![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No i w marcu mam urodziny, wiec to podwójnie dobra wiadomość.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
???Skid_theDrifter pisze: ↑05 sty 2019, 06:34 nie do końca rozumiem jak można być nastawionym negatywnie...? "Pieprzone ptaki, stary. Raz widziałem taki film jak atakują ludzi, Hotchkicka chyba, a gołębie to mi srają na balkon więc nawet nie ma jak prania wywiesić, szpaki nie dają spać do późna i wyją od piątej rano, jak człowiek się na drugi bok przekręca. Najchętniej to ja bym, kura, wystrzelał to całe cholerstwo".
Ciekawe fantazje, ale wystarczyło poczytać trochę wypowiedzi Jamey'ego, który również na BGG pisał, że temat był od samego początku zaproponowany przez autorkę gry.Skid_theDrifter pisze: ↑05 sty 2019, 06:34 Mam natomiast dla was gorące ploteczki odnośnie tego jakie inne motywy odpadły w przedbiegach:
To się nazywa "błąd poznawczy": założyliście, że mówię o tym wątku (i konkretnie o Was). Wrzuciłbym cytat, gdybym się odnosił do konkretnych osób. Generalnie odzew jest bardzo pozytywny, ale coś tam mnie poirytowało, bo pojawia się coś relatywnie odmiennego tematycznie i wypływają dziwnie niezadowolone głosy - więc tak mi jakoś wyszło, w przestrzeń. Jak kolejne warianty Azul będą uderzać na półki też chcę słyszeć, że motyw jest nieatrakcyjny i kuleje.
Chyba mi nie wyszło wyrażenie tego, iż mam świadomość przebiegu procesu. To że gra pasuje do stylu Stonemaier natomiast to nie zbieg okoliczności. Jamey ma dość wyraźne oczekiwania względem prototypów i w konsekwencji, produktu finalnego. Dlatego nie spodziewałbym się nigdy, że nagle motyw stanie się siłą napędową jakiejś ich gry. No, może znów jestem nie fair, bo nie obcowałem z Fenrisem.Gizmoo pisze: ↑05 sty 2019, 09:13Ciekawe fantazje, ale wystarczyło poczytać trochę wypowiedzi Jamey'ego, który również na BGG pisał, że temat był od samego początku zaproponowany przez autorkę gry.Skid_theDrifter pisze: ↑05 sty 2019, 06:34 Mam natomiast dla was gorące ploteczki odnośnie tego jakie inne motywy odpadły w przedbiegach:
Jeśli to cię pocieszy, to jak wczoraj proponowałem koledze partię w Sagrade to zacząłem się odruchowo tłumaczyć "nooo... ee.. wprawdzie to jest gra no... o kościelnych witrażach, tak, tak wiem jak to brzmi, ale... gra się naprawdę nieźle, więc nie zwracaj uwagi na temat" itp.Jak kolejne warianty Azul będą uderzać na półki też chcę słyszeć, że motyw jest nieatrakcyjny i kuleje.
A cóż innego mieliby założyć, skoro nie odsyłasz do zewnętrznych źródeł? To nie żaden błąd poznawczy, tylko niedookreślenie kontekstu i wina leży raczej po Twojej stronie. Generalnie zasady komunikacji mówią, że jeśli na imprezie przechodzę z grupy A do grupy B i chcę nawiązać do wniosków wysnutych z rozmowy z grupą A, to powinienem najpierw określić, z kim i o czym rozmawiałem. W innym wypadku pierwszą reakcją zawsze będzie konsternacja.Skid_theDrifter pisze: ↑05 sty 2019, 10:12To się nazywa "błąd poznawczy": założyliście, że mówię o tym wątku (i konkretnie o Was).
Jak zwykle trafnie i merytorycznie!
Może i tak to działa. Ja tam z lornetką po łąkach i lasach nie biegam. Jak mi coś zaświergocze za oknem, nie rozpoznam po dźwięku. Na co dzień opierzeni awiatorzy specjalnie mnie nie zajmują. Ale jak zobaczyłem grę, estetyka powaliła mnie zupełnie. A zatem nie jestem powiązany z tematem, ale wyraźnie estetyka na mnie działa. Jak ktoś lubi ładnie wyglądające rzeczy, to chyba powinna działać. I możemy odejmować: czy jakby nie było karmnika, działałoby? Tak. Podstawki na karty? Jasne. Kostki zamiast jajek? Raczej. Kości zwykłe? Chyba. Ale rusz łąkę i ptaki, zastąp je czymś utartym w grach - i pewnie by mi zainteresowanie spadło. Choć jak już napisałem, nie jest to niby coś, co by mnie ruszało, jakby ktoś mnie zapytał jaki motyw chciałbym zobaczyć w grach planszowych, nie powiedziałbym "ptaki".Ayaram pisze: ↑05 sty 2019, 10:39 Ja myślę, że ten temat jest dla większości osób ok, tylko dochodzi ten efekt wydania. Jak jest gra "ciekawie wydana" to wydaje mi się, że odruchowo chcesz by temat, klimat itp. były dla ciebie ciekawsze. Na Azula patrzysz jak na grę logiczną i nie oczekujesz od niej żadnego tematu, a dostajesz "jakiś", to większość myśli "o, nawet jakiś temat jest!"![]()
Moim zdaniem mniejszyAyaram pisze: ↑05 sty 2019, 12:45 To mnie zastanawia inna rzecz. Gdyby autorzy zdecydowali się dać kreskówkowe ptaki ziejące ogniem itp. w epickich pozach zamiast "realistycznych rysunków z encyklopedii" to by to miało wpływ na hype gry? Byłby większy (bo epickooo!)? Mniejszy (bo znowu to samo, nudy...)?
