Hero Realms - pytania i wątpliwości
Re: Hero Realms
Ale jesli w kolejnej turze nie wystawie innej czerwonej karty to moge uzyc ich zdolnosci znowu?
- EsperanzaDMV
- Posty: 1535
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 646 times
Re: Hero Realms
Pytanie: przeciwnik zagrywa kartę, która pozwala mu położyć kartę że stosu kart odrzuconych ma wierzch swojej talii. Czy drugi gracz może zobaczyć, jaką kartę że swojego stosu (który jest jawny i rywal może w dowolnym momencie się z nim zapoznać) wybrał przeciwnik?
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
Mam pytania dotyczące talii bossów.
Partia boss vs boss - Lisz vs Smok.
Lisz zaczyna grę - bierze na rękę 3 karty, a smok 7. Później Lisz bierze 5 kart i smok też 5? Czy smok później 7?
Smok ma umiejętności które zadają WSZYSTKIM BOHATEROM I ICH CZEMPIONOM 2 OBRAŻENIA. Czy tych czempionów traktuję jako 'nadgryzionych'? W sensie takim, że obniżam ich obronę o 2?
I jeszcze pytanie dotyczące umiejętności kapłana: jeżeli gram bohater kontra bohater i mogę uleczyć 3 obrażenia innego gracza i wzmocnić jego czempionów o +1 do obrony do następnej ich tury, to mogę to rzucić na samego siebie i do mojej następnej tury to działa?
Partia boss vs boss - Lisz vs Smok.
Lisz zaczyna grę - bierze na rękę 3 karty, a smok 7. Później Lisz bierze 5 kart i smok też 5? Czy smok później 7?
Smok ma umiejętności które zadają WSZYSTKIM BOHATEROM I ICH CZEMPIONOM 2 OBRAŻENIA. Czy tych czempionów traktuję jako 'nadgryzionych'? W sensie takim, że obniżam ich obronę o 2?
I jeszcze pytanie dotyczące umiejętności kapłana: jeżeli gram bohater kontra bohater i mogę uleczyć 3 obrażenia innego gracza i wzmocnić jego czempionów o +1 do obrony do następnej ich tury, to mogę to rzucić na samego siebie i do mojej następnej tury to działa?
Re: Hero Realms
Mam wątpliwość co do działania chempionów. Mają oni zdolność podstawową wymagającą "zmęczenia" i zdolność sojuszu.
Czy można używać zdolności sojuszu gdy czempion jest zmęczony? Wydaje mi się, że nie, ale jakoś nie znajduję tego w instrukcji.
Czy można używać zdolności sojuszu gdy czempion jest zmęczony? Wydaje mi się, że nie, ale jakoś nie znajduję tego w instrukcji.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
Jeżeli wyczerpałeś zdolność główną czempiona (obróciłeś kartę) i potem wykładasz kartę z frakcji, to możesz wykorzystać zdolność frakcji mimo wyczerpania. Natomiast, jeżeli zdolność frakcji mówi 'przygotuj czempiona' to nie możesz drugi raz wykorzystać zdolności frakcji tego czempiona.
Co do moich wcześniejszych pytań - dostałem odpowiedź od Hero Realms Polska:
Smok gra zawsze z 7 kartami na ręce, jeżeli gra przeciwko innemu bossowi, chyba, że zaczyna to wtedy ma na ręce 4 karty.
Umiejętność 'zadaj 2 obrażenia wszystkim czempionom' powoduje obniżenie w danej turze gracza obrony czempionów o 2. Jeżeli mamy wystarczającą ilość punktów walki to możemy dobić czempionów. Jeżeli nie mamy, to w następnej turze czempioni mają normalną wartość obrony.
Umiejętność kapłana można rzucić na siebie i wartość obrony czempionów wzrasta do kolejnej tury kapłana
Co do moich wcześniejszych pytań - dostałem odpowiedź od Hero Realms Polska:
Smok gra zawsze z 7 kartami na ręce, jeżeli gra przeciwko innemu bossowi, chyba, że zaczyna to wtedy ma na ręce 4 karty.
