Ale tak działa kokpit i koordynaty. Ktoś nie sprawdził gdzie leci statek zahibernował się i nikt nawet jakby chciał nie skieruje statku na ziemie, pozostają tylko kapsuły.
Nemesis - pytania o zasady.
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Już wyjaśnione, że tak nie działają silniki. Pewnie dlatego, że mimo wszystko łatwiej sprawdzić koordynaty i zmienić niż zrobić to samo z silnikami.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 26 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
"Nie możesz zmienić celu podróży ani rozpocząć odliczania do samozniszczenia
statku, jeśli jakakolwiek postać jest zahibernowana."
Głupia sytuacja przyszła mi do głowy. Czy można się zahibernować gdy odliczanie nie doszło do pomarańczowego pola lub gdy do niego dojdzie?
Gdy znacznik rund zakończy grę, to czy znacznik samozniszczenia automatycznie schodzi na ostatnie pole i dochodzi do eksplozji statku?
statku, jeśli jakakolwiek postać jest zahibernowana."
Głupia sytuacja przyszła mi do głowy. Czy można się zahibernować gdy odliczanie nie doszło do pomarańczowego pola lub gdy do niego dojdzie?
Gdy znacznik rund zakończy grę, to czy znacznik samozniszczenia automatycznie schodzi na ostatnie pole i dochodzi do eksplozji statku?
- ariser
- Posty: 1143
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 50 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tu jestem pewny, że tak (info z FAQ, jeżeli dobrze pamiętam).
Tu nie jestem pewny, ale myślę że można. Z tym, że hibernowanie po przejściu na pomarańczowe pole jest bez sensu, bo to oznacza śmierć naszej postaci i przegraną grę.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Pytanie jak postępować z Królową
Wiadomo, że uciekać albo wspólnie zaciukać, ale pytanie dotyczy tego kiedy przyjdzie do nas na spotkanie 
W punkcie 9: Kolonia Obcych wylosujemy żeton dorosłego. Zgodnie z procedurą każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu trzeba dołożyć Intruza z woreczka - wylosowany jest żeton Królowej: wchodzi na planszę czy nie? Uwaga: Gniazdo nie jest jeszcze odkryte.


W punkcie 9: Kolonia Obcych wylosujemy żeton dorosłego. Zgodnie z procedurą każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu trzeba dołożyć Intruza z woreczka - wylosowany jest żeton Królowej: wchodzi na planszę czy nie? Uwaga: Gniazdo nie jest jeszcze odkryte.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wchodzi na planszę.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 178 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jeśli żeton królowej został wyciągnięty w wyniku rzutu na szmery, królowa wpada do pokoju gracza na pełnej kurr... z ogniem i mieczem.lotheg pisze: ↑12 lip 2019, 09:26 Pytanie jak postępować z KrólowąWiadomo, że uciekać albo wspólnie zaciukać, ale pytanie dotyczy tego kiedy przyjdzie do nas na spotkanie
W punkcie 9: Kolonia Obcych wylosujemy żeton dorosłego. Zgodnie z procedurą każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu trzeba dołożyć Intruza z woreczka - wylosowany jest żeton Królowej: wchodzi na planszę czy nie? Uwaga: Gniazdo nie jest jeszcze odkryte.
Jeśli w etapie rozwoju kolonii (jako pierwszy żeton), to wygląda to tak:
"Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieść figurkę królowej w Gnieździe i rozegraj spotkanie. Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja nie została jeszcze odkryta), dodajcie jajo na planszę intruzów. Włóż żeton królowej z powrotem do woreczka"
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1.Czy mogę użyć akcji Korytarze Techniczne mechanika do ucieczki przed obcym, który jest ze mną w pomieszczeniu?
Używam tej karty akcji i robię próbę ucieczki, jak się uda idę korytarzem technicznym gdzie indziej.
Czy tak mogę?
2. Pożar jak się rozprzestrzenia to również na nieodkryte pomieszczenia, tak?
Używam tej karty akcji i robię próbę ucieczki, jak się uda idę korytarzem technicznym gdzie indziej.
Czy tak mogę?
