Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jw., ale pamiętaj, że jeśli jesteś w lokacji, gdzie leży taka karta, wciąż możesz korzystać z jej zdolności.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Pytanie: kiedy można przejść do kolejnego aktu? Jasnym jest że posiadając wymaganą ilość żetonów wskazówek, ale w którym momencie gry, bo w instrukcji wyczytałem że w fazie badaczy (Czyli co najpierw wykonałem turę mitu i gdy potem jest faza badaczy to mogę odkryć kolejny akt na początku fazy badaczy, czy po wykonaniu 3 dozwolonych akcji w tej fazie, czy w ogóle odkrycie aktu zalicza się na poczet jednej z akcji czy nie?). No i co potem, bo jeśli wydałem te żetony wskazówek i odkryłem kolejny akt to zaczynam od fazy mitu, czy dalej kontynuuję fazę badaczy i dalej fazę wrogów i utrzymania z poprzedniego aktu?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jeśli na karcie aktu nie ma sprecyzowanych warunków (np. gracze jako grupa będący w barze mogą wydać wskazówki na koniec tury), to możesz to zrobić w dowolnym momencie. Przewracasz kartę na drugą stronę, rozpatrujesz odpowiednie warunki. A potem kontynujesz grę dalej. Nie robisz przeskoków do fazy mitów.
Jeśli na początku fazy graczy popchneliscie przygodę, to faza badaczy nadal trwa.
Jeśli na początku fazy graczy popchneliscie przygodę, to faza badaczy nadal trwa.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
No ale po obróceniu karty aktu na drugą stronę jest napisane, że wszystko należy zwinąć czyli potwory, pomieszczenia i należy rozłożyć zupełnie nowe pomieszczenia, no to w której fazie potem kontynuuje rozgrywkę, skoro wszystko jest jakby od nowa.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
W tej samej której skończyłeś, zwijasz wszystko, ale nie ma napisane przecież 'zwijasz fazy'. Chyba że jest napisane. Jak zrobiłeś jednym badaczem jedną akcję (zdobyłeś np ostatniego cluesa potrzebnego), to kontynuujesz od drugiej akcji tego badacza i tyle. Nic ponad to co jest napisane nie dzieje się, czyli nie ma magicznie przeskakiwania faz.
Napisz proszę w spoilerze może o który scenariusz chodzi (chyba że mówisz o ostatnich 3 z forgotten age, to ostrzeż proszę ^^).
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Aaa xD No tak, tak tam było. Robisz to co w instrukcji ale faza gry się nie zmienia, czyli jak zostały Ci akcje to dalej z nich korzystasz (pozostałych tylko). Jak nie to płynnie przechodzisz do końca tury już w nowych pomieszczeniach.
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
No dobra to teraz kolejna rzecz dla mnie nie do pojęcia: wylosowałem czaszkę w ramach testu umiejętności w walce z ghoulem. Na karcie pomocy scenariusza przy czaszce mam: "-X. X to liczba wrogów z cechą Ghoul w twojej lokalizacji". No i o co tu biega? Czy dobrze rozumiem, że gdy w lokalizacji w której jestem jak jest 5 ghouli to do testu umiejętności mam dodać -5?
Czy po zaatakowaniu wroga i zadaniu mu obrażeń ten staje się wyczerpany i nie może już mnie zaatakować w Fazie wroga? Czy tak samo staje się wyczerpany jeśli test umiejętności się nie powiódł a mimo to otrzymał obrażenia np. w wyniku strzału bronią która daje i tak 1 obrażeń?
Czy po zaatakowaniu wroga i zadaniu mu obrażeń ten staje się wyczerpany i nie może już mnie zaatakować w Fazie wroga? Czy tak samo staje się wyczerpany jeśli test umiejętności się nie powiódł a mimo to otrzymał obrażenia np. w wyniku strzału bronią która daje i tak 1 obrażeń?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Tak. Jeśli byłoby 5 ghuli w lokacji, to byłoby -5 do testu.
