Terra Mystica - pytania i wątpliwości
Re: Terra Mystica
Gdy dobieram płytkę podnoszącą na tą rundę żeglugę, to dostaje punkty za tor żeglugi? Po oddaniu płytki na torze się obniżam i potem znowu za ten sam poziom żeglugi mogę dostać punkty?
Czy punkty dostaje tylko jeżeli podniosę żeglugę na stałe ?
Czy punkty dostaje tylko jeżeli podniosę żeglugę na stałe ?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terra Mystica
jak dobierasz płytkę +1 do żeglugi, to jest to tylko umowne +1 - nie zaznaczasz tego nigdzie, nie pobierasz punktów.ixi24 pisze:Gdy dobieram płytkę podnoszącą na tą rundę żeglugę, to dostaje punkty za tor żeglugi? Po oddaniu płytki na torze się obniżam i potem znowu za ten sam poziom żeglugi mogę dostać punkty?
Czy punkty dostaje tylko jeżeli podniosę żeglugę na stałe ?
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Terra Mystica
Tylko jak podniesiesz żeglugę na stałe.ixi24 pisze:Gdy dobieram płytkę podnoszącą na tą rundę żeglugę, to dostaje punkty za tor żeglugi? Po oddaniu płytki na torze się obniżam i potem znowu za ten sam poziom żeglugi mogę dostać punkty?
Czy punkty dostaje tylko jeżeli podniosę żeglugę na stałe ?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terra Mystica
Hej, pojawiło się pytanie przy ostatniej partii. Czy Krasnoludy budując swoje tunele mogą wybudować tunel pomimo, że nie muszą tego robić? To znaczy, mogą przerobić teren po sąsiedzku, ale mogą przyjąć, że przebudują ten sam teren, ale rozbudowując się z innego pola oddalonego o 1, czyli korzystając ze zdolności kopania tuneli.
Zakładam, że mogą tak zrobić. Skoro opłacają dodatkowy koszt tunelu (2 kostki robotników).
Ten sam problem pojawia się pewnie też przy lataniu Fakirów
Zakładam, że mogą tak zrobić. Skoro opłacają dodatkowy koszt tunelu (2 kostki robotników).
Ten sam problem pojawia się pewnie też przy lataniu Fakirów
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Terra Mystica
Nie mogą. Tunel budujesz zawsze do pola które nie sąsiaduje bezpośrednio. Odpadają pola stykające się i połączone mostem. To samo dotyczy lotu dywanem.GeQ pisze:Czy Krasnoludy budując swoje tunele mogą wybudować tunel pomimo, że nie muszą tego robić? To znaczy, mogą przerobić teren po sąsiedzku, ale mogą przyjąć, że przebudują ten sam teren, ale rozbudowując się z innego pola oddalonego o 1, czyli korzystając ze zdolności kopania tuneli
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terra Mystica
ale chyba nie ma tego wprost opisane? kopię tunel z pola startowego A przez rzekę, żeby nie było i buduję pole B. i w kolejnej rundzie kopię tunel jakby z powrotem z pola B do pola sąsiadującego z moim pierwszym A i stawiam osadę na polu C.Matti_C pisze:Nie mogą. Tunel budujesz zawsze do pola które nie sąsiaduje bezpośrednio. Odpadają pola stykające się i połączone mostem. To samo dotyczy lotu dywanem.GeQ pisze:Czy Krasnoludy budując swoje tunele mogą wybudować tunel pomimo, że nie muszą tego robić? To znaczy, mogą przerobić teren po sąsiedzku, ale mogą przyjąć, że przebudują ten sam teren, ale rozbudowując się z innego pola oddalonego o 1, czyli korzystając ze zdolności kopania tuneli
Czy jestem zmuszony budować po sąsiedzku - jeśli mam taką możliwość?? Właśnie nie wiem.
