W tym roku szykuje się:
(Przy czym 3 pierwsze z poniższych wiszą na kickstarterze):
Skylands - radosna kafelkowa układanka (vide dzisiejsze video od rahdo ), w którym budujemy dziwne latające wyspy (przypominające przecinające się miasta z Carcassonne) i zasiedlamy je mrowiem wielobarwnych avataropodobnych ludków. Ludkowie przydają się potem przy odpalaniu różnych innych akcji (a akcje działają trochę jak w San Juan/Puerto Rico - odpalamy je dla wszystkich, ale odpalający ma przywilej) i kupowaniu kafelków specjalnych. Poza tym, że grafika na pudełku uderza i całość nie brzmi specjalnie fascynująco, to w rozsądnej cenie bym to ugryzł (a gdyby do tego wszedł normalny temat, to już w ogóle).
Franchise - bardziej kolorowa i nieco zmieniona pod względem balansu wersja starego Medieval Merchanta - sprytnej gry ekonomicznej, która wizualnie i matematycznie jest nieco podobna do Wysokiego Napięcia, ale absolutnie nim nie jest.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bastille - gra licytacyjna z uroczym tematem zbierania rewolucyjnego towarzystwa pod swoimi skrzydłami podczas preludium rewolucji antyfrancuskiej. Ciekawe czy QG zdecydowałoby się wydać grę o zdobywaniu poparcia w NSDAP równie chętnie...
Luxor - nominowany do SdJ - sprytne zagrywanie kart (tylko skrajnych) z ręki, aby przesuwać się po torze z nagrodami (inne spojrzenie na rusz się o tyle ile na kości). Gra od R. Dorna. Wygląda sympatycznie i jako fajna alternatywa wobec np. egmontowej Mumii i innych Wsiąśćdopociągów (vide video rahdo).
Kobold - gra dla dzieci z tytułowym motywem siedzącym głęboko w germańśkości
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Poza tym stare-nowe, czyli sprzedajmy to jeszcze raz:
Expedition: Luxor, czyli stare Robber Knights.
Kingdom Builder - family box.
Duże pudło z Alhambrą (już chyba kiedyś było coś takiego).