Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
gdyby nie francuscy celnicy to juz miesiac temu Shadowstar Corsairs byloby rozsylane po Europie.
https://www.kickstarter.com/projects/20 ... 0/comments
ograłbym i wiedział czy fajne, albo czy wchodzic w xia.
https://www.kickstarter.com/projects/20 ... 0/comments
ograłbym i wiedział czy fajne, albo czy wchodzic w xia.
Z pustego i Saruman nie naleje
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Dla zainteresowanych - 31 stycznia rusza na KS reprint. Stare rzeczy + nowy mini dodatek
Embers Reprint & Deck Expansion Kickstarter! Mark your calendars for January 31st!
This Kickstarter will be shorter than usual, because it is a reprint.
We will be offering:
- Xia: Embers of a Forsaken Star regular edition
- Xia: Embers of a Forsaken Star Sellsword Mk II edition
- Bundle deals with Xia: Legends of a Drift System
- A brand new, deck expansion "Xia: Missions and Powers"
Xia: Missions and Powers is a mini-expansion for Xia: Legends of a Drift System. It includes 54 cards:
New Ship Abilities:
21 new ship powers, one for each existing player ship, offering players a choice each time they acquire a ship. The new powers are balanced with the existing powers, but offer greater reliability and can be used multiple times per turn.
New Missions:
32 new missions, with 8 missions of 4 new types: Deliver, Assist, Launder, and BOOM! These missions can be started more easily than most other existing missions, since they require only a sector type (e.g. Ice Asteroid) instead of a specific sector. Furthermore, these missions end at players, making them more interactive and easier to complete in the early game, when missions are often difficult. There is also one rules/credits card that is included.
Overall, this mini-expansion offers Xia players many new permutations for ship powers, and more interactive missions.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
zwykła podstawka tez bedzie? Czy to reprint dodatku?mmag pisze:Dla zainteresowanych - 31 stycznia rusza na KS reprint. Stare rzeczy + nowy mini dodatek
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Więc będzie dostępny pakiet podstawki z dodatkami. Nic nie piszą o samej podstawce (bez dodatków)We will be offering (...) Bundle deals with Xia: Legends of a Drift System
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
uhuhuhu, co nie piękne newsy. Chętnie zawsze więcej przygarnę do Xia. Ciekawego czy dadzą możliwośc dorwania stretch goali z poprzednich kampanii. Wiadomo, że ta gra w retailu już robi mega wrażenie i ma miliard komponentów. Natomiast chętnie dorwałbym sobie sellswords których jeszcze nie posiadam. Nowe misje mogą rzeczywiście sporo zmienić w rozgrywce, już nie mogę się doczekać.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
A ja tak sobie zacząłem przypominać podjarkę z poprzedniej kampanii i dlaczego jednak odpuściłem.
Nadal przerażające było to tragiczne używanie kostki do wszystkiego i w zasadzie zero sensownego wyjaśnienia jak dodatek zmienia to archaiczne rozwiązanie.
Czy ktoś z Was wie więcej na ten temat ? Jak autor wybrnął z tego bezsensownego roll & move?
Co z tego że wygląda świetnie, że moneta brzęczy słodko.
Mam Firefly i bawię się przy nim ciągle świetnie,
a jak chce zmienić setting to odpalamy Merchants & Marauders i też znudzić się nam nie potrafi.
i tak mi się właśnie przypomniało, co wtedy mnie zgasiło i już mi lepiej
Nadal przerażające było to tragiczne używanie kostki do wszystkiego i w zasadzie zero sensownego wyjaśnienia jak dodatek zmienia to archaiczne rozwiązanie.
Czy ktoś z Was wie więcej na ten temat ? Jak autor wybrnął z tego bezsensownego roll & move?
Co z tego że wygląda świetnie, że moneta brzęczy słodko.
Mam Firefly i bawię się przy nim ciągle świetnie,
a jak chce zmienić setting to odpalamy Merchants & Marauders i też znudzić się nam nie potrafi.
i tak mi się właśnie przypomniało, co wtedy mnie zgasiło i już mi lepiej
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
W dodatku wprowadzono moduły, które mówią, że dodajesz sobie +2 do rzutu kostką, ale wielkość kostki jest wartością graniczną, czyli, rzucając k8+2 moduły masz zawsze wartość z przedziału 5-8. Mi to nie przeszkadza, te moduły działają całkiem nieźle. Mi się gra bardzo przyjemnie i kostki, aż tak nie bolą szczególnie z modułami z dodatku.mauserem pisze:A ja tak sobie zacząłem przypominać podjarkę z poprzedniej kampanii i dlaczego jednak odpuściłem.
Nadal przerażające było to tragiczne używanie kostki do wszystkiego i w zasadzie zero sensownego wyjaśnienia jak dodatek zmienia to archaiczne rozwiązanie.
Czy ktoś z Was wie więcej na ten temat ? Jak autor wybrnął z tego bezsensownego roll & move?
Co z tego że wygląda świetnie, że moneta brzęczy słodko.
