Zależy jak mocno poobijane ale moim zdaniem generalnie szkoda zachodu. U mnie dosyć szybko zdewastowały się narożniki ale w sumie na tym proces się zatrzymał. Z samej płaszczyzny ściany sześcianików jeszcze nic nie odpadło. A i na te odpryski co są nie są jakoś strasznie przeszkadzające w grze.Lambrso pisze: ↑18 sty 2019, 08:03 W dniu wczorajszym otrzymałem własną, nową, pachnącą Terraformację Marsa (wydanie z logiem Planszowa Gra roku 2017).
Pytanie do osób, którzy posiadają już tę grę.
Czy w waszych wersjach pokolorowane kosteczki są też tak mocno poobijane?
Czy nadaje się to na reklamacje?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 874
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
No właśnie. Jako gorący apologeta tej gry byłem jednak rozczarowany, bo dotąd wszystkie dodatki dawały coś nowego (Preludia świetnie przyspieszały grę, Wenus nowa plansza i ciekawe elementy wpływania na wskaźnik TM, nowe mapy regrywalność, pomijam już dodatki fanowskie, bo też dały sporo nowego), a tu mamy po prostu coś, bez czego można przeżyć i nikt by nie zauważył. Ot kolejne sposoby wymiany tego na tamto. My gramy bez tych kafli Kolonii, każdy jest tak zaaferowany swoją planszetką i planszami głównymi (wiem, wiem, miłośnicy ogromnej interakcji między graczami nie będą zadowoleni), że nawet nie czyta tych kafli, a Preludia dostatecznie ukierunkowują początkowe zasoby i możliwości się zwiększają. Szkoda zachodu, zatem. Ale na ogromny plus niektóre karty (bo połowę odwołujących się stricte do mechaniki Kolonii wyrzuciliśmy do pudełka), np. produkcja kasy na 5 albo roślin na 2, nowe karty z symbolami Ziemi, itp. Połowa kart bardzo nam odpowiada odnośnie tego, co wprowadzają, pod tym względem autorzy mają ciekawą wizję i nigdy nam się nie zbudzi kopanie talii i poszukiwanie nowych możliwości łączenia coraz to nowych kart (nawet mimo rozwodnienia talii, choć staramy się już grać z draftem jako standardem, opornie i powoli, ale jednak). Podsumowując, sam dodatek przeciętny, połowa kart bardzo na plus, mechanika Kolonii kosztowna, wytrącająca nas z pewnej subiektywnie pojmowanej równowagi na stole albo ignorowana, a przez to dla nas skreślona (choć kto wie, kto wie kiedyś może jeszcze parę prób)donmakaron pisze: ↑18 sty 2019, 09:23 Zagraliśmy wczoraj z Koloniami (i Wenus) i jestem pozytywnie zaskoczony. Myślałem, że to będzie zbędna komplikacja, niepotrzebne rozdmuchiwanie tej rozbudowanej już i tak gry, ale wychodzi na to, że kolonie gładko wprowadzają się do gry, pozwalają wymieniać jedne zasoby na inne, co ułatwia nieco grę. Może nie jest to potrzebne, ale też nie komplikuje spraw tak jak się spodziewałem. W końcu udało mi się pograć dryfowcami na porządnie, nowe karty dobrze się sprawdzają. Jest ok
Grono się mocno podzieliło odnośnie poszczególnych dodatków, odnoszę wrażenie po przeczytaniu wątku, ale jak dla mnie mogliby już na tym poprzestać, a pewnie szykują kolejny dodatek, kto wie. Z drugiej strony, podatność na wprowadzanie czegoś nowego tutaj mnie zaskakuje. Ciekawe, kiedy lawa się wyczerpie i dostaniemy produkt choćby pod względami formalnymi ostateczny.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 943 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Ja wiem na jesieni TM: Turmoil a pozniej pewnie jeszcze jeden. Turmoil wprowadzi wydarzenia i coś tam jeszcze. Ostatni nie wiadomo ale mógłby być z jeszcze jedna mapa i dodać coś jeszcze na mapę co możemy dokładać. Może jeziora, pola czy coś takiego. Po tym spodziewam się zbiorczego wydania z innymi kostkami i nowymi planszetkami z otworami na kostki. Do tego TM Legacy.kastration pisze: ↑18 sty 2019, 12:40
Grono się mocno podzieliło odnośnie poszczególnych dodatków, odnoszę wrażenie po przeczytaniu wątku, ale jak dla mnie mogliby już na tym poprzestać, a pewnie szykują kolejny dodatek, kto wie.
