Hmm no widzę, to chyba przyśpieszą w takim razie to, bo na stronie głównej P500 jest no there yet czyli na razie dopiero zbierają chętnych do uruchomienia kolejnego procesu. Z 2 strony pewnie wszystko już mają gotowe no bo to reprint a nie nowa gra.vder pisze: ↑02 gru 2018, 10:26heh niektórym to się nigdy nie dogodzi - moze rzeczywiście marzec to zbyt optymistycznie, ale w kwietniu zamierzam już to pudełko ogrywać.
instrukcja dla opornych i niedowiarków:
1. otwieramy https://mailchi.mp/f0f609a986c7/novembe ... e-from-gmt
2. przewijamy do sekcji 'Production outlook'
3. czytamy ze zrozumieniem.
Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Jeszcze tylko się upewnię, te cienkie żetony pojawiły się tylko w 1 druku, od drugiego (2012) są już prawidłowe?
EDIT: ok znalazłem
These second edition counters are thicker than the 1st edition counters, and match the Close Encounters expansion counters. (Close Encounters also includes replacement base game counters for players owning the 1st edition.)
EDIT: ok znalazłem
These second edition counters are thicker than the 1st edition counters, and match the Close Encounters expansion counters. (Close Encounters also includes replacement base game counters for players owning the 1st edition.)
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
właśnie szkoda, że nie dorwałem Close enocunters to miałbym 2 sety żetonów... od GMT można zamawiać ale przesyłka droga mi osobiście ten 1 set to za mało, powinien być drugi albo przynajmniej połowa z setu dodatkowo. Czasami brakuje mi jak chcę pojedyncze statki odłączyć i latać w różne strony
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
nie możesz sobie wydrukować 1 strony kwadracików z cyferkami? przecież to nic trudnego...stalker7 pisze: ↑06 gru 2018, 09:02 właśnie szkoda, że nie dorwałem Close enocunters to miałbym 2 sety żetonów... od GMT można zamawiać ale przesyłka droga mi osobiście ten 1 set to za mało, powinien być drugi albo przynajmniej połowa z setu dodatkowo. Czasami brakuje mi jak chcę pojedyncze statki odłączyć i latać w różne strony
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
nie chodzi o cyferki a o same statki;)
ale będę musiał tak zrobić i dorobić sobie żetony
ale będę musiał tak zrobić i dorobić sobie żetony
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Close encounters poddobno GMT zaczęło rozsyłać, ale u mnie status bez zmian. W każdym bądź razie zanim dojdzie to pewnie kasztany już zakwitną, więc wykorzystam ten czas i przygotuję polskie wkładki z tłumaczeniem kart, czy ktoś by pomógł z tłumaczeniem gdyby pojawiły się jakieś pytania?
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Nikt się nie pofatygował więc musiałem zrobić sam Tłumaczenie wrzucam w spoiler może ktoś da jakieś poprawki. A tak to graficznie będzie wyglądało:
Spoiler:
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
To pewnie Cię trochę wkurzę jak Ci powiem, że zrobiłem już cała robotę (podstawka i dodatek) 3 lata temu?
viewtopic.php?f=61&t=45253
Ale jakbyś machnął instrukcję na polski to by było super...
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Patrząc jak pięknie to zrobiłeś to tylko mogę się ucieszyć bardzo dziękuję wspaniała robota!!!Sir_Yaro pisze: ↑28 kwie 2019, 14:52To pewnie Cię trochę wkurzę jak Ci powiem, że zrobiłem już cała robotę (podstawka i dodatek) 3 lata temu?
viewtopic.php?f=61&t=45253
Ale jakbyś machnął instrukcję na polski to by było super...
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Z nowości - na P500 trafił 4. druk - i tu uwaga - w głębszym pudełku 3-calowym. Pudełko oczywiście, jak to w GMT, do dokupienia oddzielnie dla posiadaczy poprzednich wersji, też wrzucili na P500 w cenie 10 dolarów.