Wróg po zaatakowaniu go przez gracza nie wyczerpuje się. Robimy to akcja wymykanie. Jeśli chcesz by wróg nie zaatakował, to albo zabij na śmierć, albo wymknij się i wyczerp.
Wróg po zaatakowaniu go przez gracza nie wyczerpuje się. Robimy to akcja wymykanie. Jeśli chcesz by wróg nie zaatakował, to albo zabij na śmierć, albo wymknij się i wyczerp.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Witam,
Aby wypełnić cel III aktu scenariusza Po opadnięciu kurtyny (Szlak do carcosy) muszę pokonać drugi raz Mężczyznę w bladej masce, a następnie wykonać akcję rezygnacji na karcie akt IIIa?
Aby wypełnić cel III aktu scenariusza Po opadnięciu kurtyny (Szlak do carcosy) muszę pokonać drugi raz Mężczyznę w bladej masce, a następnie wykonać akcję rezygnacji na karcie akt IIIa?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
O co chodzi z Litą Chantler. Pojawia się w lokalizacji jest sojusznikiem, ale jak ją kontrolować. Jak się ją znajdzie automatycznie staje po naszej stronie?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- ArnhemHorror
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 161 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Litę można zdobyć wykonując test Parley w tej samej lokacji, w której ona się pojawia. Cała procedura jest opisana na karcie lokacji, trzeba tylko się tam dostać, żeby odsłonić tę informację.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Masakra, tak to jest jak się czyta instrukcje i gra pierwszy raz pod wpływem. Można nawet nie otworzyć karty lokalizacji i nie wiedzieć co zrobić Poprzednie otwarłem oczywiście ale tu było już grubo. Dzięki.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Parę pytań:
1. Pierwszy scenariusz podstawka
2. Jak jestem w zwarciu z kilkoma wrogami to muszę wymknąć się każdemu z osobna?
3. Jak wymknę się Łowcy to jest wyczerpany i jeśli zmienię lokalizację to w fazie wrogów nie pójdzie za mną?
4. Czy grając w 2kę jeden z graczy musi wykonać wszystkie akcje i dopiero może je wykonać drugi, a może da się jakieś miksy robić?
5.2 graczy są w jednej lokalizacji, jeden jest w zwarciu, czy drugi gracz może wziąć potwora na klatę? czy wymaga to zużycia akcji?
6. Jeśli nie mam żadnych dodatkowych atutów dających + do ataku to zadaje zawsze tylko 1 obrażenie nie zależnie od siły?
7. Jakoś da się niwelować przerażenie?
Instrukcja do tej gry jest masakryczna, jakoś przyjemniej i z większym zrozumieniem czyta mi się dziennik ustaw.
1. Pierwszy scenariusz podstawka
Spoiler:
3. Jak wymknę się Łowcy to jest wyczerpany i jeśli zmienię lokalizację to w fazie wrogów nie pójdzie za mną?
4. Czy grając w 2kę jeden z graczy musi wykonać wszystkie akcje i dopiero może je wykonać drugi, a może da się jakieś miksy robić?
5.2 graczy są w jednej lokalizacji, jeden jest w zwarciu, czy drugi gracz może wziąć potwora na klatę? czy wymaga to zużycia akcji?
6. Jeśli nie mam żadnych dodatkowych atutów dających + do ataku to zadaje zawsze tylko 1 obrażenie nie zależnie od siły?
7. Jakoś da się niwelować przerażenie?
Instrukcja do tej gry jest masakryczna, jakoś przyjemniej i z większym zrozumieniem czyta mi się dziennik ustaw.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1. Wskazówki wydaje się w tym przypadku na koniec rundy, więc następna jest faza mitów, później faza badaczy i dopiero wrogów.
2. Tak, każdemu z osobna.
3. Karty przygotowuje się dopiero po fazie wrogów, więc w tej rundzie nigdzie się nie ruszy.
4. Dopiero po zakończeniu tury jednego gracza swoją turę rozgrywa kolejny. Wyjątkiem są okna graczy, gdzie można zagrywać zdolności nie wymagające zużywania akcji.
