Sugestie do gry
Sugestie do gry
Witam mam na imię Michał i będę tutaj wrzucał pytania dotyczące moich przemyśleń oraz wątpliwości związanych z tworzoną przeze mnie grą
Więc do rzeczy :
Poruszanie się armii będzie oparte na średniej szybkości wszystkich jednostek w armii i teraz moje pytanie do was czy powinienem średnią wyciągać ze wszystkich jednostek czy tylko raz na dana klasę jednostki przykład : mamy w armii wojownika ze speedem 2 oraz trzy konnice ze speedem 4 wiec w 1 sposobie średnia speeda będzie wynosić 3,5 a w drugim sposobie średnia wynosić będzie 3
jaki sposób jest w waszej opinii lepszy i dlaczego ?
Więc do rzeczy :
Poruszanie się armii będzie oparte na średniej szybkości wszystkich jednostek w armii i teraz moje pytanie do was czy powinienem średnią wyciągać ze wszystkich jednostek czy tylko raz na dana klasę jednostki przykład : mamy w armii wojownika ze speedem 2 oraz trzy konnice ze speedem 4 wiec w 1 sposobie średnia speeda będzie wynosić 3,5 a w drugim sposobie średnia wynosić będzie 3
jaki sposób jest w waszej opinii lepszy i dlaczego ?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Sugestie do gry
Żaden, bo obliczanie średniej będzie upierdliwy. Dodatkowo będzie mało realistyczne i logiczne bo armia porusza się tak szybko, jak jej najwolniejsza część.
Re: Sugestie do gry
Z tym się zgodzę że realistycznie nie ma to sensu ale chciałem aby armie składał się z różnych jednostek aby gracze nie unikali grania wolnymi jednostkami w armii
Muszę to przemyśleć
- KurikDeVolay
- Posty: 1002
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1009 times
- Been thanked: 451 times
- MichalStajszczak
- Posty: 9478
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Sugestie do gry
Ambitniejsze byłoby użycie nie średniej arytmetycznej ale geometrycznej albo harmonicznejforioku pisze: ↑17 kwie 2019, 21:00 Poruszanie się armii będzie oparte na średniej szybkości wszystkich jednostek w armii i teraz moje pytanie do was czy powinienem średnią wyciągać ze wszystkich jednostek czy tylko raz na dana klasę jednostki przykład : mamy w armii wojownika ze speedem 2 oraz trzy konnice ze speedem 4 wiec w 1 sposobie średnia speeda będzie wynosić 3,5 a w drugim sposobie średnia wynosić będzie 3
Re: Sugestie do gry
mam świadomość tego ze wyliczanie średniej za każdym razem jak dodasz jednostkę do armii nie jest optymalnym rozwiązaniem nadal szukam rozwiązania w którym jednostki szybkie będą grane w jednej armii z wolnymi nie tracąc przy tym waloru szybkości oraz nie chcę aby w grze wystepowałą sytuacja w której gracz A gra same konnice i biega po mapie nie podejmując walki z graczem B kory gra wolne jednostki a zamiast tego podbija mu niebronione tereny grając w kotka i myszkę
Ogólnie kwestia poruszania się nie daje mi zasnąć od jakiegoś czasu
Ogólnie kwestia poruszania się nie daje mi zasnąć od jakiegoś czasu
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Sugestie do gry
Ale na tym to polega. Szybsza, czyli konna jednostka może zwolnić swoją prędkość przemieszczania do tempa wolniejszej jednostki. W drugą stronę jest to niemożliwe (spróbuj dogonić galopującego konia )mam świadomość tego ze wyliczanie średniej za każdym razem jak dodasz jednostkę do armii nie jest optymalnym rozwiązaniem nadal szukam rozwiązania w którym jednostki szybkie będą grane w jednej armii z wolnymi nie tracąc przy tym waloru szybkości oraz nie chcę aby w grze wystepowałą sytuacja w której gracz A gra same konnice i biega po mapie nie podejmując walki z graczem B kory gra wolne jednostki a zamiast tego podbija mu niebronione tereny grając w kotka i myszkę
Ogólnie kwestia poruszania się nie daje mi zasnąć od jakiegoś czasu
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Sugestie do gry
Można tak. Prędkość stosu = prędkość najwolniejsza jednostki plus X jeśli w stosie jest kawaleria.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Sugestie do gry
może przydać się ta ilustracja
gry wojenne różnego rodzaju funkcjonują od dekad,
myślę że warto zrobić mały przegląd tego co funkcjonuje z powodzeniem na świecie.
Research to niepomijalny etap każdego projektowania, w tym gier.
Spoiler:
gry wojenne różnego rodzaju funkcjonują od dekad,
myślę że warto zrobić mały przegląd tego co funkcjonuje z powodzeniem na świecie.
Research to niepomijalny etap każdego projektowania, w tym gier.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Sugestie do gry
Może daj graczom powód, by nie unikali wolnych jednostek zbliżony do tego, jaki w rzeczywistości mieli dowódcy. Samo podejście "nie chcę, żeby gracze coś robili pomimo tego, że reguły na to pozwalają" jest złe. Jeśli gra oferuje wachlarz możliwości ale prosta analiza pokazuje, że większość opcji jest zdecydowanie gorsza, to równie dobrze tych opcji mogłoby nie być.
Jeśli użyjemy po prostu średniej to mając 3 jednostki o prędkości 5 i dodamy do nich jedną jednostką o prędkości 1 to średnia wychodzi 4. Jak potężna musiałaby być jednostka o prędkości 1, by uzasadnić różnicę w prędkości?
Jeśli wprowadzisz skomplikowany system, to gracze znajdą w nim dziury, które będą wykorzystywać.
Re: Sugestie do gry
dzieki za wszystkie komentarze na ta chwile wydaje sie najlepszym rozwiazaniem prędkosc armii = predkosc najwolniejszej jednostki w armii przy czym muszę grubo przemysleć jak cenna jest ( lub nie jest ) szybkosć w mojej grze