ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)

Post autor: jediwolf »

Obrazek
Gra trafia już do pierwszych wspierających, więc myślę, że warto założyć oficjalny temat.

Tutaj wątek o zbiórce na GF: viewtopic.php?f=57&t=68457&hilit=ISS+Vanguard

OPIS:

ISS Vanguard to kooperacyjna gra planszowa dla 1-4 graczy. Wprowadzi graczy bezpośrednio w epicką przygodę Sci-Fi, ponieważ będą grać jako 4 sekcje (ochrona, zwiad, nauka, inżynieria) na pokładzie pierwszego ludzkiego międzygalaktycznego lotu.
Kampania przedstawi wyjątkową historię napisaną przez Krzysztofa Piskorskiego (Tainted Grail), pełną trudnych wyborów, zwrotów akcji i rozgałęzień.

Rozgrywka podzielona jest na 2 główne etapy: faza statku i lądowanie na planetach.

Podczas fazy pierwszej gracze będą zarządzać swoim statkiem (segregatorem), gdzie każda sekcja będzie musiała podejmować decyzje dotyczące rozgrywki.

Następnie przygotujesz swoją załogę do wylądowania na następnej planecie w poszukiwaniu odpowiedzi na największe pytania ludzkości. Wspólnie wybierzecie lądownik i dostosujecie go za pomocą modułów, a następnie każda sekcja wybierze członka załogi do misji (bardziej doświadczeni członkowie załogi będą mieli lepsze szanse), talię umiejętności, wyposażenie i wybierze kości dla swojej postaci.
W grze pojawi się ponad 100 różnych członków załogi, z których każdy będzie miał unikalne cechy.

We wszystkich fazach rozgrywki gracze będą zaglądać do logbooka, na który składają się spotkania fabularne, często pisane w formie pełnych akcji dialogów między postaciami.


https://boardgamegeek.com/boardgame/325494/iss-vanguard
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: (Gamefound) ISS Vanguard

Post autor: kamron6 »

Grałem parę misji to się wypowiem:
- proste zasady, bezboleśnie podane (pójście z tutorialem i doczytywanie jak coś się pojawi)
- sporą częścią gry jest zarządzanie statkiem / załogą etc. i przełączanie się między tym, a trybem gry na planecie, więc gra zajmuje dużo czasu by w nią organicznie grać (jest dużo rzeczy które ludzie uznają za "setup", jak wybieranie kart, które mimo wszystko są częścią gry)
- nie robiłem jednak zapisywania, mam po prostu rozłożoną grę ;)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Shodan »

Ktoś kupował wersję ENG i już ma? Jak pierwsze wrażenia? Late pledge otwarty dla wszystkich więc warto poznać opinie tych co mieli okazję zagrać.
mich81
Posty: 36
Rejestracja: 18 gru 2020, 20:59
Has thanked: 11 times
Been thanked: 4 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: mich81 »

W grze jest ponad 60 kości. To b.duzo. Znam różne opinie na ten temat, ale gra była jeszcze ogrywana i dopracowywana od momentu pojawienia się niektórych opinii. Nie chce non stop turlać kości bo nie kręci mnie to. Do gry solo ile mniej bedzie potrzebnych kości w grze? Czy ilość graczy wpływa na ilość używanych kości? Gra pięknie wydana. Ciężko o niej nie myśleć.
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: gogovsky »

mich81 pisze: 23 wrz 2022, 11:05 W grze jest ponad 60 kości. To b.duzo. Znam różne opinie na ten temat, ale gra była jeszcze ogrywana i dopracowywana od momentu pojawienia się niektórych opinii. Nie chce non stop turlać kości bo nie kręci mnie to. Do gry solo ile mniej bedzie potrzebnych kości w grze? Czy ilość graczy wpływa na ilość używanych kości? Gra pięknie wydana. Ciężko o niej nie myśleć.
Jak nie lubisz turlać kości proponuję nie kupować gry przygodowej tylko euroska jakiś fcm czy tta
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2090 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: PytonZCatanu »

Ze wszystkich kości najbardziej lubię, jak leżą przede mną kości moich wrogów.
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: jediwolf »

A jak z insertem? Wejdą tam wszystkie zakoszulkowane karty bez konieczności kombinowania? Czekam też na kolejne opinie, póki co widzę, że ludzie chwalą. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba czekać roku czasu na polską wersję :D
Strud
Posty: 314
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 41 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Strud »

Można było dokupić w opcji ichnie koszulki, więc na pewno wejdą.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Dhel »

