Wojna o Pierścień - pytania i wątpliwości
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Na potrzeby wszystkich efektów kart, drużyna pierścienia znajduje sie tam gdzie jest figurka Frodo i Sama. A sens jest taki że: 1. Na odkrytą drużynę działa wiele kart mrocznego władcy. 2. Odkryta drużyna musi sie przemieścic (jeśli ma coś na torze) czyli musi np opuścić bezpieczne Rivendell, i nie może zakończyć ruchu w przyjaznej twierdzy co też nie jest bez znaczenia. Dodatkowo może odkryta przechodzić przez twierdzę cienia (np. Morię) co daje dodatkowy żeton poszukiwań. 3. Gracz wolny bedzie musial zużyc kość aby ukryć drużyne aby ponownie nią się ruszać.
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Trochę to nieklimatyczne. Ten żeton wskazuje gdzie ostatnio była widziana drużyna. A ona może być 12 pól od tego miejsca. Dzięki za szybką odpowiedź 

- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Efekt karty można interpretować np. jako zdobycie przez Nazguli cennych informacji od szpiegów albo podjęcie dobrego tropu, a nie złapanie za rękę Drużyny na gorącym uczynku (co reprezentują żetony poszukiwań). Dla mnie to ma sens, skoro dochodzi tylko do odkrycia.
- sqb1978
- Posty: 2639
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 149 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Po prostu podjęto trop i wykryto w którym kierunku się udali.
Z tego co pamiętam z książki Nazgule mieli szpiegów, którzy wypytywali o niziołków w różnych miejscach i potem nagle Nazgule się zjawiały. Figurka ukazuje ostatnie znane miejsce pobytu DP i tam logicznie jest szukać kiedy się kogoś śledzi
dla mnie to perfekcyjnie spina mechanikę z fabułą.
Równie dobrze można użyć Nazguli do obsadzenia potencjalnej drogi DP
Z tego co pamiętam z książki Nazgule mieli szpiegów, którzy wypytywali o niziołków w różnych miejscach i potem nagle Nazgule się zjawiały. Figurka ukazuje ostatnie znane miejsce pobytu DP i tam logicznie jest szukać kiedy się kogoś śledzi

Równie dobrze można użyć Nazguli do obsadzenia potencjalnej drogi DP

Sprzedam: nic
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Dlatego napisałem "trochę". W sumie jakby mnie nazgule brały na spytki to też pewnie bym zaczął sypać : " mówił że tam poszedł Panie Nazgulu" 

Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Kolejna wspaniała cudowna i nie wiem jak to jeszcze określić
rozgrywka za nami,
ale oczywiście jak to przy tej kochanej grze bywa zawsze coś się wymlodzi,:-). Mianowicie chodzi o odrzucenie karty Palantir z Orthanku, z reguły odrzuca się wykorzystaniem kości akcji woli zachodu, u nas wykorzystano drugi wariant czyli dowolna kość akcji i pierscien elfów, w moim przekonaniu taki pierscien wykorzystany oddaje się graczowi cienia a nie odrzuca z gry jako zużyty tak jak twierdził wspolgracz,proszę o wyjaśnienie i potwierdzenie. Druga sytuacja to atak na Dale przez WL próba odbicia miasta, zagranie karty bitwy szarza, efekt karty bitwy powoduje że dodatkowy atak z tego tytułu trafiamy na 6 i zwykly atak również na 6, ponieważ obydwa zawierają się w pierwszej rundzie bitwy, nie ma tu mowy o sytuacji że atak szarza jest na 6 a później już na 5-6,proszę o potwierdzenie. Z góry Dziękuję.


Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Przekazuje się go Graczowi Cienia.
Pierwszy atak trafia w tym wypadku na 6. Karta Bitwy "Szarża" nie ma na niego wpływu.
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Dzięki za wcześniejsze wyjaśnienia.
. A teraz taka sytuacja przy ostatniej rozgrywce...Gracz Cienia atakuje armię WL, zagrywa kartę bitwy ,, mumakil,, inicjatywa 3-5 a obrońca kartę,, bez litości,, inicjatywa 5,po rzutach bitwy i przerzutach dowódców, gracz cienia uzyskał 3 trafienia a gracz WL 2..Czy w takiej sytuacji gracz cienia uzyskuje 4 trafienia a gracz WL 3?Czy może cien 3 a WL 3?z góry dzięki za odpowiedź 


Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Obawiam się, że jest to błędna odpowiedź.
Obie karty Bitwy - "Mumakil" i "Bez Litości" - zadadzą dodatkowe trafienie. Tak więc w podanym przykładzie Gracz Cienia uzyska 4, a Gracz Wolnych Ludów 3 trafienia.
Warunek na karcie "Mumakil" dotyczy trafień wynikłych z karty Bitwy uzyskanych "przed właściwym rzutem bitwy" (w oryginale "hits from any Free Peoples pre-Combat attack from a Combat card"). Tymczasem trafienia uzyskane z karty Bitwy "Bez Litości" uzyskiwane są po rzucie bitwy.
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Treść karty Bez Litości sugeruje, że dodatkowe trafienie możesz otrzymać już w rzucie bitwy (przed przerzutami), ale możesz mieć rację, sprawdzę to.
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
I tak ta nasza kochana Gra potrafi czasem psikusa wywinac
że są wątpliwości. Przy rozgrywce rozpatrzylismy jako 4 do 3,też nie z pełnym przekonaniem,:-) ale sugerując się inicjatywa kart.Gdzie karta mumakil ma pierwszeństwo rozpatrzenia (inicjatywa 3-5),bez litości (inicjatywa 5)więc dodatkowe trafienie do 3 trafień cienia (przewaga nad WL mającymi 2 trafienia)przysługuje, a potem dodatkowe trafienie do 2 trafien WL..Proszę o jakieś sugestie i ewentualne wyjasnienia na 100% takiej sytuacji. Dzięki 


