Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy (Adam Betley, Michał Ostapowicz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- cezner
- Posty: 3080
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Humor i oprawa graficzna wystarczy może na dwie gry. A i to nie jest pewne, bo jeśli rozgrywka będzie się tak ciągnęła jak w Talismanie to pod koniec pierwszej gry już nikomu do śmiechu nie będzie.playerator pisze: Co mnie urzekło? Chyba wszystko.
Urzekła mnie pasja twórców, pomysłowość (przez duże P), humor, kapitalna oprawa graficzna i spójność tego wszystkiego, która jak nic przełoży się na klimat rozgrywki..
A dla znajomych znajdziesz dziesiątki lepszych gier niż kolejny klon Talismana. Ale oczywiście to twoje pieniądze i możesz z nimi zrobić co tylko chcesz i oczywiście wesprzeć ten niezwykle pomysłowy i inowacyjny projekt
Ramen
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Dr_Kecaj pisze:Zdradzicie u kogo będą kolejne recenzje? Przydałby się ktoś typowo planszowkowy.
I przy okazji prośba przestańcie używać "wiemy że warto", "ale wiemy że warto", "przynajmniej wiemy że warto". No chyba że to już wasz znak rozpoznawczy :p
Na chwilę obecną prototypy idą do Dama Gier, Literatka Kawy, Diceland, Sterta Gier, Kostkarnia, Gram na Planszy oraz for2players. Jako że zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania, musimy zrobić co najmniej jeden dodruk, po czym prototypy pójdą do następnych recenzentów Mamy ogólnie listę kilkunastu recenzentów, którzy wyrazili chęć zrecenzowania Penny Dreadfun!Marx pisze:A od kiedy to na forum funkcjonuje cenzura słowa i wytyczaniem innym jakich fraz mają/ nie mają używać?
Co do "warto" to w sumie słuszna uwaga, bo rzeczywiście jak mnie ponoszą emocje to potrafię utknąć w jednym wyrażeniu i je w kółko powtarzać a emocje trochę ponoszą nasz team, bo w niecały dzień ufundowaliśmy 70% naszego celu! Ale obiecuję zerknąć przed następnym postem do słownika synonimów
Ciekawe uwagi, więc pozwól, że się do nich ustosunkuję możliwie szczegółowo. Mamy 9 postaci - gracz, który chce mieć zróżnicowane możliwości ruchu, może wybrać taką, która to oferuje. Pamiętajmy, że nie wszystkim zależy na tym, by każda postać to oferowała - stąd też każdy z naszych bohaterów jest drastycznie różny od pozostałych i oferuje inne możliwości i strategie. Dzięki temu każdy znajduje coś dla siebie.Rocy7 pisze:Tam gdzie Ty widzisz pomysłowośc ja widzę pójście po najmniejszej linii oporu, zwłaszcza w kwestii mechaniki.playerator pisze: Mając w pamięci pomysłowość autorów i wiedząc, że są świadomi bolączek dziadka Talismana, nie zamartwiam się, że to będzie mechaniczny crap.
Praca twórcza autorów to głównie grafiki, które choć fajne to dla mnie za mało.
Gdyby twórcy byli świadomi bolaczek Talizmana ograniczyli by w większym stopniu losowość rozgrywki i zmienili mechanike ruchu. Dobrym pomysłem byłoby np. zrezygnowanie z zasady ruchu dokładnie o tyle pol ile oczek wypadło.
Nic nie pomijam, kluczowe jest prawdopodobineństwo wystąpienia a nie sama obecność jakiejś możliwości. Ogólnie dopiero w sytuacji, gdyby każda z postaci miała jakąś zdolność bazową wpływająca na ruch i startowała z jednym przedmiotem przenoszacym do dowolnej lokacji dopiero wtedy moglibysmy twierdzić, że podstawowe zasady ruchu są mniej istotne.Penny Dreafun pisze: pomijasz jeden z ważniejszych aspektów gry, a skupiasz się na nieistotnej podstawie! [emoji20] W grze znajdują się przedmioty i umiejętności, które wpływają na długość ruchu, zmniejszają, zwiększają, wymagają konkretnego rodzaju ruchu, pozwalają rzucać ponownie kostką, pozwalają rzucać kostką w nieskończoność, ale w zamian za poświęcenie punktu statystyki...; przenoszą na konkretne pole, do osoby, etc.
