Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Poochacz »

czata pisze: 10 maja 2025, 22:52
Poochacz pisze: 09 maja 2025, 18:31 Coś nie pykło z pierwotnym transportem ale przedsprzedaż która była prowadzona miała termin 30 czerwca.
Bardzo mi się podoba takie podejście.
Wydawca zapowiada grę na marzec / kwiecień, a mimo to sklep robi przedsprzedaż na 30 czerwca.
Wydawca spóźnia się, jednak mniej, niż przewidział sklep, a klient usprawiedliwia wydawcę.
Tak, ludzie mają większe życiowe problemy niż przesunięcie premiery planszówki o 2 miesiące więc nie biję z tego powodu piany. Pax Pamir do tej pory leży zablokowany w Rosji i co może niby zrobić wydawca?
miker pisze: 10 maja 2025, 07:04 Kupiłem w czerwcu 2024 za 59.99 zł z dostawą.

I teraz pytanie czy jest sens kupować dodatek za więcej (bo dostawa, a nie będę na siłę dobierał planszowego szrotu, aby mieć śmieszną darmową wysyłkę…) i czy wnosi on o wiele więcej do gry?

Na minus przemawia również całe zamieszanie z planszetką Warszawy, która miała być, ale jej nie było…
Gdyby brać pod uwagę czystą fizyczną zawartość to moim zdaniem jest warta 30 zł. Jedna grubsza planszetka, 6 dużych i 6 małych żetonów, koło 12 cienkich tekturek i instrukcja. Ale zważywszy na to że to 20 scenariuszy i kilka nowych modułów i wiem jak to się przełoży w tym tytule na granie to nie żałuję zakupu. Także wszystko zależy od tego jak bardzo spodobała Ci się podstawka.
czata
Posty: 95
Rejestracja: 27 lis 2022, 12:03
Has thanked: 15 times
Been thanked: 18 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: czata »

Poochacz pisze: 11 maja 2025, 07:47 przesunięcie premiery planszówki o 2 miesiące więc nie biję z tego powodu piany.
Ok. To jak długie opóźnienie, według Ciebie, jest akceptowalne?
Czy, jak ktoś w czerwcu 2024 roku zapłacił 600 złotych za grę, która miała ukazać się w grudniu 2024 roku, a jeszcze jej nie ma, to jest już powód do bicia piany, czy jeszcze nie?
A może stało się to już normą, że wydawnictwa masowo nie spełniają swoich zapowiedzi i należy przejść z tym do porządku dziennego?
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Poochacz »

czata pisze: 11 maja 2025, 08:29
Poochacz pisze: 11 maja 2025, 07:47 przesunięcie premiery planszówki o 2 miesiące więc nie biję z tego powodu piany.
Ok. To jak długie opóźnienie, według Ciebie, jest akceptowalne?
Czy, jak ktoś w czerwcu 2024 roku zapłacił 600 złotych za grę, która miała ukazać się w grudniu 2024 roku, a jeszcze jej nie ma, to jest już powód do bicia piany, czy jeszcze nie?
A może stało się to już normą, że wydawnictwa masowo nie spełniają swoich zapowiedzi i należy przejść z tym do porządku dziennego?
Nie wciągniesz mnie w tą dyskusję bo i w tym przypadku nie ma sensu. Marzec-kwiecień był określany jako PRZEWIDYWANA data premiery a przedsprzedaż rozpoczęta z datą czerwcową więc i Kaczki niczemu nie uchybiły. Dla mnie to lepiej że nie muszę czekać do lipca żeby zagrać. A jak chcesz rady: nie kupuj w przedsprzedaży - pieniądze zostaną w portfelu a i Ty będziesz spokojniejszy.
czata
Posty: 95
Rejestracja: 27 lis 2022, 12:03
Has thanked: 15 times
Been thanked: 18 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: czata »

Poochacz pisze: 11 maja 2025, 08:55 Marzec-kwiecień był określany jako PRZEWIDYWANA data premiery a przedsprzedaż rozpoczęta z datą czerwcową więc i Kaczki niczemu nie uchybiły.
Nie do końca, bo na stronie Kaczek jest termin marzec / kwiecień. Nic o czerwcu u nich nie ma.
Poochacz pisze: 11 maja 2025, 08:55 nie kupuj w przedsprzedaży - pieniądze zostaną w portfelu a i Ty będziesz spokojniejszy.
Święte słowa.
KrzysztofTM
Posty: 4
Rejestracja: 28 mar 2020, 13:45
Has thanked: 2 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: KrzysztofTM »

Witam. Czy dysponuje ktoś polską wersją Dziennika Lotu. Bardzo by był wdzięczny za udostępnienie.
Awatar użytkownika
Manietu
Posty: 106
Rejestracja: 16 lip 2019, 01:47
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Manietu »

