Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

Witam Was.
Zamierzam sobie kupić tą grę za jakiś czas (jak zdobędę fundusze). Grałem w nią bowiem raz (może dwa razy) i po prostu się w niej zakochałem bo ma wszystko to czego oczekuję od dobrej strategii :) Mam jednak parę pytań:
a) ta gra jest od 2 do 4 osób Najprawdopodobniej będę grał najczęściej jedynie z jedną osobą. Czy Waszym zdaniem nie jest to przeszkodą w kupnie gry. Czy wiele stracę na jej uroku (gdy grałem graliśmy w 3)?
b) czy wiecie coś może czy w moim rodzinnym mieście- Bydgoszczy lub okolicach odbywają się jakieś turnieje tudzież inne imprezy związane z tą grą? Nie mówię że chcę od razu w tym uczestniczyć, ale przypatrzyć się jak to robią "maniacy" ;)
c) wybrałem wersję 2,5, ale zastanawiam się czy może nie lepiej poczekać na 3.0. Co o tym myślicie?
Z góry dziękuję za porady, odpowiedzi
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: zedd »

Nabuchodonozor pisze:Witam Was.
a) ta gra jest od 2 do 4 osób Najprawdopodobniej będę grał najczęściej jedynie z jedną osobą. Czy Waszym zdaniem nie jest to przeszkodą w kupnie gry. Czy wiele stracę na jej uroku (gdy grałem graliśmy w 3)?
Gra najlepiej sprawuje się na dwie osoby właśnie. Z uwagi na to, że jest dość krótka to sugeruję po partii wymianę armiami.
Nabuchodonozor pisze:b) czy wiecie coś może czy w moim rodzinnym mieście- Bydgoszczy lub okolicach odbywają się jakieś turnieje tudzież inne imprezy związane z tą grą? Nie mówię że chcę od razu w tym uczestniczyć, ale przypatrzyć się jak to robią "maniacy" ;)
Nie wiem czy w Bydgoszczy odbywają się turnieje. Raczej wątpię. Wiem, że takie są na każdym większym konwencie na którym jest Games Room.
Na początek polecam Neuroshimę Hex Online - świeży projekt, którego autor uzyskał aprobatę Portalu na jego kontynuację i publikację w sieci.
Klient jest bardzo prosty i domyślny w obsłudze, na początek świetny do rozgrywek z "żywym przeciwnikiem", który nie jest dostępny pod ręką. Projekt jest świeży, tłumy dopiero zaczną się zbierać, więc najlepiej się z kimś ustawiać na granie.
Klient do pobrania:
http://www.neuroshimahex.prv.pl/
Nabuchodonozor pisze:c) wybrałem wersję 2,5, ale zastanawiam się czy może nie lepiej poczekać na 3.0. Co o tym myślicie?
Z góry dziękuję za porady, odpowiedzi
Ja bym brał 2.0, bo w 2.5 rewersy są brzydkawe, minus 2.0 jest taki, że zdarzyć się może egzemplarz "krzywo" wycięty. A jeśli zbierasz fundusze to można śmiało poczekać na 3.0, chociaż sam nie wiem kiedy ma wyjść i kto ją wydaje.
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