Toć oni nie założyli z góry, że adresowałeś to do nich. Założyli jedynie - całkiem słusznie zresztą - że wypowiadając się w tym wątku, jesteś uczestnikiem dyskusji toczącej się w tym wątku (a nie na BGG, bo dlaczego mieliby tak zakładać, skoro nigdzie o tym nie wspomniałeś), w konsternacji przewinęli sobie pierwszą stronę w poszukiwaniu tego, o czym pisałeś, i nie znalazłszy tego, stwierdzili, że być może wyolbrzymiłeś ich wypowiedzi. Gdzie tutaj zniekształcenie poznawcze? Nie określiłeś jasno kontekstu, więc można by rzecz, że to raczej Ty wyprowadziłeś ich na manowce brakiem precyzji wypowiedziSkid_theDrifter pisze: ↑05 sty 2019, 12:03Toć masz napisane: jakbym mówił o nich, to bym dżentelmenów zacytował. Traktowanie tego o czym ktoś mówi jako adresowanego do Ciebie to jedno z częstychbłędówzniekształceń poznawczych (powinienem był wcześniej sprawdzić polski termin).
O, jak zwykle się widzę zgadzamyMój błąd karygodny polega na tym, że czasem zapominam, iż nie wszyscy śledzą inne miejsca - w związku z tym mogłem od razu podlinkować.
Myślę, że hype byłby mniejszy. Kolega wyżej pisał o tym, że Patchwork by lubił bardziej z innym motywem. Podejrzewam, że Patchwork z innym motywem nawet by nie powstał, bo autor z innym motywem by go nie wymyślił. Generalnie, nowe motywy to sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Z perspektywy gracza to nie powinno być złe - pod warunkiem, że motyw nie spłaszcza mechanicznie gry, co tu nie ma miejsca w żadnym razie. Czy Patchwork zawdzięcza swój sukces i rozpoznanie mechanice, czy motywowi? Czy motyw jest dużą częścią tej gry, czy tylko estetycznym pretekstem?Ayaram pisze: ↑05 sty 2019, 12:45 To mnie zastanawia inna rzecz. Gdyby autorzy zdecydowali się dać kreskówkowe ptaki ziejące ogniem itp. w epickich pozach zamiast "realistycznych rysunków z encyklopedii" to by to miało wpływ na hype gry? Byłby większy (bo epickooo!)? Mniejszy (bo znowu to samo, nudy...)?
Nie zawsze słuszne jest założenie, że to autor wymyślił. Są autorzy (np. Feld), którzy robią prototypy całkowicie pozbawione tematu, a potem wydawca sam sobie dobiera, co mu akurat pasuje. W przypadku Na skrzydłach już wiemy, że inicjatywa wyszła od autorki, ale w przypadku Rosenberga nie byłbym taki pewien. Trzeba by pytać u źródła, bo możliwe, że Rosenberg nic wspólnego z tematem nie miał. Autorzy są generalnie kiepskimi marketingowcami, stąd "przetematowanie" prototypów to praktyka uprawiana przez wydawców dość często.Skid_theDrifter pisze: ↑05 sty 2019, 13:44Myślę, że hype byłby mniejszy. Kolega wyżej pisał o tym, że Patchwork by lubił bardziej z innym motywem. Podejrzewam, że Patchwork z innym motywem nawet by nie powstał, bo autor z innym motywem by go nie wymyślił.
Mój hype też stąd wynika. Słowa uznania należą się Stonemaier games także za jakość wydania. Wspaniałe komponenty, pojemniczki, jakość druku, ilość kart a cena taka sama jak TM. Moim zdaniem to ich najlepsza gra a mam na półce Viticulture EE z dodatkiem i Scythe z dodatkami.
Mnie zdecydowanie do gry przyciągnął realizm. Jakby to był styl kreskówkowy, pewnie moje zainteresowanie byłoby niewielkie.Ayaram pisze: ↑05 sty 2019, 12:45 To mnie zastanawia inna rzecz. Gdyby autorzy zdecydowali się dać kreskówkowe ptaki ziejące ogniem itp. w epickich pozach zamiast "realistycznych rysunków z encyklopedii" to by to miało wpływ na hype gry? Byłby większy (bo epickooo!)? Mniejszy (bo znowu to samo, nudy...)?