Mam Firefly i bawię się przy nim ciągle świetnie,
a jak chce zmienić setting to odpalamy Merchants & Marauders i też znudzić się nam nie potrafi.
i tak mi się właśnie przypomniało, co wtedy mnie zgasiło i już mi lepiej
-
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
- Lokalizacja: Milanówek
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 15 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Jak kostki są dla kogoś problemem, to chyba Xia to raczej nie jest gra dla niego, serio. Mojej ekipie gra się świetnie, najpierw graliśmy długo w podstawkę, później z dodatkiem gra stała się prawie idealnym ameri sandboxem. Jak dla mnie jedyne czego brakuje, to większej ilości statków, może też jakiś kapitanów, gdzie każdy miałby inne umiejętności.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Gdyby byli chętni na egzemplarz to podlinkuję temat na forum z grupowym zamówieniem z ostatniego KS
link
link
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Szukamy ostatniej osoby do grupowego zamówienia z linkiem powyżej. Zamykamy jest w tym tygodniu.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 11 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Czy ktos sie zalapal na pierwszego kickstartera dodatku Embers of a Forsaken Star? Jakie wrazenia? Ja sobie sam dodalem pare rzeczy (Economy Board i mody), ktore naprawiaja pare irytujacych bugow z podstawki, ale ciekaw jestem jak reszta zawartosci. A najlepiej jakby jeszcze ktos mial odsprzedac, zebym nie musial czekac do listopada.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
A możesz powiedzieć (i podrzucić jakieś źródło) co dokładnie w xii naprawiają te mody ?zaki850 pisze: ↑26 kwie 2018, 21:58 Czy ktos sie zalapal na pierwszego kickstartera dodatku Embers of a Forsaken Star? Jakie wrazenia? Ja sobie sam dodalem pare rzeczy (Economy Board i mody), ktore naprawiaja pare irytujacych bugow z podstawki, ale ciekaw jestem jak reszta zawartosci. A najlepiej jakby jeszcze ktos mial odsprzedac, zebym nie musial czekac do listopada.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 11 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Wymienie wszystko co mi przychodzi do glowy, nie tylko mody. Ja sobie zrobilem samorobki wiekszosci tych rzeczy w oczekiwaniu na dodatek.
Economy Board - eliminuje przypadek, kiedy wylosuja sie obok siebie planety z tym samym resourcem na buy/sell i ktos moze sobie miedzy nimi latac kilka razy w turze i naklepac FPkow.
Mody (wszystkie kosztuja 1000 z tego co pamietam):
Enviro-shield - nakladany na shielda - uzyty powoduje, ze shield ma zawsze max wartosc na damage od otoczenia (np. Asteroidy), ale nie dziala na damage od innego statku
GTS- ustawiany obok silnika - +2 do ruchu danym silnikiem, ale do maxymalnej mozliwej wartosci silnika. Np. slabym silnikiem zawsze poruszysz przynajmniej o 3, ale max nadal 6. Dzieki temu unikniesz rollowania jedynek na ruch, co bylo troche irytujace.
M-comp- max liczba otwartych misji to 3.
Piercer- nakladany na bron. Przeciwnik ma -4 do rolla na shielda, gdy sie broni. Daje wieksza szanse jak ktos chce grac “piratem”. Wczesniej bylo ciezko kogos zestrzelic.
Poza tym zmiany zasad:
- Po smierci nie tracisz juz tury tylko sie respawnujesz z damagem
- Po dobraniu 3 kart misji, przegladasz je podczas tury przeciwnikow i wybierasz jedna na poczatku swojej kolejnej tury. Skraca downtime.
A no i exploration tokeny sa nowe i ciekawsze niz tylko 1FP, 1000 kredytow albo dupa.
Instrukcja jest online jak wyguglujesz. Tam jest wszystko opisane.
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Trochę odkurzę temat, bo niedawno dostałem nowego KSa i miałem okazję przysiąść.
Jako sandbox gra jest bardzo sympatyczna i jak ktoś lubi takie klimaty, to można przy tym spędzić długie godziny i mieć sporo frajdy. Jako gra może momentami być frustrująca, zwłaszcza jak się chce wykonywać akcje mining/harvest, gdzie mimo wszystko brakuje jakiegoś sposobu na zwiększenie szansy na korzystny rzut, a nie tylko zarządzania potencjalnymi uszkodzeniami.
Grałem od razu ze wszystkimi dodatkami (Embers, Missions and Powers, Sellsword). Sellsword w ogóle na planszę nie wyszedł, więc przydatność ciężko ocenić. Bez Embers bym do tej gry nie zasiadał, jest tam sporo ulepszeń i rozwinięć, które zwiększają przyjemność z grania oraz dodaje zasady dla 1 i 2 graczy. Missions and Powers to dodatek urozmaicający - dodatkowe misje i alternatywne moce dostępne ze statkami. Też wydaje mi się ciekawy, chociaż pewnie można się bez niego obejść.