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Już nie dużo zostało później tylko będę musiał wlać i poskładać tekst na instrukcji niestety w międzyczasie dopadła mnie awaria zasilacza więc chwilowo prace wstrzymane. Czy przejrzalbys taką wersję beta już poskładaną żeby w komentarzach na pdfie dać jakieś uwagi?
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Pomyślałem, że warto się dopytać o strategię gry, która ma 10 lat. Grywam sobie w wariant jednoosobowy Doomsday, gradacyjnie zwiększając poziom trudności zgodnie z tabelką. Gra jest w zasadzie prosta i łatwa do momentu przylecenia ostatniej maszyny do macierzystej planety. Moja taktyka jest prosta. Buduję statki kolonizacyjne ile się tylko da, zasiedlam planety i w ogóle ich nie bronię. Technologicznie robię +1 atak, +1 obrony, +1 taktyki (a potem +2) oraz zwiększam możliwości produkcyjne stoczni i odblokowuję produkcję niszczycieli oraz potem krążowników. Wariant z maszynami jest bardzo "optymalizacyjny", bo można spokojnie realizować swoją strategię bez utrudnień ze strony przeciwników.
Wpada pierwsza maszyna i zaczyna kluczyć pomiędzy koloniami, których kolejne niszczenie kupuje mi czasem dodatkową fazę ekonomii. Walka toczy się dopiero przy macierzystej planecie. Można też wysłać wydobywców, albo zwiadowców, żeby wydłużały drogę maszyny.
Pierwszą maszynę pokonuje się pierdnięciem. Niszczyciele, baza oraz stocznie nie mają z nią żadnego problemu. Drugą maszynę w zasadzie też, ale ewentualne straty w pierwszej rundzie walki ustawiają nieco dalszą grę. Trzecia to już niestety trochę loteria. Udaje mi się ją uszkodzić, ale nie zniszczyć. Mam jakiś problem z ustawieniem samego początku gry. Wiem, że trzeba iść przede wszystkim w kolonizację. Potem chciałbym robić "drogi" z MS Pipeline, żeby podbić sobie jeszcze zasobów, ale na najwyższym poziomie trudności gry nie ma już na to czasu. Trzeba już robić niszczyciele na pierwszą walkę.
Na drugą walkę to już można wybrać: krążowniki, albo stawiacze nim. Raidery i lotniskowce są bardzo sytuacyjne, zależnie jaka się trafi słaba strona maszyny. Druga walka też idzie bez problemu. Mam taką zasadę, że maszyna niszczy najpierw niszczyciele, a potem stocznie. Ja bym tak zrobił. Więc na ostatnią walkę nie mam ani CP na produkcje czegokolwiek, ani stoczni, które mogę cokolwiek produkować. Dostawiam więc stocznie, ponieważ nie mają kosztu utrzymania oraz atak C3 plus bonusy z technologii.
Trzecia walka, jak pisałem, to niestety trochę loteria. Jeżeli wszystkie 3 maszyny lecą z jednej strony, to zostają mi pokitraszone po kątach kolonie mam trochę CP na odbudowę sił. Ale taka sytuacja to wyjątek. Zwykle mam tylko planetę macierzystą i skromne 20 CP plus ewentualnie 5 minerałów. Wówczas nawet wielkość floty trochę mnie ogranicza, bo sporo idzie na jej utrzymanie.
Nawet, jeżeli uda mi się wygrać fartem, co jest możliwe, to nie chciałbym wgrywać fartem. Macie jakieś pomysł na lepszą optymalizację? Zaczynam kombinować ze stawianiem tylko stoczni, których ilość zapewni mi "gąbkę" do wchłaniania obrażeń z ataku maszyny, ale one mają tylko 3 ataku i czasem maszynie udaje się wybronić. Wolę 4 bazowego ataku z niszczycieli oraz krążowników.
Wpada pierwsza maszyna i zaczyna kluczyć pomiędzy koloniami, których kolejne niszczenie kupuje mi czasem dodatkową fazę ekonomii. Walka toczy się dopiero przy macierzystej planecie. Można też wysłać wydobywców, albo zwiadowców, żeby wydłużały drogę maszyny.
