Klany Kaledonii / Clans of Caledonia (Juma Al-JouJou)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Sir_Yaro
- Posty: 1679
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 397 times
- Kontakt:
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
A co w tym złego?Zaan84 pisze:Ja bym sie tak z tego nie cieszył. A właściwie to się nie cieszę.
Ja np nie będę musiał angielskiej instrukcji tłumaczyć tylko sobie wydrukuje

-
- Posty: 839
- Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 33 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
a które to wydawnictwo z prawdziwego zdarzenia wg Ciebie?Zaan84 pisze:Czacha w tym złego. Klany to nie jest popierdółka i lepiej by było jakby wzięło się za nie wydawnictwo z prawdziwego zdarzenia.
a które wydawnictwo nie miało opóźnień? Opóźnienia bardzo często wynikają z czynników zewnętrznych, niezależnych od wydawcy (patrz Clank! od Lucrum itd.)Zaan84 pisze:No dali radę, po półrocznym opóźnieniu. Czas realizacji w stosunku do deklaracji też ma wpływ na wizerunek firmy.
- Sir_Yaro
- Posty: 1679
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 397 times
- Kontakt:
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Aaaa... Takie buty. Myślałem, że to coś takiego głupiego typu "nienawidzę tłumaczonych gier"...Zaan84 pisze:Czacha w tym złego. Klany to nie jest popierdółka i lepiej by było jakby wzięło się za nie wydawnictwo z prawdziwego zdarzenia.


- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Jeśli będą mieli tyle roboty co przy Keyflowerze czyli instrukcja do przetłumaczenia to to będzie pikuś, gorzej jak będzie trzeba zrobić druk na własną rękę...
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Tak? Z tego co ja kojarzę, to właśnie przy druku samodzielnym Czacha elegancko i sprawnie działa... Jak ktoś inny drukuje są obsuwy (Keyflower ;P )Dr. Nikczemniuk pisze:Jeśli będą mieli tyle roboty co przy Keyflowerze czyli instrukcja do przetłumaczenia to to będzie pikuś, gorzej jak będzie trzeba zrobić druk na własną rękę...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Wahające się terminy oddania danej gry nie są dla mnie tak dużym problemem, jak niedoróbki i niedociągnięcia produkcji. Dlatego wolę poczekać nieco dłużej, aby mieć naprawdę gotowy produkt, a nie wersję beta, którą później trzeba łatać różnymi trikami (erraty, naklejki, "nowe karty" itp.).
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Jest dokładnie odwrotnie, opóźnienia są większe przy grach drukowanych niezależnie od wydawcy. Jak wydawca drukuje w Polsce, to sam sobie rezerwuje terminy w drukarni, sam za wszystko odpowiada i jak coś ew. spieprzy, to sam sobie jest winien. Nad grami drukowanymi np. w Chinach nie ma natomiast wielkiej kontroli: niby jest termin, ale ktoś się spóźnił z czymśtam, bo drukują X wersji językowych jednocześnie, więc sorry, opóźniamy o miesiąc, coś się obsunie i wypadnie w jakieś chińskie święto, więc sorry, teraz panu nie zrobimy, później opóźni się transport, zatrzymają na cle itd. itp.Dr. Nikczemniuk pisze:Jeśli będą mieli tyle roboty co przy Keyflowerze czyli instrukcja do przetłumaczenia to to będzie pikuś, gorzej jak będzie trzeba zrobić druk na własną rękę...
Druk w Polsce to przy tym pikuś. Złóż pliki, czekaj na druk, dystrybucja, wysyłka, hurra, wszyscy się cieszą. Przecież wspominali przy Keyflowerze (chyba że się mylę?), że oni ze swojej strony zrobili wszystko dużo wcześniej. No ale niektórzy wolą spiskowe teorie dziejów

