Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
Witam
Mam pytanie odnośnie kart typu Boost, czy można je "chomikować" na następne rundy czy trzeba je wykorzystać w tej w której ją pozyskaliśmy ?
Mam pytanie odnośnie kart typu Boost, czy można je "chomikować" na następne rundy czy trzeba je wykorzystać w tej w której ją pozyskaliśmy ?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2674 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Steampunk Rally
Pytanie o redukowanie kości w czasie Vent Phase
Wydajemy jedną zębatkę, żeby odjąć do dwóch oczek ze swoich kości. Jeśli w wyniku tego odejmowania wartość kości spadnie do zera, to odkładamy ją... no właśnie, gdzie? Do swojej puli, czy do wspólnej? Logika podpowiada, że do swojej puli kości, którymi będziemy turlać w Race Phase, ale w sumie nigdzie nie jest to jednoznacznie napisane.
Wydajemy jedną zębatkę, żeby odjąć do dwóch oczek ze swoich kości. Jeśli w wyniku tego odejmowania wartość kości spadnie do zera, to odkładamy ją... no właśnie, gdzie? Do swojej puli, czy do wspólnej? Logika podpowiada, że do swojej puli kości, którymi będziemy turlać w Race Phase, ale w sumie nigdzie nie jest to jednoznacznie napisane.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Steampunk Rally
Oddajesz do wspólnej puli, po prostu udało ci się "oczyścić" maszynę i możesz ją jeszcze raz użyć. Podgrzałeś bojler by wytworzyć parę teraz go schładzaszCuriosity pisze:Pytanie o redukowanie kości w czasie Vent Phase
Wydajemy jedną zębatkę, żeby odjąć do dwóch oczek ze swoich kości. Jeśli w wyniku tego odejmowania wartość kości spadnie do zera, to odkładamy ją... no właśnie, gdzie? Do swojej puli, czy do wspólnej? Logika podpowiada, że do swojej puli kości, którymi będziemy turlać w Race Phase, ale w sumie nigdzie nie jest to jednoznacznie napisane.
A na potwierdzenie słów strona 5 instrukcji, paragraf Vent Phase, druga kropka :
Discard any die you reduce to less than 1 pip
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2674 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Steampunk Rally
Oczywiście widziałem ten zapis, ale nie był od dla mnie jednoznaczny, bo w takim razie rozgrywka będzie chyba cierpieć na ciągły brak kości w puli. Ciężko to stwierdzić przed pierwszą rozgrywką, ale teoretyzując:Discard any die you reduce to less than 1 pip
4 karty co turę, z czego fajnie by było dołożyć jakąś część do machiny. Z pozostałych trzech kart teoretycznie mamy 6 kości, ale zębatki też są potrzebne, czyli zostajemy z czterema. Czy na kartach będzie aż tyle efektów dających kolejne kości, żeby zabawa nie ograniczyła się do zabawy co turę 2-4 kostkami?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Steampunk Rally
Udało mi się już rozegrać partię i jest wiele części które dają możliwość ściągnięcia kości w trakcie Race Phase, poza tym zamiast ściągać 2 szóstki (6 pokręteł) to stawiasz identyczny modłów a ten jest jako "tarcza" jak będziesz musiał otrzymać obrażenia to zniszczysz ten i tak nieużyteczny moduł
ponadto jest dużo modułów które powielają kości w stylu kładziesz jedną czerwoną i za każde 2 otrzymujesz kość czyli możesz mieć nawet 3 kości. I podstawowy moduł daje kości.
ponadto jest dużo modułów które powielają kości w stylu kładziesz jedną czerwoną i za każde 2 otrzymujesz kość czyli możesz mieć nawet 3 kości. I podstawowy moduł daje kości.
Re: Steampunk Rally
Nie, no właśnie nie powinno brakować kostek w puli (chyba, że grasz w osiem osób), bo zwracasz do niej te "wywentylowane" (schłodzone?) oraz te ze zniszczonych części maszyny.Curiosity pisze:Oczywiście widziałem ten zapis, ale nie był od dla mnie jednoznaczny, bo w takim razie rozgrywka będzie chyba cierpieć na ciągły brak kości w puli.Discard any die you reduce to less than 1 pip
edit: hmmm... czy chodziło Ci o wspólną pulę czy o osobistą?