Pierwszą maszynę pokonuje się pierdnięciem. Niszczyciele, baza oraz stocznie nie mają z nią żadnego problemu. Drugą maszynę w zasadzie też, ale ewentualne straty w pierwszej rundzie walki ustawiają nieco dalszą grę. Trzecia to już niestety trochę loteria. Udaje mi się ją uszkodzić, ale nie zniszczyć. Mam jakiś problem z ustawieniem samego początku gry. Wiem, że trzeba iść przede wszystkim w kolonizację. Potem chciałbym robić "drogi" z MS Pipeline, żeby podbić sobie jeszcze zasobów, ale na najwyższym poziomie trudności gry nie ma już na to czasu. Trzeba już robić niszczyciele na pierwszą walkę.
Na drugą walkę to już można wybrać: krążowniki, albo stawiacze nim. Raidery i lotniskowce są bardzo sytuacyjne, zależnie jaka się trafi słaba strona maszyny. Druga walka też idzie bez problemu. Mam taką zasadę, że maszyna niszczy najpierw niszczyciele, a potem stocznie. Ja bym tak zrobił. Więc na ostatnią walkę nie mam ani CP na produkcje czegokolwiek, ani stoczni, które mogę cokolwiek produkować. Dostawiam więc stocznie, ponieważ nie mają kosztu utrzymania oraz atak C3 plus bonusy z technologii.
Trzecia walka, jak pisałem, to niestety trochę loteria. Jeżeli wszystkie 3 maszyny lecą z jednej strony, to zostają mi pokitraszone po kątach kolonie mam trochę CP na odbudowę sił. Ale taka sytuacja to wyjątek. Zwykle mam tylko planetę macierzystą i skromne 20 CP plus ewentualnie 5 minerałów. Wówczas nawet wielkość floty trochę mnie ogranicza, bo sporo idzie na jej utrzymanie.
Nawet, jeżeli uda mi się wygrać fartem, co jest możliwe, to nie chciałbym wgrywać fartem. Macie jakieś pomysł na lepszą optymalizację? Zaczynam kombinować ze stawianiem tylko stoczni, których ilość zapewni mi "gąbkę" do wchłaniania obrażeń z ataku maszyny, ale one mają tylko 3 ataku i czasem maszynie udaje się wybronić. Wolę 4 bazowego ataku z niszczycieli oraz krążowników.
+ (BGG)
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
W weekend udało mi się kupić Space Empires 4X, zagrałem solo, a wczoraj z kumplem 1vs1. Grą jestem zachwycony, a graliśmy do tej pory tylko na zasady podstawowe Jestem fanem komputerowego StarCrafta (grałem już od pierwszej części) i widzę, że Space Empires mocno oddaje ducha tej gry, więc to może mocno wpływa na moją opinię.
Mnogość opcji, w sumie jakby nie patrzeć to prostota zasad, mind games, hidden info, decoys, balans między pójściem w eko, a rushowaniem przeciwnika. Z tego, co widzę to tam to wszystko jest. A potem dochodzą jeszcze raiderzy z cloakingiem, jakieś zaawansowane technologie, obcy, unikalne statki, dodatkowa ekonomia w postaci MS Pipeline. Nie wiem jeszcze co jest w Replicators, ale ogólnie jest soczyście w ciul.
Mega dużo zmienia to, że statki po mapie latają zakryte. To znacząca zwiększa wartość tańszych statków, bo zawsze możemy nimi porobić jakąś zawieruchę.
Gra w moim mniemaniu jest dużo lepsza od tych wszystkich Twilight Imperium i Eclipse-ów, tylko jest od nich dużo brzydsza (to w końcu GMT). Dla mnie odkrycie roku póki co
Mnogość opcji, w sumie jakby nie patrzeć to prostota zasad, mind games, hidden info, decoys, balans między pójściem w eko, a rushowaniem przeciwnika. Z tego, co widzę to tam to wszystko jest. A potem dochodzą jeszcze raiderzy z cloakingiem, jakieś zaawansowane technologie, obcy, unikalne statki, dodatkowa ekonomia w postaci MS Pipeline. Nie wiem jeszcze co jest w Replicators, ale ogólnie jest soczyście w ciul.
