Na recenzję (wiem, wiem, prototypu) czekam przebierając kończynami
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zobaczyłem coś i mnie to nie przekonuje. Nie wydam 400+ złotych licząc na to, że jednak może coś się zmieni.playerator pisze: ↑29 gru 2018, 18:12 Ale to AR przecież? Tainted Grail czeka jeszcze wiele zmian pewnie. Oceniliście, że przez ten rok nie da się poprawić tego, co tam zgrzyta? Czy raczej gra jest, jaka jest, i poprawki tego nie zmienią?
Na recenzję (wiem, wiem, prototypu) czekam przebierając kończynami![]()
Tak bez pretensji, a jedynie stwierdzając pewne fakty: mogłeś podzielić się tymi obiekcjami również tutaj bez czekania na złożenienie pełnego materiału, aby potencjalni (nie)wspierający mogli wziąć pod uwagę pierwsze wrażenie osoby, która miała bezpośredni konakt z prototypem. Teraz nieco paradoksalnie będzie usłyszeć Twój slogan w filmiku o Tainted Grail (moze mała zmiana: "Mówię Wam, co myślę o grach planszowych, ale Wy wsparliście ją już w ciemno"
Dziś to nagrywałem i faktycznie tak się złożyło, że dopowiedziałem coś podobnego do tego sloganu. Pierwszymi wrażeniami i obiekcjami dzieliłem się z Patronami. Zresztą były przecież polskie materiały o TG (i masa angielskich), więc co by zmienił mójDeem pisze: ↑31 gru 2018, 13:42 Tak bez pretensji, a jedynie stwierdzając pewne fakty: mogłeś podzielić się tymi obiekcjami również tutaj bez czekania na złożenienie pełnego materiału, aby potencjalni (nie)wspierający mogli wziąć pod uwagę pierwsze wrażenie osoby, która miała bezpośredni konakt z prototypem. Teraz nieco paradoksalnie będzie usłyszeć Twój slogan w filmiku o Tainted Grail (moze mała zmiana: "Mówię Wam, co myślę o grach planszowych, ale Wy wsparliście ją już w ciemno"), który swoją drogą będzie miał bardzo niską wartość informacyjną (Ci którzy mieli wesprzeć obecną wersję już wsparli, a Ci którzy czekają na retail lub late pledge będą mieli do czynienia ze zmienioną wersją - wniosek chocby po Nemesis).
Z drugiej strony recenzje preKSowe to w ogóle niebezpieczny grunt, co pokazało mi TWoM. Byłem zachwycony prototypem, a kiedy dostałem finalną wersję...było nieco inaczej. Czyli można uznać, że recenzując CFowy prototyp oszukałem widzów. Tu opinia powstała po trzech rozgrywkach w turbo okrojone demo (więcej rozgrywek na pewno nie zmieniło by nic na plus czy minus). Czy na pewno ktoś chciałby opierać swoje zdanie o wsparciu gry na takiej podstawie?
Nie do końca się zgodzę. Wiadomo, że kosmetyczne rzeczy można zmieniać, ale dużo to ile w tym przypadku? W ciągu roku jednak stwierdzą, że walka faktycznie jest mało klimatyczna, przewidywalna, losowa, to zrobimy bez walki grę? Recenzja Gambita będzie przydatna nawet po skończeniu zbiórki. Bo tak na serio to nie było polskiej prezentacji, prócz tej AsiaOnTable, a tu pewnie są bardzo mieszane odczucia.keldorn pisze: ↑01 sty 2019, 11:13 Ja tam wiele filmików na YT ogladnalem z recenzjami oraz z calymi sezonami grania w gre. Do mnie to trafiło. Lubie gry paragrafowe a dodatkowo jeszcze przygotowe chodzenie, walka itp. Wiadomo ze przez rok moze sie zmienic bardzo duzo w grze. Ale tak samo mozna było powiedziec o LoH czy Nemessis. Od prototypu do finalnej wersji moze sie zmienic mało lub tez duzo. Pamietajmy ze wspieramy pewien pomysł a nie gotowa gre która jest tłumaczona z innego języka i na 100% wiadomo jak bedzie finalna wersja wygladac.
Aż jestem ciekaw Twojej recenzji
Nikt nie robi mi tu wyrzutów, za brak materiału. To raczej niezadowolenie z uwagi na to, że nie napisałem nawet posta wcześniej z moimi przemyśleniami. Rozumiem to, aczkolwiek wczesne przemyślenia zostały zarezerwowane dla konkretnej grupy moich odbiorców. Tak to wyszło.
Hej... konkretna grupa odbiorców to kto?To znaczy, że za wczesne przemyślenia trzeba zapłacić?Gambit pisze: ↑01 sty 2019, 22:16Nikt nie robi mi tu wyrzutów, za brak materiału. To raczej niezadowolenie z uwagi na to, że nie napisałem nawet posta wcześniej z moimi przemyśleniami. Rozumiem to, aczkolwiek wczesne przemyślenia zostały zarezerwowane dla konkretnej grupy moich odbiorców. Tak to wyszło.