Jednak z zasad wynika, że jest inaczej.
Samo dodanie przedmiotów teleportujacych Cię do konkretnej lokacji aż tak bardzo nie zmienia sytuacji na lepszą (już Talizman mial tratwę, port, czy czar teleportacji). Kluczowa jest szansa na otrzymanie i użycie tych przedmiotów. Mam wrażenie, że nadal pierwotny i najbardziej dostepny rodzaj ruchu jest kalką ponad 30 letniej przestarzałej mechaniki.
Z tego co widzę w instrukcji każdy z 35 przedmiotów (z których jedynie niektóre wpływają na ruch) zdobywasz w wyniku kart zdarzeń, których jest 98 lub odbierając je innym graczom. Nawet pomijając kwestie losowego zdobycia przedmiotów jestem bardzo ciekawy tego jak one działają w praktyce. Zakładam, że większość teleportuje do konkretnej a nie dowolnej lokacji, co mechanicznie jedynie odrobinę ogranicza losowość ruchu.
Interesująca bylaby tu kompletna rozpiska talii przedmiotów z opisem ich działania.
Umiejętności mogą ratować sytuacje, ale w instrukcji pisze, że tylko niektóre z nich wpływają na ruch. Znowu wracamy do dostępności i możliwości użycia tych umiejętności. Na kartach 3 postaci widziałem tylko 1 tego typu zdolnośc, która daje przerzut.
Startowanie z przedmiotem przenoszącym jest w okolicach tego, co rozważamy w kwestii usprawnienia rozgrywki - możliwe, że każdy gracz będzie startować z wybranym przedmiotem - wówczas osoba z chrapką na teleportacje może sobie taki wybrać Właśnie po to udzielamy się w społecznościach i zbieramy opinie, by gra w dniu premiery była idealna - pamiętajmy, że od teraz do premiery to okres wzmożonej pracy dla nas, w czasie której będzie brać pod uwagę wszelkie sugestie.
Uważasz, że warto by pozbyć się ruchu dokładnie o tyle pol ile oczek wypadło - jasne, ciekawa uwaga i rozważaliśmy to. Ale wielu graczy lubi ten aspekt rozgrywki i poczucie losowości - więc zachowaliśmy to; dodaliśmy za to na mapie skróty i rozstaja (oraz wspominane przedmioty i umiejętności), dzięki czemu gracz wyrzucając 6 nieraz i tak może stanąć np na polu obok - jeśli się przyjrzy dokładnie mapie
Przedmiotów wpływających na ruch jest sporo i szansa na trafienie na taki jest spora - a jeśli trafi na takowy ktoś inny, to może warto go zaatakować i przejąć upragniony przedmiot? Rozgrywka ma być pełna swobody, interakcji oraz zawierać element losowości - wtedy każda rozgrywka jest czymś nowym.
Same przedmioty prawie nigdy nie przenoszą do konkretnej lokacji - to robią zdarzenia oraz przeciwnicy (oferując kilka lokacji przy pozytywnym doświadczeniu) i jedna z umiejętności jednej postaci. Tak to przenoszą raczej do graczy albo według preferencji na wybrane pole etc.
Zgadzam się, że rozpiska talii przedmiotów byłaby ciekawa, ale nie wiem, na ile możliwa (tym bardziej, że np jedzenie znajduje się u nas w talii zdarzeń, nie przedmiotów, a również oferuje m. in. teleportacje) - porozmawiam z resztą teamu na ten temat!
Rozgrywka trwa 2-3 godziny, a kart jest tyle, że nawet przy kolejne rozgrywce nawet autorzy gry nie pamiętają większościcezner pisze:Humor i oprawa graficzna wystarczy może na dwie gry. A i to nie jest pewne, bo jeśli rozgrywka będzie się tak ciągnęła jak w Talismanie to pod koniec pierwszej gry już nikomu do śmiechu nie będzie.playerator pisze: Co mnie urzekło? Chyba wszystko.
