Hej, grał już ktoś? Bo ja po przeczytaniu zasad mam trochę wątpliwości...
1. Z tego co zrozumiałem, to tylko karty z modyfikatorem prędkości powodują zmianę jej wartości na planszy gracza. Natomiast w przykładzie jest opisane, że gracz zagrywa w pierwszej rundzie kartę z wartością 3 i ustanowił swoją prędkość startową na 3. Czy w takim razie pierwsza zagrana karta działa zawsze jako modyfikator?
2. Zakładając, że powyższe to prawda, mam na początku gry na ręku karty: szybkość 2 i modyfikator szybkości +2. Czy poniższe sytuacje są prawidłowe?
a) zagrywam najpierw szybkość 2, czym ustanawiam swoją prędkość na 2 i przesuwam się o dwa pola; w następnej rundzie zagrywam modyfikator +2, zmieniam swoją szybkość na planszy na 4. przesuwam się o 4 pola i tracę 2 punkty wytrzymałości
b) zagrywam najpierw modyfikator +2, czym ustanawiam swoją prędkość na 2 i przesuwam się o dwa pola; w następnej rundzie zagrywam szybkość 2, nie zmieniam nic na planszy i przesuwam się o dwa pola
3. Moja obecna szybkość na planszy to 3, a wytrzymałość to 4. Zagrywam kartę z szybkością 4. Czy:
a) przesuwam się o 4 pola, tracąc 1 punkt wytrzymałości i znajdując się pod ścianą, zmniejszając swoją prędkość do 2
b) najpierw tracę punkt wytrzymałości, przez co zmniejszam swoją prędkość do 2 i przesuwam się tylko o dwa pola
4. Karta "Wiatr w plecy", która dodaje +1 do szybkości wszystkim graczom. Czy gracze tracą z tego powodu wytrzymałość?
Kingrunner
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: Kingrunner
nie tylko karty z modyfikatorem powodują zmianę prędkości, również karty z nową wartością prędkości powodują jej zmianę i mogą spowodować utratę wytrzymałości (jeśli przyspieszasz). pierwszy ruch (ustanowienie prędkości początkowej) jest jedynym wyjątkiem kiedy przyspieszasz i nie tracisz z tego powodu wytrzymałości.Ascalogan pisze:1. Z tego co zrozumiałem, to tylko karty z modyfikatorem prędkości powodują zmianę jej wartości na planszy gracza. Natomiast w przykładzie jest opisane, że gracz zagrywa w pierwszej rundzie kartę z wartością 3 i ustanowił swoją prędkość startową na 3. Czy w takim razie pierwsza zagrana karta działa zawsze jako modyfikator?
to czy jesteś pod ścianą (i w efekcie czy prędkość spada do 2) sprawdzasz na koniec swojego ruchu czyli poprawna jest opcja a)Ascalogan pisze:3. Moja obecna szybkość na planszy to 3, a wytrzymałość to 4. Zagrywam kartę z szybkością 4. Czy:
a) przesuwam się o 4 pola, tracąc 1 punkt wytrzymałości i znajdując się pod ścianą, zmniejszając swoją prędkość do 2
b) najpierw tracę punkt wytrzymałości, przez co zmniejszam swoją prędkość do 2 i przesuwam się tylko o dwa pola
moim zdaniem nie tracą wytrzymałości choć chyba nie jest to wprost powiedziane w instrukcji? ale tematycznie na pewno bardziej pasuje, że nie tracą, bo przyspieszenie nie wynika z pracy ich mięśni tylko z podmuchu wiatruAscalogan pisze: 4. Karta "Wiatr w plecy", która dodaje +1 do szybkości wszystkim graczom. Czy gracze tracą z tego powodu wytrzymałość?
ja też mam kilka pytań:
1. czy jeśli gracz wraca do ostatniego punktu medycznego (duża kontuzja) to dodatkowo traci 1 punkt psychiki czy może już sam powrót jest wystarczającą karą?
2. co się dzieje, jeśli skończy się talia wydarzeń? jest przetasowywana czy po prostu nie ma więcej wydarzeń?
3. czy podbiegiem nazywamy ciąg pól zaczynający się od czerwonego pola z cyfrą i ciągnący się przez wszystkie czerwone pola do przodu? czy może tylko to jedno, pierwsze pole tego ciągu? jeśli tylko pierwsze pole to w sumie łatwo taki podbieg ominąć a jeśli cały ciąg pól (bardziej pasuje tematycznie) to niefortunne jest sformułowanie w instrukcji wyjaśniające jak działa podbieg ("Gdy gracz kończy swój ruch na podbiegu i jego szybkość jest wyższa niż wartość wskazana na danym polu..."), bo cyfra z wartością jest tylko na pierwszym polu
4. pytanie dot. przykładów wyjaśniających jak działa 'ściana'. konkretnie ostatnie zdanie przykładu II:
"Gdyby parametr jego szybkości wynosił 0, przyspieszyłby do 1, tracąc jednocześnie 1 punkt wytrzymałości."
Czy nie powinno tu być, że przyspieszyłby do 2 tracąc 2 punkty? bo przecież zagrał kartę prędkość = 4 a nie 1 lub +1?
Re: Kingrunner
No ja tak gram. Generalnie tłumaczę to sobie tym, że na trasie doznałeś kontuzji i musisz się cofnąć, co dodatkowo zmniejsza twoje morale.Punkt psychiki tracisz za stanięcie na pole z punktem medycznym, a w tym przypadku stajesz.aigimig pisze:
ja też mam kilka pytań:
1. czy jeśli gracz wraca do ostatniego punktu medycznego (duża kontuzja) to dodatkowo traci 1 punkt psychiki czy może już sam powrót jest wystarczającą karą?
Nie wiem czy nie widziałem tego w instrukcji (nie mam pod ręką), ale na 99% jest przetasowywana.2. co się dzieje, jeśli skończy się talia wydarzeń? jest przetasowywana czy po prostu nie ma więcej wydarzeń?
Ciąg pól. Cyfra wskazuje wartość podbiegu i obowiązuje na całym ciągu. Jest to wartość informacyjna.3. czy podbiegiem nazywamy ciąg pól zaczynający się od czerwonego pola z cyfrą i ciągnący się przez wszystkie czerwone pola do przodu? czy może tylko to jedno, pierwsze pole tego ciągu? jeśli tylko pierwsze pole to w sumie łatwo taki podbieg ominąć a jeśli cały ciąg pól (bardziej pasuje tematycznie) to niefortunne jest sformułowanie w instrukcji wyjaśniające jak działa podbieg ("Gdy gracz kończy swój ruch na podbiegu i jego szybkość jest wyższa niż wartość wskazana na danym polu..."), bo cyfra z wartością jest tylko na pierwszym polu