domu i 7$ obniżki => 3 X (10$ - 7$) + 8 dystans = 17$

Albo restauracja A przejdzie na obniżkę -7$ lub większą -8$/-9$ per produkt (ciekawe czy można sprzedawać za 0$ ) albo prawie nic nie sprzeda na mapie.
Błędnie zostały rozpisane formuły w podanym przykładzie, plus osiem powinno być też w nawiasie a najlepiej w ogóle bez mnożenia. Przy obliczaniu kto gdzie zje bierzemy cenę jednostkową bo na potrzeby obliczenia kto gdzie będzie jadł są identyczne, wszelkie bonusy z osiągnięć +5$ za sprzedaż danego produktu naliczane są po sprzedaży. Następnie cenę jednostkową modyfikujemy o odległość. Więc restauracja A ma 10 - 1 + 0 = 9. Restauracja B ma 10 - 7 + 8 = 11. Więc domek zaspokoi swoją potrzebę w restauracji A.
Awatar użytkownika
cichywiatr
Posty: 87
Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:52
Has thanked: 32 times
Been thanked: 41 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: cichywiatr »

Dziękuje za pomoc.

Wychodzi, że źle graliśmy przez branie do obliczeń wszystkich znaczników potrzeb, a nie tylko pojedynczego. Przez co na domy, które miały 2 lub więcej znaczników potrzeb bardziej oddziaływały obniżki (zamiast obniżki -3$ to w takim domu była -9$ przy 3 produktach potrzeb).
Instrukcja pisze:Zsumuj cenę jednostkową i odległość. Zauważ, że liczba znaczników potrzeb nie ma znaczenia podczas tych obliczeń. Mieszkańcy zjedzą w Restauracji, która osiągnie najniższy wynik.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7331
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: detrytusek »

Załóżmy, że dom bez ogrodu jest pełny i ma zapotrzebowanie na burgera, lemoniadę i colę. Kampania reklamowa na burgery już nic więcej nie zdziała ale czy po jej wygaśnięciu domownicy przestają mieć chęć na burgera czy zostaje tam, aż do jej zaspokojenia?

I takie techniczne pytanie. Jak sobie radzicie z oznaczeniem kampanii radiowej na 5 tur? Upychacie na jednym kwadraciku np 5 butelek?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Void
Posty: 221
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 11 times
Been thanked: 85 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: Void »

detrytusek pisze: 24 lut 2023, 09:43 Załóżmy, że dom bez ogrodu jest pełny i ma zapotrzebowanie na burgera, lemoniadę i colę. Kampania reklamowa na burgery już nic więcej nie zdziała ale czy po jej wygaśnięciu domownicy przestają mieć chęć na burgera czy zostaje tam, aż do jej zaspokojenia?

I takie techniczne pytanie. Jak sobie radzicie z oznaczeniem kampanii radiowej na 5 tur? Upychacie na jednym kwadraciku np 5 butelek?
Każde zapotrzebowanie pozostaje na domku aż do jego zaspokojenia. Wygaśnięcie kampanii reklamowej nic w tej kwestii nie zmienia, jedynie to że po zaspokojeniu potrzeb nie będą umieszczane kolejne zapotrzebowania na burgery.

Można położyć część na kafelku a część obok :wink:
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7331
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: detrytusek »

Gdyby ktoś mógł mi to wyprostować to byłbym wdzięczny.

1. Dostaję osiągnięcie +50% zarobku ale mam już pracownika, który robi to samo. Wiem, że nie mogę korzystać z obu. I właśnie posiadać czy zagrywać? Mogę go chomikować na ręce do końca gry nie zagrywając? A jeśli nie mogę to kiedy go muszę oddać? W momencie osiągnięcia czy na koniec rundy go wywalić na zbity... ? Różnica może być taka, że ktoś by mógł chcieć go zatrudnić w trakcie tej rundy.

2. Co się dzieje jak braknie znaczników? Miałem tak, że ktoś po raz pierwszy odpalił kampanię radiową, a więc i weszło osiągnięcie czyli dwa produkty na raz. Akurat domów było jak mrówków bo chyba z 10, więc na dzień dobry zeszło z 20 pizz jako znaczniki. W następnej rundzie wszyscy robili pizze i brakło. Co wtedy? Mogę je dalej wytwarzać? Mogę robić kolejne kampanie na pizze?

3. Ci dwaj pracownicy czerwoni co umożliwiają budowę nowej restauracji. Czy żeby uznać już wybudowane za zmotoryzowane to muszą być wiecznie zagrani? Nawet jeśli nie buduję nowej restauracji?

4. Wiem, że najmniejsza kampania samolotowa ma błąd i powinna mieć szerokość 1 nie 2 w związku z tym kładziemy go "w pionie" tylko zastanawia mnie czemu w takim razie nie zrobili znacznika 1x1? Jeśli miał mieć szerokość jeden to czemu jest i tak dłuższy?

5. Przy okazji kampanii samolotowej to rozumiem, że samolot może wyznaczyć pas pomiędzy kafelkami? Nie ogranicza mnie np jeden rząd i jedna kolumna (wyznaczana przez łączenia mapy).