Jeżeli chodzi o osobistą, to uzupełnianie jej w czasie draftu wydaje mi się mało optymalne (choć czasami konieczne). Do generowania i pomnażania kości najlepiej chyba używać efektów na kartach maszyn.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015, 14:06 przez pinata, łącznie zmieniany 2 razy.
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Steampunk Rally
pinata pisze: edit: hmmm... czy chodziło Ci o wspólną pulę czy o osobistą?
Wydaje mi się że chodziło o osobistą pulę.
Bo odnośnie wspólnej to jest w instrukcji że kości są nie limitowane, i w razie czego te które brakuje zastępuje się innym kolorem i kładzie się pokrętło pod nim by wiadomo było że jest to dobry kolor.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2674 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Steampunk Rally
O osobistą
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Steampunk Rally
Wydaje mi się, że brak kostek nie jest problemem. Nie trzeba przecież aktywować wszystkiego na raz i lecieć na złamanie karku :)Curiosity pisze:O osobistą :)
Chodzi chyba bardziej o optymalne wykorzystanie dostępnych kostek* no i o tworzenie synergii** między częściami maszyny.
*) Nie zapominając o użyciu trybika do zwiększenia wartości kostki o 1 lub do reroll-a.
**) uwaga! korporacyjne pustosłowie :)
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2674 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Steampunk Rally
Obejrzałem przed chwilą gameplay od Dice Tower i znalazłem tam potwierdzenie Waszych słów - kości odrzuca się do wspólnej puli.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- siemaziuta98
- Posty: 253
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 20:04
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Steampunk Rally
Dwa pytanka do posiadaczy tej gry. Oba odnoszą się do fazy wyścigu.
1. Jeżeli do aktywowania danej części potrzebna jest kostka o wartości 3, a ja zasilę ją kostką o wartości 6, to czy mogę użyć efektu dwukrotnie?
2. Do aktywowania części potrzebna jest trójka. Czy można umieścić tam np. 3 kości o wartości 1 i użyć efektu?
1. Jeżeli do aktywowania danej części potrzebna jest kostka o wartości 3, a ja zasilę ją kostką o wartości 6, to czy mogę użyć efektu dwukrotnie?
2. Do aktywowania części potrzebna jest trójka. Czy można umieścić tam np. 3 kości o wartości 1 i użyć efektu?
Serdecznie zapraszam na mój planszowy blog http://wokolplanszy.blogspot.com/
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Steampunk Rally
1. Taksiemaziuta98 pisze:Dwa pytanka do posiadaczy tej gry. Oba odnoszą się do fazy wyścigu.
1. Jeżeli do aktywowania danej części potrzebna jest kostka o wartości 3, a ja zasilę ją kostką o wartości 6, to czy mogę użyć efektu dwukrotnie?
2. Do aktywowania części potrzebna jest trójka. Czy można umieścić tam np. 3 kości o wartości 1 i użyć efektu?
2. Tak
Re: Steampunk Rally
dobra to inne pytanie... jak mam kartę na żółte kości i rzucam wszystkie trzy... to musze wykorzystać te kości od razu czy np. kłade jedną, potem wykorzystuję inna karę z czerwoną kością, która daje żółtą kość, wiec rzucam żółtą, a tu mi się opłaca wyprodukować 2 niebieskie... a jednak ta wcześniejsza żółta lepiej, to ta druga żółta na tą pierwszą karte...
chodzi mi o to czy można takie combosy kminić czy jednak rzucam -> decyduje całość
chodzi mi o to czy można takie combosy kminić czy jednak rzucam -> decyduje całość
mam, bns
Re: Steampunk Rally
Witam.
Na torze wyścigu są pola z różnymi akcjami: uszkodzenie maszyny, wymiana zębatek na kości, ...
Pytanie jest takie - o ile gracz otrzymuje uszkodzenia za przekroczenie lub zatrzymanie się na polu zadającym owe obrażenia ("góry"), to czy akcję "wymiana zębatki na kość" można również przeprowadzić mijając to pole w jednym ruchu, czy wyłącznie zatrzymując się na nim?