Albo nie ma co zwracać, jeśli weszliście za 1 funta
Gloomhaven też jest krytykowany za system walki bo jest wycięty prosto z Euro a nie rozwiązanie jak w innych Ameri. Wielu osobom to nie odpowiada dlatego tak samo będzie z TG bo też tu pełno euro mechanik. System walki jest naprawdę fajny choc wydaje mi się że powinno się dociagac więcej kart i z tego zagrywac tyle ile obecnie (2-3 plus modyfikatory ze skilli I przedmiotów). Oby tylko w finalnej wersji nie przesadzili z ilością walk i będzie ok.awawa pisze: ↑02 sty 2019, 14:27 Mało komu chce się zagłębiać w dostępne materiały przy KS, czasem jest ich niewiele. Przyznam się że sam nie szukałem ale uzasadnione opinie krytyczne odnośnie np: systemu walki (drugi tak miodny Gloomhaven bez kostek to na pewno nie będzie, choć pewnie niektórych to kupiło) pojawiały się tu i tam, raczej na FB niż na forum.
To spowodowało, iż anulowałem swój pledge, ale teraz postanowiłem dać im jednak szansę w zamówieniu grupowym bardziej ze względu na rozbudowaną fabułę i wydanie PL a nie mechanikę. Liczę na poprawki choć zdaje sobie sprawę, że wcale nie muszą ich zrobić jeśli ma to być ich jednorazowa inwestycja: dlatego tylko core bez dodatków.
Nie bardzo rozumiem jak można krytykować grę za to że jest w zasadzie euro..chyba że ktoś się spodziewał po niej ameri. Tylko że raczej Tainted Grail nawet w zarysie mocno odbiega od dopracowanego systemu w GloomHaven, który był tam od początku.brazylianwisnia pisze: ↑02 sty 2019, 15:35
Gloomhaven też jest krytykowany za system walki bo jest wycięty prosto z Euro a nie rozwiązanie jak w innych Ameri.
Nie rozumiem twojej odpowiedzi na temat powyższej wypowiedzi.polwac pisze: ↑02 sty 2019, 15:01Wydaje mi się, że Twój nick mówi wszystko i nie trzeba już inaczej komentować Twojej powyższej wypowiedzijanusznosacz pisze: ↑02 sty 2019, 13:15Hej... konkretna grupa odbiorców to kto?To znaczy, że za wczesne przemyślenia trzeba zapłacić?Gambit pisze: ↑01 sty 2019, 22:16
Nikt nie robi mi tu wyrzutów, za brak materiału. To raczej niezadowolenie z uwagi na to, że nie napisałem nawet posta wcześniej z moimi przemyśleniami. Rozumiem to, aczkolwiek wczesne przemyślenia zostały zarezerwowane dla konkretnej grupy moich odbiorców. Tak to wyszło.![]()
Nie rozumiem, czemu zadanie pytania uważasz za pretensję?czeczot pisze: ↑02 sty 2019, 17:04 janusznosacz Nie wiem czy Gambit swoje pierwsze przemyślenia przekazał osobą wspierającym jego kanał ale nawet jak tak to nie za bardzo rozumiem twoje "pretensje". To są jego przemyślenia i on ma je prawo rozpowszechniać gdzie chce i komu chce. To chyba oczywiste że osoby które wspierające jego kanał powinny dostać coś ekstra. Gambit nie ma obowiązku dzielenia się nimi z tobą ani nikim z tego forum tym bardziej za darmo.
Z miłą chęcią Ci wytłumaczę. Są osoby, które postanowiły, że warto mi podziękować za tworzenie kanału, wspierając mnie na Patronite. Mają one dostęp do pewnych informacji extra, w stylu co w najbliższym czasie będzie na kanale, jakie kampanie na KS wpadły mi w oko, albo jakie gry właśnie przyszły do mnie, z których będe kręcił materiały. Kiedy dostałem Tainted Grail, pokazałem fotkę na grupie do której należą moi Patroni. Zapytali, czy będę robił materiał. Odpowiedziałem, że tak, ale nie wyrobię się z nim przed zakończeniem kampanii. Zapytali więc, czy jest szansa na to, abym wrzucił im jakieś przemyślenia nawet po pierwszej rozgrywce. Zgodziłem się, bo uznałem, że w taki sposób mogę im podziękować za to co dla mnie robią. Zatem nie płacili żeby mieć dostęp do tych treści. Te treści będą dostępne dla wszystkich, którzy oglądają mój kanał (niezależnie od tego, czy płacą, subskrybują, czy regularnie minusują moje materiały). Nawet nie jest tak, że zobaczą ten materiał jako pierwsi. Po prostu zapytali i dostali odpowiedź.janusznosacz pisze: ↑02 sty 2019, 16:47 Ja tylko pytam, czy aby mieć dostęp do pewnych treści trzeba zapłacić. Bo tak to wygląda.
Płacisz, masz, nie płacisz nie masz.
(...)wczesne przemyślenia zostały zarezerwowane dla konkretnej grupy moich odbiorców. Tak to wyszło.
To ma taki wydźwięk i to bardzo bezpośredni![]()