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Terra Mystica
Ten post jest w 2 karcie tego wątku. Czytałeś ?zephyr pisze:http://boardgamegeek.com/wiki/page/Terra_Mystica_FAQ
Ale to głównie jakies bardzo szczegółowe rzeczy, w stylu czy mozna terramorfować bez budowy, czy można polecieć dywanem na sąsiednie pole itp. raczej bardzo mocno szczegółowe i zwylke nie bardzo znaczące.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terra Mystica
Dzięki, rozwiałeś moje wątpliwości.Matti_C pisze:Ten post jest w 2 karcie tego wątku. Czytałeś ?zephyr pisze:http://boardgamegeek.com/wiki/page/Terra_Mystica_FAQ
Ale to głównie jakies bardzo szczegółowe rzeczy, w stylu czy mozna terramorfować bez budowy, czy można polecieć dywanem na sąsiednie pole itp. raczej bardzo mocno szczegółowe i zwylke nie bardzo znaczące.
Przepraszam, że nie znalazłem tego FAQ - lenistwo
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Re: Terra Mystica
Mam pytanie dotyczące punktacji za obszary na koniec gry. W instrukcji jest napisane ze gracz z najwieksza liczba polaczonych budowli otrzymuje 18 PZ. Pytanie, czy to muszą być budowle połączone w jedną całość, czy mogę sumować budowle z kilku połączonych obszarów (miast) np. w pierwszym mieście 4 budowle, w drugim 3, dają razem 7 obszarów ?
- bartek_wola
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 gru 2007, 22:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
Re: Terra Mystica
Nie. Nie liczą się osobne obszary oraz ich suma. Wszystkie budowle muszą być w jakiś sposób połączone. Standardowe sasiadywanie, mosty, żegluga. U krasnoludów luczą się tunele itp.UTUHENGAL pisze:Mam pytanie dotyczące punktacji za obszary na koniec gry. W instrukcji jest napisane ze gracz z najwieksza liczba polaczonych budowli otrzymuje 18 PZ. Pytanie, czy to muszą być budowle połączone w jedną całość, czy mogę sumować budowle z kilku połączonych obszarów (miast) np. w pierwszym mieście 4 budowle, w drugim 3, dają razem 7 obszarów ?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Re: Terra Mystica
Dzień dobry. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem dodatku ogień i lód. Kupiłem wersję niemiecką i zauważyłem pewną zmianę w zasadach zmiennokształtnych oraz rzecznych ludzi obecną w mojej wersji. Jak czytałem Polską instrukcję ściągniętą ze strony Barda to na zmiennokształtnych po zakupieniu twierdzy, można zmienić preferowany teren za 3 many i dostaje się dwa punkty zwycięstwa. W mojej wersji kosztuje to pięć punktów zwycięstwa bez bonusu w postaci punktów zwycięstwa, a u rzecznych ludzi u mnie jest jeszcze jakiś bonus w postaci pieniędzy po uwolnieniu nowego terenu, nie znam niemieckiego więc mi trochę zajmie ogarnięcie co to za bonus. Ktoś z Was forumowicze posiada może wiedzę tajemną dlaczego są takie różnice w zasadach? Jak oglądałem filmy z niemieckimi recenzentami z przed kilku lat to zasady mieli takie same jak w Polskiej wersji.
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Terra Mystica
Masz nową wersję po erracie, gdzie zbyt mocne rasy zostały zbalansowane. Teraz zmiennokształtni nie mają PZ za zmianę terenu preferowanego i jest to droższe a Rzeczni muszą płacić za zdejmowanie kapłana z koła, 1zł za odblokowanie terenu niczyjego, 2zł za teren czyjś. Pamietaj , że ten zdjęty kapłan trafia do puli dostępnych a nie do zasobów gracza.
Re: Terra Mystica
Jak przeczytałem w Polskiej instrukcji umiejętność Zmiennokształtnych za pierwszym razem to się za głowę złapałem. Bardzo silna umiejętność i wyjątkowo tania. Dobrze, że to zmienili. Wielkie dzięki za wyjaśnienie. Czy oprócz Zmiennokształtnych i Rzecznych Ludzi w tej Erracie występują jeszcze jakieś inne zmiany?
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Terra Mystica
Nie, jak nie wierzysz to sprawdź Chyba że nie uwzględniłeś erraty dla Kultystów. https://boardgamegeek.com/wiki/page/Terra_Mystica_FAQ - wersja angielska.
Re: Terra Mystica
Matti_C pisze:Nie, jak nie wierzysz to sprawdź Chyba że nie uwzględniłeś erraty dla Kultystów. https://boardgamegeek.com/wiki/page/Terra_Mystica_FAQ - wersja angielska.
