Różnice między tą Diuną, a tą z 2019 dobrze podsumował Jack Reda, jeden z projektantów:
Poza tym, talia Treachery została podzielona na karty Rynku oraz karty Bitwy: każdy z graczy zawsze ma 4 karty Bitwy, a karty Rynku są do kupienia (i można ich mieć do 3) - w sumie po 7 kart na każdego z graczy.
Harkonneni mają ciekawszą mechanikę zdrajców, Atrydzi mają 7 liderów, a pozostałe umiejętności zostały uproszczone. Nie ma już licytacji, każda karta kosztuje 2 przyprawy.
Ponieważ gra jest ewidentnie skierowana także do osób, którzy tej większej Diuny nie znają, dlatego warto wspomnieć coś więcej o mechanikach:
Jest to gra z asymetrycznymi mocami graczy (każdy inaczej wpływa na różne aspekty gry). Plansza składa się z pól, na których można zbierać przyprawę (podstawowa waluta w grze) oraz z kluczowych pól, których zajmowanie przybliża do wygranej (kontroluj 3 pola z 5 i wygrywasz). W trakcie gry rozgrywamy bitwy, poprzez zagrywanie broni (i obron) oraz wystawianie liderów, którzy są limitowani i mogą polec w walce. Ciekawą mechaniką są karty zdrajców, których odkrycie może wygrać dowolną bitwę (jeśli przeciwnik użyje w niej lidera, który jest zdrajcą po naszej stronie). Dla utrudnienia, na planszy grasuje burza piaskowa, która jest sterowana rzutem kostką - trzeba mieć się na baczności i znaleźć schronienie, gdy jesteśmy na pustyni.
Fajnie jakby powstała komputerowa implementacja, tak jak w przypadku gry z 2019
Kilka linków:
Instrukcja ENG
Strona BGG