Od razu mówię że zakoszulkowane wszystkie karty nie wejdą, nie ma szans.
Ale
nie widzę sensu koszulkować wszystkiego, karty miejsc (poi) nie ma sensu kompletnie, a ładniej wyglada na mapie świata. Tylko wg mnie karty, które się tasuje - sekcyjne i może wydarzenia. Większość jest wyciagana w konkretnych momentach, idzie koło planszy albo do sekcji naszego statku.
Kości dużo, ale nie korzysta się z wszystkich, jest 4 sekcje zdolności obsadzone postaciami, kazdy ma na start 5 kości, można dokupywać następne jeśli się dostanie wystarczająco dużo doświadczenia, natomiast jest ograniczone miejsce na kości ma planszy gracza. Tutaj ważne jest zarządzanie kośćmi, nie rzucamy wszystkimi na hurrra, No chyba ze akurat jest trudny test tylko się kalkuluje ile pasuje wziąć, ponieważ kości nie wracają do puli tylko idą na zużyte miejsce, można je stamtąd wyciągnąć, ale to wymaga najczęściej zużycia zasobów, a z tymi jest na styk, brak zasobów to brak odświeżenia kości, brak kości to brak szansy na akcje i planeta nas dobije złymi wydarzeniami i nasi bohaterowie zostaną uhonorowani pośmiertnie (tak, jest odpowiednia sekcja statku - memorial)

Tak na szybko to ISS o wieeele bardziej mi się podoba niż Etherfields - widzę sens naszych działań, rozwój jest bardziej odczuwalny a rozwijanie statku mocno wpływa na nasze możliwości na planetach i zwiększa szanse przeżycia. Wracam grać dalej.
drzewko
Posty: 293
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 46 times
Been thanked: 295 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: drzewko »

Dhel pisze: 23 wrz 2022, 14:50 Od razu mówię że zakoszulkowane wszystkie karty nie wejdą, nie ma szans.
Śmiem się nie zgodzić, ale ja koszulkuje w koszulki 'nie premium'. I wszystko wchodzi, na styk, ale wchodzi.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Dhel »

drzewko pisze: 23 wrz 2022, 15:08
Dhel pisze: 23 wrz 2022, 14:50 Od razu mówię że zakoszulkowane wszystkie karty nie wejdą, nie ma szans.
Śmiem się nie zgodzić, ale ja koszulkuje w koszulki 'nie premium'. I wszystko wchodzi, na styk, ale wchodzi.
Ok, to cofam słowa i powiem raczej tak - jest bardzo ciasno wtedy przy koszulkach i jak dla mnie jest to zbytnie utrudnienie w ciągłym szukaniu odpowiednich kart.
brucewayne0
Posty: 49
Rejestracja: 01 mar 2021, 19:04
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: brucewayne0 »

Poprawcie mnie jeśli się mylę, Section Boxes służą wyłącznie do przechowywania kart i kości danej klasy, nie wykładamy ich na stół w czasie gry ?
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Moonday »

Mocno jestem ciekaw tej gry. Jak się prezentuje gameplay? Fabuła sprawia, że wciąż chce się siadać do gry i odwiedzać kolejne planety? Trzyma poziom Tainted Grali? A może sięga nawet dalej i klimatem zjada wszystko, w co przyszło nam zagrać do tej pory? :) Koszt gry jest srogi ale jestem go w stanie ponieść o ile sama gra wynagrodzi, zwłaszcza fabularnie i poprzez wysoki poziom możliwości rozwoju możliwości naszej załogi.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Dhel »

brucewayne0 pisze: 23 wrz 2022, 17:42 Poprawcie mnie jeśli się mylę, Section Boxes służą wyłącznie do przechowywania kart i kości danej klasy, nie wykładamy ich na stół w czasie gry ?
Nie trzeba wykładać na stół, tak jak piszesz, dla danej klasy przechowuje się karty, kości, koszulki z rangą i jak się ma dodatek to odblokowane personal files.
Pyrovatis
Posty: 38
Rejestracja: 15 paź 2012, 12:52
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Pyrovatis »

Moonday pisze: 23 wrz 2022, 19:07 Mocno jestem ciekaw tej gry. Jak się prezentuje gameplay? Fabuła sprawia, że wciąż chce się siadać do gry i odwiedzać kolejne planety? Trzyma poziom Tainted Grali? A może sięga nawet dalej i klimatem zjada wszystko, w co przyszło nam zagrać do tej pory? :) Koszt gry jest srogi ale jestem go w stanie ponieść o ile sama gra wynagrodzi, zwłaszcza fabularnie i poprzez wysoki poziom możliwości rozwoju możliwości naszej załogi.
O właśnie. Jak fabuła w samej grze? Toczy się fajnie i jest ciekawa? Bo na samym początku kampanii wszedłem za 1$ to teraz biję się z myśleniem nad wejściem i zakupem skoro PM jest znów otwarty.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: kamron6 »

Nie rozegrałem jeszcze zbyt dużo, ale co do fabuły: mniej treści, więcej klimatu (dość specyficznego, kosmicznych odkrywców). Patrząc już na sam logbook, większość tekstów jakie przeczytamy to coś w stylu komunikatów pomiędzy grupą ekspedycyjną, a statkiem - "widzimy wielką górkę, coś dziwnego w tej górce, ooooo, wychodzi z niej złoty smok". Jest to bardzo klimatyczne, szczególnie w połączeniu z rozwijaniem statku - ale nie jest to na razie głęboka fabuła - to nie rpg, jakim był Tainted Grail.

