Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: Lucky Duck Games »

Lecimy dalej z zapowiedziami.
Kolejna mała, sprytna karcianka o ogromnej regrywalności :) !

Obrazek

„Pionierzy” czyli polska edycja „Circle the wagons” to 2-osobowa gra o zasiedlaniu Dzikiego Zachodu.
Gracze układają przed sobą karty terenów, tworząc jak największe obszary pustyń, równin, gór czy prerii. Starają się przy tym realizować specjalne zadania.
W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje prawie 5000 możliwych kombinacji punktacji!
Podobnie jak w „Esach floresach” autorką naszej ilustracji okładkowej jest Karolina Jędrzejak, a za oryginalne karty odpowiada Beth Sobel.🖍🖌
Sugerowana cena detaliczna to 39,99 PLN.
Premiera: Druga połowa listopada.

bgg:boardgamegeek.com/boardgame/213266/circle-wagons
recka: https://boardgamegeek.com/video/222999/ ... -tom-vasel
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: Lucky Duck Games »

Jeszcze pytanie z fejsa:

Pytanie: Do Pionierów i Esów floresów istnieją dodatki solo. Będzie me można u was kupić?

Odpowiedź: Nie, nie będzie można ich kupić. Będziemy robili akcję wspierającą sklepy - do każdej z trzech gier (dwie wymienione + tajemnicza gra, którą dziś ogłosimy) będą dostępne dodatki za darmo, ale tylko w sklepach stacjonarnych (tudzież online z odbiorem osobistym). Po prostu - kupujecie u swojego lokalnego sklepikarza i dostajecie dodatki za darmo. Oczywiście będzie ograniczenie ilościowe.
kmd7
Posty: 1021
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 42 times
Been thanked: 31 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: kmd7 »

To dyskryminacja klientów z małych miejscowości! Co jak u mnie nie ma lokalnego dilera? ;)
Małe gry dla miasteczek i wsi!
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: Lucky Duck Games »

kmd7 pisze: 02 paź 2020, 16:34 To dyskryminacja klientów z małych miejscowości! Co jak u mnie nie ma lokalnego dilera? ;)
Małe gry dla miasteczek i wsi!
Na szczęście większość z tych sklepów działa też wysyłkowo ;)
Vanatox
Posty: 162
Rejestracja: 12 lut 2014, 14:09
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 39 times
Been thanked: 46 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: Vanatox »

(18 * 17 * 16) / (1 * 2 * 3) = 816
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: japanczyk »

Vanatox pisze: 02 paź 2020, 22:58 (18 * 17 * 16) / (1 * 2 * 3) = 816
Co ty wymysliles? :-D
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 350 times
Been thanked: 83 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: Kurczu »

japanczyk pisze: 02 paź 2020, 23:33
Vanatox pisze: 02 paź 2020, 22:58 (18 * 17 * 16) / (1 * 2 * 3) = 816
Co ty wymysliles? :-D
Vanatox pije do zdania
Lucky Duck Games pisze: 02 paź 2020, 14:17 W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje prawie 5000 możliwych kombinacji punktacji!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4172
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 343 times
Been thanked: 373 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: tomb »

Wariacja bez powtórzeń n!/(n-k)!=18!/15!=4896
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 350 times
Been thanked: 83 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: Kurczu »

Kolejność kart nie ma znaczenia, więc nie jest to wariacja, tylko kombinacja.
n!/((n-k)! * k!) = 18!/(15!*3!) = 816
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4172
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 343 times
Been thanked: 373 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: tomb »

Jeśli tak to ok. Zasad gry nie znam.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: japanczyk »

Wydzieliłem dyskusje o tytułach tutaj: viewtopic.php?f=64&t=68408
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4172
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 343 times
Been thanked: 373 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy

Post autor: tomb »

Dopiero teraz zwróciłem uwagę na okładkę. To jest karykatura Clinta Eastwooda, ubraneho w jakiś fantastycznokosmiczny uniform i z lassem, które zapewne ma pełnić funkcję atrybutu amerykańskiego pioniera.

Koszmar.




