Agricola (Uwe Rosenberg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1319
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 433 times
Been thanked: 423 times

Re: Agricola

Post autor: siepu »

Play by email anybody? :twisted:
Ja jestem za!
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: ragozd »

ja niestety nie mam warunkow, poza tym tak to lepiej sobie juz w normalne komputerowe zagrac :)
jax pisze:ragozd,
zdajesz sobie sprawę że twoje dwie ostatnie wypowiedzi to zupełny brak argumentów, czyli de facto kapitulacja? :wink:
tak, zgodnie z pewnym powiedzeniem. Zwlaszcza jak nie sa zachowywane podstawowe zasady logiki - to mnie jednak do dyskusji zniecheca :P
Tak samo jak obrona zdecydowanie mnie oczywistych ruchow :P ktore byly dyskutowane wczesniej.
Ale za to chlopaki mnie powoli motywujecie bym siadl do 120pkt pasjansa agricoli :P
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Agricola

Post autor: Cin »

ragozd pisze:Zwlaszcza jak nie sa zachowywane podstawowe zasady logiki - to mnie jednak do syskusji zniecheca :P
czyli jak rozumiem - albo myślimy tak jak Ty albo jesteśmy nielogiczni :)

no to na logikę łopatologiczną:
przypadek zaczynamy rozpatrywać od rundy gdy pojawia się pierwsza owca:
Runda n: bierzesz owcę czy dążysz do rozmnożenia za wszelką cenę?
Runda n+1: bierzesz dwie owce czy dążysz do rozmnożenia za wszelką cenę?
.
.
Runda n+4: bierzesz pięć owiec czy dążysz do rozmnożenia za wszelką cenę?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

Ragozd, nie mam już specjalnie chęci na wykłócanie się, że Twoja strategia jest dobra, ale nie koniecznie jedyna dobra. Zobacz tylko to zdjęcie:

http://www.boardgamegeek.com/image/382587?size=large

Autor gry, w partii dwuosobowej. Mamy 10. rundę i ma tylko dwóch członków rodziny. Za to ma dwa pastwiska, oborę, trzy pola a na nich zboże i warzywa, ma nawet dwie karty żebrania. Ciekawe, prawda?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9764
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 548 times
Been thanked: 1610 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: MichalStajszczak »

Geko pisze:Autor gry, w partii dwuosobowej. Mamy 10. rundę i ma tylko dwóch członków rodziny. Za to ma dwa pastwiska, oborę, trzy pola a na nich zboże i warzywa, ma nawet dwie karty żebrania. Ciekawe, prawda?
Faktycznie ciekawe - autor gry nie zna jedynej słusznej strategii :mrgreen:
Na zdjęciu nie widać z kim gra Uwe Rosenberg, bo wtedy mozna by było wnioskować, dlaczego tak wygląda sytuacja na planszy.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: BloodyBaron »

Geko pisze:ma nawet dwie karty żebrania. Ciekawe, prawda?
To jeszcze nie rzutuje - może ma tego pomocnika, który pozwala odrzucić karty żebrania - bardzo użyteczny - wszyscy gracze patrzą z wyższością na gamonia kolekcjonującego te karty i nawet nie patrzą, co on tam kombinuje, a on wystawia tą kartę w 13-14 rundzie i wygrywa w cuglach :)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

BloodyBaron pisze:
Geko pisze:ma nawet dwie karty żebrania. Ciekawe, prawda?
To jeszcze nie rzutuje - może ma tego pomocnika, który pozwala odrzucić karty żebrania
Tak właśnie podejrzewam.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

MichalStajszczak pisze:
Geko pisze:Autor gry, w partii dwuosobowej. Mamy 10. rundę i ma tylko dwóch członków rodziny. Za to ma dwa pastwiska, oborę, trzy pola a na nich zboże i warzywa, ma nawet dwie karty żebrania. Ciekawe, prawda?
Faktycznie ciekawe - autor gry nie zna jedynej słusznej strategii :mrgreen:
Na zdjęciu nie widać z kim gra Uwe Rosenberg, bo wtedy mozna by było wnioskować, dlaczego tak wygląda sytuacja na planszy.
Pewnie z Ragozdem i dlatego nie miał szansy na wcześniejsze rozmnażanie :mrgreen:
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: ragozd »