EDIT: Dodam jeszcze, że jak ktoś się wczuje to fajne historie z tego wychodzą, np. jak nadmierna ciekawość i pewność siebie, zabiły jedną postać na planecie, a drugą już po powrocie - na statku, ja już w głowie mam te kadry filmowe. W połączeniu z tym, że każda postać ma krótką notkę biograficzną, i w osobnym dodatku dodatkową personalną historię, to zwiększa to imersję.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2022, 15:14 przez kamron6, łącznie zmieniany 2 razy.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: jediwolf »

Pyrovatis pisze: 23 wrz 2022, 23:18 O właśnie. Jak fabuła w samej grze? Toczy się fajnie i jest ciekawa? Bo na samym początku kampanii wszedłem za 1$ to teraz biję się z myśleniem nad wejściem i zakupem skoro PM jest znów otwarty.
Z tego co czytałem na różnych forach i w necie, fabuła bardziej kręci się wokół tego, iż jesteście załogą pionierów w międzygalaktycznych lotach i raczej skupia się na eksploracji tychże galaktyk. Może z czasem pojawią się jakieś plot twisty, ale bardziej pokazuje życie załogi na statku kosmicznym, która dokonuje pierwszych ludzkich odkryć w przestrzeni kosmicznej. Zamawiając grę na taki gameplay właśnie liczyłem :)
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2022, 14:10 przez jediwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Dhel »

jediwolf pisze: 24 wrz 2022, 09:49
Pyrovatis pisze: 23 wrz 2022, 23:18 O właśnie. Jak fabuła w samej grze? Toczy się fajnie i jest ciekawa? Bo na samym początku kampanii wszedłem za 1$ to teraz biję się z myśleniem nad wejściem i zakupem skoro PM jest znów otwarty.
Z tego co czytałem na różnych forach i w necie, fabuła bardziej kręci się wokół tego, iż jesteście załoga pionierów w międzygalaktycznych lotach i raczej skupia się na eksploracji tychże galaktyk. Może z czasem pojawią się jakieś plot twisty, ale bardziej pokazuje życie załogi na statku kosmicznym, która dokonuje pierwszych ludzkich odkryć w przestrzeni kosmicznej. Zamawiając grę na taki gameplay właśnie liczyłem :)
To jest bardzo dobre podsumowanie fabuły! jak dodamy do tego dodatek personal files, to wchodzimy w zainteresowania załogi, ich obawy, hobby w poprzednim życiu na ziemi, bardziej się z nimi zżywamy, a nie tylko patrzymy na ikonę, która jest przy portrecie. Początkowo nie za bardzo chciało mi się jeszcze tego włączać do i tak obszernej gry, ale warto.

Zagram jeszcze z 2 misje i opiszę wrażenia, ale jest bardzo, bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Moonday »

Dhel pisze: 24 wrz 2022, 12:07 To jest bardzo dobre podsumowanie fabuły! jak dodamy do tego dodatek personal files, to wchodzimy w zainteresowania załogi, ich obawy, hobby w poprzednim życiu na ziemi, bardziej się z nimi zżywamy, a nie tylko patrzymy na ikonę, która jest przy portrecie. Początkowo nie za bardzo chciało mi się jeszcze tego włączać do i tak obszernej gry, ale warto.
Ten dodatek jest wysyłany w pierwszej fali? Wg. daty premiery będzie wysyłany w drugiej. Byłoby szkoda, bo chciałoby się wykorzystać taki wariant już w grze podstawowej.
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: jediwolf »

Moonday pisze: 24 wrz 2022, 13:29 Ten dodatek jest wysyłany w pierwszej fali? Wg. daty premiery będzie wysyłany w drugiej. Byłoby szkoda, bo chciałoby się wykorzystać taki wariant już w grze podstawowej.
Jest wysyłany w pierwszej fali. Odrobili lekcje i nie popełnili tego samego błędu co z echami przeszłości do Tainted Grail :)
PanFantomas
Posty: 593
Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
Has thanked: 136 times
Been thanked: 507 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: PanFantomas »

.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2023, 15:03 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: krecilapka »

Jak ktoś coś pograł w wersję eng. to śmiało dzielcie się wrażeniami, choćby wstępnymi, szczątkowymi :)
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: jediwolf »

Póki co oglądam i czytam recenzje zagraniczne i ludzie wystawiają bardzo dobre opinie.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: Miszon »

Oglądałem swego czasu prezentację prototypu na OnTable, gra wyglądała mi na festiwal turlania, co akcje rzucanie kośćmi. Jak to wygląda w praktyce i po zmianach przez 2 lata developmentu?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)

Post autor: brazylianwisnia »

Miszon pisze: 06 paź 2022, 18:38 Oglądałem swego czasu prezentację prototypu na OnTable, gra wyglądała mi na festiwal turlania, co akcje rzucanie kośćmi. Jak to wygląda w praktyce i po zmianach przez 2 lata developmentu?
Nadal jest to festiwal turlania ale to nie jest tak że turlasz i patrzysz czy się udało. Jest sporo mechanizmów manipulacji tymi kośćmi, zarządzanie samymi kośćmi jak i nie polega to tylko na kulaniu na sukcesy. Troyes czy Zamki Burgundii to też festiwal turlania więc samo to niewiele mówi o grze. Faktem jest że jak narazie jest to najlepiej oceniana gra AR.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