Ale grę kupię.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
mnw
Posty: 320
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 84 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: mnw »

Podobnie jak w przypadku Urbanisty, pozwoliłem sobie na małą analizę porównawczą kart:

1. Terytoria na awersie kart "Badlands" oraz "Karczowanie lasów" są zamienione względem wersji oryginalnej - znowu, podobnie jak przy Urbaniście, nie wiem na ile ma to znaczenie dla balansu gry.
2. Na karcie "Zimna woda" tłumaczenie mówi "za każdy wóz będący częścią największej grupy wód lub z nią sąsiadujący". W oryginale jest mowa tylko o wozach sąsiadujących z największą grupą wód.

Obrazek

Obrazek
dannte
Posty: 765
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 110 times
Been thanked: 457 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: dannte »

mnw pisze: 25 gru 2020, 21:28 2. Na karcie "Zimna woda" tłumaczenie mówi "za każdy wóz będący częścią największej grupy wód lub z nią sąsiadujący". W oryginale jest mowa tylko o wozach sąsiadujących z największą grupą wód.
To jest bardzo ciekawe, że nawet grafika obrazuje ten efekt. Ale bardziej ciekawe jest to, że w wersji ang. nie istnieje karta, która miałaby wóz na wodzie (co ma sens oczywiście) - w wersji polskiej będzie raczej tak samo. Pytanie ile w tym problemu z tłumaczeniem, a ile jednak problemu z dostawą plików przez oryginalnego wydawcę, bo jeśli karty obszarów nie uległy zmianie, to tekst tej karty będzie punktowany identycznie jak w wersji skróconej (bo dodatkowy warunek zawsze da 0). Cóż za intryga! :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: warlock »

Pierwotna Cool Water miała taką treść i grafikę, co polska. Oni to poprawili w kolejnym druku.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8134
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 86 times
Been thanked: 254 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: jax »

Polska wersja Badlands też się różni od angielskiej. W tej drugiej pistolety muszą być 'directly between', w polskiej nie...

Karta do gry solo Miasteczko też jest najprawdopodobniej schrzaniona (pisalem o tym w wątku wydawcy). Znowu może to być kwestia pierwotnej edycji (bo hiszpańska wersja wygląda sensownie - może była robiona właśnie na podstawie drugiej, poprawionej edycji...)

Ogólnie - znów bałagan przy ledwie kilkunastu kartach... :-///

A gra świetna - nie zasluguje na to.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: warlock »

No i ja właśnie z tego powodu jestem uczulony na polskie wersje gier, bo to tylko kolejny etap, gdzie coś może pójść (i zwykle idzie) nie tak... Jak można tak dać ciała w dwóch grach opartych na 18 kartach? Nie ogarniam. YOU HAD ONE JOB.
dawid
Posty: 527
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 184 times
Been thanked: 245 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: dawid »

W Samotnej Wyspie też się pojawiły błędy.
Wychodzi na to, że 3 z tych 4 małych gier są z błędami.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1784
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 589 times
Been thanked: 1545 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: Leser »

mnw pisze: 25 gru 2020, 21:28 1. Terytoria na awersie kart "Badlands" oraz "Karczowanie lasów" są zamienione względem wersji oryginalnej - znowu, podobnie jak przy Urbaniście, nie wiem na ile ma to znaczenie dla balansu gry.
Badlandsy punktują za pistolety, których w oryginale na rewersie nie ma, a w wersji PL już tak, czyli w grze będzie jeden istotny w punktacji pistolet mniej.
Analogicznie w przypadku Karczowania, które dostarcza punkty za forty i lasy (w tym drugim przypadku ujemne) - w oryginale na rewersie tego celu nie było ani jednego, ani drugiego, w polskiej wersji są i znów, na starcie zostają wyłączone z gry, w której są istotne.

W obydwu przypadkach różnica jest niby znikoma, ale zważywszy że mówimy o grze rozgrywającej się na kilkunastu kartach, to bez wątpienia ww. zmiany nie pozostają bez realnego wpływu rozgrywkę.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
mnw
Posty: 320
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 84 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: mnw »

jax pisze: 26 gru 2020, 11:03 Polska wersja Badlands też się różni od angielskiej. W tej drugiej pistolety muszą być 'directly between', w polskiej nie...