2. Pożar jak się rozprzestrzenia to również na nieodkryte pomieszczenia, tak?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 178 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. Teraz nie pamiętam, ale jeśli karta ma zgubił pistoletu w prawym górnym rogu, to tak. Ale wydaje mi się że ma przejęły pistolet i nie można jej użyć.lesar pisze: ↑14 lip 2019, 22:32 1.Czy mogę użyć akcji Korytarze Techniczne mechanika do ucieczki przed obcym, który jest ze mną w pomieszczeniu?
Używam tej karty akcji i robię próbę ucieczki, jak się uda idę korytarzem technicznym gdzie indziej.
Czy tak mogę?
2. Pożar jak się rozprzestrzenia to również na nieodkryte pomieszczenia, tak?
2. Tak, rozprzestrzenia się na pomieszczenia nieodkryte.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1) Niszcząc jaja w gnieździe akcją ataku wręcz lub strzału musimy wyrzucić "celownik" aby trafić? Czy symbole dorosłego/pełzacza też oznaczają trafienie?
2) Czy uzyskując 2-3 obrażenia w jednym ataku (np. strzelba pilota) rozwalamy jednym atakiem 2-3 jaja?
2) Czy uzyskując 2-3 obrażenia w jednym ataku (np. strzelba pilota) rozwalamy jednym atakiem 2-3 jaja?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W instrukcji jest napisane, że jak nie trafisz w jajo podczas walki wręcz, to nie dostajesz karty skażenia i głębokiej rany, czyli chyba jednak trzeba rzucać, ale nie wiem jak z tymi trafieniami. Opis symboli pełzacza i dorosłego na kostce nie mówi nic o jajach, a byłoby dziwne, gdyby trafienie jaj było trudniejsze niż dorosłych - stąd moja wątpliwość i pytanie.
Tu natomiast byłem prawie pewien, bo instrukcja dość wyraźnie określa 1 dmg = 1 jajo, ale właśnie wydaje mi się, że jak ktoś omawiał zasady, to mówił tak jak Ty, że każde jajo osobnym atakiem, więc może to doprecyzowali gdzieś w FAQu albo znów coś inaczej przetłumaczyli.
EDIT:
Poszukałem na BGG i tam ktoś napisał:
Nadal nie mam pewności, które symbole oznaczają trafienie "w jaja"AR has confirmed a +2 attack does go from egg to egg. So you could kill 3 eggs with the right weakness revealed and rolling a 2 hit with a gun. I think it's still 1 noise roll. You'd have to dig for the post.

- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
No cóż, AR pisze tak:
A: While in the Nest and attacking an Egg, characters
may choose to attack with a weapon or to perform a
Close Combat attack.
If attacking with a weapon, the character must discard
an ammunition and roll the Attack Die. It is possible to
roll a miss and not destroy the Egg when attacking with
a weapon, however the character will not receive a
serious wound.
If a character attacks with the Close Combat action,
they will automatically hit and destroy the egg. They do
not roll the Attack Die.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To jest z "prototypu"?
Zresztą napisali tam jakiś bezsens...
Atakując bronią marnujesz amunicję i możesz nie trafić, ale nie dostajesz ciężkiej rany.
A atakując wręcz nie rzucasz kością i zawsze trafiasz (czyli też nie dostajesz rany, bo te wchodzą tylko jak nie trafisz).
Po co więc atakować bronią? Zero korzyści. No chyba, że masz broń, która może zniszczyć 2-3 jaja na jeden atak.
Zresztą napisali tam jakiś bezsens...
Atakując bronią marnujesz amunicję i możesz nie trafić, ale nie dostajesz ciężkiej rany.
Po co więc atakować bronią? Zero korzyści. No chyba, że masz broń, która może zniszczyć 2-3 jaja na jeden atak.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
No dokładnie, to jest chyba jedyny powód. Napisali to w FAQ do wersji print and play, które jest dużo obszerniejsze niż FAQ do wersji drukowanej.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Okay, zapytałem na BGG. Okazuje się, że odpowiedź jest w instrukcji, tylko nie tam, gdzie obaj szukaliśmy - a mianowicie na stronie 25, w opisie lokalizacji Gniazdo.
jaj
Gdy Twoja postać jest w pomieszczeniu, w którym znajdują się
jaja, których nikt nie niesie, możesz spróbować je zniszczyć. Jaja
można niszczyć akcją strzału albo walki wręcz. Każde zadane obrażenie
(dowolnego typu) niszczy 1 jajo.
