Jeżeli w czasie rozstrzygania manewrów, jeden z graczy użyje kartu eposu z triskelionem i jest to ostatnia zagrana karta, to rozumiem, że nie mogę już w swoim ruchu zagrać karty "Doliny" ponieważ może ona być zagrana tylko po karcie pory roku?
Inis - pytania o zasady
Re: Inis
Teraz wydaje się wszystko jasne, ale mam jeszcze pytanie odnośnie poniższego
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: Inis
Jeżeli zagrasz kartę pory roku, która spowoduje, że zacznie się konflikt, to dopiero po zakończeniu konfliktu traktuje się kartę jako zagraną, ląduje ona w odrzuconych, możesz wtedy uruchomić efekty "po zagraniu karty pory roku". Nie ma znaczenia, czy w międzyczasie ktoś zagrał - np. w trakcie konfliktu - jakieś swoje karty z triskelionem, ważne jest to, że zagrałeś kartę pory roku, skończyły się wszystkie efekty z nią związane, można odpalić przykładową Dolinę.
Re: Inis
Mam wątpliwość odnośnie kafla Góry. Jest na nim napisane: "Kiedy gracz przemieszcza na ten Teren dowolną liczbę swoich Klanów, musi odrzucić 1 kartę Akcji lub usunąć 1 ze swoich Klanów znajdujących się na tym Terenie." Czyli wchodząc na Góry, gdy nie ma tam jeszcze żadnych moich Klanów, to nie muszę nic usuwać, prawda?
Re: Inis
Po prostu nie wiem czy Klany wchodzące na dany Teren są, w momencie rozpatrywania efektu owego Terenu, uważane za już na nim obecne? Innymi słowy czy świeżo wchodzące Klany zawierają się w zbiorze "Klanów obecnych na tym Terenie".

- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 933 times
Re: Inis
Niestety, Inis jest pełen kiepsko sformułowanych wyrażeń, także w wersji angielskiej. Chodziło o to, że nie ma znaczenia czy to jednostki wchodzące, czy już takie, które były w górach - finalnie i tak wszystkie są "razem". Jeśli nie chcesz żadnej z nich stracić, wywalasz kartę. Jesli nie chcesz stracić karty - usuwasz jednostkę z ogólnej grupy swoich, które są razem na tym kaflu, już po wykonaniu ruchu.
Re: Inis
Dzięki! Moje wątpliwości właśnie odeszły i nawet nie zdążyły się pożegnać.
A myślę, że nie pojawiłyby się, gdyby na karcie użyto trybu dokonanego: "(...) gdy gracz przemieścił (...)" zamiast "przemieszcza", co sugeruje, że te nowe Klany wiszą w limbo, gdy odpalany jest efekt kafla i tym samym nie może ich on dotyczyć.
A myślę, że nie pojawiłyby się, gdyby na karcie użyto trybu dokonanego: "(...) gdy gracz przemieścił (...)" zamiast "przemieszcza", co sugeruje, że te nowe Klany wiszą w limbo, gdy odpalany jest efekt kafla i tym samym nie może ich on dotyczyć.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 19 times
Re: Inis
Witam udało mi się dziś zagrać w Inis na 3 osoby. Bardzo przyjemna partia w stylu gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. Udało nam się zamknąć grę w 1,5 godziny co po ostatniej ponad 3 godzinnej katordze też uważam za sukces
Kilka pytan:
Czy wchodząc na obszar w którym znajduje się inny gracz mogę mimo tego że on nie chce konfliktu (wpuszcza mnie) nie zgodzić się na pokojowe rozwiązanie i zaatakować aby musiał odkładać karty lub usuwać klany?
Czy gdy wchodzę na obszar gdzie dwaj inni gracze mają klany i jeden z nich chce walczyć a drugi nie to walczę tylko z jednym czy wszyscy trzej gracze walczą ze sobą?
Pozdrawiam