Re: Wojna o Pierścień II edycja.
W zasadzie istnieje jedna przesłanka ku temu, aby patrzeć na sprawę inaczej. Jak napisano w instrukcji na stronie 30:
Pomimo tego co napisałem powyżej, stoję na stanowisku, że nawet w przypadku gdy Gracz Wolnych Ludów jest obrońcą, to podczas ewaluacji warunku na karcie Bitwy "Mumakil" nie powinno doliczać się trafienia z karty Bitwy "Bez Litości", ponieważ warunek ten jest bardzo dokładnie opisany (zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej) i nakazuje doliczać wyłącznie trafienia wynikłe z kart Bitwy uzyskane przed rzutem Bitwy.
Natomiast również będę nad tym jeszcze rozmyślał i prawdopodobnie zadam pytanie wyroczniom do spraw WotR na forum BGG (Veldrin, Krieghund).
W tym wypadku obie karty zadają obrażenia w inicjatywie 5 (inicjatywa 3 karty "Mumakil" dotyczy dodania 1 do wyników kości podczas rzutu Bitwy), więc gdyby Gracz Wolnych Ludów był obrońcą, to można byłoby zastanawiać się, czy to dodatkowe trafienie należy uwzględniać na potrzeby warunku karty Bitwy "Mumakil".Instrukcja pisze:Jeśli obie karty posiadają tę samą wartość inicjatywy, jako pierwszą zawsze rozpatruje się kartę obrońcy.
Pomimo tego co napisałem powyżej, stoję na stanowisku, że nawet w przypadku gdy Gracz Wolnych Ludów jest obrońcą, to podczas ewaluacji warunku na karcie Bitwy "Mumakil" nie powinno doliczać się trafienia z karty Bitwy "Bez Litości", ponieważ warunek ten jest bardzo dokładnie opisany (zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej) i nakazuje doliczać wyłącznie trafienia wynikłe z kart Bitwy uzyskane przed rzutem Bitwy.
Natomiast również będę nad tym jeszcze rozmyślał i prawdopodobnie zadam pytanie wyroczniom do spraw WotR na forum BGG (Veldrin, Krieghund).
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Jednak zostaję przy swoim, czyli 3:3. Tak jak zwróciliście uwagę, oba efekty zachodzą w inicjatywie 5 i pierwsza zostanie rozpatrzona karta WL, przez co wliczy się to trafienie przy rozpatrywaniu karty Cienia. Karta Mumakila mówi o podliczeniu wszystkich trafień włącznie z tymi uzyskanymi przed rzutami bitwy w wyniku kart, ale nie ogranicza się tylko do nich.
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Chociaż Olgierdd zasiał we mnie ziarno wątpliwości i zacząłem się poważnie zastanawiać nad inicjatywą kart, to jednak okazuje się, że nie ma ona znaczenia.
Tak więc w sytuacji opisanej przez Pablo B końcowa ilość trafień to 3:4.
Odpowiedzi Kevina Chapmana (Krieghund) są oficjalne.
Powyższa odpowiedź oznacza, że podczas sprawdzania warunku zapisanego na karcie bitwy "Mumakil" dodatkowych trafień z karty "Bez Litości" się nie uwzględnia.Kevin Chapman pisze:"Mumakil" says "If, after the Leader re-roll, you scored more total hits than your opponent (including hits from any Free Peoples pre-Combat attack from a Combat card), score one additional hit." "After the Leader re-roll" indicates that any hits scored at any point subsequent to the Leader re-roll are not taken into sccount. Since the hit from "No Quarter" is applied after that point, its hit is not counted for purposes of "Mumakil", regardless of who's defending.
Tak więc w sytuacji opisanej przez Pablo B końcowa ilość trafień to 3:4.
Odpowiedzi Kevina Chapmana (Krieghund) są oficjalne.
- tencogoniema
- Posty: 222
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Ponieważ drażni mnie ze wojna zaczyna się od momentu gdy druzyna jest w Rivendel, testujemy scenariusz gdzie zaczynamy Hobbitami w Shire.
Wszystkie narody włacznie z narodami Cienia są nieaktywne. Saruman jest już w grze. Elrond jest w grze.
Figurka Drużyny i 4 Nazgule są w Shire. Legolas zaczyna w Leśnym Królestwie, Gimli w Ereborze. Boromir w Minas Tirith. Obierzyswiat czeka w Rozbrykanym kucyku, nie może się poruszać dopóki DP nie bedzie w tym samym regionie co on. Każdy Towarzysz który dotrze do Rivendel aktywuje swój naród. Ludy Północy aktywuje któryś z niziołków. Dopóki DP nie dotrze do Rivendel nie można aktywować Narodu wykorzystując karty czy zdolności Towarzyszy.
Gandalf uwięziony w Orthanku. Uwalniają go orły (gdy któryś pojawi się w Orthanku) i przesuwamy go do Rivendel albo używamy Woli zachodu i jest wolny w regionie Orthanku.
Uwolnienie Gandalfa aktywuje naród Sarumana. Pojawienie się Aragorna aktywuje Gondor i Saurona.
Jeśli drużyna się nie poruszyła rzucasz kośćmi poszukiwań w liczbie równej kości Ok-Oczu ? w puli poszukiwań, za każdego Nazgula przebywajacego na polu DP możesz przerzucic jedną kość.
Dowolną kością dołącza sie Towarzyszy będących w tym samy regionie co DP do Druzyny.
Wstepne gry-testy były obiecujące, jak ktoś chce spróbować i podzielić się spostrzeżeniami bede wdzieczny.
Wszystkie narody włacznie z narodami Cienia są nieaktywne. Saruman jest już w grze. Elrond jest w grze.
Figurka Drużyny i 4 Nazgule są w Shire. Legolas zaczyna w Leśnym Królestwie, Gimli w Ereborze. Boromir w Minas Tirith. Obierzyswiat czeka w Rozbrykanym kucyku, nie może się poruszać dopóki DP nie bedzie w tym samym regionie co on. Każdy Towarzysz który dotrze do Rivendel aktywuje swój naród. Ludy Północy aktywuje któryś z niziołków. Dopóki DP nie dotrze do Rivendel nie można aktywować Narodu wykorzystując karty czy zdolności Towarzyszy.
Gandalf uwięziony w Orthanku. Uwalniają go orły (gdy któryś pojawi się w Orthanku) i przesuwamy go do Rivendel albo używamy Woli zachodu i jest wolny w regionie Orthanku.
Uwolnienie Gandalfa aktywuje naród Sarumana. Pojawienie się Aragorna aktywuje Gondor i Saurona.
Jeśli drużyna się nie poruszyła rzucasz kośćmi poszukiwań w liczbie równej kości Ok-Oczu ? w puli poszukiwań, za każdego Nazgula przebywajacego na polu DP możesz przerzucic jedną kość.
Dowolną kością dołącza sie Towarzyszy będących w tym samy regionie co DP do Druzyny.
Wstepne gry-testy były obiecujące, jak ktoś chce spróbować i podzielić się spostrzeżeniami bede wdzieczny.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Raczej powinieneś to wrzucić do działu Modyfikacji
Przy okazji jeśli chcesz grać od początku trylogii to zainteresuj się tytułem Poszukiwania Pierścienia, który jest co prawda przygodówką, ale można go połączyć z WoP. Mnie akurat nie zainteresował, ale czytałem trochę pozytywnych opinii na jego temat, również tutaj na forum.
Co do przedstawionych zasad to odnoszę wrażenie, że Wolne Ludy dostają niezłe fory. Na dzień dobry mają już rozstawionych Towarzyszy po strategicznych miejscach i jeśli ktoś gra z dodatkiem Panowie Śródziemia, to w zasadzie tylko Rohan nie będzie miał żadnego do obrony. Nie wiem czy w takim wypadku w ogóle opłaca się marnować kości na podróż do Rivendell i aktywację narodu. W końcu niemało jest kart, które to umożliwiają. Fakt, brak Gandalfa może trochę doskwierać, ale wystarczy trochę szczęścia przy losowaniu kart frakcji i pach, już się go ma. Dodatkowo, jeśli wymienione przez Ciebie sposoby na aktywację narodów Cienia to jedyne na to sposoby, to w zasadzie najmądrzej byłoby ani nie uwalniać Gandalfa, ani nie koronować Aragorna i spokój do końca gry