zedd pisze:
Nabuchodonozor pisze:Witam Was.
a) ta gra jest od 2 do 4 osób Najprawdopodobniej będę grał najczęściej jedynie z jedną osobą. Czy Waszym zdaniem nie jest to przeszkodą w kupnie gry. Czy wiele stracę na jej uroku (gdy grałem graliśmy w 3)?
Gra najlepiej sprawuje się na dwie osoby właśnie. Z uwagi na to, że jest dość krótka to sugeruję po partii wymianę armiami.
To w takim razie jak są 3 osoby do gry to lepiej zrobić miniturniej każdy z każdym niż 3 na raz?
zedd pisze:
Nabuchodonozor pisze:b) czy wiecie coś może czy w moim rodzinnym mieście- Bydgoszczy lub okolicach odbywają się jakieś turnieje tudzież inne imprezy związane z tą grą? Nie mówię że chcę od razu w tym uczestniczyć, ale przypatrzyć się jak to robią "maniacy" ;)
Nie wiem czy w Bydgoszczy odbywają się turnieje. Raczej wątpię. Wiem, że takie są na każdym większym konwencie na którym jest Games Room.
Na początek polecam Neuroshimę Hex Online - świeży projekt, którego autor uzyskał aprobatę Portalu na jego kontynuację i publikację w sieci.
Klient jest bardzo prosty i domyślny w obsłudze, na początek świetny do rozgrywek z "żywym przeciwnikiem", który nie jest dostępny pod ręką. Projekt jest świeży, tłumy dopiero zaczną się zbierać, więc najlepiej się z kimś ustawiać na granie.
Klient do pobrania:
http://www.neuroshimahex.prv.pl/
Tak widziałem już na tym forum, ale doszedłem do wniosku, że tam są pewnie same "świry" i taki noobas jak ja nie ma tam szans, tym bardizej że jak wspomniałęm grałem w to niewiele i nie jestem pewien czy wszystko pamiętam. Grałem zresztą metodą losową w wersję pierwszą i nie wiem jak to wygląda w wersji online
zedd pisze:
Nabuchodonozor pisze:c) wybrałem wersję 2,5, ale zastanawiam się czy może nie lepiej poczekać na 3.0. Co o tym myślicie?
Z góry dziękuję za porady, odpowiedzi
Ja bym brał 2.0, bo w 2.5 rewersy są brzydkawe, minus 2.0 jest taki, że zdarzyć się może egzemplarz "krzywo" wycięty. A jeśli zbierasz fundusze to można śmiało poczekać na 3.0, chociaż sam nie wiem kiedy ma wyjść i kto ją wydaje.
Dzięki za radę. Na pewno wezmę to pod uwagę. Chciałem wziaść 2.5 właśnie ze względu na symetrię żetonów i solidność wykonania, bowiem ponoć zarówno plansza jak i żetony są trwalsze w wersji 2.5. Co do 3.0 to z jednej strony żałowałbym gdyby się pojawiła na przykład miesiąc po tym jak kupię wcześniejszą (chyba że się okaże kiczem, na co raczej się nie zapowiada), ale z drugiej strony można czekać w nieskończoność, a tak to może kupię 2.5 i jeśli zbiorę ekipę do gry to zainwestuję w szykujący się dodatek (czekając wpierw na Wasze opinie o nim :P )
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Lucf »

@Nabucho:

ja właśnie kupiłem 2.5 . Rewersy są średnie, ale poz a tym 80% lepiej wycięte. W 2.0 chyba każdy egz. był krzywy :|
nie wiadomo ile by trzeba czekać na 3.0. Tym bardziej że teraz zapowiadają BABEL13, więc wątpię.... Zapytaj moze trzewika ?

Wydaje mi się , że w ew.3.0 zmienią się szczegóły, albo zmienią jeszcze coś co było dobre i tak bez końća bedzie. potem bedziesz sie zastanawial czy nie poczekać na 3.76, która bedzie miala wyeliminowaną rysę na planszy. Podobnie jak w 2.5 - nikt się nie skarżył na rewersy a wymienili :/

polecam 2.5 . Jak zobaczyłem krzywizny z 2.0 to się ucieszylem, że mam 2.5 :) Choć jak patrzę na 2.0 to mi ślina leci na tamte rewersy.

najlepiej idź do sklepu i popraś by Ci pokazali kilka wersji 2.0 i wybierz z porstymi hexami - choć nie wiem czy znajdziesz całkowicie proste .

No i weź pod uwagę, że w 2.5 masz 4 dodatkowe żetony z NAJEMNIAKIAMI! świetny posmysł - i możesz grać jeśli chcesz z nimi, bądź nie . POLECAM!

sorry za skladjnię
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

Chyba macie rację, że nie warto czekać na kolejną wersję bo nie wiadomo czy i kiedy wyjdzie.
A argument za 2.5, że tam są najemnicy również słuszny.
Z ras chyba najbardziej mi się podoba Hegemonia. Jak kumpel nią grał to był moment, że praktycznie nic nie dało się zrobić- tak porozstawiał sieciarzy. Dużo ludzi narzeka na tą rasę bo jest wkurzająca, ale chyba właśnie dlatego mi się podoba :D Zdenerwowany przeciwnik to większa szansa na zwycięstwo tym bardziej w grach strategicznych gdzie trzeba zachować świeży umysł i zimną krew :)
Teraz tylko uzbierać kasę i jazda z koksem :)
Poszukałem w wikipedii o tej grze i znalazłem krótki i dość nieaktualny wpis: http://pl.wikipedia.org/wiki/Neuroshima_Hex
Co Wy na to żeby go rozbudować? Znacie tą grę bardzo dobrze. Mozna dodać screeny, opisać rozwój gry, zasady, dodatki fanowskie, linki do stron (również tej), nagrody jakie uzyskała itp
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5133
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Andy »