Cin - daze do rozmnazania nawet jesli owca nie pojawila sie na stolem juz rzokaldajac plansze przed gra :P. Jest 7 kart 1-2 etapu, moze byc roznica 5 kart pomiedzy tymi dwiema, a moga sie pojawic tuz po sobie.
Innymi slowy - moze teroretycznie byc nawet 7 owiec na planszy zanim pojawi
sie opcja plodzenia piona, a moga byc tylko dwie.
Jesli graja dobrzy gracze, nigdy te potencjalne 7 owiec nie bedzie czekalo az sie pojawi karta powiekszenia rodziny. 4 to juz powiedzialbym ze duzo, bo juz 3 to wystarczajaca pokusa. Czyli odpowiedajac wafel na twoje pytanie - wzialbym nawet dwie owce, oczywiscie zanim pojawilaby sie mozliwosc rozmnozenia rodziny :P, tak by nie bylo slynnego dylematu owiec gdy mozna juz rodzine powiekszyc. Bo jeszcze nie do tej dziurki by sie ktos przymierzyl :P
Czesto tez sa takie partie, gdzie od owiec smakowitsza jest trzcina, kamien, albo drewno. I wtedy owce zostawiam innym :P
Geko pisze:Autor gry, w partii dwuosobowej. Mamy 10. rundę i ma tylko dwóch członków rodziny. Za to ma dwa pastwiska, oborę, trzy pola a na nich zboże i warzywa, ma nawet dwie karty żebrania. Ciekawe, prawda?
I ile punktow? jakie karty zagrane? Polecam ogladac dziennik Fedorowicza by zobaczyc co robu wyrwanie czegos z kontekstu :P

MichalStajszczak - jestnie slusza strategia jest w pasjansie 1-osobowym, gdzie wybierasz sobie pomocnikow i usprawnienia i tak rozkadasz akcje by uzyskac maksa. Niestety, nie poznalem nawet polowy kart w A, ale stawialbym na zebraka mocno - olanie jedzienia w jednoosobowym wariancie to silny atut.

A tak - to trzeba sie dostosowywac do kart i graczy. I jakos osoby ktore uwazam za grajace lepiej ode mnie, strasznie sie spieszyly do nowych pionkow, i zawsze im to wychodzilo na zdrowie - mi zreszta tez ;)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

ja już wysiadlem :)


Proponuję looknąć na to foto - http://www.boardgamegeek.com/image/384314 - kurcze ciekawe gdzie można by to kupić :| Swietne znaczniki zastępujące zboże-super!
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

Tak, myślę że już najwyższy czas na zmianę tematu. :)
Lucf pisze:Proponuję looknąć na to foto - http://www.boardgamegeek.com/image/384314 - kurcze ciekawe gdzie można by to kupić :| Swietne znaczniki zastępujące zboże-super!
Pod zdjęciem jest napisane gdzie można dostać:
"About 1000 bags available at Essen.
(Each bag with 25+ Wheateeples and 18+ Pumpkeeples)"
Heh, co za fart że wybieram się do Essen 8). Biorę na bank.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

KURCZE! kto to wydaje!? Ciekawe za ile to będą sprzedawać...

Each bag with 25+ żyta ??? co oznacza 25+ ? Co będą dawać gwarantowane 25 zboża, a gdzieniegdzie może być coś więcej? :|
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: ragozd »

jax pisze:
"About 1000 bags available at Essen.
(Each bag with 25+ Wheateeples and 18+ Pumpkeeples)"
Heh, co za fart że wybieram się do Essen 8). Biorę na bank.
gdybys tez mogl wziasc dla mnie :) Choc ilosc straczy na conajmniej 2 gry z jednego woreczka.
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2601
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Agricola

Post autor: waffel »

ragozd pisze:Waffel - daze do rozmnazania... [długa rozkmina której nie rozumiem]
O_o czy ja pisałem po pijaku coś czego nie pamiętam? Dla pewności przejrzałem ostatnie 10 stron wątku i chyba moderatorzy już mnie wycięli bo nie rozumiem czemu zwracasz się do mnie :)

A jeżeli to pomyłka przez yosza avatara to chyba znowu musimy w Twilight Struggle zagrać :)
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

jax pisze: "About 1000 bags available at Essen.
(Each bag with 25+ Wheateeples and 18+ Pumpkeeples)"
Heh, co za fart że wybieram się do Essen 8). Biorę na bank.
A co z drewnem, gliną, trzciną i kamieniem? Też powinny być w odpowiednim kształcie. Choć dla niektórych ameritrashowców, to nawet te drewniane znaczniki zboża i dyni są tylko "symbolicznymi kostkami", podobnie jak zwierzęta w polskiej edycji.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: ragozd »

waffel pisze: O_o czy ja pisałem po pijaku coś czego nie pamiętam?
Mial byc Cin :)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