Ktoś mógłby powiedziec że dojenie ale dla mnie jest super.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- maly193
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 12:04
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Heh też mam ten problem TM to ulubiona gra żony i gramy tylko jak nie ma dzieci. Na strzelam 25 partii:brazylianwisnia pisze: ↑28 gru 2018, 18:48 Statystyki nie kłamią wiec musi coś w tym być. Chociaż przeczy to moim doświadczeniem jak i multum innych ludzi którzy wyrażali swoją opinię na BGG.
Nie wiem jak schodzicie z era korporacyjna do tak krótkiego czasu gry. Tak szybko grałem tylko gdy mi się naprawdę spieszylo I grałem na intuicję - bez dokładnych wyliczen w głowie.
- Pierwsze bez dodatków i kart korporacji po ok 2 h
- Z kartmi korporacji pierwsza gra 6 h ogromne silniki które zrobiły terra formowanie w 2 rundki.
- Nawet się to spodobało i niestety tak nam zostało że zamiast terraformować marsa to idziemy w rozwój i partie z korporacjami + wenus + hellas trwają zawsze po 3-4 h (ok 20 partii)
- Raz z 2 miesiace temu pamiętam jakiś idealny układ kart że udało się skończyć w 1.5h ale to był wyjątek od reguły.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Ha! A ja właśnie byłem zawiedziony tymi nowymi zasadami, nowymi planszetkami i bajerami. Po co to komu? Mamy rewelacyjną grę, którą możnaby od czasu do czasu odświeżyć garścią kart czy może nowymi planszami głównymi. A tu jakieś wenus, które odwraca uwagę od marsa, jakieś preludia które wywracają początek do góry nogami i potrafią zdestabilizować rozgrywkę jeszcze przed pierwszą turą! (oczywiście wyolbrzymiam ).kastration pisze: ↑18 sty 2019, 12:40 No właśnie. Jako gorący apologeta tej gry byłem jednak rozczarowany, bo dotąd wszystkie dodatki dawały coś nowego[...]
Za to Kolonie, pomimo skomplikowanej formy, wprowadzają po prostu możliwość wymiany jednych surowców na inne. Motyw często spotykany w klasycznych eurasach (wymienię dla ziemniaki na sześć kamienia). Wbrew pozorom wydaje mi się to dodatek najmniej mieszający w samej grze. Trzeba uważać, bo jak się jako jedyny gracz odpuści handel, to inni mogą nas nieźle przeszkoczyć, ale miesza to tak bardzo jak Preludium. Do tego bardzo fajne, choć dość mocne karty.
Ogólnie jeśli miałbym zrezygnować z grania z jakimiś dodatkami, to pewnie właśnie z Kolonii, z racji właśnie tego czytania, dodatkowych rzeczy do ogarniania itd., ale sama idea jest wg mnie elegancka, choć nie elegancko zaimplementowana.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
1. Czy są jakieś znaczące róznice między pierwszym wydaniem a wydaniem Gra Roku?
2. Gdzieś czytałem o jakiś błędach na kartach w pierwszej edycji?
2. Gdzieś czytałem o jakiś błędach na kartach w pierwszej edycji?
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 870 times
- Been thanked: 524 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
kastration pisze: ↑18 sty 2019, 12:40 ,Kompletnie się nie zgadzam. Jeśli zignorujesz kolonie to przy graczu, który umiejętnie z nich korzysta - zwłaszcza bez twojego w nie zaangażowania - to po prostu zostaniesz zmiażdżony. Oczywiście rozumiem, że sam dodatek może komus się nie podobać ale jeśli już jest na stole to nie korzystanie z niego jest prostą drogą do porażkimechanika Kolonii kosztowna, wytrącająca nas z pewnej subiektywnie pojmowanej równowagi na stole albo ignorowana, a przez to dla nas skreślona
- Muad'Dib
- Posty: 1563
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 107 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
No chyba, że nikt nie korzysta
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Da się tylu nieracjonalnych graczy w jednym miejscu zebrać?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
I oczywiście przed grą wszyscy zakrzyknęli, że grają z dodatkiem...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
W pierwszym wydaniu było kilka drobnych błędów na kartach. Nic takiego, co by jakoś drastycznie wpływało na grę, bo łatwo było się z kontekstu domyślić, które zasady są błędne.