Lucky Duck Games odmawia udostępnienia Dziennika lotu w PDFie
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 778
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 302 times
Been thanked: 328 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Scamander »

KrzysztofTM pisze: 13 maja 2025, 22:03 Witam. Czy dysponuje ktoś polską wersją Dziennika Lotu. Bardzo by był wdzięczny za udostępnienie.
Robiłem kiedyś zdjęcia dla innego użytkownika, proszę: https://drive.google.com/drive/mobile/f ... sp=sharing
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Poochacz »

Mieliście jakieś scenariusze gdzie wydaje Wam się że są niewykonalne? Wziąłem się dziś za czerwoną Hanedę gdzie mamy i paliwo i praktykanta i masę samolotów. I brakuje mi rzutów. Mimo że każda kość idzie na coś konkretnego (nie żadne kawy) to albo kończy się zatorem na końcu albo brakiem jakichkolwiek hamulców. Zastanawiam się czy jest jakiś protip na ten scenariusz czy jest po prostu niedopracowany. Zdarzały się wcześniej trudnawe scenariusze ale tu nie widzę opcji na udane lądowanie...
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 707
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 326 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: JollyRoger90 »

Da się wszystkie scenariusze przejść. Na BGA udało mi się przejdź wszystkie, sporo więcej niż raz. Oczywiście poza tymi z timerem. Te przeszedłem na fizycznym egzemplarzu.
radarek
Posty: 274
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 32 times
Been thanked: 125 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: radarek »

Poochacz pisze: 10 cze 2025, 18:05 Wziąłem się dziś za czerwoną Hanedę gdzie mamy i paliwo i praktykanta i masę samolotów. I brakuje mi rzutów.
Matematyka stojąca za Halo Wieża (a przynajmniej ta stwierdzająca jak trudny i czy w ogóle wykonywalny jest dany scenariusz) jest dosyć prosta. W grze mamy 7 rund, w każdej po 4 kości na gracza do wykorzystania co daje razem 56 kości. W każdej z 7 rund 4 pola sa obowiązkowe (silniki i horyzont) więc zostaje nam 28 kości. Gracz czerwony ma jeszcze 4 obowiązkowe pola do zakrycia, a niebieski 3 + minimalnie jedna na hamulce (choć w praktyce trzeba raczej liczyć 2 kości na hamulce). Pozostawia nam to bazowe 20/19 "wolnych" kości, które musimy rozdysponować na usuwanie samolotów, moduł paliwa itp. O trudności scenariusza decyduje głównie właśnie to ile z tych 20 kości musimy na coś użyć (dodatkowe moduły takie jak paliwo). Nadwyżka jaka nam zostaje może zostać użyta na kawę, która pozwala nam niwelować złe rzuty albo poprawiać nie do końca optymalne ruchy.

W tym konkretnym scenariuszu musimy usunąć między 12-14 samolotów (oczywiście stojąc na którymś z pól z czarną kością można ich wyprodukować jeszcze więcej ale zakładam że nigdy nie zatrzymamy się na takim polu na więcej niż 1 rundę) oraz użyć 5-7 kości na paliwo. Daje nam to w najgorszym przypadku 21 potrzebnych kości, a przecież mamy tylko 20! Musimy zatem grać optymalnej.

1. Żeby zminimalizować liczbę samolotów do wyczyszczenia do 12 trzeba przeskoczyć 2 pola czarne wykonując dwa razy ruch o 2.
2. Paliwo można ogarnąć 5 kośćmi, których suma nie przekroczy 8. Gdy w 2 ostatnich rundach zostanie na torze paliwa nie mniej niż 12 to można wtedy już całkowicie olać go (zejście do 0 na torze paliwa nie kończy gry porażką).

W takim scenariuszu wyjdzie nam 53 (54 w przypadku 2 kości poświęconych na hamulce)/56 kości. Bardzo mały margines!

Kolejną optymalizacja jakiej należy szukać to karty akcji. Niektóre z nich dają nam dodatkowy rzut czarną kością albo darmowa kawę (co można uznać za darmowa kość poświęcona na zrobienie kawy). Jeśli karta nie daje nam kości/kawy to możemy zrobić maksymalnie 2/3 kawy. Jeśli zrobimy więcej to można od razu restartować scenariusz.

Ten scenariusz jest najtrudniejszym w całej grze (nie uwzględniam dodatku bo nie grałem jeszcze). Ja i mój wspolgracz potrzebowaliśmy 3 albo 4 podejścia żeby wygrać, a wszystkie inne scenariusze pokonywaliśmy zwykle za 1 podejściem.

Ciekawostką jest taka że początkowo był on łatwiejszy ale uznano że jest za łatwy i go utrudniono. Więcej można poczytać tu (szukać frazy Haneda): https://www.scorpionmasque.com/en/sky-team.
ODPOWIEDZ