Czarny Lotos - autorska
Czarny Lotos - autorska
Cześć wszystkim, jestem nowy, to mój pierwszy post, bla bla... Zalogowałem się głównie z jednego powodu - od dłuższego czasu pracuję nad grą planszową pod roboczym tytułem "Czarny Lotos" i chciałem się co nieco podzielić moją ideą.
Koncepcja rozgrywki opiera się na współzawodnictwie (jakby inaczej) poszukiwaczy w wyprawie po legendarny kwiat Czarnego Lotosu rosnącego raz na 1000 lat w najbardziej strzeżonym miejscu świata (kwiat daje długowieczność i właściciel mianowany jest władcą królestwa, ale to pierdoły fabularne). Można by ująć to w ten sposób, że trzeba przed innymi graczami dostać się z jednego punktu do drugiego. Najprościej mówiąc, zgadza się, jednak na drodze spotyka się wiele rozwidleń zmuszających do dylematów (skręcić do miasta by się w wzmocnić czy brnąć dalej przez zdradliwe moczary) oraz przede wszystkim licznych wrogów i miejsc. Hasło "Magia i Miecz" powinno znacząco przybliżyć koncepcję gry, bo w istocie jest to 'ulepszona', bardziej rozbudowana wersja tej gry, posiłkowana trochę Warhammerem oraz komputerowym World of Warcraft.
Magia i Miecz była zdaje się rewolucyjną grą i bawiła mnie miesiącami, jednak w pewnym momencie uznałem że jest zbyt prosta, walka jest banalna a działania gracza ograniczają się do rzucania czarów i wybierania 'iść w prawo czy lewo' w kółko po tym samym obszarze. W swojej grze chciałem stworzyć bardziej wolny świat - poszukiwacz chodzi po jednym polu, za każdym razem w zależności od pola ciągnąc kartę równin, lasu, pustyni, gór lub płonących stepów, w dowolnie wybraną stronę, jak np miasto, bądź zapuszczone obrzeże świata by wypełnić jakiś quest. Walka natomiast w Magia i Meczu ograniczająca się do rzutu kostką i dodania do siły była zbyt banalna jak na tak rozbudowany świat. Myślę że stworzyłem w miarę prosty i ciekawszy system.
I tak się rozpisałem, nie wiem czy ktoś dotrwa do końca, ale jeśli jednak, i ktoś jest ciekaw szczegółów, chętnie odpowiem.
Ps. to są stworzone na obecną chwilę karty (ich niewielka część) : http://www9.speedyshare.com/data/300323 ... Karty1.jpg
Koncepcja rozgrywki opiera się na współzawodnictwie (jakby inaczej) poszukiwaczy w wyprawie po legendarny kwiat Czarnego Lotosu rosnącego raz na 1000 lat w najbardziej strzeżonym miejscu świata (kwiat daje długowieczność i właściciel mianowany jest władcą królestwa, ale to pierdoły fabularne). Można by ująć to w ten sposób, że trzeba przed innymi graczami dostać się z jednego punktu do drugiego. Najprościej mówiąc, zgadza się, jednak na drodze spotyka się wiele rozwidleń zmuszających do dylematów (skręcić do miasta by się w wzmocnić czy brnąć dalej przez zdradliwe moczary) oraz przede wszystkim licznych wrogów i miejsc. Hasło "Magia i Miecz" powinno znacząco przybliżyć koncepcję gry, bo w istocie jest to 'ulepszona', bardziej rozbudowana wersja tej gry, posiłkowana trochę Warhammerem oraz komputerowym World of Warcraft.
Magia i Miecz była zdaje się rewolucyjną grą i bawiła mnie miesiącami, jednak w pewnym momencie uznałem że jest zbyt prosta, walka jest banalna a działania gracza ograniczają się do rzucania czarów i wybierania 'iść w prawo czy lewo' w kółko po tym samym obszarze. W swojej grze chciałem stworzyć bardziej wolny świat - poszukiwacz chodzi po jednym polu, za każdym razem w zależności od pola ciągnąc kartę równin, lasu, pustyni, gór lub płonących stepów, w dowolnie wybraną stronę, jak np miasto, bądź zapuszczone obrzeże świata by wypełnić jakiś quest. Walka natomiast w Magia i Meczu ograniczająca się do rzutu kostką i dodania do siły była zbyt banalna jak na tak rozbudowany świat. Myślę że stworzyłem w miarę prosty i ciekawszy system.
I tak się rozpisałem, nie wiem czy ktoś dotrwa do końca, ale jeśli jednak, i ktoś jest ciekaw szczegółów, chętnie odpowiem.
Ps. to są stworzone na obecną chwilę karty (ich niewielka część) : http://www9.speedyshare.com/data/300323 ... Karty1.jpg
I am the master of my dimension
- MichalStajszczak
- Posty: 9763
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 1610 times
- Kontakt:
Re: Czarny Lotos - autorska
Obawiam się, że spóźniłeś się trochę z tym pomysłem (mniej więcej o 20 lat). A tak bardziej szczegółowo, to niektóre karty zawierają zdecydowanie za dużo tekstu
Re: Czarny Lotos - autorska
Spóźniłem powiadasz, a z czym dokładnie? Pomysł jak pomysł, wszystkie gry na swój sposób są wtórne (sama Magia i Miecz była kopią Talizmanu, nie wspominając już o Magicznym Mieczu). Może mój pomysł nie jest specjalnie rewolucyjny, ale chyba nie jest przestarzały.
Po za tym jest bardziej rozbudowany niż opisałem to na początku. Każda gracz wybiera sobie postać z indywidualnymi talentami (było, wiem) jak i zdolnościami które można nabywać podczas gry np. Specjalizacja broni, otwieranie zamków, alchemia, myślistwo, handel, magia destrukcji itp, prawie każda trzy stopniowa. Po za tym 5 cech: Atak, Siła, Zręczność, Inteligencja, Wytrzymałość, każda wykorzystywana podczas walki, oraz przy różnych testach np Inteligencja przy rozmowie z postacią wylosowaną w kartach 'przygód' by uzyskać jakiś efekt (do tego dochodzą bonusy ze zdolności Krasomówstwo lub innych talentów). Każda postać w kartach ma określone cechy oraz przedmioty i złoto które można złupić, lecz zaatakowanie niektórych, przyjaznych, wiąże się ze stratą reputacji, która jest potrzebna do możliwości przebywania w miastach lub czerpania korzyści z różnych kart i innych spotkań. Zdolności takie jak Kowalstwo umożliwia produkowanie własnych broni ze zdobytych lub zakupionych surowców itp.
Tego jest naprawdę sporo, ciężko mi opisać tak by poczuć system tej gry. Jest rozbudowany ale wbrew pozorom prosty w obsłudze. Jeśli każdy uważa że pomysł jest głupi i spóźniony, z pokorą wysłucham.
Po za tym jest bardziej rozbudowany niż opisałem to na początku. Każda gracz wybiera sobie postać z indywidualnymi talentami (było, wiem) jak i zdolnościami które można nabywać podczas gry np. Specjalizacja broni, otwieranie zamków, alchemia, myślistwo, handel, magia destrukcji itp, prawie każda trzy stopniowa. Po za tym 5 cech: Atak, Siła, Zręczność, Inteligencja, Wytrzymałość, każda wykorzystywana podczas walki, oraz przy różnych testach np Inteligencja przy rozmowie z postacią wylosowaną w kartach 'przygód' by uzyskać jakiś efekt (do tego dochodzą bonusy ze zdolności Krasomówstwo lub innych talentów). Każda postać w kartach ma określone cechy oraz przedmioty i złoto które można złupić, lecz zaatakowanie niektórych, przyjaznych, wiąże się ze stratą reputacji, która jest potrzebna do możliwości przebywania w miastach lub czerpania korzyści z różnych kart i innych spotkań. Zdolności takie jak Kowalstwo umożliwia produkowanie własnych broni ze zdobytych lub zakupionych surowców itp.
Tego jest naprawdę sporo, ciężko mi opisać tak by poczuć system tej gry. Jest rozbudowany ale wbrew pozorom prosty w obsłudze. Jeśli każdy uważa że pomysł jest głupi i spóźniony, z pokorą wysłucham.
I am the master of my dimension
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Czarny Lotos - autorska
Brzmi to skomplikowanie i bardzo wtornie. Grales w nowe gry przygodowe?Specter pisze: Tego jest naprawdę sporo, ciężko mi opisać tak by poczuć system tej gry. Jest rozbudowany ale wbrew pozorom prosty w obsłudze. Jeśli każdy uważa że pomysł jest głupi i spóźniony, z pokorą wysłucham.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Re: Czarny Lotos - autorska
Heh, w sumie to nie... Kurczę, a byłem taki podrajcowany. No w sumie to miała być tylko ciekawsza wersja Magii i Miecza, bo sam się dziwię że wyszło aż tyle różnych dodatków. No trudno, widzę że gra nie wyjdzie po za przyjacielskie gronoDon Simon pisze:Grales w nowe gry przygodowe?

