PS. Wez sie za cos prostszego. Niewazne, co lubisz. Wazne, co umiesz zrobic:)wookieII pisze:To moja pierwsza gra i raczej nie mam jakich "bajeranckich" pomysłów.
Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Myślę że najlepiej ograniczyć się w rzutach walki do jednej kości na jednostkę, tak jak w planszowym
warcrafcie. Można ewentualnie dodać skumulowany parametr obrony i życia, czyli trafiony gracz będzie
mógł sprawdzić czy jego stwór wytrzymał czy nie. Innymi słowy. Jeśli 4 gobliny z atakiem 1 zaatakują smoka obrona 5
to prawdopodobieństwo że trafią będzie 4 razy 1/6 a to że on się obroni 5/6 czyli że zginie jeśli go trafią 1/6 czyli razem 4/6 razy 1/6 czyli 4/36=1/9. O ile się nie mylę. W każdym razie nie będzie to duża szansa.
Dzięki temu nie trzeba dawać hitpointów, a statystycznie mocne jednostki będą rzadko ginęły. Zrobiłem kiedyś grę o bohaterach komiksów, z tym że trochę przeholowałem i właściwie nie dało się zabić przeciwnika- była możliwość regeneracji.
Co do ilości jednostek też nie ma co przesadzać. W sumie powinno ich być ok 20 max 30. Inaczej czas oczekiwania na turę
niepokojąco zbliży się do gier dragona- np. Grunwald, Wiedeń, Bzura itd.
Prawdę powiedziawszy dobrym rozwiązaniem byłby system z gry stalingrad, wydawnictwa imperium.
Czyli mamy ,,figurki" generałów-jak w magii i mieczu na podstawce. Nimi poruszamy się po mapie strategicznej.
Natomiast jednostki są na kartach które kładziemy pod kartą danego generała (mają atak, obrona, morale i umiejętności specjalne). Gdy dochodzi do bitwy wystawiamy wedle uznania jednostki, po jednej. Co kolejkę dokładamy jedną. Gracz który
ma większą inicjatywę atakuje pierwszy i tak aż ktoś się wycofa. Dokładni już nie pamiętam jak to działa ale to rozwiązanie jest naprawdę dobre. Można je na pewno dopasować do ,,Hirołsów".
warcrafcie. Można ewentualnie dodać skumulowany parametr obrony i życia, czyli trafiony gracz będzie
mógł sprawdzić czy jego stwór wytrzymał czy nie. Innymi słowy. Jeśli 4 gobliny z atakiem 1 zaatakują smoka obrona 5
to prawdopodobieństwo że trafią będzie 4 razy 1/6 a to że on się obroni 5/6 czyli że zginie jeśli go trafią 1/6 czyli razem 4/6 razy 1/6 czyli 4/36=1/9. O ile się nie mylę. W każdym razie nie będzie to duża szansa.
Dzięki temu nie trzeba dawać hitpointów, a statystycznie mocne jednostki będą rzadko ginęły. Zrobiłem kiedyś grę o bohaterach komiksów, z tym że trochę przeholowałem i właściwie nie dało się zabić przeciwnika- była możliwość regeneracji.
Co do ilości jednostek też nie ma co przesadzać. W sumie powinno ich być ok 20 max 30. Inaczej czas oczekiwania na turę
niepokojąco zbliży się do gier dragona- np. Grunwald, Wiedeń, Bzura itd.
Prawdę powiedziawszy dobrym rozwiązaniem byłby system z gry stalingrad, wydawnictwa imperium.
Czyli mamy ,,figurki" generałów-jak w magii i mieczu na podstawce. Nimi poruszamy się po mapie strategicznej.
Natomiast jednostki są na kartach które kładziemy pod kartą danego generała (mają atak, obrona, morale i umiejętności specjalne). Gdy dochodzi do bitwy wystawiamy wedle uznania jednostki, po jednej. Co kolejkę dokładamy jedną. Gracz który
ma większą inicjatywę atakuje pierwszy i tak aż ktoś się wycofa. Dokładni już nie pamiętam jak to działa ale to rozwiązanie jest naprawdę dobre. Można je na pewno dopasować do ,,Hirołsów".
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Zapominasz, że HoM&M ma wbudowaną funkcjonalność 'ałtosejwa'.aswiech pisze:Proponuje zrobic porownanie: zagrac w Carcassonne na asobrain.com i z tymi samymi rozszerzeniami na stole. Partia 20 minut urasta do 2 godzin?
To do ilu urosnie ta gra, biorac pod uwage rozna liczbe/rodzaj kostek i setki modyfikatorow?

Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Hmm skoro są takie molochy jak cywilizacja, czy tym podobne i co ważniejsze znajdują swoich fanów to nie widze powodu dla któego tacy hirołsi mieli by nie znaleźć.
@macike- funkcje ałtosejwa można by rozwiązać dorzucając do pudełka aparat fotograficzny z dużym wyświetlaczem żeby można było później na podstawie zdjęcia odtworzyć ustawienie. Działało by tak- przesuwasz znacznik tury a umieszczony tam czytnik powoduje że odpala się migawka w aparacie zawieszonym na specjalnym sznurku nad planszą
Tak btw. teraz przez myśl mi przeszło czy wprowadzenie do użytku "cyfrowego" papieru będzie miało swoje odzwierciedlenie w grach planszowych? i zamiast żetonów i innych dupereli będziemy "miziać" palcem po stole przesuwając znaczniki. e-planszówki podbiją nasze serca? to pytanie na zupełnie inny wątek.

@macike- funkcje ałtosejwa można by rozwiązać dorzucając do pudełka aparat fotograficzny z dużym wyświetlaczem żeby można było później na podstawie zdjęcia odtworzyć ustawienie. Działało by tak- przesuwasz znacznik tury a umieszczony tam czytnik powoduje że odpala się migawka w aparacie zawieszonym na specjalnym sznurku nad planszą

Tak btw. teraz przez myśl mi przeszło czy wprowadzenie do użytku "cyfrowego" papieru będzie miało swoje odzwierciedlenie w grach planszowych? i zamiast żetonów i innych dupereli będziemy "miziać" palcem po stole przesuwając znaczniki. e-planszówki podbiją nasze serca? to pytanie na zupełnie inny wątek.




Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Zamykam dyskusje. Modzi do skasowania ten temat idzie
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Mowimy o planszowce:)macike pisze: Zapominasz, że HoM&M ma wbudowaną funkcjonalność 'ałtosejwa'.
Chyba wystraszylismy mlodego czlowieka. Miejmy nadzieje, ze nie na dobre...
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Już się bałem, że nie masz 12 lat, jesteś trollem i będziesz ciągnął ten temat dalej.wookieII pisze:Zamykam dyskusje. Modzi do skasowania ten temat idzie
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
No co wy to nie będzie homm planszowego?
zabieracie chłopcu marzenia... 



Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Eeeee, pod chlopa to by choc peasanta podrzucil:)tokage pisze:zabieracie chłopcu marzenia...
Ja go nie chce zniechecac. Chce, wrecz przeciwnie, by wciaz walczyl:)
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
Witam wszystkich.
Ja, w tej grze, zastosował bym swój system ZAPAŁKA. Swego czasu siedziałem trochę nad nim i wycisnąłem z niego całkiem sporo tzn.: zdolności specjalne jednostek, czary itp. Itd.
Ja, w tej grze, zastosował bym swój system ZAPAŁKA. Swego czasu siedziałem trochę nad nim i wycisnąłem z niego całkiem sporo tzn.: zdolności specjalne jednostek, czary itp. Itd.
Re: Gra na podstawie Heroes III ( of might and magic )
PolecamLudwig pisze:Witam wszystkich.
Ja, w tej grze, zastosował bym swój system ZAPAŁKA. Swego czasu siedziałem trochę nad nim i wycisnąłem z niego całkiem sporo tzn.: zdolności specjalne jednostek, czary itp. Itd.
Mechanika b fajna
Tez probowalem do czegos ja wykorzystac

Pozdrawiam autora
Wingmakers