Urzekła mnie pasja twórców, pomysłowość (przez duże P), humor, kapitalna oprawa graficzna i spójność tego wszystkiego, która jak nic przełoży się na klimat rozgrywki..
A dla znajomych znajdziesz dziesiątki lepszych gier niż kolejny klon Talismana. Ale oczywiście to twoje pieniądze i możesz z nimi zrobić co tylko chcesz i oczywiście wesprzeć ten niezwykle pomysłowy i inowacyjny projekt
Ramen
Zrozumiałe - dzięki wielkie za trzymane kciuki i uprzejmy komentarzQuba40 pisze:Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Losowość jest fajna o ile gracze mają na nią jakis poziom kontroli, inaczej na dłuźszą metę gra traci.
Sporo to tzn ile procentowo? Nie bez powodu prosiłem o tabelkę z rozkładem taliii przedmiotów i szansa na to, że taki przedmiot uda się dostać z talii zdarzeń (rozkład talii zdarzeń jest w sumie nawet ważniejszy do samej talii przedmiotów) - wolałbym rozmawiać o konkretach nie ogólnikach.Penny Dreafun pisze: Przedmiotów wpływających na ruch jest sporo i szansa na trafienie na taki jest spora
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Dokładnie tak Cieszę się, że się zgadzamy!Rocy7 pisze:Losowość jest fajna o ile gracze mają na nią jakis poziom kontroli, inaczej na dłuźszą metę gra traci.
Tak jak wspominałem - jedzenie nie podchodzi pod przedmioty w naszej grze, ale też oferuje możliwość przeniesienia się na inne pole - tylko trzeba je poświęcić. Trudno zatem wyliczyć procentowo, ile przedmiotów pozwala się przenosić, ponieważ w tym rozumieniu słowa "przedmiot" nie tylko przedmioty są przedmiotami (przedmioty, ekwipunek i towarzysze składają się na talie posiadania, a jedzenie, które funkcjonuje podobnie, znajdują się w talii zdarzeń) - obojętnie jak niezręcznie by to nie brzmiało Na chwilę obecną powiedziałbym, że w grze znajduje się kilkanaście przedmiotów, kart ekwipunku, towarzyszy, jedzenia i używek, które pozwalają się przenosić na inne pola +karty zdarzeń, umiejętności, etc.Rocy7 pisze:Sporo to tzn ile procentowo? Nie bez powodu prosiłem o tabelkę z rozkładem taliii przedmiotów i szansa na to, że taki przedmiot uda się dostać z talii zdarzeń (rozkład talii zdarzeń jest w sumie nawet ważniejszy do samej talii przedmiotów) - wolałbym rozmawiać o konkretach nie ogólnikach.Penny Dreafun pisze: Przedmiotów wpływających na ruch jest sporo i szansa na trafienie na taki jest spora
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Nie zgadzamy się, ja nadal twierdzę, że losowośc ruchu w waszej grze jest pod bardzo małą kontrolą, Ty nadal nie przedstawiasz jakichkolwiek konkretnych argumentów, że jest inaczej.Penny Dreafun pisze:Dokładnie tak Cieszę się, że się zgadzamy!Rocy7 pisze:Losowość jest fajna o ile gracze mają na nią jakis poziom kontroli, inaczej na dłuźszą metę gra traci.
widzisz sam fakt, że nie wyliczyliście procentowo jaka jest szansa na dostanie czegokolwiek (rodzaj karty ma tu małe znaczenue) co wplywa na ruch w trakcie rozgrywki przez gracza świadczy o tym, że kontrola losowości ruchu nie była dla Was ważna.Penny Dreafun pisze: Trudno zatem wyliczyć procentowo, ile przedmiotów pozwala się przenosić, ponieważ w tym rozumieniu słowa "przedmiot" nie tylko przedmioty są przedmiotami (przedmioty, ekwipunek i towarzysze składają się na talie posiadania, a jedzenie, które funkcjonuje podobnie, znajdują się w talii zdarzeń) - obojętnie jak niezręcznie by to nie brzmiało Na chwilę obecną powiedziałbym, że w grze znajduje się kilkanaście przedmiotów, kart ekwipunku, towarzyszy, jedzenia i używek, które pozwalają się przenosić na inne pola +karty zdarzeń, umiejętności, etc.