Umiejętność 'zadaj 2 obrażenia wszystkim czempionom' powoduje obniżenie w danej turze gracza obrony czempionów o 2. Jeżeli mamy wystarczającą ilość punktów walki to możemy dobić czempionów. Jeżeli nie mamy, to w następnej turze czempioni mają normalną wartość obrony.
Umiejętność kapłana można rzucić na siebie i wartość obrony czempionów wzrasta do kolejnej tury kapłana
Re: Hero Realms
Dzięki za info - to że zdolność frakcyjną można wykorzystać raz jest jasne... ale to że zmęczony champion może wykorzystać swoją frakcyjną zdolność to trochę zaskoczony jestem.. sporo wczoraj na ten temat dyskutowałem z żoną... i to ona miała rację :/... choć trochę to nie logiczne...
Czy to nie pozbawia smaczku taktycznego.. tak trzeba by kombinować co i w jakiej kolejności odpalać... no cóż przyjmuje to na "klatę"...
Czy to nie pozbawia smaczku taktycznego.. tak trzeba by kombinować co i w jakiej kolejności odpalać... no cóż przyjmuje to na "klatę"...
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Hero Realms
Mam pytanie odnośnie walki Boss kontra gracze.
czy smok w swojej turze musi atakować tylko jednego bohatera jak w rozgrywce 1 vs 1
czy może dowolnie podzielić swoje punkty walki
a) dowolna liczba obrażeń z puli do dowolnego gracza
b) musi skierować konkretne karty walki przeciw konkretnym bohaterom (źródła puli walki)
i jeszcze: jeżeli może dowolnie atakować to czy najpierw musi wyeliminować wszystkich strażników u wszystkich bohaterów zanim zacznie przydzielać obrażenia graczom, czy tylko strażników gracza któremu chce potem zadawać bezpośrednio obrażenia.
czy smok w swojej turze musi atakować tylko jednego bohatera jak w rozgrywce 1 vs 1
czy może dowolnie podzielić swoje punkty walki
a) dowolna liczba obrażeń z puli do dowolnego gracza
b) musi skierować konkretne karty walki przeciw konkretnym bohaterom (źródła puli walki)
i jeszcze: jeżeli może dowolnie atakować to czy najpierw musi wyeliminować wszystkich strażników u wszystkich bohaterów zanim zacznie przydzielać obrażenia graczom, czy tylko strażników gracza któremu chce potem zadawać bezpośrednio obrażenia.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
Spróbuj kolego podejść do tego klimatycznie. Wyrusza kilku śmiałków żeby zaciukać smoka. Gdyby szli osobno to smok faktycznie atakował by tylko jednego. Ale, że idą wszyscy na raz...
Odpowiadając na pytania:
Jeżeli nikt nie zadał więcej niż 10 obrażeń na raz, to smok może atakować każdego czempiona i bohatera. Wiadomo, że jeżeli bohater jest broniony przez strażnika to jego w pierwszej kolejności. Ale punkty walki zbierasz do jednej puli i rozdzielacz.
Jeżeli ktoś zadał więcej niż 10 pkt wtedy prowokuje smoka i smok musi atakować tylko danego gracza, lub czempionów innych graczy - patrz instrukcja.
Mam nadzieję, że odpowiedziałem na wszystkie wątpliwości
Odpowiadając na pytania:
Jeżeli nikt nie zadał więcej niż 10 obrażeń na raz, to smok może atakować każdego czempiona i bohatera. Wiadomo, że jeżeli bohater jest broniony przez strażnika to jego w pierwszej kolejności. Ale punkty walki zbierasz do jednej puli i rozdzielacz.