- Marx
- Posty: 2450
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 24 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Bardzo przyjemna gra. Za mną weekendowa partia, gra nie jest przesadnie skomplikowana, jest wręcz w sam raz. Liczba zasad nie przytłacza. Chyba tylko konieczność tworzenia osad i liczenie tego nie do końca mnie kręci w Clansach. Poza tym świetna pozycja.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2856
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 207 times
- Kontakt:
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Recenzja na łamach Games Fanatic.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Polska wersja rusza 8 marca na zagramw.to
Dobra` wiadomość
Dobra` wiadomość

https://cardboardbutler.azureedge.net/# ... s=geoburak
Z zasady nie piję na trzeźwo.
Z zasady nie piję na trzeźwo.
- hipcio_stg
- Posty: 1868
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 372 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Wspaniała wiadomość! Cieszę się tym bardziej, że zbiórka na zagramw.to!
- seki
- Moderator
- Posty: 3608
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1456 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Ja mam duże wątpliwości czy wspierać Klany. Wg wielu opinii Klany mają dużo wspólnego z TM/PG a jednocześnie są prostsze, mniej regrywalne niż Projekt Gaja. Znalazłem kilka opinii na bgg i reddit, że Klany szybko się znudziły, część osób co kupiła na KS już grę sprzedała. Główny zarzut był taki, że losowe kontrakty dyktują grę tzn starasz się zdobyć to co potrzebujesz do kontraktu i tak przez całą grę. Jako, że uwielbiam Projekt Gaja i lubię gry wymagające, wydaje mi się że prostota Klanów sprawiła by, że nie wyciągał bym jej na stół tak często jak PG. Sam autor przyznaję, że Klany tworzył jako grę prostą, łatwą do wytlumaczenia. Boję się, że to trochę taka gra dla mas, niczym się nie wyróżniająca. I owszem, takich gier mam do kupienia sporo ale różniących się mechanicznie od tego co już posiadam w kolekcji.
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Ciekawa opinia. Czy jest na forum ktoś, kto grał w Projekt Gaja i Clans of Caledonia?seki pisze:Ja mam duże wątpliwości czy wspierać Klany. Wg wielu opinii Klany mają dużo wspólnego z TM/PG a jednocześnie są prostsze, mniej regrywalne niż Projekt Gaja. Znalazłem kilka opinii na bgg i reddit, że Klany szybko się znudziły, część osób co kupiła na KS już grę sprzedała. Główny zarzut był taki, że losowe kontrakty dyktują grę tzn starasz się zdobyć to co potrzebujesz do kontraktu i tak przez całą grę. Jako, że uwielbiam Projekt Gaja i lubię gry wymagające, wydaje mi się że prostota Klanów sprawiła by, że nie wyciągał bym jej na stół tak często jak PG. Sam autor przyznaję, że Klany tworzył jako grę prostą, łatwą do wytlumaczenia. Boję się, że to trochę taka gra dla mas, niczym się nie wyróżniająca. I owszem, takich gier mam do kupienia sporo ale różniących się mechanicznie od tego co już posiadam w kolekcji.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Jak dla mnie to wymieniłeś same plusy.seki pisze:Ja mam duże wątpliwości czy wspierać Klany. Wg wielu opinii Klany mają dużo wspólnego z TM/PG a jednocześnie są prostsze, mniej regrywalne niż Projekt Gaja. Znalazłem kilka opinii na bgg i reddit, że Klany szybko się znudziły, część osób co kupiła na KS już grę sprzedała. Główny zarzut był taki, że losowe kontrakty dyktują grę tzn starasz się zdobyć to co potrzebujesz do kontraktu i tak przez całą grę. Jako, że uwielbiam Projekt Gaja i lubię gry wymagające, wydaje mi się że prostota Klanów sprawiła by, że nie wyciągał bym jej na stół tak często jak PG. Sam autor przyznaję, że Klany tworzył jako grę prostą, łatwą do wytlumaczenia. Boję się, że to trochę taka gra dla mas, niczym się nie wyróżniająca. I owszem, takich gier mam do kupienia sporo ale różniących się mechanicznie od tego co już posiadam w kolekcji.