I am the master of my dimension
- MichalStajszczak
- Posty: 9763
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 1610 times
- Kontakt:
Re: Czarny Lotos - autorska
Specter napisał:
W grach (podobnie jak w literaturze, sztuce czy przemyśle odzieżowym) mamy do czynienia ze zmianą kierunków czy wręcz modą. W czasach największej popularności Magii i miecza Twój pomysł miałby z pewnością większe szanse na zdobycie popularności niż teraz.
Wyobraź sobie, że opracowałeś genialny wynalazek, podwyższający komfort jazdy dyliżansem. Czy taki pomysł nie byłby spóźniony o jakieś 200 lat?Spóźniłem powiadasz, a z czym dokładnie?
W grach (podobnie jak w literaturze, sztuce czy przemyśle odzieżowym) mamy do czynienia ze zmianą kierunków czy wręcz modą. W czasach największej popularności Magii i miecza Twój pomysł miałby z pewnością większe szanse na zdobycie popularności niż teraz.
Re: Czarny Lotos - autorska
To teraz nie jest popularny? A myślałem że ciągle powstają nowe dodatki. Chyba faktycznie się spóźniłemMichalStajszczak pisze:W czasach największej popularności Magii i miecza Twój pomysł miałby z pewnością większe szanse na zdobycie popularności niż teraz.