Mega dużo zmienia to, że statki po mapie latają zakryte. To znacząca zwiększa wartość tańszych statków, bo zawsze możemy nimi porobić jakąś zawieruchę.
Gra w moim mniemaniu jest dużo lepsza od tych wszystkich Twilight Imperium i Eclipse-ów, tylko jest od nich dużo brzydsza (to w końcu GMT). Dla mnie odkrycie roku póki co
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Trzeba się mocno pilnować żeby się nie walnąć w turze księgowości ale i tak zabawa przednia. Najlepszy symulator prowadzenia całego imperium jaki znam. Najbardziej w tej grze podoba mi się ten zimnowojenny moment, kiedy chcemy przeciwnika zaskoczyć naszą technologią, przygotowujemy się, kombinujemy, zastanawiamy się w co poszedł ten dziad naprzeciwko. I potem następuje bitwa. Niestety często ta pierwsza bitwa jest decydująca dla całej rozgrywki (przynajmniej tak było u nas na 2 osoby) ale grą można się naprawdę świetnie pobawić. Dodatkowo ilość modułów które można dodać i prostota zasad daje sporo radochy.
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Warstwa technologiczna, budowa silnika ekonomicznego i mgła wojny to są wszystko mega elementy, które sprawiają, że Space Empires 4x jest świetną grą. Jedna z moich ulubionych gier kosmicznych. Problemem faktycznie jest cała związana z tym buchalteria i ryzyko pomyłki. Coś za coś.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 488 times
- Been thanked: 55 times
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Niestety nie dane mi było (jeszcze) zagrać na żywo, ale mam już kilkanaście gier na BGA i podpisuje się pod wszystkim w/w. Dodatkowo apka na BGA robi za nas całą brudną robotę (obliczenia ala exel), są tury na maila (więc robimy kiedy mamy czas), można grać we 4 bez problemu. Mało tego, ostatnio dodali na BGA również Talona i teraz bitwy z SE4X można exportować właśnie do Talona, rozegrać i wynik export do SE - rewelka! Co prawda obie gry są w ver alpha ale to już całkiem sympatycznie działa, a wszelkie bugi natychmiast naprawiane.
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
Wow. Dzięki. Mam mega rzadko okazję znaleźć partnerów do tej gry i dla mnie SE przez neta to odkrycie roku...kolosm pisze: ↑02 sie 2022, 12:38 Niestety nie dane mi było (jeszcze) zagrać na żywo, ale mam już kilkanaście gier na BGA i podpisuje się pod wszystkim w/w. Dodatkowo apka na BGA robi za nas całą brudną robotę (obliczenia ala exel), są tury na maila (więc robimy kiedy mamy czas), można grać we 4 bez problemu. Mało tego, ostatnio dodali na BGA również Talona i teraz bitwy z SE4X można exportować właśnie do Talona, rozegrać i wynik export do SE - rewelka! Co prawda obie gry są w ver alpha ale to już całkiem sympatycznie działa, a wszelkie bugi natychmiast naprawiane.
Re: Space Empires: 4X (Jim Krohn)
IMO hardej księgowości w tej grze nie ma wcale tak dużo. Tyle, że trzeba od razu na dole tabeli dopisywać plusy i minusy w utrzymaniu gdy nam jakiś statek ginie albo się buduje. Poza tym jak się umie liczyć albo posiada się kalkulator to to raczej prosta matma jest. Tylko trzeba grać spokojnie, bez rwania tempa i robienia wszystkiego na hura.
