Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.

Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

team wysoka interakcja
32
54%
team niska interakcja
27
46%
 
Liczba głosów: 59

Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: Abizaas »

Zamiast pisać dyrdymały w głównym wątku, zobaczmy co uważają forumowicze. Ja jestem team niska interakcja, głównie dlatego, że w kolekcji Gaja konkuruje z samymi bardziej interaktywnymi tytułami. Co uważają inni? Zapraszam do głosowania!

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
mineralen
Posty: 961
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 563 times
Been thanked: 644 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: mineralen »

A może po prostu pogodzić wszystkich i powiedzieć, że ze średnią? :D

Wydaje mi się, że efektywniej byłoby podyskutować o definicjach niskiej i wysokiej interakcji z przykładami z innych gier. Czy mamy jakiś modelowy przykład wysokiej albo niskiej interakcji? Czy w ogóle interakcja to binarny wybór niska/wysoka czy to spektrum?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: japanczyk »

A, wie pan, moim zdaniem to nie ma tak, że niska, albo że wysoka. Gdybym miał powiedzieć, co cenię w życiu najbardziej, powiedziałbym, że ludzi. Ludzi, którzy podali mi pomocną moc, kiedy sobie nie radziłem, kiedy byłem sam, i co ciekawe, to właśnie przypadkowe spotkania wpływają na nasze życie. Chodzi o to, że kiedy wyznaje się pewne wartości, nawet pozornie uniwersalne, bywa, że nie znajduje się zrozumienia, które by tak rzec, które pomaga się nam rozwijać. Ja miałem szczęście, by tak rzec, ponieważ je znalazłem, i dziękuję interakcji! Dziękuję jej; interakcja to śpiew, interakcja to taniec, interakcja to miłość! Wielu ludzi pyta mnie o to samo: ale jak ty to robisz, skąd czerpiesz tę radosc? A ja odpowiadam, że to proste! To umiłowanie do interakcji. To właśnie ono sprawia, że dzisiaj na przykład eksploruje kosmos, a jutro – kto wie? Dlaczego by nie – oddam się pracy społecznej i będę, ot, choćby, sadzić... doć— m-marchew...
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: sliff »

Po pierwotnym wątku widać że wszyscy zgadzają się ze sobą czym PG jest i jaka interakcja tam występuje. Nie ma zgody tylko czym owa interakcja ma być.

Część traktuje interakcje słownikowo jako wzajemne odziaływanie. Jak akcje innych graczy wpływają na własną stategię i jak bardzo trzeba analizować co tam ludzie robią na swoich planszetkach.
Tylko że imho to bez sensu bo w tej definicji wszystkie gry poza kilkoma totalnymi pasjansami mogą argumentować że tutaj interakcja jest wysoka bo np. tutaj można komuś zabrać jedno drewienko, czegoś tam nie zbuduje i 'cała' strategia do zmiany.

Druga definicja to bardziej jakie akcje my możemy podjać w z drugim graczem w naszej turze, 'gra nad stołem' - jak bardzo możemy atakować, podkradać surowce i niszczyć ale też wchodzić w sojusze czy handlować.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2091 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: PytonZCatanu »

W głównym wątku pisałem, że zależy od punktu odniesienia.

Statystyczne euro ma według mnie mniej interakcji niż Projekt Gaja.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: Cyel »

Dokładnie tak. Jeśli punktem odniesienia są tylko gry euro to interakcji jest...chyba średnio? Tzn tego typu interakcji spodziewam się po grze euro, która nie jest czystym pasjansem na swojej planszetce.

Jeśli zaś tłem rozważań są ogólnie gry planszowe i karciane, wliczając tytuły wojenne, pojedynkowe, 4X itp to raczej bardzo nisko.

Założyłem drugą opcję (bo nie było informacji o jakimś ograniczeniu perspektywy) więc zaznaczyłem "nisko".
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: Kisun »

japanczyk pisze: 28 wrz 2023, 13:24 A, wie pan, moim zdaniem to nie ma tak, że niska, albo że wysoka. Gdybym miał powiedzieć...
...ale pan ma na myśli wyłącznie treści, których tu nie ma. Aha. No więc jeśli to jest forma bez treści, to nie ma to waloru obiektywności, no więc jest to formalizm. I to jest groźne, ale formalizm jest jeszcze groźny dlatego, że jak nie ma tam treści, to po prostu można tam sobie podkładać różne treści i może nawet takie, które by nam w inerakcji nie odpowiadały. ;)
Awatar użytkownika
floyd
Posty: 128
Rejestracja: 10 paź 2014, 16:47
Lokalizacja: Londyn/Inowrocław
Has thanked: 35 times
Been thanked: 13 times

Re: Czy Projekt Gaja to gra z wysoką czy niską interakcją?

Post autor: floyd »

Kisun pisze: 28 wrz 2023, 17:31
japanczyk pisze: 28 wrz 2023, 13:24 A, wie pan, moim zdaniem to nie ma tak, że niska, albo że wysoka. Gdybym miał powiedzieć...
...ale pan ma na myśli wyłącznie treści, których tu nie ma. Aha. No więc jeśli to jest forma bez treści, to nie ma to waloru obiektywności, no więc jest to formalizm. I to jest groźne, ale formalizm jest jeszcze groźny dlatego, że jak nie ma tam treści, to po prostu można tam sobie podkładać różne treści i może nawet takie, które by nam w inerakcji nie odpowiadały. ;)
Czyli nie umiesz znaleźć dystansu ? :wink:
ODPOWIEDZ