Jeśli postać chybi podczas walki wręcz, nie dobiera karty skażenia
ani nie doznaje głębokich ran.
Możesz także wrzucić granat do pomieszczenia, w którym znajdują
się nie niesione jaja, podobnie jak w sytuacji, gdy w pomieszczeniu
są intruzi. Granat niszczy 2 jaja. Koktajl Mołotowa niszczy 1 jajo.
Po każdej pojedynczej próbie zniszczenia jaja musisz wykonać
rzut na szmery.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
No właśnie czytając ten fragment zacząłem się zastanawiać, które symbole na czerwonej kości oznaczają trafienie, bo o tym nic nie ma.
Obstawiam, że wszystko poza pustą ścianką trafia, ale to tylko domysły.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Na BGG potwierdzają, że każdy symbol oprócz pustego oznacza trafienie, czyli 5/6.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- ariser
- Posty: 1143
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 50 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Czyli nie ma żadnej różnicy ataku wręcz od strzału bronią, poza możliwością zniszczenia większej liczy jaj przy jednej próbie (np. karabin startowy Żołnierza)?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak, nie licząc tego oraz utraty jednego magazynka, nie ma różnicy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis - pytania o zasady.
a mnie naszła taka wątpliwość chodzi o wykonywanie akcji
bo
1 jeśli się ruszam poświęcam 1 kartę akcji
2. jeśli wykonuje cichy ruch poświęcam 2 karty akcji
3. jeśli wykonuje akcje z karty np o nr2 to poświecam tą kartę plus 2 dodatkowe
4. a jeśli wykonuje akcje z pomieszczenia załóżmy np z magazynu to
4a -to poświęcam 1 kartę akcji (kartę jako rozpoczęcie akcji ) plus 2 dodatkowe ( bo na magazynie jest cyfra 2) ?
4b - czy poświęcam tylko 2 dowolne karty akcji i wykonuje akcje z danego pomieszczenia ?
bo
1 jeśli się ruszam poświęcam 1 kartę akcji
2. jeśli wykonuje cichy ruch poświęcam 2 karty akcji
3. jeśli wykonuje akcje z karty np o nr2 to poświecam tą kartę plus 2 dodatkowe
4. a jeśli wykonuje akcje z pomieszczenia załóżmy np z magazynu to
4a -to poświęcam 1 kartę akcji (kartę jako rozpoczęcie akcji ) plus 2 dodatkowe ( bo na magazynie jest cyfra 2) ?
4b - czy poświęcam tylko 2 dowolne karty akcji i wykonuje akcje z danego pomieszczenia ?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Odpowiedź 4B jest prawidłowa.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. takmement0 pisze: ↑26 lip 2019, 08:30 1 jeśli się ruszam poświęcam 1 kartę akcji
2. jeśli wykonuje cichy ruch poświęcam 2 karty akcji
3. jeśli wykonuje akcje z karty np o nr2 to poświecam tą kartę plus 2 dodatkowe
4. a jeśli wykonuje akcje z pomieszczenia załóżmy np z magazynu to
4a -to poświęcam 1 kartę akcji (kartę jako rozpoczęcie akcji ) plus 2 dodatkowe ( bo na magazynie jest cyfra 2) ?
4b - czy poświęcam tylko 2 dowolne karty akcji i wykonuje akcje z danego pomieszczenia ?
2. tak
3. tak
4. B - nie wyrzucasz żadnej karty jako "rozpoczęcie akcji". Na planszy postaci, nie masz takiej akcji podstawowej jak np. "skorzystanie z pomieszczenia (1)". Korzystanie z pomieszczeń to osobny zestaw akcji, za które płacisz 2 dowolnymi kartami akcji (nie skażenia). Ew. możesz mieć kartę akcji, która pozwala skorzystać z pomieszczeń bez dodatkowego kosztu - czyli realnie zmniejsza koszt z 2 kart do jednej.