Była kiedyś taka gra z ukrytymi informacjami - Strażnicy Xobos. Tam dało się pomylić bardzo mocno. Autor gry sam twierdził, że gra wcale nie jest trudna i pomylić się ciężko. Po czym nagrał film z przykładową rozgrywką, w którym jeden z graczy się myli (tutaj film: https://youtu.be/vMnhYFqHc-8?t=527). W SE jest raczej chillersko.
Dzisiaj dobrą giereczkę grałem na zasadach podstawowych. Poleciałem w masowe scouty (+1 atak, +1 obrona, +1 taktyka) z ruchem 4 (czyli ruszają się 2 pola w każdej turze). Przeciwnik za to grał spokojnie i poszedł od razu w Dreadnought-y. On miał 2 DN jedynie z ulepszeniem obrony, ja jakieś 15 scoutów, które co rundę wylatywały w kilku sztukach, ostatecznie wjeżdżając mu do bazy. Potem rozleciały się po koloniach... Przychody koledze zmalały o jakieś 60%, stracił nawet 4 shipyardy w układzie domowym.
W starciu bezpośrednim nie miałem szansy za bardzo, ale kolonie poblokowałem i trochę nastukałem. Jak wspomniane DN postawiły powoli człapać w moją stronę to ja już w zasadzie byłem w stanie zbudować ze 3 swoje. Jak ziomek odkrył, że za rushem stało spokojne techowanie to złożył broń.
Powyższy scenariusz to dobre przełożenie gier ze StarCraft'a. Sprawny rush w eko wroga i tech po cichu. A gramy dalej na zasady podstawowe. Rush statkami z cloackingiem musi być też ciekawy, coś a'la "Dark Templar Rush" ze StarCraft'a
Ogólnie grubo bardzo. W ciągu kilku dni powinno do mnie dojść 2gie rozszerzenie i będzie się dało na mapce wrzucać duże heksy reprezentujące planety, dziury i inne nebule - wtedy gra się zrobi czytelniejsza, a czytelność póki co wydaje się być jej jedyną wadą.
Była kiedyś taka gra z ukrytymi informacjami - Strażnicy Xobos. Tam dało się pomylić bardzo mocno. Autor gry sam twierdził, że gra wcale nie jest trudna i pomylić się ciężko. Po czym nagrał film z przykładową rozgrywką, w którym jeden z graczy się myli (tutaj film: https://youtu.be/vMnhYFqHc-8?t=527). W SE jest raczej chillersko.
Dzisiaj dobrą giereczkę grałem na zasadach podstawowych. Poleciałem w masowe scouty (+1 atak, +1 obrona, +1 taktyka) z ruchem 4 (czyli ruszają się 2 pola w każdej turze). Przeciwnik za to grał spokojnie i poszedł od razu w Dreadnought-y. On miał 2 DN jedynie z ulepszeniem obrony, ja jakieś 15 scoutów, które co rundę wylatywały w kilku sztukach, ostatecznie wjeżdżając mu do bazy. Potem rozleciały się po koloniach... Przychody koledze zmalały o jakieś 60%, stracił nawet 4 shipyardy w układzie domowym.
W starciu bezpośrednim nie miałem szansy za bardzo, ale kolonie poblokowałem i trochę nastukałem. Jak wspomniane DN postawiły powoli człapać w moją stronę to ja już w zasadzie byłem w stanie zbudować ze 3 swoje. Jak ziomek odkrył, że za rushem stało spokojne techowanie to złożył broń.
Powyższy scenariusz to dobre przełożenie gier ze StarCraft'a. Sprawny rush w eko wroga i tech po cichu. A gramy dalej na zasady podstawowe. Rush statkami z cloackingiem musi być też ciekawy, coś a'la "Dark Templar Rush" ze StarCraft'a
Ogólnie grubo bardzo. W ciągu kilku dni powinno do mnie dojść 2gie rozszerzenie i będzie się dało na mapce wrzucać duże heksy reprezentujące planety, dziury i inne nebule - wtedy gra się zrobi czytelniejsza, a czytelność póki co wydaje się być jej jedyną wadą.
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112