Co do przedstawionych zasad to odnoszę wrażenie, że Wolne Ludy dostają niezłe fory. Na dzień dobry mają już rozstawionych Towarzyszy po strategicznych miejscach i jeśli ktoś gra z dodatkiem Panowie Śródziemia, to w zasadzie tylko Rohan nie będzie miał żadnego do obrony. Nie wiem czy w takim wypadku w ogóle opłaca się marnować kości na podróż do Rivendell i aktywację narodu. W końcu niemało jest kart, które to umożliwiają. Fakt, brak Gandalfa może trochę doskwierać, ale wystarczy trochę szczęścia przy losowaniu kart frakcji i pach, już się go ma. Dodatkowo, jeśli wymienione przez Ciebie sposoby na aktywację narodów Cienia to jedyne na to sposoby, to w zasadzie najmądrzej byłoby ani nie uwalniać Gandalfa, ani nie koronować Aragorna i spokój do końca gry

Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Mam chyba durne pytanie o zasadę wykorzystania pierścienia.
"Wykorzystanie Pierścienia
Kiedy gracz Wolnych Ludów wykorzystuje Pierścień, przesuwa znacznik zepsucia na torze Drużyny Pierścienia o tyle pól, ile wynosi ciężar brzemienia"
Co to jest to wykorzystanie pierścienia? Taka luźna wstawka, że wyjaśnienie czemu brzemię rośnie podczas ruchu? Patrzę na angielską i też nie widzę nic o tym - tzn może coś ominąłem podczas czytania - a czytam drugi raz. Film też w połowie jestem, jutro mam pierwszą grę i mnie mocno to zastanawia, jest długi przykład, który wyjaśnia bardziej całą akcję ruchu postaci, która była wcześniej omówiona i konsekwencje tego ruchu. Ale nie ma słowa kluczowego w przykładie, kiedy zrobił 'użycie pierścienia'.
Są w regionie Bramy Goblinów, ruszają się na torze ruchu o jeden. Cień rzuca trzema kościami i uzyskuje dwa sukcesy, losuje żeton z '3', gracz poświęca po losowaniu Gimliego, więc otrzymują tylko jedno zepsucie w drużynie pierścienia.
Gdzie jest to użycie tego pierścienia w tym przykładzie?
Chodzi mi o samo słowo klucz, https://boardgamegeek.com/thread/454126 ... n-plz-help tutaj pisał "Saying the Ringbearers "use the ring" is just a thematic way of saying the same thing as advancing the Corruption Counter on the Fellowship Track by a number of steps equal to the Hunt Damage." Ale jakoś mnie to nie zapewnia że rzeczywiście ten podpunkt jest tylko po to by podsumować cały ruch drużyną.. bo po co on wtedy?
"Wykorzystanie Pierścienia
Kiedy gracz Wolnych Ludów wykorzystuje Pierścień, przesuwa znacznik zepsucia na torze Drużyny Pierścienia o tyle pól, ile wynosi ciężar brzemienia"
Co to jest to wykorzystanie pierścienia? Taka luźna wstawka, że wyjaśnienie czemu brzemię rośnie podczas ruchu? Patrzę na angielską i też nie widzę nic o tym - tzn może coś ominąłem podczas czytania - a czytam drugi raz. Film też w połowie jestem, jutro mam pierwszą grę i mnie mocno to zastanawia, jest długi przykład, który wyjaśnia bardziej całą akcję ruchu postaci, która była wcześniej omówiona i konsekwencje tego ruchu. Ale nie ma słowa kluczowego w przykładie, kiedy zrobił 'użycie pierścienia'.
Są w regionie Bramy Goblinów, ruszają się na torze ruchu o jeden. Cień rzuca trzema kościami i uzyskuje dwa sukcesy, losuje żeton z '3', gracz poświęca po losowaniu Gimliego, więc otrzymują tylko jedno zepsucie w drużynie pierścienia.
Gdzie jest to użycie tego pierścienia w tym przykładzie?

