Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: aswiech »

wookieII pisze:To moja pierwsza gra i raczej nie mam jakich "bajeranckich" pomysłów.
PS. Wez sie za cos prostszego. Niewazne, co lubisz. Wazne, co umiesz zrobic:)
PlanShow - Srodziemie
Z PlanShow --> http://planshow.blox.pl (PlanshowB)
Czas na PlanshowC
Dominusmaris
Posty: 410
Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: Dominusmaris »

Myślę że najlepiej ograniczyć się w rzutach walki do jednej kości na jednostkę, tak jak w planszowym
warcrafcie. Można ewentualnie dodać skumulowany parametr obrony i życia, czyli trafiony gracz będzie
mógł sprawdzić czy jego stwór wytrzymał czy nie. Innymi słowy. Jeśli 4 gobliny z atakiem 1 zaatakują smoka obrona 5
to prawdopodobieństwo że trafią będzie 4 razy 1/6 a to że on się obroni 5/6 czyli że zginie jeśli go trafią 1/6 czyli razem 4/6 razy 1/6 czyli 4/36=1/9. O ile się nie mylę. W każdym razie nie będzie to duża szansa.

Dzięki temu nie trzeba dawać hitpointów, a statystycznie mocne jednostki będą rzadko ginęły. Zrobiłem kiedyś grę o bohaterach komiksów, z tym że trochę przeholowałem i właściwie nie dało się zabić przeciwnika- była możliwość regeneracji.

Co do ilości jednostek też nie ma co przesadzać. W sumie powinno ich być ok 20 max 30. Inaczej czas oczekiwania na turę
niepokojąco zbliży się do gier dragona- np. Grunwald, Wiedeń, Bzura itd.

Prawdę powiedziawszy dobrym rozwiązaniem byłby system z gry stalingrad, wydawnictwa imperium.
Czyli mamy ,,figurki" generałów-jak w magii i mieczu na podstawce. Nimi poruszamy się po mapie strategicznej.
Natomiast jednostki są na kartach które kładziemy pod kartą danego generała (mają atak, obrona, morale i umiejętności specjalne). Gdy dochodzi do bitwy wystawiamy wedle uznania jednostki, po jednej. Co kolejkę dokładamy jedną. Gracz który
ma większą inicjatywę atakuje pierwszy i tak aż ktoś się wycofa. Dokładni już nie pamiętam jak to działa ale to rozwiązanie jest naprawdę dobre. Można je na pewno dopasować do ,,Hirołsów".
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: macike »

aswiech pisze:Proponuje zrobic porownanie: zagrac w Carcassonne na asobrain.com i z tymi samymi rozszerzeniami na stole. Partia 20 minut urasta do 2 godzin?
To do ilu urosnie ta gra, biorac pod uwage rozna liczbe/rodzaj kostek i setki modyfikatorow?
Zapominasz, że HoM&M ma wbudowaną funkcjonalność 'ałtosejwa'. :twisted:
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
tokage
Posty: 964
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: tokage »

Hmm skoro są takie molochy jak cywilizacja, czy tym podobne i co ważniejsze znajdują swoich fanów to nie widze powodu dla któego tacy hirołsi mieli by nie znaleźć.

@macike- funkcje ałtosejwa można by rozwiązać dorzucając do pudełka aparat fotograficzny z dużym wyświetlaczem żeby można było później na podstawie zdjęcia odtworzyć ustawienie. Działało by tak- przesuwasz znacznik tury a umieszczony tam czytnik powoduje że odpala się migawka w aparacie zawieszonym na specjalnym sznurku nad planszą :twisted:


Tak btw. teraz przez myśl mi przeszło czy wprowadzenie do użytku "cyfrowego" papieru będzie miało swoje odzwierciedlenie w grach planszowych? i zamiast żetonów i innych dupereli będziemy "miziać" palcem po stole przesuwając znaczniki. e-planszówki podbiją nasze serca? to pytanie na zupełnie inny wątek. 8)

:D :D :D
wookieII
Posty: 14
Rejestracja: 13 gru 2008, 15:16

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: wookieII »

Zamykam dyskusje. Modzi do skasowania ten temat idzie
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: aswiech »

macike pisze: Zapominasz, że HoM&M ma wbudowaną funkcjonalność 'ałtosejwa'. :twisted:
Mowimy o planszowce:)
Chyba wystraszylismy mlodego czlowieka. Miejmy nadzieje, ze nie na dobre...
PlanShow - Srodziemie
Z PlanShow --> http://planshow.blox.pl (PlanshowB)
Czas na PlanshowC
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: macike »

wookieII pisze:Zamykam dyskusje. Modzi do skasowania ten temat idzie
Już się bałem, że nie masz 12 lat, jesteś trollem i będziesz ciągnął ten temat dalej.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
tokage
Posty: 964
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: tokage »

No co wy to nie będzie homm planszowego? :twisted: :P zabieracie chłopcu marzenia... :lol:
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: aswiech »

tokage pisze:zabieracie chłopcu marzenia... :lol:
Eeeee, pod chlopa to by choc peasanta podrzucil:)
Ja go nie chce zniechecac. Chce, wrecz przeciwnie, by wciaz walczyl:)
PlanShow - Srodziemie
Z PlanShow --> http://planshow.blox.pl (PlanshowB)
Czas na PlanshowC
Awatar użytkownika
Ludwig
Posty: 26
Rejestracja: 14 gru 2006, 09:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: Ludwig »

Witam wszystkich.

Ja, w tej grze, zastosował bym swój system ZAPAŁKA. Swego czasu siedziałem trochę nad nim i wycisnąłem z niego całkiem sporo tzn.: zdolności specjalne jednostek, czary itp. Itd.
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: kolderek »

a ten system ZAPAŁKA to...? :)
Awatar użytkownika
Ludwig
Posty: 26
Rejestracja: 14 gru 2006, 09:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: Ludwig »

Jest gdzieś na forum Pomysły i idee.

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... f=5&t=3203
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )

Post autor: Senaszel »

Ludwig pisze:Witam wszystkich.

Ja, w tej grze, zastosował bym swój system ZAPAŁKA. Swego czasu siedziałem trochę nad nim i wycisnąłem z niego całkiem sporo tzn.: zdolności specjalne jednostek, czary itp. Itd.
Polecam
Mechanika b fajna
Tez probowalem do czegos ja wykorzystac :P
Pozdrawiam autora
Wingmakers
ODPOWIEDZ