6. Po pierwszym rozbiciu patrzymy ile jeszcze kasy przybędzie i zmienia się liczba slotów u prezesa ale właśnie....rozumiem, że to nie zastępuje prezesa i dalej mogę zatrudniać 1 pracownika?

7. Ufff...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: Abizaas »

detrytusek pisze: 27 lut 2023, 09:32 Gdyby ktoś mógł mi to wyprostować to byłbym wdzięczny.

1. Dostaję osiągnięcie +50% zarobku ale mam już pracownika, który robi to samo. Wiem, że nie mogę korzystać z obu. I właśnie posiadać czy zagrywać? Mogę go chomikować na ręce do końca gry nie zagrywając? A jeśli nie mogę to kiedy go muszę oddać? W momencie osiągnięcia czy na koniec rundy go wywalić na zbity... ? Różnica może być taka, że ktoś by mógł chcieć go zatrudnić w trakcie tej rundy.

2. Co się dzieje jak braknie znaczników? Miałem tak, że ktoś po raz pierwszy odpalił kampanię radiową, a więc i weszło osiągnięcie czyli dwa produkty na raz. Akurat domów było jak mrówków bo chyba z 10, więc na dzień dobry zeszło z 20 pizz jako znaczniki. W następnej rundzie wszyscy robili pizze i brakło. Co wtedy? Mogę je dalej wytwarzać? Mogę robić kolejne kampanie na pizze?

3. Ci dwaj pracownicy czerwoni co umożliwiają budowę nowej restauracji. Czy żeby uznać już wybudowane za zmotoryzowane to muszą być wiecznie zagrani? Nawet jeśli nie buduję nowej restauracji?

4. Wiem, że najmniejsza kampania samolotowa ma błąd i powinna mieć szerokość 1 nie 2 w związku z tym kładziemy go "w pionie" tylko zastanawia mnie czemu w takim razie nie zrobili znacznika 1x1? Jeśli miał mieć szerokość jeden to czemu jest i tak dłuższy?

5. Przy okazji kampanii samolotowej to rozumiem, że samolot może wyznaczyć pas pomiędzy kafelkami? Nie ogranicza mnie np jeden rząd i jedna kolumna (wyznaczana przez łączenia mapy).

6. Po pierwszym rozbiciu patrzymy ile jeszcze kasy przybędzie i zmienia się liczba slotów u prezesa ale właśnie....rozumiem, że to nie zastępuje prezesa i dalej mogę zatrudniać 1 pracownika?

7. Ufff...
1. Możesz Nie możesz go chomikować na ręce - po zdobyciu milestone za posiadanie 100$ na koniec fazy 4, w kolejnej fazie MUSIMY zwolnić CFO.

2. W teorii nie powinny się skończyć, trzeba zastąpić je czym innym.

3. Muszą być zagrani by restauracje były zmotoryzowane. Gdy pracownicy nie są zagrani (nie pracują), to restauracje nie są zmotoryzowane.

4. PRAWDA, mylące, Splotterowi by się przydał lepszy art designer.

5. Tak, samolot może obejmować np. trzy linie z czego jedna znajduje się na innym kaflu - o ile o to chodziło.

6. Tak, zmienia się tylko liczba slotów.

EDIT: Poprawka w 1 odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2023, 16:06 przez Abizaas, łącznie zmieniany 1 raz.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: Ardel12 »

Abizaas pisze: 27 lut 2023, 09:55
detrytusek pisze: 27 lut 2023, 09:32 Gdyby ktoś mógł mi to wyprostować to byłbym wdzięczny.

1. Dostaję osiągnięcie +50% zarobku ale mam już pracownika, który robi to samo. Wiem, że nie mogę korzystać z obu. I właśnie posiadać czy zagrywać? Mogę go chomikować na ręce do końca gry nie zagrywając? A jeśli nie mogę to kiedy go muszę oddać? W momencie osiągnięcia czy na koniec rundy go wywalić na zbity... ? Różnica może być taka, że ktoś by mógł chcieć go zatrudnić w trakcie tej rundy.

1. Możesz go chomikować na ręce. Zagranie nie przyniesie żadnych efektów.
Nie można chomikować na ręce. Instrukcja jasno opisuje, że po zdobyciu tego milestone na koniec fazy 4. W kolejnej fazie MUSIMY zwolnić CFO - ziomka od plus 50% od zarobku.
Dodatkowo milesto działa dopiero od kolejnej rundy.

Reszta odp się zgadza :)
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: Abizaas »

Spoiler:
Dzięki za pilnowanie! Poprawione w odpowiedzi by nie wprowadzać przyszłościowo w błąd.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2092 times

Re: Food Chain Magnate - pytania

Post autor: PytonZCatanu »

Wiem, że najmniejsza kampania samolotowa ma błąd i powinna mieć szerokość 1 nie 2 w związku z tym kładziemy go "w pionie" tylko zastanawia mnie czemu w takim razie nie zrobili znacznika 1x1? Jeśli miał mieć szerokość jeden to czemu jest i tak dłuższy?
Jest to kwestia która wypływa przy KAŻDEJ partii w FCM, jeśli siedzi ktoś nowy :) Rozbraja mnie to, że mimo tylu dodruków, nigdy tego nie poprawiono.
ODPOWIEDZ