Poszukaj watku w dziale Zamówienia Zbiorowe.
Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- cezarr
- Posty: 300
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 11 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Mam wrażenie (pierwsze), że Branch and Claw robi z tej gry przygodówkę. Ale i tak, tak jak tu pisaliście, jak spróbowałem, to nie chce już grać bez tego dodatku.
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Bez przesady, po prostu więcej się dzieje na tej wyspie. Ale żeby od razu przygodówka
- cezarr
- Posty: 300
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 11 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ale mi się dobra gra trafiła wczoraj!
Drugi raz kontra Anglia, na 3 poziomie. Od razu nastawiali masę miast i miasteczek, po dwoch rundach mieli ich mnóstwo, bo jakoś nie miałem pomysłu co robić z mocami swojego ducha (grałem tym River cośtam). Wyglądało to na szybką porażkę, więc zdesperowany zacząłem od razu dobierać karty dużych mocy. Podeszły mi takie, że w jednej rundzie moi Dahani dowalili Anglikom za 16 punktów (szybka moc: każdy atakował za 2, a było ich 4, a do tego mogłem ją powtórzyć), zniszczyli na raz 3 miasta i 3 miasteczka (a z siedmioma w jednej krainie z Anglią się od razu przegrywa), wygenerowali masę strachu, dzięki czemu przestawiłem kluczowe miasteczko w innej krainie i zepsucie się nie skaskadowało (a to byłby mój koniec). Potem jeszcze podmienilem im obok ostatnie miasto na miasteczko i nie zauważyłem, że już wygrałem, tylko najpierw się jeszcze wybronilem w fazie zniszczeń i dopiero przy budowaniu się zorientowałem, że już po wszystkim.
Co za gra!
Drugi raz kontra Anglia, na 3 poziomie. Od razu nastawiali masę miast i miasteczek, po dwoch rundach mieli ich mnóstwo, bo jakoś nie miałem pomysłu co robić z mocami swojego ducha (grałem tym River cośtam). Wyglądało to na szybką porażkę, więc zdesperowany zacząłem od razu dobierać karty dużych mocy. Podeszły mi takie, że w jednej rundzie moi Dahani dowalili Anglikom za 16 punktów (szybka moc: każdy atakował za 2, a było ich 4, a do tego mogłem ją powtórzyć), zniszczyli na raz 3 miasta i 3 miasteczka (a z siedmioma w jednej krainie z Anglią się od razu przegrywa), wygenerowali masę strachu, dzięki czemu przestawiłem kluczowe miasteczko w innej krainie i zepsucie się nie skaskadowało (a to byłby mój koniec). Potem jeszcze podmienilem im obok ostatnie miasto na miasteczko i nie zauważyłem, że już wygrałem, tylko najpierw się jeszcze wybronilem w fazie zniszczeń i dopiero przy budowaniu się zorientowałem, że już po wszystkim.
Co za gra!
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Zastanawiam się skąd takie zafascynowanie tym tytułem, przeglądam instrukcję i filmiki i mam wrażenie, że w grze chodzi tylko o dobrą kombinację kart która pozwoli jak najmocniej uderzyć. Na przykład w Robinsonie jest budowanie, wymyślanie, polowanie, wydaje się, że dużo więcej. A jednak patrząc po opisach jak wyżej gra daje mnóstwo emocji, w czym tkwi największy plus tej gry?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Intrygujące manipulacje stanem gry, które tworzą zaskakujące układy zagadek do rozwiązania. "Najmocniej uderzyć" dla każdego ducha oznacza trochę co innego - czasem coś bardzo nie wprost.
A także autentyczne narastające poczucie "sprawczości" - na początku może się bardzo niewiele, ale z upływem czasu, można coraz więcej i więcej, by na końcu poczuć, że wystarczy niemal dosłownie pstryknąć palcem by legły w gruzach całe społeczności.
A także autentyczne narastające poczucie "sprawczości" - na początku może się bardzo niewiele, ale z upływem czasu, można coraz więcej i więcej, by na końcu poczuć, że wystarczy niemal dosłownie pstryknąć palcem by legły w gruzach całe społeczności.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Grałem tylko dwa razy, więc żaden ze mnie ekspert, ale przede wszystkim gra daje dużo satysfakcji z wygranej i z prawidłowego zagrywania sekwencji kart. Emocji moim zdaniem w tym tytule nie ma, ale zabawa jest bardzo satysfakcjonująca, kombinowanie nad optymalnymi zagraniami potrafi palić zwoje, a poza tym - jest klimacik i są doskonałe ilustracje (choć moim zdaniem kilka rozwiązań graficznych mogłoby być lepszych). To jest po prostu bardzo dobra kooperacja, szczególnie dla kogoś, ktoś lubi karcianki i tworzenie ciekawych układów z kart. Nie jest to gra, którą chciałbym mieć na półce, ale zawsze chętnie zagram.