Nie posiadam TM i PG i nie planuję kupować, więc substytutem dla mnie będą Klany.
Klany są prostsze czyli dla mojej ekipy będzie to na plus.
71 miejsce na BGG ''jak na grę która niczym się nie wyróżnia'' to też jest na plus.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- seki
- Moderator
- Posty: 3608
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1456 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Oczywiście, że może być to na plus. Taki był zamysł autora aby gra miała mniejszy próg wejścia od tych gier gdyż sam odbijał się od TM. Dla kogoś to może być zaleta. Powiedział bym nawet, że dla większości graczy będzie to zaleta. Dla mnie jest wadą bo stopień skomplikowania Projekt Gaja jest dla mnie idealny.Dr. Nikczemniuk pisze:Jak dla mnie to wymieniłeś same plusy.seki pisze:Ja mam duże wątpliwości czy wspierać Klany. Wg wielu opinii Klany mają dużo wspólnego z TM/PG a jednocześnie są prostsze, mniej regrywalne niż Projekt Gaja. Znalazłem kilka opinii na bgg i reddit, że Klany szybko się znudziły, część osób co kupiła na KS już grę sprzedała. Główny zarzut był taki, że losowe kontrakty dyktują grę tzn starasz się zdobyć to co potrzebujesz do kontraktu i tak przez całą grę. Jako, że uwielbiam Projekt Gaja i lubię gry wymagające, wydaje mi się że prostota Klanów sprawiła by, że nie wyciągał bym jej na stół tak często jak PG. Sam autor przyznaję, że Klany tworzył jako grę prostą, łatwą do wytlumaczenia. Boję się, że to trochę taka gra dla mas, niczym się nie wyróżniająca. I owszem, takich gier mam do kupienia sporo ale różniących się mechanicznie od tego co już posiadam w kolekcji.
Nie posiadam TM i PG i nie planuję kupować, więc substytutem dla mnie będą Klany.
Klany są prostsze czyli dla mojej ekipy będzie to na plus.
71 miejsce na BGG ''jak na grę która niczym się nie wyróżnia'' to też jest na plus.
Stopień skomplikowania nigdy wg mnie nie czyni gry gorszą czy lepszą. Bardziej skupił bym się na osobistych preferencjach, na tym czy potrzebuję kolejną "taką" grę w kolekcji i na jej regrywalności.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2856
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 207 times
- Kontakt:
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Ja grałem, Klany recenzowałem, Gaję recenzował będę, jak lepiej ogram. Na razie mogę powiedzieć tyle, że dla mnie te gry to mimo dużych podobieństw części mechanizmów w ogóle nie leżą na tej samej półce wagowej. Gaja to jedno z cięższych i trudniejszych "normalnych" (nie wchodząc w nisze typu 18xx) euro na rynku, Klany to zdecydowanie wagowa półka średnia. Owszem, w Klanach kontrakty sterują rozgrywką (bo to gra o realizacji kontraktów, nie ma tam alternatywnej drogi zwycięstwa). Take it or leave it. Nie należy od nich wymagać złożoności Gai i z pewnością nie jest ich rolą jej zastąpienie, to raczej gra w rodzaju "chciałbym zagrać w coś podobnego do Gai, ale dla normalnych ludzi"Daquan pisze:Ciekawa opinia. Czy jest na forum ktoś, kto grał w Projekt Gaja i Clans of Caledonia?seki pisze:Ja mam duże wątpliwości czy wspierać Klany. Wg wielu opinii Klany mają dużo wspólnego z TM/PG a jednocześnie są prostsze, mniej regrywalne niż Projekt Gaja. Znalazłem kilka opinii na bgg i reddit, że Klany szybko się znudziły, część osób co kupiła na KS już grę sprzedała. Główny zarzut był taki, że losowe kontrakty dyktują grę tzn starasz się zdobyć to co potrzebujesz do kontraktu i tak przez całą grę. Jako, że uwielbiam Projekt Gaja i lubię gry wymagające, wydaje mi się że prostota Klanów sprawiła by, że nie wyciągał bym jej na stół tak często jak PG. Sam autor przyznaję, że Klany tworzył jako grę prostą, łatwą do wytlumaczenia. Boję się, że to trochę taka gra dla mas, niczym się nie wyróżniająca. I owszem, takich gier mam do kupienia sporo ale różniących się mechanicznie od tego co już posiadam w kolekcji.

Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- AkitaInu
- Posty: 4140
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Grałem w obie. Klany odpuściłem a gaja zostaje u mnieDaquan pisze:Ciekawa opinia. Czy jest na forum ktoś, kto grał w Projekt Gaja i Clans of Caledonia?seki pisze:Ja mam duże wątpliwości czy wspierać Klany. Wg wielu opinii Klany mają dużo wspólnego z TM/PG a jednocześnie są prostsze, mniej regrywalne niż Projekt Gaja. Znalazłem kilka opinii na bgg i reddit, że Klany szybko się znudziły, część osób co kupiła na KS już grę sprzedała. Główny zarzut był taki, że losowe kontrakty dyktują grę tzn starasz się zdobyć to co potrzebujesz do kontraktu i tak przez całą grę. Jako, że uwielbiam Projekt Gaja i lubię gry wymagające, wydaje mi się że prostota Klanów sprawiła by, że nie wyciągał bym jej na stół tak często jak PG. Sam autor przyznaję, że Klany tworzył jako grę prostą, łatwą do wytlumaczenia. Boję się, że to trochę taka gra dla mas, niczym się nie wyróżniająca. I owszem, takich gier mam do kupienia sporo ale różniących się mechanicznie od tego co już posiadam w kolekcji.

Gaja zaś jest grą świetna i jeżeli już ktoś chciałby porównać je dwie to gaja zjada kaledonie na śniadanie, nawet jej się nie odbije

Nie dziwie się zarzutom o regrywalność klanów - cechy klanów zmieniają grą ale jest ich niestety niewiele, do tego krótkie ciągi produkcyjne i brak dalszej asymetrii u mnie też powodował poczucie słabej regrywalności.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
W większości zgodzę się z AkitaInu.
W porównaniu z PG na pewno wypada lepiej Projekt Gaja bo więcej dróg zwycięstwa, więcej żetonów, więcej myślenia, większa regrywalność itd. Wg mnie ma zdecydowanie więcej zalet ale...
Ale KoK to gra zdecydowanie prostsza. Można zagrać z ludźmi którzy dopiero liznęli gry planszowe. Można zagrać jak masz dość po całym dniu roboty i chcesz zagrać w coś lżejszego ale niegłupiego i nie prostackiego.
Ja mam chyba z 7 czy 8 partii za sobą. Mi się jeszcze nie znudziła a jako że żona lubi lekko-średnie euro to Jej się bardzo podoba. U mnie zostaje w kolekcji
I na 100% nie jest to gra do grania co 2 dni... Raz na jakiś czas - dla mnie spoko
W porównaniu z PG na pewno wypada lepiej Projekt Gaja bo więcej dróg zwycięstwa, więcej żetonów, więcej myślenia, większa regrywalność itd. Wg mnie ma zdecydowanie więcej zalet ale...
Ale KoK to gra zdecydowanie prostsza. Można zagrać z ludźmi którzy dopiero liznęli gry planszowe. Można zagrać jak masz dość po całym dniu roboty i chcesz zagrać w coś lżejszego ale niegłupiego i nie prostackiego.
Ja mam chyba z 7 czy 8 partii za sobą. Mi się jeszcze nie znudziła a jako że żona lubi lekko-średnie euro to Jej się bardzo podoba. U mnie zostaje w kolekcji

I na 100% nie jest to gra do grania co 2 dni... Raz na jakiś czas - dla mnie spoko

- mat_eyo
- Posty: 5717
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 1480 times
- Kontakt:
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Grałem w obie i obie mam zamiar zrecenzować, choć pewnie CoC wcześniej.Daquan pisze:Ciekawa opinia. Czy jest na forum ktoś, kto grał w Projekt Gaja i Clans of Caledonia?
Obu gier nie ma co porównywać, bo mimo oczywistej "inspiracji" Terrą Mysticą to jednak więcej je dzieli. Gaja jest zdecydowanie cięższa i wymagająca. CoC to prosta w założeniach (choć bardzo grywalna) gra o obrocie surowcami i realizowaniu kontraktów. W Gai dzieje się o wiele więcej i można też próbować różnych strategii, jest ona przez to trudniejsza.
Obie gry są bardzo dobre w swojej klasie i jestem zdania, że warto posiadać je na półce. Razem z Pulsarem są na podium najlepszych gier ubiegłego roku.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2856
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 207 times
- Kontakt:
Re: Clans of Caledonia (Karma Games)
Przypominam, że na forum mamy specjalne miejsce na dyskusję o samej kampanii społecznościowej, i jest tam już właściwy wątek: viewtopic.php?f=57&t=55069
Nie rozwadniajmy dyskusji o grze dziesiątkami wpisów o tym, czy monety są warte, czy nie warte swojej ceny.
Nie rozwadniajmy dyskusji o grze dziesiątkami wpisów o tym, czy monety są warte, czy nie warte swojej ceny.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.