Karta do gry solo Miasteczko też jest najprawdopodobniej schrzaniona (pisalem o tym w wątku wydawcy). Znowu może to być kwestia pierwotnej edycji (bo hiszpańska wersja wygląda sensownie - może była robiona właśnie na podstawie drugiej, poprawionej edycji...)

Ogólnie - znów bałagan przy ledwie kilkunastu kartach... :-///

A gra świetna - nie zasluguje na to.
Szczerze, nawet nie zauważyłem tej różnicy między "directly between" a "pomiędzy", bo rysunek dość jasno pokazuje, że broń jest bezpośrednio między pustyniami. Ale rozumiem, że można się zastanawiać w sytuacji pustynia-broń-coś innego-pustynia.

Co do karty "Miasteczko" to co jest nie tak?
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 766
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 63 times
Been thanked: 479 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: _Berenice_ »

Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2888
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 875 times
Been thanked: 384 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: Gromb »

Czy wydawca ustosunkował się już do wskazanych potencjalnych błędów i czy wiadomo, jak ma naprawić polskie wydanie?
Sprytna mała gra z dużą regrywalnością. Nie zasługuje na takie spartaczone wydanie :|
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
m_marple
Posty: 69
Rejestracja: 29 lut 2020, 23:15
Has thanked: 28 times
Been thanked: 62 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: m_marple »

Pomijając błędy w polskim wydaniu dyskutowane powyżej (które na szczęście nie psuły nam rozgrywki), muszę powiedzieć, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Grę kupiłam spontanicznie, próbując dobić do darmowej dostawy :wink: Po kilkunastu rozgrywkach (wszystkie dwuosobowe) jestem zachwycona - mała, sprytna łamigłówka na 10 minut, z bardzo dużą regrywalnością dzięki losowemu doborowi celów i ustawieniu kart. Czasem mieliśmy wrażenie, że przy niektórych celach początkowy błąd może być bardzo trudny do odrobienia, ale skoro za 10 minut można skończyć i zagrać jeszcze raz, nie traktuję tego jako wadę. Biorąc pod uwagę cenę w okolicach 30 zł i malutkie pudełeczko polecam sprawdzić. Obok innego z tej serii Urbanisty - moje zaskoczenie i odkrycie miesiąca :)
mnw
Posty: 320
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 84 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: mnw »

mnw pisze: 25 gru 2020, 21:28 2. Na karcie "Zimna woda" tłumaczenie mówi "za każdy wóz będący częścią największej grupy wód lub z nią sąsiadujący". W oryginale jest mowa tylko o wozach sąsiadujących z największą grupą wód.

Obrazek
Sprawdziłem pkt 2 na bgg i okazuje się, że to tylko zmiana kosmetyczna, bo i tak nie było żadnej karty z wagonem na wodzie :) źródło
mnw
Posty: 320
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 84 times

Re: Circle the wagons / Pionierzy (S. Aramini, D. Devine, P. Kluka)

Post autor: mnw »

Leser pisze: 26 gru 2020, 12:56
mnw pisze: 25 gru 2020, 21:28 1. Terytoria na awersie kart "Badlands" oraz "Karczowanie lasów" są zamienione względem wersji oryginalnej - znowu, podobnie jak przy Urbaniście, nie wiem na ile ma to znaczenie dla balansu gry.
Badlandsy punktują za pistolety, których w oryginale na rewersie nie ma, a w wersji PL już tak, czyli w grze będzie jeden istotny w punktacji pistolet mniej.
Analogicznie w przypadku Karczowania, które dostarcza punkty za forty i lasy (w tym drugim przypadku ujemne) - w oryginale na rewersie tego celu nie było ani jednego, ani drugiego, w polskiej wersji są i znów, na starcie zostają wyłączone z gry, w której są istotne.

W obydwu przypadkach różnica jest niby znikoma, ale zważywszy że mówimy o grze rozgrywającej się na kilkunastu kartach, to bez wątpienia ww. zmiany nie pozostają bez realnego wpływu rozgrywkę.
To tak tylko gwoli zarysowania pełnego obrazu, oto informacja, którą otrzymałem od wydawcy na ich discordzie:
The PL version is not correct, although the difference is minor
("polska wersja nie jest poprawna, ale różnica jest niewielka").
ODPOWIEDZ