Jedyny ból jest taki, że po dodaniu Embers i Missions wypraska z oryginału poszła od razu na półkę i szukam jakiegoś sensownego rozwiązania skracającego czas rozstawienia gry. Instrukcja też pewnie mogłaby być lepsza, bo czasem się trzeba naszukać (np. gdzie jest opisana akcja taranowania). I figurki statków w porównaniu do takiego np. X-Winga wyglądają trochę słabo.
Ale zabawa jest przednia, statki latają sobie w kosmosie, każdy robi to, co lubi i od czasu do czasu wybucha jakaś laserowa sprzeczka.
Jako sandbox gra jest bardzo sympatyczna i jak ktoś lubi takie klimaty, to można przy tym spędzić długie godziny i mieć sporo frajdy. Jako gra może momentami być frustrująca, zwłaszcza jak się chce wykonywać akcje mining/harvest, gdzie mimo wszystko brakuje jakiegoś sposobu na zwiększenie szansy na korzystny rzut, a nie tylko zarządzania potencjalnymi uszkodzeniami.
Grałem od razu ze wszystkimi dodatkami (Embers, Missions and Powers, Sellsword). Sellsword w ogóle na planszę nie wyszedł, więc przydatność ciężko ocenić. Bez Embers bym do tej gry nie zasiadał, jest tam sporo ulepszeń i rozwinięć, które zwiększają przyjemność z grania oraz dodaje zasady dla 1 i 2 graczy. Missions and Powers to dodatek urozmaicający - dodatkowe misje i alternatywne moce dostępne ze statkami. Też wydaje mi się ciekawy, chociaż pewnie można się bez niego obejść.
Jedyny ból jest taki, że po dodaniu Embers i Missions wypraska z oryginału poszła od razu na półkę i szukam jakiegoś sensownego rozwiązania skracającego czas rozstawienia gry. Instrukcja też pewnie mogłaby być lepsza, bo czasem się trzeba naszukać (np. gdzie jest opisana akcja taranowania). I figurki statków w porównaniu do takiego np. X-Winga wyglądają trochę słabo.
Ale zabawa jest przednia, statki latają sobie w kosmosie, każdy robi to, co lubi i od czasu do czasu wybucha jakaś laserowa sprzeczka.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Przyzywam akitainu - Andrzej może pochwalić się bardzo użytecznymi insertami swojego autorstwa.
W takich sandboxach porządek w komponentach to podstawa - mozolny setup potrafi zabić całą przyjemność z rozgrywki.
W takich sandboxach porządek w komponentach to podstawa - mozolny setup potrafi zabić całą przyjemność z rozgrywki.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Ten ostatni insert to istne mistrzostwo świata. Wiele razy miałem problem z rozparcelowaniem tego całego bałaganu.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Jeszcze jakby się dało zobaczyć zdjęcie całości, jak jest zapakowane do pudełka
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Xia: Legends of a Drift System [Far Off Games]
Oczywiście że się da mam nadzieję że masz dostęp do Facebooka
https://m.facebook.com/groups/125064010 ... 6755949546
https://m.facebook.com/groups/125064010 ... 6755949546
Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)
Czy jest szansa że Xia wyjdzie po polsku? Jestem bardzo zainteresowany tą grą, ale ilość obcojęzycznego tekstu zniechęca mnie i resztę rodziny. Skoro Gloomhaven będzie w naszym ojczystym języku, to dlaczego nie Xia?
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)
Bardzo wątpię. Ta pozycja jest za bardzo niszowa. Jeśli szukasz czegoś podobnego po polsku, to pozostają chyba tylko zapowiedziane na lato Zewnętrzne Rubieże
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 22 mar 2015, 09:58
- Lokalizacja: Boronów
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 8 times
Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)
Może jednak ktoś by się skusił i wydał było by super. Gloomchaven też nie miało być wydane po polsku , a jednak wydają.
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)
No tak, ale Gloomhaven cały czas zajmuje 1 miejsce na BGG w zasadzie od momentu wydania. Xia - 152
Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)
Nadeszło jako takie zbawienie:)
Mianowicie, też chciałbym mieć polska wersję, a tak się składa że jestem tłumaczem. Jedynym szkopułem jest kwestia oprawy graficznej - nie znam się na Adobe Illustrator, Adobe Indesign ani Adobe Photoshop. I nie chce się znać:)
Stąd moja propozycja - przetłumaczę grę, tylko potrzebuję pomocy grafika który potem naniesie polski na pierwowzory dostępne na stronie wydawnictwa, tj Far Off Games.
Jeżeli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc, albo macie w zanadrzu zaprzyjaźnionego zapaleńca, dajcie mi znać.
Howgh.
Mianowicie, też chciałbym mieć polska wersję, a tak się składa że jestem tłumaczem. Jedynym szkopułem jest kwestia oprawy graficznej - nie znam się na Adobe Illustrator, Adobe Indesign ani Adobe Photoshop. I nie chce się znać:)
Stąd moja propozycja - przetłumaczę grę, tylko potrzebuję pomocy grafika który potem naniesie polski na pierwowzory dostępne na stronie wydawnictwa, tj Far Off Games.
Jeżeli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc, albo macie w zanadrzu zaprzyjaźnionego zapaleńca, dajcie mi znać.
Howgh.