I to właśnie dlatego jestem nadal bardzo sceptyczny w kwestii twierdzeń o poprawianiu mechaniki Talizmana.
- DeBOB
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Która to mechanika, po 30 latach, nadal sprawia frajdę dużej liczbie "niedzielnych" graczy. Miałem kilkukrotnie okazję obserwować konwenty od strony zaplecza wypożyczalni i nie pamiętam przypadku, gdy "Talisman" i "Munchkin" nie zostały wypożyczone ani razu.Rocy7 pisze: Mam wrażenie, że nadal pierwotny i najbardziej dostepny rodzaj ruchu jest kalką ponad 30 letniej przestarzałej mechaniki.
Dla mnie jasnym jest, że Penny Dreadfull nie jest grą, która może przypaść Ci do gustu (i żadne statystyki wystąpienia kart tego nie zmienią). Chociaż, jakiś domorosły psycholog mógłby zacząć podejrzewać, że skoro nie "olałeś" tematu i nadal udzielasz się w tym wątku, to bardzo chciałbyś by gra Ci się jednak spodobała.
Oburącz podpisuję się pod wypowiedzią Quby40 (z pominięciem mordu na Talismanie, dopóki granie weń daje komuś radość):
Quba40 pisze:Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
- Merry
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
od wielu lat szukam dobrej gry przygodowej z ciekawą mechaniķą. Chciałbym by ta gra była lepsza, ciekawsza (stąd moje sugestie w kwestii mechaniki) wtedy być może by mnie bardziej kusiła.DeBOB pisze:[skoro nie "olałeś" tematu i nadal udzielasz się w tym wątku, to bardzo chciałbyś by gra Ci się jednak spodobała.
Mechanika Talizmana zaś od wielu lat również zniechęca masę ludzi do gier planszowych (utrwalajac pewne negatywne stereotypy hobby), ale to temat na odrębną dyskusje.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, 15:31 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Dla mnie fajnym rozwinięciem ruchu talizmanowego były karty planszy w dragons ordeal Zdecydowanie większa decyzyjność i możliwości niż "w lewo albo w prawo"
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Dzięki wielkie za ten komentarzDeBOB pisze:Która to mechanika, po 30 latach, nadal sprawia frajdę dużej liczbie "niedzielnych" graczy. Miałem kilkukrotnie okazję obserwować konwenty od strony zaplecza wypożyczalni i nie pamiętam przypadku, gdy "Talisman" i "Munchkin" nie zostały wypożyczone ani razu.Rocy7 pisze: Mam wrażenie, że nadal pierwotny i najbardziej dostepny rodzaj ruchu jest kalką ponad 30 letniej przestarzałej mechaniki.
Dla mnie jasnym jest, że Penny Dreadfull nie jest grą, która może przypaść Ci do gustu (i żadne statystyki wystąpienia kart tego nie zmienią). Chociaż, jakiś domorosły psycholog mógłby zacząć podejrzewać, że skoro nie "olałeś" tematu i nadal udzielasz się w tym wątku, to bardzo chciałbyś by gra Ci się jednak spodobała.
Oburącz podpisuję się pod wypowiedzią Quby40 (z pominięciem mordu na Talismanie, dopóki granie weń daje komuś radość):
Quba40 pisze:Trzymam kciuki aby gra ufundowała się z dużym zapasem i odblokowała wszystkie cele. Co prawda ja odpuszczam temat, ponieważ gra niestety nie jest skierowana do mnie. Grafiki i klimat gry są świetne ale niestety mechanicznie zbliżona jest za bardzo do Talismana, ale mam nadzieję, że to właśnie będzie Talisman killer.