Czy wchodząc na obszar w którym znajduje się inny gracz mogę mimo tego że on nie chce konfliktu (wpuszcza mnie) nie zgodzić się na pokojowe rozwiązanie i zaatakować aby musiał odkładać karty lub usuwać klany?
Czy gdy wchodzę na obszar gdzie dwaj inni gracze mają klany i jeden z nich chce walczyć a drugi nie to walczę tylko z jednym czy wszyscy trzej gracze walczą ze sobą?
Pozdrawiam
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 933 times
Re: Inis
Konflikt jest zawsze w momencie przesunięcia klanów. Jeśli wchodzisz na kafelek już z dwoma innymi klanami A i B, to są dwa konflikty, między Tobą i A i między Tobą a B, które rozpatrujesz w ustalonej przez siebie kolejności. W momencie rozpoczęcia konfliktu obydwie strony mogą się zgodzić na pokojowe rozwiązanie - ale to działa w tę stronę, a nie odwrotnie :). Nie ma czegoś takiego jak "nie chcę walczyć", jest tylko obustronne natychmiastowe zażegnanie konfliktu, za zgodą obydwu graczy.
- Nidav
- Posty: 706
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Inis
A czy przypadkiem nie jest tak, że gdy wchodzimy na kafelek, gdzie jest gracz A i B i jeden tylko z nich chce walczyć, to walczą wszyscy? W instrukcji jest napisane o tym, że prowokator decyduje, który Konflikt rozstrzygnie jako pierwszy, jeśli zainicjował więcej niż jeden jednocześnie - jako przykład podana jest karta Migracja, która pozwala przesunąć Klany z jednego kafelka na sąsiadujące, czyli rozpocząć parę Konfliktów, przesuwając się na parę kafelków jednocześnie. Niemniej przykład podany na stronie 8 instrukcji jasno wskazuje, że wszyscy gracze, którzy mają swoje Klany na terenie Konfliktu, biorą w nim udział jednocześnie.
Zatem idąc za tą logiką i zasadą, że jeśli tylko jedna strona chce się dalej konfliktować, to Konflikt będzie trwał - wchodząc na teren, gdzie ktoś Konfliktu nie chce, ale Ty chcesz, będzie wojna. I jeśli wchodzisz na kafelek, gdzie jest więcej niż jeden gracz, to choćby ktoś stwierdził, że nie chce się bić, ale ktoś inny chciał Konfliktu, biją się wszyscy, dopóki nie nastąpi rozstrzygnięcie tegoż Konfliktu (bo wszystkie klany zostaną ściągnięte albo ktoś zagra odpowiednią Kartę Eposu, bo kojarzy mi się, że taka jest) albo gracze nie dogadają się o końcu walki.
Zatem idąc za tą logiką i zasadą, że jeśli tylko jedna strona chce się dalej konfliktować, to Konflikt będzie trwał - wchodząc na teren, gdzie ktoś Konfliktu nie chce, ale Ty chcesz, będzie wojna. I jeśli wchodzisz na kafelek, gdzie jest więcej niż jeden gracz, to choćby ktoś stwierdził, że nie chce się bić, ale ktoś inny chciał Konfliktu, biją się wszyscy, dopóki nie nastąpi rozstrzygnięcie tegoż Konfliktu (bo wszystkie klany zostaną ściągnięte albo ktoś zagra odpowiednią Kartę Eposu, bo kojarzy mi się, że taka jest) albo gracze nie dogadają się o końcu walki.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 933 times
Re: Inis
Tak, zgadza się, trochę sobie uprościłem, bo myslalem ze clash jest między dwiema stronami tylko. Tak czy siak, konfliktu się „nie odmawia”. Jak już jest, to jest. I nie pamietam ani jednej takiej sytuacji, żeby wszystkie strony się zgadzały na pokojowe rozwiązanie :)
Technicznie jeśli A robi clash z B i C, może walić tylko w B, a C może się wycofywać po jednostce.
Niby nie walczy, ale to tez nie to samo, bo jednak stracił pozycję.
Technicznie jeśli A robi clash z B i C, może walić tylko w B, a C może się wycofywać po jednostce.
Niby nie walczy, ale to tez nie to samo, bo jednak stracił pozycję.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 lut 2018, 22:52
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Inis
Cześć.
Czy będąc wodzem na kafelkach gdzie znajduje się 5 obcych klanów i posiadając żeton wyczynu spełniam warunki zwycięstwa?
I czy idąc dalej 4 obce klany 2 żetony również dają mi zwyciestwo??
Czy będąc wodzem na kafelkach gdzie znajduje się 5 obcych klanów i posiadając żeton wyczynu spełniam warunki zwycięstwa?
I czy idąc dalej 4 obce klany 2 żetony również dają mi zwyciestwo??
Kod: Zaznacz cały
https://boardgamegeek.com/collection/user/K3ys3rSoz3 [code]
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 19 times
Re: Inis
KeyserSoze moim zdaniem dokładnie tak jak piszesz 1 żeton wyczynu dodaje Ci się jako klan więc spełniasz warunki zwycięstwa jeśli jesteś wodzem na terenach 5 czy 4 klanów jeśli masz 1 czy 2 żetony.
Rattkin nie bardzo rozumiem. Myślałem że jak wchodzę na kafelek z dwoma klanami to jest jeden wspólny konflikt 3 graczy rozpatrywany w kolejności zgodnej z żetonem stada wron? Czyli po kolei zaczynając ode mnie jako prowokatora wykonujemy manewry (atak, wycofanie albo karta eposu). I teraz z Twojego opisu rozumiem że walczymy póki wszyscy 3 nie powiemy że chcemy zakończyć konflikt? Podobnie z gra we 2 jak ja jestem prowokatorem i jest konflikt bo wszedłem na pole innego gracza to mimo że on np chce pokoju jeśli chce to nie kończę konfliktu i przechodzimy do manewrów? Dobrze zrozumiałem?
Rattkin nie bardzo rozumiem. Myślałem że jak wchodzę na kafelek z dwoma klanami to jest jeden wspólny konflikt 3 graczy rozpatrywany w kolejności zgodnej z żetonem stada wron? Czyli po kolei zaczynając ode mnie jako prowokatora wykonujemy manewry (atak, wycofanie albo karta eposu). I teraz z Twojego opisu rozumiem że walczymy póki wszyscy 3 nie powiemy że chcemy zakończyć konflikt? Podobnie z gra we 2 jak ja jestem prowokatorem i jest konflikt bo wszedłem na pole innego gracza to mimo że on np chce pokoju jeśli chce to nie kończę konfliktu i przechodzimy do manewrów? Dobrze zrozumiałem?
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 19 times
Re: Inis
Czy bran na początku gry najpierw wyznacza miejsce na stolicę a potem gracze ustawiają kolejno po 2 klany? Czy najpierw ustawiane są klany a na końcu ustawiania jest stolica przez brana?
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Czy takie ułożenie terenu jest prawidłowe? W instrukcji jest napisane, że każdy nowy kafel musi stykać się z dwoma innymi i Kopalnia Soli zdaje się tu spełniać ów warunek (graniczy ze Wzgórzami i Kamiennym Kręgiem). Ale czy takie "jezioro" nie obrazi przypadkiem bogów?