Czy ktoś z Krakowa będzie jechał do Essen i mógłby mi kupić taki jeden woreczek jakbym ładnie poprosił?
Bardzo bym prosił , jakiegoś fana Agricoli :) by dopomóc drugiemu fanowi Agricoli :)
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: mst »

Geko pisze:A co z drewnem, gliną, trzciną i kamieniem? Też powinny być w odpowiednim kształcie.
No w sumie z drewnem poszli nawet o krok dalej i zrobili go z odpowiedniego materiału. :wink:
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

@mst :) dobre! :D Jako , że agri jest na 1szym BGG podejrzawam , że co rok będą wychodzić z inicjatywą nowych znaczników:

za rok: pałka trzicny + kamyk
za 2: kwadratowa glina (taka jak rysunek na planszy) + drewno :) drewniane w ksztalcie małych pieńków
za 3: dodatkowe "karty" pól - coś takiego jak dywaniki w Sulejce, takie żółte jakby pole
za 4: zamiast krążków będa figurki rodziny - co do tego jestem PEWIEN!
za 5lat: .... yhm nie wiem co wymyślić ;)
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: mst »

Lucf pisze:za 5lat: .... yhm nie wiem co wymyślić ;)
Chaty z drewna, gliny i kamienia zrobione tak by można umieszczać w nich członków rodziny i zwierzęta. :)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1697
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Sztefan »

Pierwsze wrażenia z talii X:
http://www.spielbox.de/phorum4/read.php ... 1&t=202341&

w skrócie: Spore urozmaicenie, ale i więcej chaosu; karty mogą działać na aktywnego gracza, ale i na wszystkich. Mogą być pozytywne, negatywne, lub neutralne. Nawet jak my nie chcemy z nich korzystać, to współgracz może taką wyciągnąć, która będzie oddziaływała również na nas. Gra z talią X jest zdecydowanie bardziej losowa.

Czyli w sumie chyaba trochę lipa, ale i tak będzie trzeba sprawdzić w praktyce ;)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

Sztefan,
Kiedy mozemy liczyc na pelne tlumaczenie tekstu? :wink:

(zauwaz, ze nie pytam czy :D )
Ostatnio zmieniony 20 paź 2008, 16:28 przez jax, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

@sztefan:
ale jak to jest? BO ja czytałem i zrozumiałem, ze mniej wiecej jest tak, że kłądziesz talię X przykładowo na rundę nr7. i to jest WTEDY AKCJA> czyli kto pojdzie na to pole losuje Xa. Tak? Potem może to zagrać jako usprawnienie jakieś?
Ile kart w talii?
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1697
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Sztefan »

jax pisze:Sztefan,
Kiedy mozemy liczyc na pelne tlumaczenie tekstu? :wink:

(zauwaz, ze nie pytam czy :D )
Tłumaczyć całego tekstu mi się nie chcę ;) za to mogę się publicznie zobowiązać do przetłumaczenia talii X jak się pojawi w Warszawie ;)
Lucf pisze:@sztefan:
ale jak to jest? BO ja czytałem i zrozumiałem, ze mniej wiecej jest tak, że kłądziesz talię X przykładowo na rundę nr7. i to jest WTEDY AKCJA> czyli kto pojdzie na to pole losuje Xa. Tak? Potem może to zagrać jako usprawnienie jakieś?
Ile kart w talii?
Kart jest jak w talii X, czyli 24.

Generalnie ciągniemy kartę z talii X jak decydujemy się na akcję weź 1 kamień (tą pierwszą z 3 etapu gry). Kartę dostajemy, czy tego chcemy, czy nie. Karty mogą być różne. Są dodatkowe pola akcji, są handlarze, którzy czekają aż ktoś im przyniesie to czego pragną (w zamian dają nagrodę), są małe usprawnienia, które automatycznie wystawiamy, jest jedna karta pomocnika, któy automatycznie wychodzi, a prawie połowa kart to wydarzenia, które zachodzą (czy tego chcemy, czy nie).
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

sztefan, a podalbys jakies przyklady tych wydarzen? bo na razie mi sie to kojarzy z Magią i mieczem :lol:
ODPOWIEDZ