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
No jest coś takiego pod koniec gry można taką turę zrobić, że zmiatasz pół wyspy najeźdźców z powierzchni.rattkin pisze: ↑31 gru 2018, 12:21 Intrygujące manipulacje stanem gry, które tworzą zaskakujące układy zagadek do rozwiązania. "Najmocniej uderzyć" dla każdego ducha oznacza trochę co innego - czasem coś bardzo nie wprost.
A także autentyczne narastające poczucie "sprawczości" - na początku może się bardzo niewiele, ale z upływem czasu, można coraz więcej i więcej, by na końcu poczuć, że wystarczy niemal dosłownie pstryknąć palcem by legły w gruzach całe społeczności.
@vinnichi
Gra jest po 1 piękna, po 2 bardzo klimatyczna, po 3 bardzo przyjemna, nie trudna a jednak ze sporą dozą głębi strategiczno-taktycznej, jest ukochany element rozwijania się(postaci), budowanie własnej talii mocy i cudów, przy tym kombinowanie co zrobić by zaraz nie przegrać gry, lub by nie dopuścić do sytuacji w której już machina przeciwnika tak się napędzi, że nie damy rady jej powtrzymać. Do tego każda partia jest inna, bo karty są losowe (talia mocy, talia strachu, talia przeciwnika, w dodatku eventy;) ) Różne bóstwa które działają diametralnie inaczej, i kilka strategii które można obrać lub wymieszać ze sobą.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Zagrałem jakieś 10 gier na pożyczonym egzemplarzu i kilka spostrzeżeń:
1. Stosunek cena/jakoś komponentów to jakaś kpina - za 300zł (cena podstawki) dostajecie karty (wow!) + jakieś tekturowe żetony + liche figurki. Ja rozumiem, że nie jest to gra figurkowa, dobrze, ale albo cena mogłaby byc niższa, albo te figurki mogłyby zaprojektowane inaczej.
2. Jeśli chodzi sam gameplay - po tych kilku rozgrywkach gra zaczęła się robić nudna. Wszystkie respy był praktycznie do wyliczenia i zagrania wokół oprócz kart Eventów z dodatku - gdybym miał kupować/grać ponownie to tylko z nimi.
3. Owszem - 10 rozgrywek to nic w porównaniu do nieskończoności (takie opinie na temat regrywalności się pojawiają), ale jakoś hype mi opadł. Gra solo to tylko układanie kolejnych sekwencji kombogennych, które mi zabierają fun z gry. Chociaż muszę przyznać, że jak raz rozwaliłem wszystkie miasta i zamki to mi się morda uśmiechnęła.
Podsumuwując - wg mnie gra nie jest dla każdego, zależy czego się od niej oczekuje. Ja się rozczarowałem, ale rozumiem tych, którzy mają ją w swoich topkach.
1. Stosunek cena/jakoś komponentów to jakaś kpina - za 300zł (cena podstawki) dostajecie karty (wow!) + jakieś tekturowe żetony + liche figurki. Ja rozumiem, że nie jest to gra figurkowa, dobrze, ale albo cena mogłaby byc niższa, albo te figurki mogłyby zaprojektowane inaczej.
2. Jeśli chodzi sam gameplay - po tych kilku rozgrywkach gra zaczęła się robić nudna. Wszystkie respy był praktycznie do wyliczenia i zagrania wokół oprócz kart Eventów z dodatku - gdybym miał kupować/grać ponownie to tylko z nimi.
3. Owszem - 10 rozgrywek to nic w porównaniu do nieskończoności (takie opinie na temat regrywalności się pojawiają), ale jakoś hype mi opadł. Gra solo to tylko układanie kolejnych sekwencji kombogennych, które mi zabierają fun z gry. Chociaż muszę przyznać, że jak raz rozwaliłem wszystkie miasta i zamki to mi się morda uśmiechnęła.
Podsumuwując - wg mnie gra nie jest dla każdego, zależy czego się od niej oczekuje. Ja się rozczarowałem, ale rozumiem tych, którzy mają ją w swoich topkach.
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z ciekawości - grałeś ze scenariuszami i przeciwnikiem, czy czystą grę na poziomie 0? Sam, czy z kilkoma duchami?
Gra się imo bardzo dobrze skaluje i ciężko jest być graczem alfa, zwłaszcza przy składzie 3-4 osoby.