Jeżeli ktoś zadał więcej niż 10 pkt wtedy prowokuje smoka i smok musi atakować tylko danego gracza, lub czempionów innych graczy - patrz instrukcja.
Mam nadzieję, że odpowiedziałem na wszystkie wątpliwości
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 maja 2019, 22:28
- Has thanked: 1 time
Re: Hero Realms
Witam,
mam pytanie odnośnie "wyczerpania".
Jak to dokładnie działa? W swojej turze aktywuje umiejętność czempiona, więc obracam go o 90 stopni, i co później?
W następnej turze staje się ponownie aktywny?
Jak w keyforge następną turę "odpoczywa" i staje się aktywny dopiero w 2 turze?
Przestaje być aktywny do końca rozgrywki?
Niestety instrukcja nie odpowiada na to pytanie.
mam pytanie odnośnie "wyczerpania".
Jak to dokładnie działa? W swojej turze aktywuje umiejętność czempiona, więc obracam go o 90 stopni, i co później?
W następnej turze staje się ponownie aktywny?
Jak w keyforge następną turę "odpoczywa" i staje się aktywny dopiero w 2 turze?
Przestaje być aktywny do końca rozgrywki?
Niestety instrukcja nie odpowiada na to pytanie.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
Jest w instrukcji mowa o tym, że czempion wraca do pozycji aktywnej w fazie czyszczenia/końca tury gracza.
Obrót czempiona ma sens jak masz umiejętność innej karty, która przygotowuje czempiona. Osobiście jak gram z żoną, to nie obaracamy kart,tylko mówimy, że ją używamy
Obrót czempiona ma sens jak masz umiejętność innej karty, która przygotowuje czempiona. Osobiście jak gram z żoną, to nie obaracamy kart,tylko mówimy, że ją używamy
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
a ja mam pytanie o zapis w instrukcji, wariant Łowca - Pierwsza Krew
"...rozgrywkę wygrywa gracz siedzący na prawo od wyeliminowanego, uczestnika (także wtedy, gdy to nie on spowodował wyeliminowanie gracza)"
nie bardzo potrafie sobie wyobrazić taką sytuację, jak moze zostać wyeliminowany gracz po mojej lewej stronie przez kogoś innego, skoro zasady mowią ze tylko ja go atakuje
z góry dzięki za pomoc
"...rozgrywkę wygrywa gracz siedzący na prawo od wyeliminowanego, uczestnika (także wtedy, gdy to nie on spowodował wyeliminowanie gracza)"
nie bardzo potrafie sobie wyobrazić taką sytuację, jak moze zostać wyeliminowany gracz po mojej lewej stronie przez kogoś innego, skoro zasady mowią ze tylko ja go atakuje
z góry dzięki za pomoc
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Hero Realms talie dodatkowe i ręka startowa
Mam tremę, bo pytać o zasady HR to tak jakby wykazywać swego rodzaju - hmm, nazwę to eufemistycznie - mentalną słabość. Ale niech się dzieje.
Moi drodzy, skusiłem się na HR po jakimś nagłym przebudzeniu umysłowym i sięgnięciu po raz pierwszy po Dominiona, który aktualnie, 11 lat po premierze mnie zachwyca. HR daje również dużo frajdy. Kupiłem wszystko co było po polsku, ale napotkałem na pewną niejasność związaną z dodatkowymi taliami bohaterów.
Otóż nie ma nigdzie wzmianki jak się ich używa i sprawę wyjaśnił mi dopiero na YT Gambit. Ale może gdzieś znajdę oficjalną informację w jaki sposób włączyć dodatek do gry? Że jest to talia osobista i zdolności? Jakikolwiek krótki opis.
Niezależnie od tego mam pytanie dotyczące talii osobistych ze startera. Otóż złotych monet, rubinów, sztyletów i krótkich mieczy przygotowano tam ilość dla rąk początkowych 4 graczy. Kiedy gram we dwójkę, pozostałe z tych kart wchodzą do talii targu czy odkładam je do pudełka? Skłoniłem się ku tej drugiej opcji, bo karty nie mają swojej ceny, więc wydaje mi się, że są "nienabywalne". Ot pytam, żeby uszczegółowić, a może znaleźć jakieś jeszcze nieodnalezione miejsce z opisem takich dupereli.