Wierzę, wierze. Wielkie dzięki za podpowiedź. O Erracie do kultystów też nie wiedziałem, ale już wszystko nadrobiłem.
- aaxxee
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
Jeśli wszyscy gracze zrezygnują z wzięcia mocy, gdy budujesz lub ulepszasz budynki sąsiadujące z ich budynkami, wtedy ty otrzymujesz 1 moc. W poprzedniej wersji nie otrzymywałeś nic.
1.3 Errata for Cultists' ability
The first and second edition rulebooks say: "Whenever at least one of your opponents decides to take Power due to your building activity, advance 1 space on a Cult track of your choice. (You only get to advance 1 space in total regardless of the number of opponents taking Power. If all of your opponents refuse to take Power, do not advance on a Cult track.)"
To this is added: "If all of your opponents refuse to take Power, do not advance on a Cult track, instead gain exactly one Power." (source)
(If none of the opponents would be able to take Power, you don't gain anything. )
1.3 Errata for Cultists' ability
The first and second edition rulebooks say: "Whenever at least one of your opponents decides to take Power due to your building activity, advance 1 space on a Cult track of your choice. (You only get to advance 1 space in total regardless of the number of opponents taking Power. If all of your opponents refuse to take Power, do not advance on a Cult track.)"
To this is added: "If all of your opponents refuse to take Power, do not advance on a Cult track, instead gain exactly one Power." (source)
(If none of the opponents would be able to take Power, you don't gain anything. )
Re: Terra Mystica
Witam. Ja mam takie, może banalne pytanie odnośnie sanktuarium, pytanie brzmi - czy budowa sanktuarium daje jakieś bonusy poza kultystą (w fazie przychodu) i żetonem ewentualnie dwoma żetonami łask? Co oznacza ikonka na planszy rasy trzech małych heksów (w kolorze rasy) w jednym większym heksie?
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 09 lip 2015, 11:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: Terra Mystica
Dawno nie grałem w terrę ale z tego co pamiętam to możesz utworzyć miasto z 3 hexów zamiast standardowych 4 jeżeli jednym z hexów jest sanktuarium. Dodaje jeszcze możliwość zapunktowania jeśli zbudujesz to w momencie punktowania za twierdzę/sanktuarium.adam422 pisze: ↑03 wrz 2018, 15:35 Witam. Ja mam takie, może banalne pytanie odnośnie sanktuarium, pytanie brzmi - czy budowa sanktuarium daje jakieś bonusy poza kultystą (w fazie przychodu) i żetonem ewentualnie dwoma żetonami łask? Co oznacza ikonka na planszy rasy trzech małych heksów (w kolorze rasy) w jednym większym heksie?
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Terra Mystica
Potwierdzam powyższe. Budując Sanktuarium dostajesz:fumi pisze: ↑03 wrz 2018, 15:53Dawno nie grałem w terrę ale z tego co pamiętam to możesz utworzyć miasto z 3 hexów zamiast standardowych 4 jeżeli jednym z hexów jest sanktuarium. Dodaje jeszcze możliwość zapunktowania jeśli zbudujesz to w momencie punktowania za twierdzę/sanktuarium.adam422 pisze: ↑03 wrz 2018, 15:35 Witam. Ja mam takie, może banalne pytanie odnośnie sanktuarium, pytanie brzmi - czy budowa sanktuarium daje jakieś bonusy poza kultystą (w fazie przychodu) i żetonem ewentualnie dwoma żetonami łask? Co oznacza ikonka na planszy rasy trzech małych heksów (w kolorze rasy) w jednym większym heksie?
+1 kafelek łaski
+1 kapłana przychodu (ale to zazwyczaj to samo co ze świątyni)
+1 moc budynku
+ możesz zrobić miasto z 3 pól jeżeli znajduje się w nim sanktuarium
+ ew punkty za rundę i pas
To ostatnie często się przydaje w miejscu, gdzie musiałbyś wydać dużo łopat, żeby postawić czwarty budynek do miasta.
Re: Terra Mystica
Dzięki! Ja wczoraj miałem pierwszą rozgrywkę:) Czyli owa ikonka (3 heksów w heksie) w sumie nic nie znaczy, aby dodaje nieco kolorytu na planszy rasy:)
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times