5. Wejście w zwarcie w takim przypadku wymaga zużycia akcji. Dodatkowo jeśli jesteś już w zwarciu z innym przeciwnikiem aktywuje się atak towarzyszący.
6. Zawsze tylko podstawowe 1 obrażenie. Ale w jednej turze można zaatakować nawet trzy razy.
7. Zdolnością karty, zdolnością lokacji, albo kolejne punkty przerażenia można przerzucić na towarzysza albo inny atut (np. naszyjnik z zestawu podstawowego).
Polecam przeczytanie Suplementów z Kompletnej Księgi Zasad. Szczególnie ten wyjaśniający krok po kroku przebieg rozgrywki jest o wiele lepszy niż zasady wprowadzające, a moim zdaniem to lektura obowiązkowa i świetne przypomnienie i uzupełnienie wszystkiego, co w zasadach wprowadzających zostało pominięte.
2. Tak, każdemu z osobna.
3. Karty przygotowuje się dopiero po fazie wrogów, więc w tej rundzie nigdzie się nie ruszy.
4. Dopiero po zakończeniu tury jednego gracza swoją turę rozgrywa kolejny. Wyjątkiem są okna graczy, gdzie można zagrywać zdolności nie wymagające zużywania akcji.
5. Wejście w zwarcie w takim przypadku wymaga zużycia akcji. Dodatkowo jeśli jesteś już w zwarciu z innym przeciwnikiem aktywuje się atak towarzyszący.
6. Zawsze tylko podstawowe 1 obrażenie. Ale w jednej turze można zaatakować nawet trzy razy.
7. Zdolnością karty, zdolnością lokacji, albo kolejne punkty przerażenia można przerzucić na towarzysza albo inny atut (np. naszyjnik z zestawu podstawowego).
Polecam przeczytanie Suplementów z Kompletnej Księgi Zasad. Szczególnie ten wyjaśniający krok po kroku przebieg rozgrywki jest o wiele lepszy niż zasady wprowadzające, a moim zdaniem to lektura obowiązkowa i świetne przypomnienie i uzupełnienie wszystkiego, co w zasadach wprowadzających zostało pominięte.
-
- Posty: 1989
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 314 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ja tak zagrałem - pokonałem dziada raz - uciekł... potem musiałem do niego dojść i znowu go pokonać. Jak tylko znikł - zgodnie z opisem na akt.3 możliwe jest wykonanie akcji REZYGNACJA
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 1989
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 314 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1wszy scenariusz Carcossy - Po opadnięciu kurtyny. Pod koniec scenariusza podane jest aby dodać 2 żetony chaosu z "głową elfa" do worka chaosu. Czy te żetony zostają w worku chaosu na kolejne scenariusze?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Masz na myśli kultystę? xD bo leśnych elfów nie widziałem w tym uniwersum jeszcze ;p
A ten żeton nie mackowy i nie skull, to nie kromka chleba tylko tablet ^^
Ale tak, zostają.
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 1989
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 314 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Taaaa - bo to "Leśny kultysta"
Dzięki za info...
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Trochę to porządkuję "wiedzę" zobaczymy jak pójdzie następny raz. dzięksarian pisze: ↑02 sty 2019, 02:56 Polecam przeczytanie Suplementów z Kompletnej Księgi Zasad. Szczególnie ten wyjaśniający krok po kroku przebieg rozgrywki jest o wiele lepszy niż zasady wprowadzające, a moim zdaniem to lektura obowiązkowa i świetne przypomnienie i uzupełnienie wszystkiego, co w zasadach wprowadzających zostało pominięte.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Co do żetonów leśnych elfów, to zostają tak długo, aż w kolejny efekt nie powie by je usunąć z worka ( może np. w kolejnym scenariuszu będzie takie info, a może nie być wcale i do końca kampanii wtedy je masz).
-
- Posty: 2533
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1030 times
- Been thanked: 503 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czy posiadając kartę Zacieranie Śladów mogę wykonać akcję przeszukiwania w lokacji w której nie ma już wskazówek do znalezienia, po to aby w ten sposób pozbyć się znacznika z tej karty?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)