Moi drodzy, skusiłem się na HR po jakimś nagłym przebudzeniu umysłowym i sięgnięciu po raz pierwszy po Dominiona, który aktualnie, 11 lat po premierze mnie zachwyca. HR daje również dużo frajdy. Kupiłem wszystko co było po polsku, ale napotkałem na pewną niejasność związaną z dodatkowymi taliami bohaterów.
Otóż nie ma nigdzie wzmianki jak się ich używa i sprawę wyjaśnił mi dopiero na YT Gambit. Ale może gdzieś znajdę oficjalną informację w jaki sposób włączyć dodatek do gry? Że jest to talia osobista i zdolności? Jakikolwiek krótki opis.
Niezależnie od tego mam pytanie dotyczące talii osobistych ze startera. Otóż złotych monet, rubinów, sztyletów i krótkich mieczy przygotowano tam ilość dla rąk początkowych 4 graczy. Kiedy gram we dwójkę, pozostałe z tych kart wchodzą do talii targu czy odkładam je do pudełka? Skłoniłem się ku tej drugiej opcji, bo karty nie mają swojej ceny, więc wydaje mi się, że są "nienabywalne". Ot pytam, żeby uszczegółowić, a może znaleźć jakieś jeszcze nieodnalezione miejsce z opisem takich dupereli.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11158
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3390 times
- Been thanked: 3299 times
Re: HERO REALMS talie dodatkowe i ręka startowa
Na kartach talii bohaterów (jest ich 15) są wyjaśnione zdolności każdego z bohaterów.
Talie bohaterów zastępują podstawowe talie początkowe z Hero Realms - więc używasz 10 kart, plus masz 2 karty zdolności (jedną działa raz na całą gre), 2 karty do mierzenia życia i jedną z grafika bohatera.
Jeśli chodzi o talie osobiste, to w grze biorą udział tylko w takiej ilości w jakiej gracze siedzą przy stole - reszta wraca do pudełka
Talie bohaterów zastępują podstawowe talie początkowe z Hero Realms - więc używasz 10 kart, plus masz 2 karty zdolności (jedną działa raz na całą gre), 2 karty do mierzenia życia i jedną z grafika bohatera.
Jeśli chodzi o talie osobiste, to w grze biorą udział tylko w takiej ilości w jakiej gracze siedzą przy stole - reszta wraca do pudełka
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 lut 2019, 12:06
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 2 times
Re: Hero Realms
Pytanie: Czy czempion strażnik broni „gracza” i innych bohaterów jak jest „wyczerpany”?
Takie pytanie już tu padło, a odpowiedz jest zupełnie inna niż oczekiwana.
"Strażnicy, którzy są przygotowani (karta ułożona pionowo), bronią ciebie i innych Czempionów przed atakami przeciwnika. Jeśli posiadasz przygotowanego Strażnika w grze, przeciwnik nie może zaatakować ani ciebie bezpośrednio, ani twoich Czempionów niebędących Strażnikami, dopóki nie ogłuszy wszystkich twoich Strażników."
Przygotowany czempion – „Gdy zagrywasz Czempiona, umieść kartę na stole pionowo, awersem do góry, tak abyś mógł przeczytać jej nazwę. Oznacza to, że Czempion jest przygotowany, a jego zdolność jest gotowa do użycia. Większość Czempionów wymaga tzw. wyczerpania karty (0, by uruchomiła się jego zdolność. Należy wówczas obrócić daną kartę na bok o 90 stopni, a dopiero potem rozpatrzyć jej efekt poprzedzony ikoną O.”