Rebel 6% (trójmiasto)
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
I to zepsucie, które przyjmuje Frodo jest właśnie tematycznie wytłumaczone użyciem pierścienia aby uniknąć złapania / zagrożenia.
Używa pierścień aby się ukryć, przez co rośnie zepsucie powiernika.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Oki, dziękimiszczu666 pisze: ↑30 mar 2019, 15:32I to zepsucie, które przyjmuje Frodo jest właśnie tematycznie wytłumaczone użyciem pierścienia aby uniknąć złapania / zagrożenia.
Używa pierścień aby się ukryć, przez co rośnie zepsucie powiernika.

Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Cześć
Jestem po pierwszej Partii :/
Mam pytanie odnośnie
1. przeprowadzenia oblężenia - atak na mury - czy wtedy możemy używać kart Bitwy ? jeśli tak to poniżej
2. Karta Dogodna pozycja "Odejmij 1 od wyniku wszystkich kości podczas rzutu bitwy gracza Cienia(niezmodyfikowana "6" nadal uważa się za trafienie - co oznacza jeśli odejmę od rzuty gdzie wypadło 6 jeden (1) to wyjdzie 5 więc zawsze nie będzie trafienia
Jestem po pierwszej Partii :/
Mam pytanie odnośnie
1. przeprowadzenia oblężenia - atak na mury - czy wtedy możemy używać kart Bitwy ? jeśli tak to poniżej
2. Karta Dogodna pozycja "Odejmij 1 od wyniku wszystkich kości podczas rzutu bitwy gracza Cienia(niezmodyfikowana "6" nadal uważa się za trafienie - co oznacza jeśli odejmę od rzuty gdzie wypadło 6 jeden (1) to wyjdzie 5 więc zawsze nie będzie trafienia
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Mozna uzywac.Minimaniak pisze: ↑15 kwie 2019, 14:52 Cześć
Jestem po pierwszej Partii :/
Mam pytanie odnośnie
1. przeprowadzenia oblężenia - atak na mury - czy wtedy możemy używać kart Bitwy ? jeśli tak to poniżej
2. Karta Dogodna pozycja "Odejmij 1 od wyniku wszystkich kości podczas rzutu bitwy gracza Cienia(niezmodyfikowana "6" nadal uważa się za trafienie - co oznacza jeśli odejmę od rzuty gdzie wypadło 6 jeden (1) to wyjdzie 5 więc zawsze nie będzie trafienia
6 jest zawsze sukcesem, 1 jest zawsze porazka - niezaleznie od modyfikatorow.
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
czyli w ataku na mury nie można zastosować przeciwko atakującemu żadnej modyfikacji (bo tylko 6 jest sukcesem)Sarseth pisze: ↑15 kwie 2019, 15:13Mozna uzywac.Minimaniak pisze: ↑15 kwie 2019, 14:52 Cześć
Jestem po pierwszej Partii :/
Mam pytanie odnośnie
1. przeprowadzenia oblężenia - atak na mury - czy wtedy możemy używać kart Bitwy ? jeśli tak to poniżej
2. Karta Dogodna pozycja "Odejmij 1 od wyniku wszystkich kości podczas rzutu bitwy gracza Cienia(niezmodyfikowana "6" nadal uważa się za trafienie - co oznacza jeśli odejmę od rzuty gdzie wypadło 6 jeden (1) to wyjdzie 5 więc zawsze nie będzie trafienia
6 jest zawsze sukcesem, 1 jest zawsze porazka - niezaleznie od modyfikatorow.
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Ale mozna, bo jak np kazdemu dodajesz +1 do rzutow to i na 5 wejdzie hit atakujacemu. Tak samo mozna mu odjac 1, ale praktycnzie to nic nie daje, to 6 to jest sukces zawsze, czy walka czy poszukiwanie pierscienia, a 1 to zawsze porazka, nawet jak w jakis sposob zrobisz +4 do rzutow, to w normalnych ataku jedynka tez przegra, mimo ze teoretycznie jest to 5.Minimaniak pisze: ↑15 kwie 2019, 15:20 czyli w ataku na mury nie można zastosować przeciwko atakującemu żadnej modyfikacji (bo tylko 6 jest sukcesem)
Rebel 6% (trójmiasto)