Mi się też podoba klimat, ale jak ktoś podchodzi do gier na sucho, to pewnie go aż tak bardzo nie zachwyci.
Gra się imo bardzo dobrze skaluje i ciężko jest być graczem alfa, zwłaszcza przy składzie 3-4 osoby.
Mi się też podoba klimat, ale jak ktoś podchodzi do gier na sucho, to pewnie go aż tak bardzo nie zachwyci.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
2 gry zagrałem na sucho, później wrzuciłem juz wszystko na różnych poziomach trudności. Grałem solo na 2 duchy. Klimatu nie wyczułemfeniks_ciapek pisze: ↑31 gru 2018, 14:51 Z ciekawości - grałeś ze scenariuszami i przeciwnikiem, czy czystą grę na poziomie 0? Sam, czy z kilkoma duchami?
Gra się imo bardzo dobrze skaluje i ciężko jest być graczem alfa, zwłaszcza przy składzie 3-4 osoby.
Mi się też podoba klimat, ale jak ktoś podchodzi do gier na sucho, to pewnie go aż tak bardzo nie zachwyci.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
@Gatherey
No i poruszyłeś kwestię która mnie właśnie najbardziej powstrzymuje przed zakupem. Czy samo odkrywanie kombo wciągnie mnie na tyle żeby w nią grać
No i poruszyłeś kwestię która mnie właśnie najbardziej powstrzymuje przed zakupem. Czy samo odkrywanie kombo wciągnie mnie na tyle żeby w nią grać
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Trzeba też dodać, że to jeden z tych niewielu coopów, w którym każdy gra tyle samo, w miarę niezależnie i dużo, a nie obraca się wokół "no to teraz sobie podyskutujcie, a ja potem ustawię pioneczki jak mi się spodoba".
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na to to już się wiele nie poradzi
Mi się podoba to, jak różne duchy sprytnie łamią zasady - np. ocean pozwala wypychać do oceanów, inny przesuwa obecność razem z Dahanami, inny atakuje razem z bestiami. Jeszcze inny nie może niszczyć, tylko generuje strach. I każdy z nich ma do tego dorobioną fajną nazwę, ciekawe moce początkowe i historyjkę. Jeśli kogoś takie rzeczy nie bawią, to Spirit Island będzie trochę bardziej złożoną Pandemią. Takim polecam Mage Knighta
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jeżeli macie 4ta lub 5ta edycję podstawki lub/i 3cia edycję dodatku, która posiada błędy o których dużo by mówić to wydawca oferuje errata pack za 0.95$:
https://store.greaterthangames.com/spir ... -pack.html
Kod rabatowy na wysyłkę:
SHIPERRATA
https://store.greaterthangames.com/spir ... -pack.html
Kod rabatowy na wysyłkę:
SHIPERRATA
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
super dzięki za info. miło z ich strony.bjago999 pisze: ↑31 gru 2018, 15:15 Jeżeli macie 4ta lub 5ta edycję podstawki lub/i 3cia edycję dodatku, która posiada błędy o których dużo by mówić to wydawca oferuje errata pack za 0.95$:
https://store.greaterthangames.com/spir ... -pack.html
Kod rabatowy na wysyłkę:
SHIPERRATA
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To jest wątek do dyskusji o grze a nie o prawie i praktykach celnych i transportowych. Nie offtopować.
Rozumiem 2-3 posty dotyczące ogólnych informacji o czasie przesyłki itp ale radosna dyskusja o tym oraz wysyp postów typu "A mi jeszcze nie doszło i czeka i czekam" są nie na miejscu.
Rozumiem 2-3 posty dotyczące ogólnych informacji o czasie przesyłki itp ale radosna dyskusja o tym oraz wysyp postów typu "A mi jeszcze nie doszło i czeka i czekam" są nie na miejscu.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z 6 sztuk dostępnego dodatku na trollach przed weekendem został 1, nieźle, na bgg nota 8.8, czy ktoś może wrzucił dodatek odrazu z podstawką do gry? Czy jednak warto rzeczywiście rozegrać kilka partii w podstawkę na rozgrewkę?
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
ogólnie z dodatkiem jest lepsze, ale sama podstawka też jest miodna
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Polecam zacząć od wersji bez dodatku w trybie uproszczonym - określone karty rozwoju duchów, brak efektów blight itp. To dobrze pokazuje system, a dla niektórych nawet na tym poziomie gra bywa trudna. Natomiast potem może z 1-2 rozgrywki normalne z jakimś przeciwnikiem i może scenariuszem. I tyle. Dalej koniecznie z dodatkiem, bo gra staje się znacznie ciekawsza - przynajmniej w moim odczuciu.