No i z tego co jest wyżej to nasuwa się że: "Jak jest wyczerpany, to nie jest przygotowany. W związku z czym nie broni gracza, ani innych ...".
Ale tu jest kolejne zdanie:
Faza odrzucania kart (czyli to co robimy pod koniec swojej tury):
• Przygotowujesz wszystkich swoich wyczerpanych Czempionów, obracając ich karty do pozycji pionowej.
Czyli zdanie z góry nie ma sensu, bo pod koniec swojej tury i tak przygotowujemy wszystkich swoich bohaterów?
(Jak można tak spier..., tak krótką instrukcję?)
Takie pytanie już tu padło, a odpowiedz jest zupełnie inna niż oczekiwana.
hipcio_stg pisze: ↑03 lip 2018, 13:21 Można używać ich zdolności, a przeciwnik i tak musi najpierw wbić obrażenia w strażników. Pozostałych czempionów może pominąć i wbić w punkty życia.
"Strażnicy, którzy są przygotowani (karta ułożona pionowo), bronią ciebie i innych Czempionów przed atakami przeciwnika. Jeśli posiadasz przygotowanego Strażnika w grze, przeciwnik nie może zaatakować ani ciebie bezpośrednio, ani twoich Czempionów niebędących Strażnikami, dopóki nie ogłuszy wszystkich twoich Strażników."
Przygotowany czempion – „Gdy zagrywasz Czempiona, umieść kartę na stole pionowo, awersem do góry, tak abyś mógł przeczytać jej nazwę. Oznacza to, że Czempion jest przygotowany, a jego zdolność jest gotowa do użycia. Większość Czempionów wymaga tzw. wyczerpania karty (0, by uruchomiła się jego zdolność. Należy wówczas obrócić daną kartę na bok o 90 stopni, a dopiero potem rozpatrzyć jej efekt poprzedzony ikoną O.”
No i z tego co jest wyżej to nasuwa się że: "Jak jest wyczerpany, to nie jest przygotowany. W związku z czym nie broni gracza, ani innych ...".
Ale tu jest kolejne zdanie:
Faza odrzucania kart (czyli to co robimy pod koniec swojej tury):
• Przygotowujesz wszystkich swoich wyczerpanych Czempionów, obracając ich karty do pozycji pionowej.
Czyli zdanie z góry nie ma sensu, bo pod koniec swojej tury i tak przygotowujemy wszystkich swoich bohaterów?
(Jak można tak spier..., tak krótką instrukcję?)
Re: Hero Realms
hola hola - dawno nie grałem w HR, ale dałbym sobie uciąć niejedno, że są w tali karty pozwalające wyczerpać czempiona przeciwnika - wtedy instrukcja może okazać się jednak poprawnie napisana
- raiden25
- Posty: 1408
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Hero Realms
Dokładnie tak. Często możesz wyczerpać komuś obronę aby po pierwsze ten nie mógł użyć zdolności tej postaci w swojej turze no i po to jak pisze kolega wyżej cytując instrukcje, aby ten obrońca/strażnik nie bronił gracza.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 lut 2019, 12:06
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 2 times
Re: Hero Realms
Dzięki, jak jest tak jak piszecie to się to broni. Jeszcze nie natrafiłem na takie karty, pomimo paru rozgrywek.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
Gram dość często w HR i nie przypominam sobie kart, które wyczerpują championów przeciwnika. Są za to karty, które ogłuszają bohaterów. Wtedy wiadomo kogo najpierw atakować
- raiden25
- Posty: 1408
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Hero Realms
Swoje spostrzeżenia bazuję na talii podstawowej i taliach bohaterów. Być może w kampanii są takie karty które wyczerpują championów. Byłaby to całkiem spoko mechanika, która może namieszać w turze.
Na stronie www.herorealms.com jest opis wszystkich kart jakie do tej pory wyszły.
Na stronie www.herorealms.com jest opis wszystkich kart jakie do tej pory wyszły.