Tutaj wykaz błędów: https://www.rebel.pl/repository/files/i ... PL_web.pdf
W dodruku te błędy już poprawiono, a wydanie Gra Roku różni się od pierwszego dodruku tylko symbolem Gra Roku na okładce.
Błędne karty do pierwszego wydania Rebel dosyłał w poprawionej wersji zupełnie za darmo, nawet bez kosztu wysyłki, ani dowodu zakupu gry. Trzeba było się tylko do nich zgłosić. Jeśli mają jeszcze te pakiety naprawcze, to myślę, że doślą bez problemu - ale trzeba się u źródła dowiedzieć.
Tutaj informacja o zestawach naprawczych: https://www.wydawnictworebel.pl/pages/t ... y-863.html
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Podrzucamy z wątku wydawniczego Rebela
viewtopic.php?f=60&t=59267&p=1123369#p1123369
viewtopic.php?f=60&t=59267&p=1123369#p1123369
REBEL.pl pisze: ↑28 lut 2019, 11:53 -------------------------------------
NOWE ZAPOWIEDZI:
-------------------------------------
Terraformacja Marsa: Turmoil
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... rs-turmoil
W dniu wczorajszym zostało ogłoszone takie cudo, betatesty już są na ukończeniu, planowana data dostępności dla polskiej edycji to jesień 2019 roku.
Dodatek skupi się na wydarzeniach - osobnej tali, która będzie zmieniać warunki rozgrywki oraz na projektach bazujących na kooperacji pomiędzy graczami. Znajdą się tam także nowe korporacje oraz karty zwiększające negatywną interakcję pomiędzy graczami.
Z informacji, które wyciekły w sieć ponad miesiąc temu jest także taka o tym, że FryxGames pracuje nad Terraforming Mars: Legacy z szacowaną datą premiery na rok 2020.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- warlock
- Posty: 4680
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 1995 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
O kurczę, właśnie sobie przypomniałem, że sugerowałem taki dodatek w 2016 roku na BGG
https://boardgamegeek.com/article/24067825#24067825
Ciekawe, czy eventy będą działać w podobnym stylu .
https://boardgamegeek.com/article/24067825#24067825
Ciekawe, czy eventy będą działać w podobnym stylu .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Okładka wyjątkowo paskudna... Poprzednie mi nie przeszkadzały, ale ta jest soczysta
- seki
- Moderator
- Posty: 3367
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1123 times
- Been thanked: 1291 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Ze wszystkich dodatków ten wydaję mi się najciekawszy. Oczywiście to kwestia gustu ale motyw z wydarzeniami zmieniającymi warunki i karty z negatywną interakcją to coś bardzo przeze mnie pożądanego do TM. Grę mam już na tyle organą (mam chyba pierwszy naklad) że sięgam po nią mniej chętnie, kolonie olałem ale ten dodatek powinien na tyle mocno odświeżyć grę, że wróci do łask.
- seki
- Moderator
- Posty: 3367
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1123 times
- Been thanked: 1291 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
To zależy czego oczekujesz. Nie ma żadnego jednoznacznie zbędnego.
Wenus - więcej kart, więcej terraformacji.
Plansze - różnorodność w tytułach i nagrodach.
Preludium - jeśli dokucza ci wolne rozkrecanie silniczka
Kolonie - nowa mechanika poza główną planszą
To oczywiście bardzo skrótowo, z pominięciem różnych wad i zalet każdego z tych dodatków ale generalnie każdy może się podobać i nie można żadnego jednoznacznie przekreślić lub uznać za konieczny.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
W ostatnią sobotę graliśmy w TM z wszystkimi dodatkami na planszy Hellas. Fajnie było Grałem pod zbieranie floater’s, które potem zamieniłem na punkty TR i grało to całkiem nieźle, pomimo skromnej ilości kart w mojej bazie. Prawie nie ruszaliśmy wskaźnika na planszy Wenus, za to karty z tego dodatku grały całkiem fajnie, o czym już napisałem. Dużo działo się na pozaziemskich koloniach, ten dodatek oferuję masę dodatkowych surowców. Niektóre karty są bardzo mocne i miałem wrażenie, że to trochę niesprawiedliwe kiedy przeciwnik ma 3 kolonie na jednym księżycu. C’est la vie... Dzięki kartom Prelude grze nie dokuczał efekt powolnego rozkręcania które znam z podstawki. Od pierwszej generacji na planszy działo się sporo i rosły wskaźniki terraformacji.