Polecamy też do wglądu nagranie naszego livestreamu z rozgrywki: https://www.facebook.com/PennyDreadfun/ ... cation=ufi. Jest to nasz pierwszy livestream i trochę się stresowaliśmy (wręcz bardzo! ), ale na pewno nie ostatni! W razie jakichkolwiek pytań - służę pomocą
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 sty 2018, 15:56
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
1.) Co z testami gry? Ile ich było, kiedy się odbywały i ile osób mniej więcej ją testowało? Niestety w relacjach z wielu konwentów ten tytuł w ogóle się nie przewinął. Jeśli była testowana tylko w jakimś hermetycznym gronie, to może być ciut mało.
2.) W szczególności właśnie na tym forum wiele osób pamięta wciąż kampanię gry "Stworze". Graficznie super, tematycznie super, ale mechanicznie słabiutko. Dla wyrobionego gracza forumowego i tak koniec końców liczy się mechanika gry.
3.) Dobrze by było dać do wglądu (niekoniecznie publicznego) treść wszystkich kart i instrukcji. Najlepiej jakimś forumowym wyjadaczom. Pozwoli to na ograniczenie do minimum tworzenia FAQ po premierze gry. Dla autora i zaprzyjaznionych testerów pewne sformułowania mogą brzmieć jednoznacznie i w zbyt oczywisty sposób działać by wzbudzić (jednak uzasadnione) wątpliwości.
4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści.
2.) W szczególności właśnie na tym forum wiele osób pamięta wciąż kampanię gry "Stworze". Graficznie super, tematycznie super, ale mechanicznie słabiutko. Dla wyrobionego gracza forumowego i tak koniec końców liczy się mechanika gry.
3.) Dobrze by było dać do wglądu (niekoniecznie publicznego) treść wszystkich kart i instrukcji. Najlepiej jakimś forumowym wyjadaczom. Pozwoli to na ograniczenie do minimum tworzenia FAQ po premierze gry. Dla autora i zaprzyjaznionych testerów pewne sformułowania mogą brzmieć jednoznacznie i w zbyt oczywisty sposób działać by wzbudzić (jednak uzasadnione) wątpliwości.
4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 08:40 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Cel dla zebranej kwoty 44 tysięcy jest zabawny. Bez karty się nie obejdzie, trzeba dodatkowych objaśnień?
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Ciekawostka. Z tego co wiem (o ile nie mam złych informacji) w Gdańsku w Graciarni będzie prototyp do ogrywania jakby ktoś był chętny poznać grę przed końcem kampanii.
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Działanie pól Burdelu oraz Magicznego sklepu (pól, nie kart! ) jest objaśnione na mapie - na samym polu - ale w prosty, skrócony i funkcjonalny sposób; mapa z natury rzeczy nie jest przesadnie fabularna Większy opis - troszkę bardziej fabularny - znajdować się będzie w instrukcji. Ale jeśli osiągniemy ten cel, zrobimy dwie dodatkowe karty-plansze, które będzie można położyć obok mapy i które będą zawierały nowe ręcznie malowane ilustracje oraz właśnie ładniejszy opis Chodzi o to, żeby jeszcze bardziej urozmaicić rozgrywkę pięknymi ilustracjami!Marx pisze:Cel dla zebranej kwoty 44 tysięcy jest zabawny. Bez karty się nie obejdzie, trzeba dodatkowych objaśnień?
1. Jeśli chodzi o konwenty byliśmy na razie tylko na Lajconiku. Testy były przeprowadzane przez nas oraz na zewnątrz, ale niepublicznie - mamy jednak mnóstwo planów na następne wydarzenia i właśnie testy i rozgrywki w lokalach planszówkowych, na których będzie można nawet wygrać egzemplarz gry! Wysyłamy też prototypy do lokali planszówkowych, gdzie będzie można pograćDarkSide pisze:1.) Co z testami gry? Ile ich było, kiedy się odbywały i ile osób mniej więcej ją testowało? Niestety w relacjach z wielu konwentów ten tytuł w ogóle się nie przewinął. Jeśli była testowana tylko w jakimś hermetycznym gronie, to może być ciut mało.