Na torze wyścigu są pola z różnymi akcjami: uszkodzenie maszyny, wymiana zębatek na kości, ...
Pytanie jest takie - o ile gracz otrzymuje uszkodzenia za przekroczenie lub zatrzymanie się na polu zadającym owe obrażenia ("góry"), to czy akcję "wymiana zębatki na kość" można również przeprowadzić mijając to pole w jednym ruchu, czy wyłącznie zatrzymując się na nim?
Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
Jako, że gra nie ma swojego wątku z pytaniami (bo w sumie jest prosta ) to zapytam tutaj. Rozumiem, że jeśli wskaźnik uszkodzeń jest na +3 a my zdobędziemy kolejny punkt to w zamian dostajemy zębatke, a co dzieje się w drugą stronę? Gdy jestem na -7 i mam zejść niżej - jest tam symbol odrzuconej karty. Czy odrzucam tą kartę od razu czy po prostu niżej niż -7 nie można zejść ?
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
od razu niszczyć część maszynyArcziwald pisze: ↑09 lip 2019, 15:23 Jako, że gra nie ma swojego wątku z pytaniami (bo w sumie jest prosta ) to zapytam tutaj. Rozumiem, że jeśli wskaźnik uszkodzeń jest na +3 a my zdobędziemy kolejny punkt to w zamian dostajemy zębatke, a co dzieje się w drugą stronę? Gdy jestem na -7 i mam zejść niżej - jest tam symbol odrzuconej karty. Czy odrzucam tą kartę od razu czy po prostu niżej niż -7 nie można zejść ?
Re: Steampunk Rally
Pozyskane i rzucone kości są w twoim obszarze gracza, używasz ich (albo nie) w dowolnej kolejności.bones pisze: ↑10 maja 2018, 00:32 dobra to inne pytanie... jak mam kartę na żółte kości i rzucam wszystkie trzy... to musze wykorzystać te kości od razu czy np. kłade jedną, potem wykorzystuję inna karę z czerwoną kością, która daje żółtą kość, wiec rzucam żółtą, a tu mi się opłaca wyprodukować 2 niebieskie... a jednak ta wcześniejsza żółta lepiej, to ta druga żółta na tą pierwszą karte...
chodzi mi o to czy można takie combosy kminić czy jednak rzucam -> decyduje całość
Re: Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
W sensie odrzucam jedną kartę ? A jest to gdzieś zapisane w instrukcji bo nigdzie nie mogę znaleźć..Nidhogg pisze: ↑09 lip 2019, 15:33od razu niszczyć część maszynyArcziwald pisze: ↑09 lip 2019, 15:23 Jako, że gra nie ma swojego wątku z pytaniami (bo w sumie jest prosta ) to zapytam tutaj. Rozumiem, że jeśli wskaźnik uszkodzeń jest na +3 a my zdobędziemy kolejny punkt to w zamian dostajemy zębatke, a co dzieje się w drugą stronę? Gdy jestem na -7 i mam zejść niżej - jest tam symbol odrzuconej karty. Czy odrzucam tą kartę od razu czy po prostu niżej niż -7 nie można zejść ?
- Nidhogg
- Posty: 1292
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
Nie mam teraz instrukcji ale nawet na tym kole jest narysowane zamiast -8 to skeślona karta. Oznacza to że musisz zniszczyć jedną kartę ze swojej maszyny.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2674 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
Mi się zdaje, że jak zejdziesz poza skalę to machina wybucha.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1118 times
- Been thanked: 1283 times
Re: Steampunk Rally / Odlotowy wyścig - zasady
W momencie gdy na kole uszkodzeń masz przekreśloną kartę to musisz natychmiast odrzucić kartę będącą częścią pojazdu, jeśli jedyną Twoją kartą jest kokpit wtedy wybuchasz i masz koniec. Po odrzuceniu karty przekręcasz koło z powrotem na -7 i po zakończeniu fazy wyścigu, w fazie uszkodzeń rozpatrujesz wartość na kole odrzucając odpowiednią ilość kart będących częścią pojazdu. Zasada z odrzuceniem kokpitu w tym momencie również obowiązuje. To wszystko jest w instrukcji.