-
- Posty: 181
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 19 times
Re: Inis
Podpis do zdjęcia powinien być Polak potrafi albo ułańska fantazja.
Pełne zaskoczenie z mojej strony ciekawe czy twórca gry przewidział ten "wariant"
Z tego co czytam w instrukcji wygląda że spełnia warunek 2 sąsiadujących obszarów tylko wygląda delikatnie mówiąc dziwnie... Ja bym nie pozwolił na takie zagranie 



- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: Inis
Mieliśmy u nas w grupie rozkminę na ten temat. Nawet odszukaliśmy i tłumaczyliśmy francuski zapis na karcie Odkrywców. Tam było coś w stylu "Bran wybiera puste miejsce przy 2 kaflach terenu". Uznaliśmy więc, że Bran musi wskazać taki trójstyk, tzn. miejsce, w którym są 2 już obecne sąsiadujące ze sobą kafle oraz pusta przestrzeń, a gracz zagrywający Odkrywców umieszcza kafel i musi koniecznie dołożyć go tak, by dopełnić ten trójstyk. Zatem takie umieszczenie Kopalni Soli za pomocą karty Odkrywcy jest nielegalne.
Co innego, jeśli to były kafle startowe, bo w rozłożeniu startowym jest tylko mowa, by wyjąć tyle kafli terenu, ile jest graczy i ułożyć je tak, by każdy sąsiadował z co najmniej 2, więc wg mnie możliwe jest takie startowe rozstawienie, że masz dziurę na środku i tak raz zagraliśmy - wg mnie mniej ciekawe rozstawienie, ale wg mnie legalne.
Co innego, jeśli to były kafle startowe, bo w rozłożeniu startowym jest tylko mowa, by wyjąć tyle kafli terenu, ile jest graczy i ułożyć je tak, by każdy sąsiadował z co najmniej 2, więc wg mnie możliwe jest takie startowe rozstawienie, że masz dziurę na środku i tak raz zagraliśmy - wg mnie mniej ciekawe rozstawienie, ale wg mnie legalne.

Re: Inis
No cóż, nie bardzo potrafię znaleźć argument za tym "brakiem udziwnień".Dr. Nikczemniuk pisze: ↑04 mar 2019, 09:44 Chodzi o to że nowo dokładany kafel terenu ma sąsiadować minimum z dwoma innymi obszarami.
Oczywiście bez takich udziwnień![]()


Oczywiście jest coś w tym, co pisze Ataman. Z tego co widzę, to tłumaczenie gry z francuskiego na angielski jest chyba jeszcze gorsze, niż z angielskiego na polski (vide tekst na kaflu Gór) i wprowadza jeszcze więcej zamieszania.
- Nidav
- Posty: 706
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Inis
Aż z ciekawości zobaczyłem czy temat ten nie był już podniesiony na BGG i w tym wątku - https://boardgamegeek.com/thread/205573 ... ment-legal - ktoś zadał podobne pytanie, pokazując takie dołożenie kafla, przez który ta dziura w środku mogłaby zostać stworzona. Zarówno autor gry, jak i wydawca odezwali się, że jest to jak najbardziej akceptowalny ruch. I ktoś inny stwierdził, że zasady mówią jedynie o tym, że kafelek musi sąsiadować z dwoma innymi. Idąc tą logiką - takie dołożenie kafla jest jak najbardziej zgodne z zasadami i można tak robić 