2.) W szczególności właśnie na tym forum wiele osób pamięta wciąż kampanię gry "Stworze". Graficznie super, tematycznie super, ale mechanicznie słabiutko. Dla wyrobionego gracza forumowego i tak koniec końców liczy się mechanika gry.
3.) Dobrze by było dać do wglądu (niekoniecznie publicznego) treść wszystkich kart i instrukcji. Najlepiej jakimś forumowym wyjadaczom. Pozwoli to na ograniczenie do minimum tworzenia FAQ po premierze gry. Dla autora i zaprzyjaznionych testerów pewne sformułowania mogą brzmieć jednoznacznie i w zbyt oczywisty sposób działać by wzbudzić (jednak uzasadnione) wątpliwości.
4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści.
2. Zrozumiałe stąd też zapraszamy na eventy i do lokali, gdzie będzie można w grę zagrać, zobaczyć, przetestować! Na naszym fanpage'u jest cała lista - albo mogę tu podać, jeśli wolisz
3. Instrukcja jest dostępna do wglądu w treści kampanii - znajduje się tam link do pliku .pdf Jeśli chodzi o wgląd w karty dla starych wyjadaczy forumowych - dobry pomysł. Pogadam z resztą teamu!
4. Możesz to rozwinąć?
Dziękujemy! Cisza, cisza, bo trochę świętowaliśmy, a trochę padliśmy ze zmęczenia i emocji - były to intensywne dwa dni. Zebraliśmy sto procent w 33h! Ale już wracamy do pracy, odpisywania, cyzelowania gry i wymyślania nowych kart!gerhard.xqwd pisze:Co tu taka cisza? Gratulacje! Gra ufundowana
Masz jak najbardziej dobre informacje! W Graciarni na dniach powinien się pojawić nasz prototyp - i nie tylko tamGambit pisze:Ciekawostka. Z tego co wiem (o ile nie mam złych informacji) w Gdańsku w Graciarni będzie prototyp do ogrywania jakby ktoś był chętny poznać grę przed końcem kampanii.
Generalnie - @wszyscy - jeśli wiecie o jakichś lokalach planszówkowych, gdzie możemy podesłać prototyp, żeby ludzie testowali - dajcie znać, dajcie kontakt! Będziemy się kontaktować i wysyłać prototypy!
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
"Jeśli posiada królową, traci jej kartę nawet przy remisie z graczem" - można interpretować tak, że jak tylko gracz kierujący postacią O.W. wejdzie w posiadanie karty królowej, to od razu ją traci i nawet(?) remis z innym graczem tego nie powstrzymaPenny Dreafun pisze:4. Możesz to rozwinąć?DarkSide pisze: 4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści.
Jeśli natomiast dobrze domyślam się tego o co chodziło autorowi przy zdolności tej postaci, to lepsze jest chyba sformułowanie: "Remis z innym graczem nie chroni przed utratą karty królowej".
Wtrącenie typu: "Jeśli posiada..." jest redundantną informacją, gdyż ciężko utracić coś czego się nie posiada.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Aa, rzeczywiście, nie pomyśleliśmy Z literackiego punktu widzenia, z akcentem na "nawet", ma to sens, ale jak się do tego dołoży żelazną logikę, to rzeczywiście można interpretować dwojakoDarkSide pisze:"Jeśli posiada królową, traci jej kartę nawet przy remisie z graczem" - można interpretować tak, że jak tylko gracz kierujący postacią O.W. wejdzie w posiadanie karty królowej, to od razu ją traci i nawet(?) remis z innym graczem tego nie powstrzymaPenny Dreafun pisze:4. Możesz to rozwinąć?DarkSide pisze: 4.) W nawiązaniu do powyższego sugeruję delikatnie zmodyfikować trzecią cechę Oskara Wilde'a. Każdy znający podstawy logiki zacznie wchodzić w dyskusję co do interpretacji treści.
Jeśli natomiast dobrze domyślam się tego o co chodziło autorowi przy zdolności tej postaci, to lepsze jest chyba sformułowanie: "Remis z innym graczem nie chroni przed utratą karty królowej".