MisterC pisze:mamy jesień
W Kielcach już jesień? U mnie lato, a dziś wręcz 30 stopni w cieniu! :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: zedd »

Całkiem niedawno ruszyła strona o Hexie na silniku wiki - zapraszam do odwiedzin w imieniu jej autora - Mar_cus`a

http://nshex.com
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

Ale czemu po angielsku?
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: zedd »

Bo po polsku jest Hard Hex, a to był ukłon w stronę nie-polskich fanów tej gry, których też jest trochę i już zaczynają tworzyć na przykład własne armie fanowskie.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Lucf »

NAbu: weź jeszcze pod uwagę , że w 2.0 jest błąd w BORGO - jest jeden żeton nie ten co powinien być. W 2.5 juz to naprawili :)
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Senaszel »

zedd pisze:to był ukłon w stronę nie-polskich fanów tej gry, których też jest trochę i już zaczynają tworzyć na przykład własne armie fanowskie.
naprawde??
jakie?

msm
Wingmakers
Awatar użytkownika
el2prezesso
Posty: 20
Rejestracja: 24 gru 2007, 00:37
Lokalizacja: Lezajsk

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: el2prezesso »

Czy znajdę gdzieś na sieci zasady gry do Neuroshimy hex; chciałbym spróbować sieciowej rozgrywki co bez znajomości reguł może być kłopotliwe.
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: zedd »

Jakie armie fanowskie?

Z polskich masz na przykład: http://hex.elx.pl/articles.php?topic=51, jest tego więcej - trzeba przegrzebać forum na tej stronie.

Z zagranicznych wyszła na razie jedna - http://www.boardgamegeek.com/file/info/34320

Insectoidzi - ma trochę niejasności, których autor nie wytłumaczył w instrukcji, ale dzięki eHECKowi 2 wyglądem nie dobiega od designu drugiej edycji.
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Browarion »

Kakalec pisze:
Lucf pisze:... ale NH chyba nie ma wer. online by wypróbować?
Już ma :) Zapraszam do gry: http://www.online.neuroshima.org .
Pytanie było już zadawane, ale powtórzę - jak uruchomić okno Javy i zacząć grać??!?
Od razu powiem, że raz mi się udało - po prostu po wejściu okno samoistnie wyskoczyło.
A pięć minut potem... siedzę na stronie i nic... mogę sobie Forum g-p.pl poczytać ;)


[EDIT]
Sam sobie odpowiadam - to klient u mnie sie tak długo ładuje, że myślałem ze coś piep... (i solę) :)
Kurcze, przyznam, że nie spodziewałem się że to może trwać ponad 5 minut.
Rany, jakie ja mam kiepskie łącze :P
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Voyt
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2008, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Voyt »

Ten serwer jest na chodzie? Bo jak włączam to pojawia się tylko napis "Nie udało się nawiązać połączenia z serwerem!"
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: zedd »

Jak mówi definicja żetonu natychmiastowego - można użyć go natychmiast i nie ma ograniczeń. Ale w wersji 2.0 (i dalszych) granat jest wyjątkiem od tej reguły. Oficjalnie zostało to przez trzewika na forum BGGG potwierdzone z powołaniem się na moracza. Dlaczego jest wyjątkiem - nie wiem. Tak jest i już.

Dlatego zasieciowany sztab nie może użyć granatu.

----------------
Jeśli chodzi o przejęcie żetonu wroga - przejmuje się tylko bonusy - żeton nadal należy do przeciwnika i niszczysz go jeśli go zaatakujesz.

----------------
Sam sobie odpowiadam - to klient u mnie sie tak długo ładuje, że myślałem ze coś piep... (i solę) :)
Kurcze, przyznam, że nie spodziewałem się że to może trwać ponad 5 minut.
Klient się nie ładuje - bo on odpala się od razu. Jeśli coś się ładuje to aktualizacja wersji gry, którą autor cały czas poprawia:)
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Lucf »

no to jak j est z tym granatem? :) Bo Mordeczka co innego i zedd co inengo :| :)

Jak sztab zasieciowany to NIE MOŻNA RZUCIĆ granatu ? TAK / NIE ? PODKREŚL WŁAŚCIWĄ ODPOWIEDŹ ;)


[ja wciąż czekam na Bąbla 13 :) Może jakieś nowe fotki Trzewiku ? :):):)


___________________________
PS edit:

wpadłem na pewne dwa pomysły - właśnie - jak o nich myślę, to wydają sięświetne - muszę to przetestować! Choć może Wy już dawno je ograliście :) Mianowicie :
Wyeliminowanie losowości: gracze grają w "całe żetony otwarte". Wszystkie żetony są odkryte, i gacze sami wybierają czym zagrają. Oczywiście W RUCHU MOŻNA POŁOŻYĆ MAX 2 żetony.

ABSOLUTNE ZBALANSOWANIE: Otóż gramy Armia X vs Armia X, gdzie X= jedna armia :)
Ciężkie do zrealizowania - bo mając np. dwa posterunki ciężko odróżnić kolory ;) ale można wydrukować sobie drugi posterunek, i zmienić lekko tło . Czyżbyśmy byli wtedy jescze bliżej szachów ? ? ?

Co o tym sądzicie? Numer 1 jest podobnym manewrem jak w brydżu gdzie drużyny grają tym samym zestawem, podobnie w Scrabble - wariant belgijski - gramy tym samym zestawem - dzięki temu gracze są w takich samych wytuacjach wyjściowych

Trzewik- graliście tak może już?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 00:01 przez Lucf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Mordeczka »

Lucf pisze:Jak sztab zasieciowany to NIE MOŻNA RZUCIĆ granatu ?
Zedd (ten od jesieni średniowiecza? :wink: ) ma rację, wg nowych zasad nie można rzucić granatem mając zasieciowany sztab. Ja jedynie o tym "słyszałem", zedd przedstawił nam oficjalne stanowisko :wink: .
Voyt
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2008, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Voyt »

A wracając do tego serwera Ktoś ma pomysł dlaczego się nie mogę połączyć? Może zły adres (domyślnie próbuje się połączyć z 208.113.170.176)? Może trzeba się gdzieś zalogować? Albo może to wina mojego dostawcy internetu?
Ktoś ma jakieś propozycja?
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

@Zedd: ale napisałeś żę to dotyczy wersji 2.0. A co z wersją 2.5?
@Voyt: a masz zainstolowaną javę? Bo być może o to chodzi. Na stronce jest też napisane:
jak masz neta ze "Skynetu" to sobie nie pograsz! ;D
więc to też może być przyczyna
Voyt
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2008, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Voyt »

Mam najnowszą zalecaną Jave i nie mam "Skynetu"...
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 263
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

To napisz do admina na gg
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Wladek »

A ja mam pytanie do ludzi, którym udało się pojechać na Pionka i sprawdzić Babel i Witchcraft. Jak oceniacie nowe armie? Scenariusze i żetony terenu wyważone? Mechanika Witchcraft'a została poprawiona? (w relacji z poprzednich Pionków ludzie mówili, że promuje pierwszego gracza, a sama rozgrywka trwa za dużo czasu. Czy te zarzuty są ciągle aktualne?)
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Lucf »

Mój błąd , że zrobiłem EDIT posta, i w tym czasie Mordeczka się dopisal :)

Może jakiś feedback w sprawie tych wariantów? :) Bardzo bym prosił :)


Co do Babel to nawet nie wiedzialem, że już był na pionku :)))
trzewik

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: trzewik »

Nie "ludzie mówili" tylko "jeden Draco mówił". :P

Po pierwsze, Draco powiedział to po jednej partii, a my jesteśmy po około 100 i nie potwierdzamy tego co on mówi.

Po drugie, pierwszy gracz to ten facet, który wystawia swój pion na pustą planszę. Czyli... czyli wystawia żeton i celuje sobie w puste pole. A drugi gracz co robi? Otóż wystawia swój pion i wali pierwszemu w plecki... Interpretacja, że temu pierwszemu jest z tego powodu lepiej i ma przewagę jest mocno "oryginalna". :)

Oczywiście balans jest wyciągnięty tym faktem, że pierwszy gracz jako pierwszy potem aktywuje swój żeton, więc tak kompletnie w d... nie jest, ale naprawdę twierdzenie, że on ma lepiej jest mocno naciągane. Zapewniam.

I zapraszam na kolejnego Pionka celem osobistej obdukcji tematu. 29/30 listopada. :)
ODPOWIEDZ