Równocześnie przy drugim stoliku toczyła się gra w Terraformację bez dodatków. Obydwie partie skończyły się w tym samym czasie, więc granie z dodatkami według instrukcji nie ma większego wpływu na czas rozgrywki. Piszę według instrukcji bo Wenus i Kolonie dodają fazę Paktu Międzynarodowego (tx za poprawkę, graliśmy w wersję angielską) która odrobinę przyspiesza terraformowanie. Generalnie fajnie im to wyszło i cieszę się, że mam tą grę.
Równocześnie przy drugim stoliku toczyła się gra w Terraformację bez dodatków. Obydwie partie skończyły się w tym samym czasie, więc granie z dodatkami według instrukcji nie ma większego wpływu na czas rozgrywki. Piszę według instrukcji bo Wenus i Kolonie dodają fazę Paktu Międzynarodowego (tx za poprawkę, graliśmy w wersję angielską) która odrobinę przyspiesza terraformowanie. Generalnie fajnie im to wyszło i cieszę się, że mam tą grę.
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
- Muad'Dib
- Posty: 1563
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 107 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Pamiętaliście, że normalnie można mieć tylko jedną kolonię i flotę na kafelku? O ile jeszcze karty pozwalają dołożyć kolejne kolonie to chyba nic nie zmienia tego, że może tam polecieć tylko jedna flota w danym pokoleniu. To ostatnie nam umknęło i dopiero za 4 czy 5 razem zagraliśmy poprawnie
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Pamiętaliśmy, od początku graliśmy pod zasady. Było troche zamieszanie z korporacją, która źle zrozumiała swoją pierwszą akcje i zamiast dołożyć dodatkowe pole wykupiła kolonię. Nie wiedzialiśmy czy za tę kolonię trzeba placić i rozdaliśmy takim korporacjom po kolonii gratis.Muad'Dib pisze: ↑05 mar 2019, 09:22 Pamiętaliście, że normalnie można mieć tylko jedną kolonię i flotę na kafelku? O ile jeszcze karty pozwalają dołożyć kolejne kolonie to chyba nic nie zmienia tego, że może tam polecieć tylko jedna flota w danym pokoleniu. To ostatnie nam umknęło i dopiero za 4 czy 5 razem zagraliśmy poprawnie
Sytuacja była taka że gracz z którym miałem kolonie na księżycu bogatym w Titanium dał radę w ciągu jednej generacji dołożyć tam dodatkowe dwie kolonie dzięki kartom a w następnej generacji poleciał zgarnąć wszystkie przywileje, czyli zasoby oznaczone białą kostką wysuniętą chyba na ostatnie pole plus trading bonus z tytułu posiadania tam 3 swoich kostek. Taki zastrzyk Ti nie zdarza się często a to cenny surowiec
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Na jednym kaflu mogą znajdować się najwyżej 3 kolonie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Warto jeszcze wspomnieć o dodatku fanowskim Pathfinder - bonusy na dodatkowej planszetce, nowe korporacje, karty preludium, karty projektów + nowe heksy.seki pisze: ↑02 mar 2019, 20:14To zależy czego oczekujesz. Nie ma żadnego jednoznacznie zbędnego.
Wenus - więcej kart, więcej terraformacji.
Plansze - różnorodność w tytułach i nagrodach.
Preludium - jeśli dokucza ci wolne rozkrecanie silniczka
Kolonie - nowa mechanika poza główną planszą
To oczywiście bardzo skrótowo, z pominięciem różnych wad i zalet każdego z tych dodatków ale generalnie każdy może się podobać i nie można żadnego jednoznacznie przekreślić lub uznać za konieczny.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Dzięki za wyjaśnienie. Sprawdziłem zasady, faktycznie jest w nich zapisane, że nie ma wyjątków od tego limitu ;-] Na patentach Space Port Colony i Research Colony jest napisane, że można zignorować zasadę limitu jednej kolonii na księżyc i po błyskotliwym zagraniu i objaśnieniu patentu wszyscy myśleliśmy, że chodzi generalnie o limit kolonii. Następnym razem zrobimy to lepiej
Zwykły marsjanin
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch
kolekcja na BGG https://boardgamegeek.com/collection/user/kitzhubsch