Wtrącenie typu: "Jeśli posiada..." jest redundantną informacją, gdyż ciężko utracić coś czego się nie posiada.
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
1. Kiedy pojawią się nowe cele?
2. Lużna propozycja, dla zaspokojenia antyRNGowców. Dodajcie (np.do celów) dodatek z 3-4 postaciami, które mają ruch niezależny od rzutu kością (np wybierany ruch od 1-3 pól, stajemy gdzie chcemy, wszystkie karty dające bonusy do rzutu kością na ruch nie działają, postacie mają ciut lepsze staty i umiejki z draftem kart, kości dalej używanie do walki)
Sety postaci np odkrywców (towarzystwo geograficzne !!) albo niemiecka potęga tech (Karl Benz, Rudolf Diesel , Wilhelm Maybach).
Pani ilustrator na pewno coś ładnego namaluje do tego
2. Lużna propozycja, dla zaspokojenia antyRNGowców. Dodajcie (np.do celów) dodatek z 3-4 postaciami, które mają ruch niezależny od rzutu kością (np wybierany ruch od 1-3 pól, stajemy gdzie chcemy, wszystkie karty dające bonusy do rzutu kością na ruch nie działają, postacie mają ciut lepsze staty i umiejki z draftem kart, kości dalej używanie do walki)
Sety postaci np odkrywców (towarzystwo geograficzne !!) albo niemiecka potęga tech (Karl Benz, Rudolf Diesel , Wilhelm Maybach).
Pani ilustrator na pewno coś ładnego namaluje do tego
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Niestety jesteśmy małym teamem bazującym w Krakowie i mamy cały ten weekend obsadzony już eventami Ale planujemy się pojawić w Warszawie w najbliższym czasie!Largo pisze:W najbliższy weekend odbywają się Targi Fantastyki w Warszawie. Może warto byłoby tam pojawić się z prototypem?
Kiedy pojawią się jakieś nowe recenzje?
Nowe cele zostały dodane! Obecnie sięgają one 72 000 i oferują mnóstwo nowych kart - a nawet i dziesiątą grywalną postać!kornikov pisze:1. Kiedy pojawią się nowe cele?
2. Lużna propozycja, dla zaspokojenia antyRNGowców. Dodajcie (np.do celów) dodatek z 3-4 postaciami, które mają ruch niezależny od rzutu kością (np wybierany ruch od 1-3 pól, stajemy gdzie chcemy, wszystkie karty dające bonusy do rzutu kością na ruch nie działają, postacie mają ciut lepsze staty i umiejki z draftem kart, kości dalej używanie do walki)
Sety postaci np odkrywców (towarzystwo geograficzne !!) albo niemiecka potęga tech (Karl Benz, Rudolf Diesel , Wilhelm Maybach).
Pani ilustrator na pewno coś ładnego namaluje do tego
Ta propozycja jest bardzo intrygującym pomysłem i brzmi jak satysfakcjonujące wszystkich rozwiązanie! Przedstawię ją teamowi!
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Jasne Pakiet za 169 zł będzie aktywny aż do 26.03 do 23:59, więc jest dużo czasu do namysłu!Largo pisze:Myślę, że 169 zł jest dla mnie do przełknięcia, ale poczekam na opinie forumowiczów i recenzje bardziej branżowych recenzentów
Jak najbardziej; a potem w Hexie i innych miejsach - na naszym fanpage'u są podane wszystkie wydarzenia: https://www.facebook.com/pg/PennyDreadf ... e_internalBłysk pisze:Aaa to też pozwolę sobie wrzucić. Podobno w Mandragorze (Kraków) gra również będzie do potestowania, w niedzielę chyba. I nawet ja będę. Także wiecie
I też będziemy w Mandragorze! A zwycięzcy rozgrywek otrzymają w dniu premiery własny egzemplarz Penny Dreadfun!!
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
AKTUALIZACJA:
Cześć ponownie! Pomyślałem, że opowiem tutaj, co udało się nam osiągnąć jak na razie w naszej kampanii, w ciągu pierwszych 72h
- na chwilę obecną zebraliśmy 46 215zł. To aż 128% naszego celu! Tym samym gra zostanie na pewno wydana - a my walczymy dalej, o cele dodatkowe!
- z celi dodatkowych, nasi backersi odblokowali: 2 dodatkowych, dwustronnych, ręcznie malowanych towarzyszy (Pan Darcy, nieśmiertelny demon oraz Emily Bronte), jak również powiązane z nimi karty (w tym nowy quest od Jane Austen!); dodatek: kubek z nadrukiem z motywem gry; dodatkowe, zilustrowane karty-plansze, przedstawiające Burdel oraz Magiczny sklep - obie ręcznie malowane i większe od pozostałych kart.
- najbliższy następny cel to 47 500 - oferuje on aż 4 nowe questy! (każdy quest to również dodatkowe przedmioty, przeciwnicy i zdarzenia - łącznie co najmniej 12 nowych kart!)
- jednocześnie nasze Facebook Challenges są osiągane w zatrważającym tempie (zatrważającym! ), dzięki czemu nasza cudowna społeczność odblokowała już 4 kolejnych towarzyszy - to aż 8 nowych ręcznie malowanych ilustracji! - i powiązane z nimi karty; wśród odblokowanych towarzyszy znajduje się też ulubieniec tłumów: KOŃ NA BIAŁYM RYCERZU!
Podsumowując: jak na razie nasi wspierający odblokowali prawie 30 nowych kart, które znajdą się w każdym egzemplarzu PENNY DREADFUN! Jest naprawdę super! Dlatego dziękujemy Wam wszystkim za wsparcie - i liczymy na następne cele! Konkursy, glosariusze, opowiadania, a przede wszystkim: karty, karty i jeszcze więcej kart! Questy, towarzysze, nowa grywalna postać... Chcemy wypełnić każde pudełko PENNY DREADFUN aż po brzegi!
W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą
Cześć ponownie! Pomyślałem, że opowiem tutaj, co udało się nam osiągnąć jak na razie w naszej kampanii, w ciągu pierwszych 72h
- na chwilę obecną zebraliśmy 46 215zł. To aż 128% naszego celu! Tym samym gra zostanie na pewno wydana - a my walczymy dalej, o cele dodatkowe!
- z celi dodatkowych, nasi backersi odblokowali: 2 dodatkowych, dwustronnych, ręcznie malowanych towarzyszy (Pan Darcy, nieśmiertelny demon oraz Emily Bronte), jak również powiązane z nimi karty (w tym nowy quest od Jane Austen!); dodatek: kubek z nadrukiem z motywem gry; dodatkowe, zilustrowane karty-plansze, przedstawiające Burdel oraz Magiczny sklep - obie ręcznie malowane i większe od pozostałych kart.
- najbliższy następny cel to 47 500 - oferuje on aż 4 nowe questy! (każdy quest to również dodatkowe przedmioty, przeciwnicy i zdarzenia - łącznie co najmniej 12 nowych kart!)
- jednocześnie nasze Facebook Challenges są osiągane w zatrważającym tempie (zatrważającym! ), dzięki czemu nasza cudowna społeczność odblokowała już 4 kolejnych towarzyszy - to aż 8 nowych ręcznie malowanych ilustracji! - i powiązane z nimi karty; wśród odblokowanych towarzyszy znajduje się też ulubieniec tłumów: KOŃ NA BIAŁYM RYCERZU!
Podsumowując: jak na razie nasi wspierający odblokowali prawie 30 nowych kart, które znajdą się w każdym egzemplarzu PENNY DREADFUN! Jest naprawdę super! Dlatego dziękujemy Wam wszystkim za wsparcie - i liczymy na następne cele! Konkursy, glosariusze, opowiadania, a przede wszystkim: karty, karty i jeszcze więcej kart! Questy, towarzysze, nowa grywalna postać... Chcemy wypełnić każde pudełko PENNY DREADFUN aż po brzegi!
W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
wciąż czekam na rozķład kart zdarzeń, ilość przedmiotów oraz zdolności bohaterów wpływajacych na ruch.Penny Dreafun pisze: W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą