I co miłe - będą poprawione karty.
Inis (Christian Martinez)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Inis
Wiesz, jak zrobię dzbanek lemoniady cytrynowej i stanę przed domem, to zakładam, że nikt jej nie kupi. Jesli jednak kupią dwie osoby i pół mi tego dzbanka wypiją, to też będę zachwycony wynikami otwarcia. Bez liczb takie "ogłoszenia" są mało miarodajne. Owszem, reklama Portalu robi swoje + przerobienie okładki także robi swoje. Ale wciąż, Inis to gra zbyt specyficzna, by się miała "znakomicie" sprzedawać.
But I was wrong before, so.
But I was wrong before, so.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Inis
Wczoraj zagrałem swoją drugą partię. Pierwsza, pół roku temu, mnie nie porwała i nie rozumiałem ogólnych zachwytów nad grą. Po wczorajszej wróciłem do domu ze swoim egzemplarzem pod pachą
Nie przeszkadza mi draft, którego ogólnie nie lubię. Jest tu na tyle taktyczny, że nie ciśnie mnie tak, jak zwykły draft. Bardzo podoba mi się policzalność walk i ich rozstrzyganie oraz konieczność ogłoszenia i wybronienia zwycięstwa. Z zachowaniem wszelkich proporcji, ale przypomina mi to szachy - nie ma nagłych wygranych, egzekwujemy swój plan do momentu, aż możemy z uśmiechem powiedzieć przeciwnikom "przegraliście". Nie ma sztucznych zwrotów akcji, bo ktoś "wykulał krytyka" albo wyciągnął kartę "zabijam wszystko, bo tak" (na ciebie patrzę, Blood Rage!).
Nie przeszkadza mi draft, którego ogólnie nie lubię. Jest tu na tyle taktyczny, że nie ciśnie mnie tak, jak zwykły draft. Bardzo podoba mi się policzalność walk i ich rozstrzyganie oraz konieczność ogłoszenia i wybronienia zwycięstwa. Z zachowaniem wszelkich proporcji, ale przypomina mi to szachy - nie ma nagłych wygranych, egzekwujemy swój plan do momentu, aż możemy z uśmiechem powiedzieć przeciwnikom "przegraliście". Nie ma sztucznych zwrotów akcji, bo ktoś "wykulał krytyka" albo wyciągnął kartę "zabijam wszystko, bo tak" (na ciebie patrzę, Blood Rage!).
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Draft jest tutaj bardzo ważny, bo dzięki niemu zdobywasz karty akcji. Czasowo nie dominuje rund, ale nie można dobierać "na ślepo" i liczyć na sukces. Samo sedno partii to już zagrywanie wydraftowanych kart i dzięki nim poruszanie jednostkami, budowanie, manipulacja kartami itd. A grze warto dać szansę tak czy inaczej .
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Inis
Może powinienem być bardziej precyzyjny w pytaniu - elementem, który interesował mnie najbardziej był właśnie czynnik "czasowy". O ile nie mam nic przeciwko samemu wyborowi kart i ustalaniu w ten sposób taktyki na grę, to poświęcenie na wybór właściwych kart większości czasu w trakcie rozgrywki już mnie nie bawi;) Aha - dzięki za wszystkie odpowiedzi! Widzę, że tak czy inaczej warto będzie grę sprawdzić.
Re: Inis
Jak wam się gra w dwie osoby? To jak na razie moje jedyne doświadczenie z tą grą i trochę jestem zawiedziony jego schematycznością, ale być może jest to związane małą ilością rozgrywek (trzy) - w każdym razie niezależnie od starań wszystko kręciło się wokół de facto dwóch kart (na pewno jednej negującej kartę przeciwnika i drugiej, której teraz niestety nie pomnę). Trochę mnie odrzuciło to doświadczenie, choć oczywiście nie skreślam gry na tej podstawie.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Jeśli najważniejszy jest czynnik czasowy, to nie masz czego się obawiać. U nas np. draft idzie bardzo sprawnie, to raptem 4 karty na gracza, a gdy zna się już wszystkie wystarczy rzucić okiem na nazwę/ilustrację. Dużo więcej czasu zajmuje reszta partii: bitwy, gra nad stołem itd. Trochę jak w Terraformacji Marsa - draft jest niezwykle ważny, bo zapewnia Ci karty, ale to już to, co z nimi się zrobi jest prawdziwą rozgrywką .mmag pisze: ↑09 maja 2018, 21:52 Może powinienem być bardziej precyzyjny w pytaniu - elementem, który interesował mnie najbardziej był właśnie czynnik "czasowy". O ile nie mam nic przeciwko samemu wyborowi kart i ustalaniu w ten sposób taktyki na grę, to poświęcenie na wybór właściwych kart większości czasu w trakcie rozgrywki już mnie nie bawi;) Aha - dzięki za wszystkie odpowiedzi! Widzę, że tak czy inaczej warto będzie grę sprawdzić.
Czyżby chodziło o Druida? Bo te dwie karty są dla siebie naturalnymi kontrami, niezależnie od tego w ile osób gramy staram się dorwać jedną albo drugą.Turnavine pisze: ↑09 maja 2018, 23:12 Jak wam się gra w dwie osoby? To jak na razie moje jedyne doświadczenie z tą grą i trochę jestem zawiedziony jego schematycznością, ale być może jest to związane małą ilością rozgrywek (trzy) - w każdym razie niezależnie od starań wszystko kręciło się wokół de facto dwóch kart (na pewno jednej negującej kartę przeciwnika i drugiej, której teraz niestety nie pomnę). Trochę mnie odrzuciło to doświadczenie, choć oczywiście nie skreślam gry na tej podstawie.
U nas partie we dwoje spisywały się bez zarzutu, dużo daje jednak znajomość kart. No i takie rozgrywki mają w sobie coś szachowego, trzeba uważnie kontrolować każdy ruch przeciwnika, zgrywać wszystko w czasie, blokować wzajemne próby osiągnięcia przewagi. Bardzo lubię Inisa we dwoje, ale naturalnie ze względu na area control jeszcze bardziej go lubię przy 3-4 graczach .
Ostatnio zmieniony 09 maja 2018, 23:21 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
A ta trzecia to jaka karta?deco200 pisze: ↑09 maja 2018, 16:02Jakbys jeszcze mial watpliwosci rattkin to Ignacy dzisiaj w Planszowkach TV powiedzial, ze Inis zostal bardzo cieplo przyjety, ze sa zachwyceni wynikami otwarcia i ze naklad sie powoli konczy
Ignacy dodal tez, ze znalazly sie bledy na 3 kartach, ze juz pracuja nad ich dodrukiem i ze poprawione karty beda rozsylane za darmo do wlascicieli gry
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Inis
Jeśli mowa o kartach Geis i Druid, to fakt, wydają się mocne. Ale jak spojrzysz na to drugi raz, to juz nie tak bardzo. Po pierwsze Geis kontruje akcje przeciwnika, ale nie daje żadnej akcji Tobie. Zatem masz trzy akcje do wykonania w turze. Druid w sumie, tez nie daje Ci akcji. Musisz zagrać go w odpowiednim momencie, licząc, że w odrzuconych kartach będzie to, czego chcesz, że nikt nie skitrał karty na koniec, kiedy masz samego druida na ręku i nic Ci on nie da. Druid może być fajnym kołem ratunkowym. Owszem, da się go użyć jako "winning move", ale nie z Geisem ale z innymi kartami. I wtedy timing jest jeszcze gorszyTurnavine pisze: ↑09 maja 2018, 23:12 Jak wam się gra w dwie osoby? To jak na razie moje jedyne doświadczenie z tą grą i trochę jestem zawiedziony jego schematycznością, ale być może jest to związane małą ilością rozgrywek (trzy) - w każdym razie niezależnie od starań wszystko kręciło się wokół de facto dwóch kart (na pewno jednej negującej kartę przeciwnika i drugiej, której teraz niestety nie pomnę). Trochę mnie odrzuciło to doświadczenie, choć oczywiście nie skreślam gry na tej podstawie.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Inis
Znalezione w sieci:
Podgórza
Jest: Przeciwnik
Powinno być: Gracz
Dagda
Jest: Karta Akcji
Powinno być: Karta Przewagi
Kopalnia Żelaza
Jest: Po wykonaniu ataku
Powinno być: Podczas deklaracji manewru ataku
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
Geis+Druid to mocne combo, można przeciwnikowi anulować mocną kartę, a później ją podnieść z odrzuconych.Gambit pisze: ↑10 maja 2018, 08:02Jeśli mowa o kartach Geis i Druid, to fakt, wydają się mocne. Ale jak spojrzysz na to drugi raz, to juz nie tak bardzo. Po pierwsze Geis kontruje akcje przeciwnika, ale nie daje żadnej akcji Tobie. Zatem masz trzy akcje do wykonania w turze. Druid w sumie, tez nie daje Ci akcji. Musisz zagrać go w odpowiednim momencie, licząc, że w odrzuconych kartach będzie to, czego chcesz, że nikt nie skitrał karty na koniec, kiedy masz samego druida na ręku i nic Ci on nie da. Druid może być fajnym kołem ratunkowym. Owszem, da się go użyć jako "winning move", ale nie z Geisem ale z innymi kartami. I wtedy timing jest jeszcze gorszyTurnavine pisze: ↑09 maja 2018, 23:12 Jak wam się gra w dwie osoby? To jak na razie moje jedyne doświadczenie z tą grą i trochę jestem zawiedziony jego schematycznością, ale być może jest to związane małą ilością rozgrywek (trzy) - w każdym razie niezależnie od starań wszystko kręciło się wokół de facto dwóch kart (na pewno jednej negującej kartę przeciwnika i drugiej, której teraz niestety nie pomnę). Trochę mnie odrzuciło to doświadczenie, choć oczywiście nie skreślam gry na tej podstawie.
Ale w grze jest draft, jak się komuś zostawia obie karty to można mieć pretensję do siebie (i ewentualnych współgraczy, którzy na to pozwolili)
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Re: Inis
Właśnie kwestia rozbiła się o sytuacje, w których przeciwnik nie miał szans wejść w posiadanie tych kart bo w drafcie weszły do wyboru drugiej stronie, która je zachowywała. Zakładam, że musiałbym jeszcze ograć tryb dwuosobowy, a i na więcej osób gra pewnie robi się ciekawsza pod tym względem.konrad.rymczak pisze: ↑10 maja 2018, 08:51 (...)
Geis+Druid to mocne combo, można przeciwnikowi anulować mocną kartę, a później ją podnieść z odrzuconych.
Ale w grze jest draft, jak się komuś zostawia obie karty to można mieć pretensję do siebie (i ewentualnych współgraczy, którzy na to pozwolili)
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
W drafcie możesz zatrzymać jedną kartę - drugą musiałeś dostać od przeciwnikaTurnavine pisze: ↑10 maja 2018, 09:04 Właśnie kwestia rozbiła się o sytuacje, w których przeciwnik nie miał szans wejść w posiadanie tych kart bo w drafcie weszły do wyboru drugiej stronie, która je zachowywała. Zakładam, że musiałbym jeszcze ograć tryb dwuosobowy, a i na więcej osób gra pewnie robi się ciekawsza pod tym względem.
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Re: Inis
W wypadku gdy otrzyma się obie karty o których mowa jednocześnie, a nie o tym pisałem. ; ) To trochę ograniczało, że w tych rozgrywkach po prostu taki, a nie inny draft determinował nam ruchy, ale jeszcze raz powtórzę, to tylko osąd po ledwie trzech dwuosobowych rozgrywkach.konrad.rymczak pisze: ↑10 maja 2018, 09:18 W drafcie możesz zatrzymać jedną kartę - drugą musiałeś dostać od przeciwnika
Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, 09:30 przez Turnavine, łącznie zmieniany 1 raz.
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
RacjaTurnavine pisze: ↑10 maja 2018, 09:25W wypadku gdy otrzyma się obie karty o których mowa jednocześnie, a nie o tym pisałem. ; )konrad.rymczak pisze: ↑10 maja 2018, 09:18 W drafcie możesz zatrzymać jedną kartę - drugą musiałeś dostać od przeciwnika
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Inis
Ale tylko w pierwszej rundzie draftu. Już w drugiej możesz zatrzymać dwie kartykonrad.rymczak pisze: ↑10 maja 2018, 09:27RacjaTurnavine pisze: ↑10 maja 2018, 09:25W wypadku gdy otrzyma się obie karty o których mowa jednocześnie, a nie o tym pisałem. ; )konrad.rymczak pisze: ↑10 maja 2018, 09:18 W drafcie możesz zatrzymać jedną kartę - drugą musiałeś dostać od przeciwnika
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Inis
Nie powinno być: "Rozpocznijcie rozstrzyganie Konfliktu od tego gracza"?DEyON pisze: ↑10 maja 2018, 12:32 Poprawiłem karty, gdyby ktoś chciał zanim je Portal oficjalnie doda: https://imgur.com/a/dqqMpUf
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Ale czy w karcie Pogórza nie powinno być użyte dwa razy słowo gracz?DEyON pisze: ↑10 maja 2018, 12:32 Poprawiłem karty, gdyby ktoś chciał zanim je Portal oficjalnie doda: https://imgur.com/a/dqqMpUf
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
Zgadza się, ale w drugiej rundzie karty dostał.
Wyjątek - 2ch graczy. Możesz dostać w pierwszym drafcie dostać Geis, w drugim Druid.
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Re: Inis
Dokladnie tak, na koncu zdania powinno tam widniec slowo "gracz", a nie "przeciwnik"Dr. Nikczemniuk pisze: ↑10 maja 2018, 12:51Ale czy w karcie Pogórza nie powinno być użyte dwa razy słowo gracz?DEyON pisze: ↑10 maja 2018, 12:32 Poprawiłem karty, gdyby ktoś chciał zanim je Portal oficjalnie doda: https://imgur.com/a/dqqMpUf
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Czyli prawidłowy sens tej karty znaczy teraz to że jak ją zagram to mogę wybrać... siebie?deco200 pisze: ↑10 maja 2018, 13:22Dokladnie tak, na koncu zdania powinno tam widniec slowo "gracz", a nie "przeciwnik"Dr. Nikczemniuk pisze: ↑10 maja 2018, 12:51Ale czy w karcie Pogórza nie powinno być użyte dwa razy słowo gracz?DEyON pisze: ↑10 maja 2018, 12:32 Poprawiłem karty, gdyby ktoś chciał zanim je Portal oficjalnie doda: https://imgur.com/a/dqqMpUf
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
To jej największa zaletaDr. Nikczemniuk pisze: ↑10 maja 2018, 13:55Czyli prawidłowy sens tej karty znaczy teraz to że jak ją zagram to mogę wybrać... siebie?deco200 pisze: ↑10 maja 2018, 13:22Dokladnie tak, na koncu zdania powinno tam widniec slowo "gracz", a nie "przeciwnik"Dr. Nikczemniuk pisze: ↑10 maja 2018, 12:51
Ale czy w karcie Pogórza nie powinno być użyte dwa razy słowo gracz?
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Re: Inis
Dokladnie tak jak Konrad napisal, w naszych rozgrywkach głownie po to sie tej karty uzywalokonrad.rymczak pisze: ↑10 maja 2018, 13:56To jej największa zaletaDr. Nikczemniuk pisze: ↑10 maja 2018, 13:55Czyli prawidłowy sens tej karty znaczy teraz to że jak ją zagram to mogę wybrać... siebie?