I am the master of my dimension
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Czarny Lotos - autorska
Coz, nie jest popularny
Wprawdzie ostatnio wyszedl Talisman 4, ale to odgrzewany kotlet, w ktory chyba nikt juz nie chce grac.

= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- MichalStajszczak
- Posty: 9763
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 1610 times
- Kontakt:
Re: Czarny Lotos - autorska
Nataniel: obawiam się, że przegiąłeś w drugą stronę. Patrząc jakie ceny na Allegro osiągają stare wydania Magii i miecza można odnieść wrażenie, że gra ma wciąż grono fanów. A skoro Galakta ma wydać Talizman 4 po polsku, to chyba też liczy na jakiś sensowny popyt. Ale na pewno nie ma szans na taką popularnośc jak 15 lat temu.
Oczywiście ci, co poznali nowoczesne planszówki, juz do Magii i miecza nie wrócą. Ale ile takich osób jest w Polsce? Może 10 albo 20 tysięcy. A Magii i miecza sprzedało się pewnie kilkaset tysięcy egzemplarzy. Więc wciąż można spotkać osoby, które swój kontakt z planszówkami na Magii i mieczu zakończyły
Oczywiście ci, co poznali nowoczesne planszówki, juz do Magii i miecza nie wrócą. Ale ile takich osób jest w Polsce? Może 10 albo 20 tysięcy. A Magii i miecza sprzedało się pewnie kilkaset tysięcy egzemplarzy. Więc wciąż można spotkać osoby, które swój kontakt z planszówkami na Magii i mieczu zakończyły
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Czarny Lotos - autorska
Karty całkiem klimatyczne, za wyjątkiem pań. No chyba, że w świecie gry seks jest bardzo popularną i często rozrywką młodych (innych tam chyba nie ma) kobiet a i na niedostatek kobiecych szat kraina cierpi od pokoleńSpecter pisze:http://www9.speedyshare.com/data/300323 ... Karty1.jpg

Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- MichalStajszczak
- Posty: 9763
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 1610 times
- Kontakt:
Re: Czarny Lotos - autorska
Geko napisał: 
Gra jest w klimacie fantasy, nic więc dziwnego, że autor zilustrował ją własnymi fantazjamiKarty całkiem klimatyczne, za wyjątkiem pań. No chyba, że w świecie gry seks jest bardzo popularną i często rozrywką młodych (innych tam chyba nie ma) kobiet a i na niedostatek kobiecych szat kraina cierpi od pokoleń

Ostatnio zmieniony 31 sie 2008, 22:36 przez MichalStajszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czarny Lotos - autorska
Specter nie zrażaj się krytyką. Na tym forum w większości są eurogracze dlatego nie podoba im się twój pomysł. Gry pokroju MiM wciąż mają wielkie branie. Przecież współcześnie wydane tytuły jak Runebound, WoW: The Adventure Game, WoW: The Boardgame (o Talismanie nie wspomne) cieszą się dużą popularnością. Jak sami dobrze wiecie te gry bardzo są podobne do MiM tyle że bardziej rozbudowane.
Re: Czarny Lotos - autorska
Pocieszyły mnie te posty - jednak nie poprawiam wygody jazdy dyliżansem
.
Geko, znaleźć na necie ilustracje pań w klimacie fantasy nie zahaczającym o erotyzm naprawdę ciężko. Po za tym nawet te dwa obrazki wyciąłem z autorskiego dodatku kart do Magii i Miecza
.
Desliwa, dzięki za wsparcie. Co prawda troszeczkę się tym zraziłem, ale jestem bliżej końca niż dalej, więc i tak grę zrobię
.
A MisterC dziękuję za inspirujący link
.

Geko, znaleźć na necie ilustracje pań w klimacie fantasy nie zahaczającym o erotyzm naprawdę ciężko. Po za tym nawet te dwa obrazki wyciąłem z autorskiego dodatku kart do Magii i Miecza

Desliwa, dzięki za wsparcie. Co prawda troszeczkę się tym zraziłem, ale jestem bliżej końca niż dalej, więc i tak grę zrobię

A MisterC dziękuję za inspirujący link

I am the master of my dimension
- maluman
- Posty: 445
- Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Czarny Lotos - autorska
Uważam że są na tym forum dwa tematy które powinny zostać podpięte:
1. W kwestii tworzenia gier: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... f=1&t=2544
2. W kwestii Magii i Miecza: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ?f=1&t=478
Mam szczególny sentyment do tego pierwszego.

m.
1. W kwestii tworzenia gier: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... f=1&t=2544
2. W kwestii Magii i Miecza: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ?f=1&t=478
Mam szczególny sentyment do tego pierwszego.

m.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl